AfterDawn: IT-alan uutiset

Nokia Growth Partners investoi miljoonia Voddleriin

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 1.2.2011 16:24 Kommentteja (8)

Nokia Growth Partners investoi miljoonia Voddleriin Nokian rahoittama sijoitusyhtiö Nokia Growth Partners (NGP) on suurin yksittäinen sijoittaja Voddlerin uusimmalla rahoituskierroksella, kertoo ArcticStartup. Aiemmin Voddleriin on suomalaisfirmoista sijoittanut Elisa, joka sai 40 miljoonan kruunun sijoituksellaan 10% Voddlerin osakkeista viime syyskuussa.
Voddlerin blogissa kerrotaan, että ensimmäisen täysimittaisen toimintavuoden aikana 2010 Voddler tavoitti 850000 asiakasta Pohjoismaissa, jotka katsoivat yhteensä 5 miljoonaa elokuvaa. Voddler kertoo, että sen kasvavassa valikoimassa on tällä hetkellä 3500 elokuvaa, joista yli 80 prosentia on mainosrahoitteisia eli katsojille ilmaisia.

Voddlerin kehityksessä panostetaan nyt erityisesti kannettavien laitteiden, kuten matkapuhelinten ja tablettien valloittamiseen. Lisäksi video on demand -palvelun tarkoituksena on laajentua internet-yhteydellä varustettuihin digibokseihin ja televisioihin. Rahoituskierros saatetaan loppuun ensimmäisen vuosineljänneksen aikana.

Edellinen Seuraava  

8 kommenttia

11.2.2011 16:57

Hyvä Nokia ja hyvä Elisa!

(Ja tämän takia siis Suomessa olevat Elisa Viihteen käyttäjät taisivat ensimmäisten joukossa päästä kokeilemaan tuota & Voddleria mainostetaan sivuilla www.elisaviihde.fi)

21.2.2011 18:16

Itse käyttelin tätä jo ennen mitään noita Elisan juttuja.

31.2.2011 18:26

Joo, siksi kirjoitinkin "ensimmäisten joukossa", kun ymmärtääkseni tuota pääsi käyttämään jo hieman aikaisemminkin.

Ja uudelleen luettuna viestini vaikuttaa mainokselta. Tarkoitus olis tuoda ilmi, että olin pohtinut aikaisemmin tuota Elisa & Voddler kimppaa ja nyt sekin selvisi.

41.2.2011 18:40

Onko tuo niin hyvä asia, että vain Elisan ja Saunalahden asiakkaat voivat hankkia Voddlerin? Muissa pohjoismaissa ei tietääkseni ole vastaavia rajoituksia. Elisalta ehkä hyvä veto, mutta kuluttajan näkökulmasta ei niinkään.

51.2.2011 18:46

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ramiselin:
Onko tuo niin hyvä asia, että vain Elisan ja Saunalahden asiakkaat voivat hankkia Voddlerin? Muissa pohjoismaissa ei tietääkseni ole vastaavia rajoituksia. Elisalta ehkä hyvä veto, mutta kuluttajan näkökulmasta ei niinkään.

Samaa mieltä, itse olin mielissään tuosta Elisan (ja Nokia) sijoittamisesta noin ylipäätään. Tosin, itse olen Elisan asiakas, joten ei tuo nyt jää kaivelemaan, joskin ymmärrän muiden turhautumisen.

61.2.2011 19:12

Voddlerissa oli/on potentiaalia, ärsyttää vain tuo Adobe Air:n käyttö. Hieman turhan raskas vanhalle läppärilleni.

Jos joku haluaa kutsun voddleriin, nii YV:llä sähköpostiosoite.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.2.2011 @ 19:13

las ballenas son el camino

72.2.2011 1:51

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti friis:
Voddlerissa oli/on potentiaalia, ärsyttää vain tuo Adobe Air:n käyttö. Hieman turhan raskas vanhalle läppärilleni.

Jos joku haluaa kutsun voddleriin, nii YV:llä sähköpostiosoite.
Aivan. Sen jälkeen kun XMBC client poistettiin on projektilta mennyt pohja. Myös ärsyttävä kaistan syövä network ohjelma on varmasti karsinut käyttäjiä.

82.2.2011 14:33

Voddleriin saisi tulla enemmän myös tv-sarjoja, joita on useammin aikaa katsoa (eritoten näitä 25-35min jaksojen sarjoja), pikaisesti vilkuiltuna ainakin komediasarjojen tarjonta oli aika minimaalinen vielä tällä hetkellä. Alle euron hinta yhdestä jaksosta on kuitenkin hyvin maltillinen, joten tulisi varmasti suosittua tuota jos tarjonta olisi suurempi.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 2.2.2011 @ 20:13

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Spotifyn ilmaisversio uudistui – Ilmaiskäyttäjät saavat makua Premium-tilauksesta Spotifyn ilmaisversio uudistui – Ilmaiskäyttäjät saavat makua Premium-tilauksesta (24.4.2018 17:44)
Spotify paljasti tänään New Yorkissa järjestetyssä lehdistötilaisuudessa uudistetun version suoratoistopalvelun ilmaisesta mobiilikokemuksesta. Nyt ympäri maailman saataville tulevan päivityksen ....
Chromen ulkoasu uudistuu – Tällaista on luvassa Chromen ulkoasu uudistuu – Tällaista on luvassa (24.4.2018 14:25)
Googlen Chrome-verkkoselain oli aikoinaan tiennäyttäjän asemassa, kun selaimet siirtyivät nykyisenlaiseen pelkistettyyn käyttöliittymään, jossa käyttöliittymän elementit on yritetty häivyttää ....
Oletko asentanut jonkun näistä mainosestäjistä? Ne vakoilevat sinun toimintaasi Oletko asentanut jonkun näistä mainosestäjistä? Ne vakoilevat sinun toimintaasi (24.4.2018 10:29)
Google sai aikoinaan paljon lokaa niskaan Google Play -sovelluskaupan leväperäisestä modernoinnista, minkä seurauksena Android-puhelimien omistajat saattoivat asentaa laitteisiinsa epämääräisiä ....
Amazonin varastorobotit tulevat ihmisten koteihin ensi vuonna? Amazonin varastorobotit tulevat ihmisten koteihin ensi vuonna? (24.4.2018 09:42)
Verkkokauppajätti Amazon on menestyvä pilvipalvelutarjoaja, mutta tulevaisuudessa siitä saattaa kuoriutua myös robottiyhtiö. Jo nyt Amazon käyttää varastoissaan robotteja, mutta sen lisäksi ....
EU ei päästä Applea helpolla – Aikoo tutkia perinpohjaisesti Shazam-kaupan EU ei päästä Applea helpolla – Aikoo tutkia perinpohjaisesti Shazam-kaupan (24.4.2018 09:24)
Euroopan unioni aikoo jatkaa syyskuun 4. päivään saakka Applen Shazam-yritysoston tutkintaa. Kilpailuviranomaiset haluavat tarkennetun tutkinnan myötä selvittää, pääseekö Apple käsiksi sellaiseen ....

Uutisarkisto