AfterDawn: IT-alan uutiset

CCleaneristä tuli mainosohjelma – Näin vältyt Avast-markkinoinnin

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 20.11.2017 16:32 Kommentteja (7)

CCleaneristä tuli mainosohjelma – Näin vältyt Avast-markkinoinnin Windows-järjestelmiin pesiytyvien väliaikaistiedostojen poistoon käytetty CCleaner-ohjelmisto on muuttunut adwareksi, sillä ohjelmiston asennuksen yhteydessä käyttäjälle tyrkytetään asennettavaksi myös Avastin ilmaista tietoturvaohjelmistoa.
Avast osti CCleaneria kehittäneen Piriformin heinäkuussa, joten oli melko selvää, että tsekkiläinen tietoturvatalo aikoo hakea ohjelmistojensa välille jonkinlaista synergiahyötyä. Teknologista osaamista Avast ei tältä saralta tarvinnut, sillä sen portfoliosta löytyy jo vastaava AVG TuneUp -ohjelmisto.

Vaikuttaa siltä, että Avast halusi päästä käsiksi CCleanerin valtavaan käyttäjäkuntaan ja valjastaa sovellus oman tietoturvaohjelmiston markkinoinnin työkaluksi. Siirtymä Piriformilta Avastille ei ole sujunut täysin mallikkaasti, sillä CCleaneriin ujutettiin syksyllä haittaohjelma, joka levisi yli kahteen miljoonaan tietokoneeseen.

Mikäli haluaa pysytellä Avastin markkinoinnin ulottumattomissa, mutta haluaa silti käyttää edelleen CCleaneriä, niin se onnistuu käyttämällä siivousohjelmiston portable-versiota. CCleaner Portablen voit ladata Download.fi:stä.

Edellinen Seuraava  

7 kommenttia

121.11.2017 16:08

Eipä näy maksullisessakaan mainoksia.

224.11.2017 14:44

Onko artikkeli käännetty jollain konekääntimellä?

324.11.2017 19:44

Eipä näy Professional versiossa mitään mainoksia t.m.s! Eiköhän maksullinen versio ole sentään melko turvallinen? Voisiko joku vahvistaa k.o asian!
Odotan maksullisen version käyttäjien kommenteja.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24.11.2017 @ 19:46

424.11.2017 21:26

Nyt malttia CCleanerin latailemiseen.
Sain juuri äsken varsin suurella todennäköisyydellä tuon "CCleaner Portablen voit ladata Download.fi:stä." linkin kautta jotain ihan muutakin kun vain CCleanerin Portable version.
Ilmoitin asiasta myös ylläpidolle.

No nyt näyttäisi tiedoston lataus pelittävän toivotulla tavalla.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 24.11.2017 @ 23:40

525.11.2017 10:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti SepeS:
Nyt malttia CCleanerin latailemiseen.
Sain juuri äsken varsin suurella todennäköisyydellä tuon "CCleaner Portablen voit ladata Download.fi:stä." linkin kautta jotain ihan muutakin kun vain CCleanerin Portable version.
Ilmoitin asiasta myös ylläpidolle.

No nyt näyttäisi tiedoston lataus pelittävän toivotulla tavalla.
Samoin kävi minullekin!

625.11.2017 13:43

Saman tyyppisiä ongelmia on näköjään ollut jo aiemminkin:

http://keskustelu.afterdawn.com/threads...ion-com.765934/

725.11.2017 21:37

Ja ongelma jatkuu!!Koettakaa jo korjata tuo ongelma, alkaa tuntumaan pahemmalta kuin itse CCleaner! Tosin Pro versiossa ei ole mitään häikkää!

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.11.2017 @ 21:41

Im old man but still alive as well!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto