AfterDawn: IT-alan uutiset

Suprnova tekee paluun Pirate Bayn avulla

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 3.8.2007 06:56 Kommentteja (12)

Suprnova tekee paluun Pirate Bayn avulla Vuoden 2004 joulukuussa suljettu Suprnova-sivusto tekee paluun. Paluun mahdollistaa The Pirate Bay, joka tehnyt jo pidemmän aikaa yhteistyötä Suprnova-domainin omistavan Sloncekin kanssa, jotta sivusto saadaan palautettua vanhaan loistoonsa.
Sloncek sanoo, että Pirate Bayn ylläpitäjät ovat ainoat tahot, joille hän domainin luovuttaa, koska heidän kohdallaan ei ole pelkoa mahdollisista väärinkäytöksistä.

Suprnovasta on tarkoitus tehdä lähes identtinen edesmenneen sivuston kanssa. Sloncek aikoo itse keskittyä Suprnova-yhteisön ylläpitoon ja Suprnova tulee pysymään kaikille avoimena sivustona.

Suprnova tulee listaamaan ja keräämään eri torrent-tiedostoja, joita voi palvelun kautta etsiä ja selata. Omaa trakkeria Suprnovalle ei kuitenkaan tule.

Suprnovan foorumit ovat jo toiminnassa ja osoite on suprbay.org. Itse Suprnova-sivuston pitäisi aloittaa toimintansa ensi viikolla.

Ennen sulkemistaan Suprnova-sivusto keräsi päivittäin noin 1,5 miljoonaa kävijää ja parhaillaan sivuston hakukoneen avulla löysi lähes 60 000 torrent-tiedostoa. Erityisen suositun sivustosta teki sen foorumi, jonka avulla käyttäjät pystyivät keskustelemaan mm. sivuston kautta löydettävissä olevasta sisällöstä.

Lähteet:
Piraattiliitto
TorrentFreak

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

13.8.2007 7:36

Lainaus:
Ennen sulkemistaan Suprnova-sivusto keräsi päivittäin noin 1,5 miljoonaa kävijää
Paljonkohan tuolla aikovat kerätä mainostuloja? Kuulemma internetin käyttökin on lisääntynyt merkittävästi vuodesta 2004.

23.8.2007 10:31

VIHDOIN :D tais suprnova olla minullekkin ensikosketus torrenttien maailmaan.

33.8.2007 11:44
allexx
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti emagdnim:
VIHDOIN :D tais suprnova olla minullekkin ensikosketus torrenttien maailmaan.

Nii oli minullakin :D

43.8.2007 11:50
Jone90
Inactive

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti emagdnim:
VIHDOIN :D tais suprnova olla minullekkin ensikosketus torrenttien maailmaan.

Nii oli minullakin :D
Heh sama täällä :). Kiva että tekevät paluun ku oli niin pirun hyvä sivusto sillon aikoinaan.

53.8.2007 16:23

Taisinpa minäkin ensimmäistä kertaa torrentteja suprnovasta ottaa.

63.8.2007 20:19

Juu, itekkin tulihan ne ensimmäiset "linuxdistrot" sieltä latailtua :). Ja kerkesin varmaan vuoden-kaks käyttämään, kunnes se meni kiinni. Oli kyllä vaikea löytää silloin yhtä hyvä torrentsivusto :P

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.8.2007 @ 20:19

73.8.2007 21:12

Hetkinen suprnovan foorumit ovat jo toiminnassa? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta tietääkseni foorumeita ei koskaan ole suljettukkaan.

84.8.2007 12:10

Mikähän hyöty moisestakin on. Täysin turha koko Suprnova. Vaikka ensimmäinen se oli itsellenikin. Sitten Torrentreactor, nyttemmin Mininova, jonka nimi on harhaanjohtava... Taitaa noita novia olla muitakin Giga-, jne. Tästä palaammekin alkuun, eli mitä helvettiä tekee jollain Suprnovalla? Ei yhtikäs mitään.

94.8.2007 16:52

Tottakai tekee :D yksi torrent-sivusto enemmän on aina parempi kuin yksi vähemmän! Sitä paitsi näitä sivuja ei voi koskaan olla likaa..

105.8.2007 13:28

joo kiva ku supernova tulee sielt ne ekat torrentit tuli ladattua
ja kaikki löyty mitä tarvi jos jotaa ei löytyn nii sit ei tarvin
HYVÄ PB!!!!!

115.8.2007 16:34

Kerrankin hyviä uutisia. :)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.8.2007 @ 16:34

126.8.2007 5:43

Hienoa :P

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tämä fontti saa esseesi näyttämään pidemmältä Tämä fontti saa esseesi näyttämään pidemmältä (19.9.2018 12:57)
Monille opiskelijoille on varmasti tuttu tilanne, kun raportin tai esseen vähimmäispituus ilmoitetaan sivuina ja sanottava alkaa uhkaavasti loppua kesken. Usein ratkaisua etsitään marginaaleista, ....
Sony yllätti – Julkaisee alkuperäisestä PlayStationista mini-version! Sony yllätti – Julkaisee alkuperäisestä PlayStationista mini-version! (19.9.2018 11:54)
Nintendo on tarttunut kiitettävällä tavalla kiinni nykyisestä minikonsolitrendistä ja julkaissut uusia versioita sen legendaarisista konsoleista. Mukana tulee joukko klassikkopelejä, joita hakattiin ....
WhatsApp kehittää uutta toimintoa – Pidentää akkukestoa WhatsApp kehittää uutta toimintoa – Pidentää akkukestoa (19.9.2018 11:43)
Iltamyöhäsellä sängyssä WhatsAppia hakkaaville on luvassa hyviä uutisia, sillä pikaviestisovellukseen on tulossa tumma Dark Mode -teema. Aktivoinnin jälkeen WhatsAppin värimaailma muuttuu vaaleasta ....
YouTube Gaming -sovelluksen kehitys loppuu – Täältä löydät pelivideot jatkossa YouTube Gaming -sovelluksen kehitys loppuu – Täältä löydät pelivideot jatkossa (19.9.2018 08:16)
YouTube lähti pelivideoihin mukaan hieman myöhässä, minkä takia Twitch on päässyt kasvamaan nykyiseen kokoluokkaansa videopalveluna. YouTube on yrittänyt kampittaa Twitchiä omalla YouTube Gaming ....
Firefox hyppäsi virtuaaliseen todellisuuteen – Lataa Firefox Reality Firefox hyppäsi virtuaaliseen todellisuuteen – Lataa Firefox Reality (19.9.2018 08:02)
Jos tykkäät käyttää Firefoxia tietokoneella ja puhelimessa, niin enää ei ole syytä olla käyttämättä sitä myös virtuaalilaseilla. Mozilla on nimittäin julkaissut Firefox Reality -nimisen verkkoselaimen, ....

Uutisarkisto