AfterDawn: IT-alan uutiset

Lucky ja Flo iskivät jälleen

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 6.8.2007 16:29 Kommentteja (18)

Lucky ja Flo iskivät jälleen Malesiassa on tehty taas töitä piratismin vähentämisen eteen. Viranomaiset ratsasivat yli viikon seurannan jälkeen laittomia elokuvalevyjä valmistaneen tehtaan, apunaan Lucky ja Flo.
Lucky ja Flo ovat MPAA:n kouluttamia labradorinnoutajia, jotka on opetettu tunnistamaan laittomat DVD-levyt niiden valmistuksessa käytetyn polykarbonaatin hajun perusteella. Koirat ovat olleet osallisina useissa onnistuneissa piratismin vastaisissa iskuissa. Viime aikoina on koirien käyttöä kuitenkin rajoitettu, koska piraattipomot lupasivat taannoin palkkion koirien päiviltä saattamisesta. Nyt tarkkakuonoiset labradorinnoutajat ovat kuitenkin päässeet jälleen mukaan piraattijahtiin.

Viranomaisten sulkema tehdas tuotti paikallisen sanomalehden mukaan päivittäin jopa tuhansia laittomia DVD-levyjä. Yllätyshyökkäyksen saldo ei jäänyt pelkkiin piraattilevyihin, joita saatiin takavarikoitua noin 18 000 kappaletta, vaan ratsiassa pidätettiin myös neljä epäiltyä miestä. Tehtaalta löytyneet kuusi kopiokonetta olivat saksalaisia. Niillä on ollut mahdollista lyödä levyjä jopa 60 000 kappaleen päivävauhdilla.

Tehtaalta löytyi myös yli 500 lannoitesäkkiä, joiden tarkoituksena oli ollut peittää laittomien levyjen haju allensa.

Ahamad Dahuri Mahmud Malesian kauppaministeriöstä epäili piraattitehtaan tuottaneen laittomia elokuvakopioita jopa 11,3 miljoonan euron edestä viimeisen kolmen kuukauden aikana.


Lähde:
Reuters

Edellinen Seuraava  

18 kommenttia

16.8.2007 16:36

Lainaus:
Tehtaalta löytyi myös yli 500 lannoitesäkkiä, joiden tarkoituksena oli ollut peittää laittomien levyjen haju allensa.
No sekin saatiin varmaksi, ei edes paskan keskelle upotetut levyt auta. ;)

Tuo on sitä oikeata piraattijahtia. käy vain sääliksi jo etukäteen mahdollista koirien loppua.

26.8.2007 17:15

MPAA ja RIAA saisi keskittyä tämmöiseen, ei nettipiraattien jahtiin...

36.8.2007 18:47

Juu kyl nyt alkaa pikku hiljaa vituttaa noi KOIRAT.
Kyl meiränkii koira haistoi kaupasta ostetun levyn taskusta
ja kyl mukava summa on luvattu noitten kyseisten elukoiden tappamisesta
mut onnneksi noi koirat ei haista netti piratismia (:

46.8.2007 19:12

Aika koomista, että piraattielokuvien tuottajat koittaa kaikin mahdollisin keinoin peittää piraatti dvd:n haju, mutta eivät pärjää siinä koirille. Häiritseekö kaksi koiraa elokuvavarkaiden bisnestä? :'( Ei kun kokovartaloluotiliivit koirille päälle ja piraattijahtiin! Onnea tulevia tehtäviä varten Luckylle ja Flolle! Hyvää työtä tekevät.

56.8.2007 20:41

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kiedis:
Aika koomista, että piraattielokuvien tuottajat koittaa kaikin mahdollisin keinoin peittää piraatti dvd:n haju, mutta eivät pärjää siinä koirille. Häiritseekö kaksi koiraa elokuvavarkaiden bisnestä? :'( Ei kun kokovartaloluotiliivit koirille päälle ja piraattijahtiin! Onnea tulevia tehtäviä varten Luckylle ja Flolle! Hyvää työtä tekevät.
Noihin sanoihin (erityisesti kahtee/kolmeen viimeiseen lauseeseen) on helppo yhtyä :D

67.8.2007 3:56

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jaska551:
Juu kyl nyt alkaa pikku hiljaa vituttaa noi KOIRAT.
Kyl meiränkii koira haistoi kaupasta ostetun levyn taskusta
ja kyl mukava summa on luvattu noitten kyseisten elukoiden tappamisesta
mut onnneksi noi koirat ei haista netti piratismia (:

Tästä aiheesta on aiemminkin taidettu keskustella... mutta mikä noissa koirissa vituttaa? Nuo heput tekivät bisnestä laittomilla kopioilla, ja juuri sellaista piratismia vastaan onkin taisteltava. Eihän toisten teoksilla ja tekeleillä saa itse tehdä rahaa?

Hyvää työtä, Lucky ja Flo. Mitenkähän nuo omat lappikset haistavat poltetut levyt... :P

77.8.2007 6:20

Ei saakkaa tai saa omalla vastuulla ei saa myyä muitten tekeleitä

87.8.2007 7:41

Miksi ne koirat sitten vituttavat, nehän auttavat taistelemaan tuollaista oikeaa piratismia vastaan.

97.8.2007 7:43

Lainaus:
Ahamad Dahuri Mahmud Malesian kauppaministeriöstä epäili piraattitehtaan tuottaneen laittomia elokuvakopioita jopa 11,3 miljoonan euron edestä viimeisen kolmen kuukauden aikana.
Onkohan tämä nyt sitten alkuperäisillä hinnoilla vai piraattien myyntihinnoilla? Itsekin vierailin Malesiassa "alan" liikkeissä ja levyjen hinta oli noin 3-4 eur, joten noilla hinnoilla levyjä pitäisi tehdä vähintään 15700 kpl päivässä...

