AfterDawn: IT-alan uutiset

LG esitteli sähköistä paperiaan

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 7.6.2009 13:29 Kommentteja (10)

LG esitteli sähköistä paperiaan LG Display on esitellyt Texasissa juuri päättyneessä SID 2009 -seminaarissa 11,5-tuumaista taipuisaa näyttöään. Kyseessä on niin sanottu e-paper-näyttö, joka on tuloillaan esimerkiksi Amazonin Kindle-laitteen tapaisiin kojeisiin.
LG ei kertonut SID 2009 -tapahtumassa paljoa tietoa sähköisestä paperistaan, mutta kosketusominaisuus siitä kerrotaan kuitenkin löytyvän. Selvää on, että myös tarkkuuden ja virrankulutuksen on oltava kohdillaan, mikäli näytöllä ollaan tähtäämässä vakavasti otettaviin sähköisiin lukulaitteisiin.


The Korea Timesin mukaan tänä vuonna sähköisten kirjojen myynnin oletetaan ylittävän jo yli miljoonan myydyn laitteen rajan. Alalla on siis selvää kasvupotentiaalia, kunhan näyttötekniikan kehitys pysyy mukana.


Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

17.6.2009 14:12

Tulevaisuudessa saunakin sytytetään digitaalisella paperilla ja savupiipusta nousee pikseleitä :D Tulee kauheasti tämmöisiä aivopieruja liittyen e-paperiin, mitä jos se repeää, voiko sillä pyyhkiä persettä ym ym... :D

27.6.2009 15:23

Mitä vielä keksitään:D.Kohta mielikuvitus ei oo raja.

37.6.2009 20:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TemeTee:
Tulevaisuudessa saunakin sytytetään digitaalisella paperilla ja savupiipusta nousee pikseleitä :D Tulee kauheasti tämmöisiä aivopieruja liittyen e-paperiin, mitä jos se repeää, voiko sillä pyyhkiä persettä ym ym... :D


Olishan se kiva kun ois ollu tuolla tapahtumassa ja niistäny nenänsä tohon!

47.6.2009 21:00

Apple tekee tämänkin paremmin. Kamalaa jälkijättöistä tekniikkaa kun applella on innovatiivista progressiivisuutta lyödä kehiin. Ajatushallinta! Hajun mukaan muuttuvat web-sivut! Käden käänteessä paistuvat pullat. Siltikään en luopuisi macbookistani. onhan se niin siinä. Palamaton e-paperi? Apple tekee itsestäänsyttyvää e-paperia, jos sitä tarvitaan.

57.6.2009 21:02

Mitä seuraavaks tulee? Sähköisiä puita joita voit istuttaa takapihalle?

67.6.2009 23:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti humpuuki:
Apple tekee tämänkin paremmin. Kamalaa jälkijättöistä tekniikkaa kun applella on innovatiivista progressiivisuutta lyödä kehiin. Ajatushallinta! Hajun mukaan muuttuvat web-sivut! Käden käänteessä paistuvat pullat. Siltikään en luopuisi macbookistani. onhan se niin siinä. Palamaton e-paperi? Apple tekee itsestäänsyttyvää e-paperia, jos sitä tarvitaan.
kaikkeen näitä apple-fanboy-trolleja tarjotaankin. LG:n paperiuutiseen? hushus mees ny taistelemaan omppujesi puolesta vaikka microsoft&nokia uutisiin.

77.6.2009 23:34

Lainaus:
kaikkeen näitä apple-fanboy-trolleja tarjotaankin. LG:n paperiuutiseen? hushus mees ny taistelemaan omppujesi puolesta vaikka microsoft&nokia uutisiin.

et ihan oikeasti tajunnut?

813.6.2009 0:44

80-luvun agentti leffoissa ja harry potterissa ja minorty reportissa nähnyt "sähköisen sanoma lehden"

monesti itekkin haaveillut että ois siistii jos olis A5 tai A4 kokoinen näyttö jossa N95 kiinni

suurempi kuin A4 olis jo liian iso mobiili näytöksi ja pinempi kuin A5 olis liian pieni koska känny näytöt jo melkein sen kokoisia

ehkö tämä olisi loogisin seuraava laite joltakin känny valmistajalta alla kuva

913.6.2009 22:05

Semmonen ei olisi paha!


Hp Pavilion dv6
Samsung S5230 Star

103.6.2011 18:00
hTZaUzsiFHXqEHfV
Vahvistamaton

Your answer was just what I nedeed. ItÂ’s made my day!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tuleeko VR:stä pannukakku? Elokuvateatteri ei panosta enää teknologiaan Tuleeko VR:stä pannukakku? Elokuvateatteri ei panosta enää teknologiaan (14.12.2018 13:43)
Uusien teknologioiden muuttaminen massahiteiksi on erittäin vaikeaa. Se huomattiin 3D-elokuvien kohdalla ja se on huomattu myös VR:n kohdalla. Ainakin IMAX tuntuu olevan pettynyt VR:n yleistymiseen, ....
1 kommentti
Apple investoi isolla kädellä Yhdysvaltoihin – Avaa uusia toimipisteitä Apple investoi isolla kädellä Yhdysvaltoihin – Avaa uusia toimipisteitä (14.12.2018 11:55)
Vuoden alussa Apple ilmoitti kiihdyttävänsä investointeja Yhdysvalloissa presidentti Donald Trumpin verohelpotuspäätösten myötä. Applen suunnitelmiin kuuluivat datakeskusten laajentaminen ja ....
Pokemon Go -kehittäjälle virtaa rahaa – Iso kehityshanke meneillään Pokemon Go -kehittäjälle virtaa rahaa – Iso kehityshanke meneillään (14.12.2018 11:34)
Pokémon Go -hittipelistään tunnettu Niantic on hakemassa uutta rahoitusta yhtiön mobiilipeliliiketoiminnan kasvattamiseksi. Yhtiö on vailla 200 miljoonaa dollaria. Saman summan Niantic keräsi ....
Facebookista maksu-TV-välittäjä? Voi toteutua jo ensi vuonna Facebookista maksu-TV-välittäjä? Voi toteutua jo ensi vuonna (14.12.2018 08:49)
Maailman suurin yhteisöpalvelu Facebook käy parhaillaan sisältösopimusneuvotteluita yhdysvaltalaisten kaapelitelevisiokanavien kanssa. Mikäli neuvotteluissa edistytään Facebookin toivomalla ....
Intel teki läpimurron – Prosessoreita voidaan valmistaa 3D:nä Intel teki läpimurron – Prosessoreita voidaan valmistaa 3D:nä (13.12.2018 13:47)
Intel on kehittänyt täysin uudenlaisen tavan valmistaa logiikkapiirejä, mikä voi poikia vielä isoja läpimurtoja tietotekniikan saralla. Foveros-nimen saanut teknologia on käytännössä menetelmä, ....

Uutisarkisto