AfterDawn: IT-alan uutiset

DVD Jon ohitti iPhonen aktivoinnin

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 5.7.2007 12:32 Kommentteja (20)

DVD Jon ohitti iPhonen aktivoinnin DVD-elokuvissa käytettävän CSS-kopiointisuojauksen murtamisesta tunnetuksi tullut DVD Jon eli Jon Lech Johansen on tällä kertaa saanut käsiinsä Applen uuden iPhone-matkapuhelimen.
Johansen otti ensimmäiseksi käsittelyyn iPhonen aktivoinnin. iPhone pitää aluksi aktivoida AT&T:n palveluun tai iPhonella ei voi tehdä juuri muuta kuin soittaa hätänumeroon. Halvin AT&T:n matkapuhelinliittymä iPhonelle kustantaa kuitenkin noin 60 dollaria kuukaudessa. Koska puhelimesta löytyy monia ominaisuuksia, jotka eivät tarvitse matkapuhelinverkkoa toimiakseen, ovat monet suhtautuneet kielteisesti puhelimen mukana tulevaan matkapuhelinliittymän "pakollisuuteen".

Tämän vuoksi Johansen kehitti Phone Activation Server -ohjelman, jonka avulla puhelimen saa aktivoitua ilman AT&T:n apua. Toistaiseksi Phone Activation Server toimii ainoastaan Windows-käyttöjärjestelmillä ja ohjelman lisäksi koneelta täytyy löytyä iTunes, jota pitää muokata heksaeditorilla. Näiden lisäksi Windowsin host-tiedostoa pitää muokata. Tarkemmat ohjeet operaatioon löytää täältä.

Johansenin ohjelman lisäksi iPhonen voi aktivoida ainakin kolmella muulla tavalla. Kaikkien keinojen lopputuloksena on iPhone, jonka PDA-, WiFi- ja iPod-ominaisuudet ovat käytettävissä.

Toistaiseksi sekä Apple että AT&T ovat olleet vaitonaisia puhelimen aktivoinnista ilman AT&T:n matkapuhelinliittymää. Tilanne saattaa kuitenkin muuttua, jos iPhone saadaan toimimaan myös muilla kuin AT&T:n liittymillä.

Lähteet:
Muropaketti
nanocrew.net

Edellinen Seuraava  

20 kommenttia

15.7.2007 12:34

Hyvin menee Jon!

25.7.2007 12:40

Hyvää työtä =)

35.7.2007 12:46

Kohta joku mediatalo laittaa sen kylmäks :)

45.7.2007 13:23

Ei olisi muuten ylläri, jos nämä dvd jon, dark alex, tämä aacs:n pääcrackeri ja muut saisivat yhtäkkiä sydänkohtauksia. Niin pahalta alkaa tosiaan näyttämään. Lukuunottamattakaan vaikka koko tpb:n staff ja muut.

55.7.2007 13:43

Mitä tekee puhelimella jolla ei voi soittaa?!?

Melkosen kallis PDA/kamera/elokuva/musiikkisoitin. Eikös tuossa iPhonen isoin meriitti ole että se on kosketusnäytöllinen PUHELIN jossa on multimediaominaisuudet?

65.7.2007 14:04

go jon go

75.7.2007 14:08

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti amtiainen:
Mitä tekee puhelimella jolla ei voi soittaa?!?

Melkosen kallis PDA/kamera/elokuva/musiikkisoitin. Eikös tuossa iPhonen isoin meriitti ole että se on kosketusnäytöllinen PUHELIN jossa on multimediaominaisuudet?
Jos vaikka laittaa toisen firman SIMin.

85.7.2007 15:05

Kyllähän tuo olisi aika hieno juttu kuluttajalle, jos iPhonen saisi toimimaan millä tahansa SIM-kortilla. Eiköhän tuokin toteudu. Samoin kuin koko iPhonen softa. Tuskin siinä kauan menee. Innolla vaan odottelemaan. Vaaditaankos tuolla puhelinta ostaessa ottamaan myös liittymä?

Mutta avautuu tai ei, luulisi että Eurooppaan tullessaan EUlla on jotain sanomista yhden operaattorin käytöstä. Ei varmaankaan tule onnistumaan rapakon tällä puolella. Toivottavasti.

95.7.2007 15:23

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti amtiainen:
Mitä tekee puhelimella jolla ei voi soittaa?!?

Melkosen kallis PDA/kamera/elokuva/musiikkisoitin. Eikös tuossa iPhonen isoin meriitti ole että se on kosketusnäytöllinen PUHELIN jossa on multimediaominaisuudet?
Koko puhelimessa ei ole edes mitään multimediaominaisuuksia.