Taitaa olla taas joku hatusta vedetty luku, joka perustuu siihen, että kaikki köyhät malesialaiset olisivat muka ostaneet piraattien tilalle 15 euron alkuperäisen levyn...

...mutta kerrankin ovat tosiaan oikeiden piraattien perässä. Oli meinaan aika villiä touhua siellä päin maailmaa ja varmasti aiheutti myös oikeita tappioita. Kuinka paljon, se onkin sitten toinen juttu.

107.8.2007 10:28

Minkä ihmeen nettipiraattien? Ei semmoisia olekaan, vain kulttuurin ja elämysten jakajia.

117.8.2007 19:54

On kovassa kunnossa noi koirat :)

127.8.2007 20:19

Ovat kyllä kovassa kunnossa :D Paljonkohan nuo koirat mahtaa tienata?? Pari puruleluu ja pussillinen koirankeksejä päivässä XD

139.8.2007 16:35

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti __Kurko__:
Ovat kyllä kovassa kunnossa :D Paljonkohan nuo koirat mahtaa tienata?? Pari puruleluu ja pussillinen koirankeksejä päivässä XD
Eihän supersankarit koskaan tee työtään rahasta vaan oikeuden puolesta :D

1410.8.2007 9:14

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti __Kurko__:
Ovat kyllä kovassa kunnossa :D Paljonkohan nuo koirat mahtaa tienata?? Pari puruleluu ja pussillinen koirankeksejä päivässä XD
Eihän supersankarit koskaan tee työtään rahasta vaan oikeuden puolesta :D
No se XD

1513.8.2007 4:27

Onnea vaan koirille seuraavaan jahtiin! =D

1622.8.2007 13:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Smar:
MPAA ja RIAA saisi keskittyä tämmöiseen, ei nettipiraattien jahtiin...
"Lucky ja Flo ovat MPAA:n kouluttamia labradorinnoutajia..."

Nimenomaan MPAA:han tässä siihen on ainakin (myös) keskittynyt.
Niin voisivat muutkin (lue RIAA ym.)
Mutta hyvää työtä doggs!
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.8.2007 @ 13:45

1722.8.2007 14:45

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Smar:
MPAA ja RIAA saisi keskittyä tämmöiseen, ei nettipiraattien jahtiin...
"Lucky ja Flo ovat MPAA:n kouluttamia labradorinnoutajia..."

Nimenomaan MPAA:han tässä siihen on ainakin (myös) keskittynyt.
Niin voisivat muutkin (lue RIAA ym.)
Mutta hyvää työtä doggs!
Hän varmaan tarkoitti, että saisivat keskittyä vain tällaiseen.

187.9.2007 21:35
Afterlif
Inactive

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti __Kurko__:
Ovat kyllä kovassa kunnossa :D Paljonkohan nuo koirat mahtaa tienata?? Pari puruleluu ja pussillinen koirankeksejä päivässä XD
Eihän supersankarit koskaan tee työtään rahasta vaan oikeuden puolesta :D
No se XD
Heheh =D

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

OnePlus 5 ja 5T saivat uusimman Androidin esiversion OnePlus 5 ja 5T saivat uusimman Androidin esiversion (12.12.2018 17:17)
Kiinalainen älypuhelinvalmistaja OnePlus on julkaissut viime vuoden malleilleen uuden päivityksen. Beetaohjelmassa jakeluun on päässyt nyt Android 9.0 Pie -päivitys, joka tuo laitteille melkoisesti uutta. ....
Amazon aikoo tuoda kassattoman kauppansa Eurooppaan Amazon aikoo tuoda kassattoman kauppansa Eurooppaan (12.12.2018 13:40)
Amazon aikoo avata Lontooseen Amazon Go -ruokakaupan, kertoo The Telegraph. Toteutuessaan se olisi ensimmäinen Amazon Go -kauppa Yhdysvaltojen ulkopuolella. Yhdysvalloissa liikkeitä on seitsemän kappaletta. ....
Pettymys iltapäivälehdille – Amazonin verkkokauppa ei tulekaan Pohjoismaihin Pettymys iltapäivälehdille – Amazonin verkkokauppa ei tulekaan Pohjoismaihin (12.12.2018 12:49)
Amazon Web Services kertoi tänään Tukholmassa järjestetyssä lehdistötilaisuudessa pilvipalveluliiketoiminnan uuden alueen Ruotsissa. Uuden alueen myötä Amazon Web Services pystyy tarjoamaan ....
Kiinalaiset eivät ehkä olekaan piilottanut vakoilupiirejä elektroniikkaan Kiinalaiset eivät ehkä olekaan piilottanut vakoilupiirejä elektroniikkaan (12.12.2018 10:23)
Bloomberg julkaisi tänä syksynä ison paljastusuutisen, jossa uutistoimisto väitti kiinalaisten vakoilevan teknologiayrityksiä Super Micronin kehittämiin palvelinemolevyihin piilotettujen vakoilupiirien ....
Puma nostalgisoi kompuutterikengillä – Puettavaa teknologiaa kokeiltiin jo 80-luvulla Puma nostalgisoi kompuutterikengillä – Puettavaa teknologiaa kokeiltiin jo 80-luvulla (12.12.2018 09:49)
Päälle puettava teknologia on elänyt kultakautta viimeiset vuodet, mutta trendinä se ei ole mitenkään uusi. Puma yrittää tuoda vanhat hyvät ajat mieliin julkaisemalla uudelleen "maailman ensimmäiset ....

Uutisarkisto