AfterDawn: IT-alan uutiset

Uuden PSP Gon esittelyvideo ja tiedot vuosivat julki

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 30.5.2009 22:19 Kommentteja (12)

Uuden PSP Gon esittelyvideo ja tiedot vuosivat julki Sonyn on tarkoitus esitellä PSP-pelikonsolin uusi PSP Go -versio ensi viikolla käynnistyvillä E3-messuilla, mutta osa julkaisun hohdosta katosi tänään, kun uutukaisen esittelyvideo ja osa sen teknisistä tiedoista vuoti nettiin.
Vuoto tapahtui Sonyn oman Qore-verkkojulkaisun avustamana, sillä julkaisun kesäkuulle tarkoitettu PSP Go -video päätyi nettiin ennenaikaisesti. Videokuvan lisäksi esittelyssä kerrotaan laitteen ominaisuuksista, joihin kuuluvat mm. 16 gigatavun sisäänrakennettu flash-muisti pelien ja multimedian tallentamista varten sekä Bluetooth-tuki.

Sisäänrakennetun flash-muistin myötä konsolissa ei ole enää lainkaan UMD-asemaa, ja jos 16 gigatavun tallennustila tuntuu liian ahtaalta, voi tallennustilaa kasvattaa Memory Stick Micro -muistikorttien avulla.

Pelit laitteelle voi ladata PSN-verkkopalvelun kautta ja videossa esiintyvän Sonyllä työskentelevän John Kollerin mukaan myös PSN-verkkopalvelusta löytyvien elokuvien lataaminen ja katselu onnistuu PSP Golla. Tulevista E3-julkaisuista Koller mainitsee videolla Gran Turismon, josta saadaan pitkällisen odotuksen jälkeen vihdoin PSP-versio.

Konsolin ulkonäkö vastaa lähes 1:1 aiempia luonnostelmia ja huhukuvia, eli ohjaimet liukuvat esiin näytön alta, jonka lisäksi nappien asettelua ja muotoilua on hieman uusittu. Sony ei ole huhuista huolimatta lisännyt laitteeseen toista analogista tattia, joten pelinkehittäjät joutuvat tyytymään edelleen yhteen tattiin.

PSP Go ei korvaa nykyistä PSP 3000 -konsolia, vaan molemmat tulevat elämään markkinoilla sulassa sovussa. Laitteen hinnasta tai julkaisuaikataulusta (Koller puhuu videolla syksystä) ei ole ole vielä tarkkoja tietoa, mutta näihin kysymyksiin saataneen vastaus tiistaina, kun Sony pitää oman E3-esittelynsä.

Kuva uutukaisesta ja sen esittelyvideo alla



Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

130.5.2009 22:48

Eli onko tämä nyt se PS2P?

230.5.2009 23:10

Onks täs ny paremmat graffat ku aiemmisssa? Vai onko tässä vielä ihan samat sisuskalut?

330.5.2009 23:36

Tietääkseni kyseessä on edelleen vanha PSP ja grafiikoissa ei kai ole eroa.Tämän voisi ostaakkin jos ei nyt mene yli 200€.

431.5.2009 0:16

Tai siis kyseessä on uusi PSP, jossa on uudet sisuskalut mutta grafiikat eivät parane. Pelit vain pyörivät paremmin.

531.5.2009 0:29

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Diazzi:
Tai siis kyseessä on uusi PSP, jossa on uudet sisuskalut mutta grafiikat eivät parane. Pelit vain pyörivät paremmin.
Kyseessä ei ole siltikään uusi sukupolvi.

631.5.2009 0:54

On kyllä harmillista että tämä tieto on vuotanut julki. Olisihan se Sonyllekin varmasti parempi jos olisivat saaneet julkaista videon satoja muita uusia tuotteita esittelevillä messuilla. Harmiksi tämä video nyt vuosi julkisuuteen ja näin pääsi erottumaan messujen massasta edukseen. Harmillinen PR moka...

731.5.2009 2:35

Luultavasti tämä tulee olemaan halvempi kuin 3000, koska koko on vieläkin pienenpi ja UMD-asema on karsittu pois kokonaan. Myöskin akun keston luulisi pidentyvän tämän myötä. Itse kyllä ostaisin 3000 mallin jos PSP:n ostaisin, koska itse en ymmärrä digitaalisen jakelun hienoutta. Itse haluan omistaa pelit fyysisesti ja kerätä niitä.

831.5.2009 8:42

En vaihtaisi omaa vanhaa PSP FAT malliani tuohon, ellei sitten jotain mullistavaa grafiikkapuolella. Itse kun olen aina ihonnut natisevia liukukansi ratkaisuja erityisesti kännyköissä.

931.5.2009 14:56

Tuo muotoilu menee kyllä vähän metsään.... En vaihda edellenkään alkuperäistä PSP Fat:ia mihinkään. Eli siis tähän ei pysty laittamaan UMD:ta? Sääli jos omistaa jo pelejä UMD:lla :)

Hitot konsolista... Vihdoin Gran Turismo!

106.6.2009 5:56
Hybridi
Inactive

Näyttää hyvältä mutta alkuperäinen PSP on loistava tuote... :)

116.6.2009 13:58

Ei säväytä silmää. Tuo liukukansi ei oo mun mieleen.
Mielestäni paras on se vanha fatti. Jykevä rakenteeltaan ja ei natise niinkuin nuo 2000 ja 3000 mallit. Myös pinta on mukavempi kun se on sellanen karkee. Ainoa huono puoli on että Rammia on niin vähän, siksi en surffaa pöpsillä koska nettisivut eivät aukea muistin puutteeen takia. Olishan se Skypekin ihan kiva. Mutta se on tarkoitettu pelaamiseen ja siihen se myös sopii hyvin! Kuvienkin näyttäminen onnistuu mainiosti.


Hp Pavilion dv6
Samsung S5230 Star

1215.6.2009 20:35

Minun mielestä toi PSP Go on ruma. En ikinä vaihtais mun PSP Fat:iä tohon. En ikinä.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla (19.7.2018 18:25)
HMD Global on esitellyt Kiinan markkinoille Nokia X5 -älypuhelimen, jolla pyritään vetoamaan tyylikästä ja edullista puhelinta etsivään kansanosaan. Nokai X5:n muotoilussa noudatetaan aiemmin ....
3 kommenttia
Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi (19.7.2018 18:13)
Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai tuntuu olevan hyvin järkyttynyt Euroopan komission eilen julkistamasta 4,3 miljardin euron sakosta. Komission mukaan Google on käyttänyt määräävää markkina-asemaa ....
8 kommenttia
Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
5 kommenttia
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....
2 kommenttia

Uutisarkisto