Musiikkia ei ole mahdollista asettaa soittoääneksi
Ei Adobe Flash -tukea
Ei tue stereoääntä Bluetoothin kautta (A2DP)
Ei pikaviestintäohjelmaa
Ei multimediaviestien (MMS) lähetys- tai vastaanottomahdollisuutta
Ei äänen tunnistusta tai äänivalintaominaisuutta
OS X -käyttöjärjestelmä vie noin 700 megatavun siivun tallennuskapasiteetista
Ei mahdollisuutta leikata, kopioida tai liittää
Ei videonnauhoitusominaisuutta
Akku kestää noin 300-400 latausta jonka jälkeen se on vaihdettava maksusta Applella
Ei mahdollista muokata PDF-, Word- ja Excel-tiedostoja

105.7.2007 15:33

Aika epeli toi "Joni" kyllä! ei mikään estä pikku murtoa :D

115.7.2007 17:46

Asennetyyppi! Tehnyt enemmän hyvää kuin miljoona poliitikkoa.

125.7.2007 17:55

On se hurja se joni...

136.7.2007 2:09
Wicerig
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti juhis:
Mutta avautuu tai ei, luulisi että Eurooppaan tullessaan EUlla on jotain sanomista yhden operaattorin käytöstä. Ei varmaankaan tule onnistumaan rapakon tällä puolella. Toivottavasti.

Minkä takia EU:lla olisi jotain sanottavaa?

146.7.2007 10:03

Lisää tietoa iPhonen aktivoinnin ja firmwaren avaamisen edistymisestä: http://iphone.fiveforty.net/wiki/index.php

156.7.2007 13:50

Lainaus:
Minkä takia EU:lla olisi jotain sanottavaa?
Koska EUlla on aina jotain sanottavaa ja muutama kapula laitettavaksi rattaisiin. ;D

167.7.2007 13:26

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92:
Ei olisi muuten ylläri, jos nämä dvd jon, dark alex, tämä aacs:n pääcrackeri ja muut saisivat yhtäkkiä sydänkohtauksia. Niin pahalta alkaa tosiaan näyttämään. Lukuunottamattakaan vaikka koko tpb:n staff ja muut.
No Dark Alex ilmeisesti alkoi jo näkemään pahoja unia.:D

http://www.dark-alex.org/

177.7.2007 17:15

Höh, mitä nyt pistän psp:heni? Onneksi minulla on jo 3.40oe-a. Vähän offtopiccina kyselen, mikähän on hänen viimeisin firmwarensa?

187.7.2007 17:48

Ilmeisesti nimenomaan toi 3.40 OE-A joka mullakin on.:)

Ainakaan täällä ei näy uudempaa. http://www.tdubel.com/psp/Dark_AleX


Takas aiheeseen, on ihan täyttää skeidaa toi iPhone. Onko jotain järkeä että siihen saa vain yhden liittymän?

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 7.7.2007 @ 17:52

198.7.2007 17:05

Siistiä! :)

209.7.2007 7:56

Ja mitenköhän Apple meinasi saada myynttin laitteensa Euroopassa. Täällä kun on voimassa kilpailun rajoittamis lait. Tai sitten puhelinta ei edes aijota tuoda euroopassa markkinoille.


Lainaus:
Kilpailunrajoituksesta säädetään laissa kilpailunrajoituksista. Sen mukaan elinkeinonharjoittajien väliset sopimukset, elinkeinonharjoittajien yhteenliittymien päätökset sekä elinkeinonharjoittajien yhdenmukaistetut menettelytavat, joiden tarkoituksena on merkittävästi estää, rajoittaa tai vääristää kilpailua tai joista seuraa, että kilpailu merkittävästi estyy, rajoittuu tai vääristyy, ovat kiellettyjä.

Kiellettyjä ovat erityisesti sopimukset, päätökset ja menettelytavat, joilla vahvistetaan osto- tai myyntihintoja taikka muita kauppaehtoja, rajoitetaan tai valvotaan tuotantoa, markkinoita, teknistä kehitystä taikka investointeja tai jaetaan markkinoita tai hankintalähteitä. Kiellettyjä ovat myös sopimukset, päätökset ja menettelytavat joiden mukaan eri kauppakumppaneiden samankaltaisiin suorituksiin sovelletaan erilaisia ehtoja, jolloin kauppakumppanit asetetaan epäedulliseen kilpailuasemaan tai sopimuksen syntymisen edellytykseksi asetetaan se, että sopimuspuoli hyväksyy lisäsuoritukset, joilla niiden luonteen vuoksi tai kauppatavan mukaan ei ole yhteyttä sopimuksen kohteeseen.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla (19.7.2018 18:25)
HMD Global on esitellyt Kiinan markkinoille Nokia X5 -älypuhelimen, jolla pyritään vetoamaan tyylikästä ja edullista puhelinta etsivään kansanosaan. Nokai X5:n muotoilussa noudatetaan aiemmin ....
Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi (19.7.2018 18:13)
Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai tuntuu olevan hyvin järkyttynyt Euroopan komission eilen julkistamasta 4,3 miljardin euron sakosta. Komission mukaan Google on käyttänyt määräävää markkina-asemaa ....
2 kommenttia
Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)