AfterDawn: IT-alan uutiset

Gears of War -peli siirtyy valkokankaalle

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 22.3.2007 11:33 Kommentteja (14)

Gears of War -peli siirtyy valkokankaalle Huippusuosittu Xbox 360 -konsolin peli Gears of War liittyy Halon seuraksi niiden pelien joukkoon, joista on tehty elokuva. Elokuvastudio New Line Cinema on ostanut hittipelin filmatisointioikeudet ja panostaa tuotantoon, jotta valkokankaalle saataisiin yleisöön uppoavaa jälkeä.
Epic Gamesin kehittämä Gears of War on sotapeli, jonka tapahtumat sijoittuvat kaukaiselle Sera-planeetalle. Planeetalla ihmisjoukot taistelevat muukalaisrotu Locus Hordea vastaan. Pelaaja astuu Delta Squad -ryhmän sotilaan saappaisiin, tavoitteena planeetan pelastaminen. Peliä voi pelata moninpelinä Xbox Live -palvelussa.

Gears of Waria on myyty maailmalla jo 3 miljoonaa kappaletta ensimmäisen 2,5 kuukauden aikana sen ilmestymisestä. Peli syrjäytti nopeasti Halo 2:n Liven suosituimpana pelinä. Hittipeli on myös kahminut eri palkintoja, kuten mm. Gamespotin sekä Interactive Achievement Awards -palkinnon vuoden parhaasta pelistä.

Panostamalla käsikirjoitukseen tuotantotiimi pyrkii saamaan aikaan elokuvan, joka vetoaa myös muihin kuin pelin fanaattisimpiin kannattajiin. Monet peleistä tehdyt elokuvat ovat flopanneet heikon näyttelijäkaartin, tuotannon ja käsikirjoituksen vuoksi.

Pelin pääsuunnittelija Cliff Bleszinski on työstänyt "Gearsin" elokuvaversiota yhdessä käsikirjoittaja Stuart Beattien kanssa. Beattie kuuluu Hollywoodin kuumiin nimiin ja on itse kirjoittanut elokuvan Collateral - väärä aika, väärä paikka sekä osallistunut mm. Pirates of the Caribbean ja The Punisher -elokuvien kirjoittamiseen.

Beattie uskoo, että yleisö palkitsee hyvän tarinan ja että pelin ympäristö ja aihe antavat tehtävälle hyvät puitteet. "Minun kannaltani kyseessä on hieno, rikas ja ainutlaatuinen maailma, jollaista en ole aiemmin nähnyt", Beattie ihastelee pelin maailmaa ja vertaa genreä Aliens-elokuvaan.

Lähde:
Reuters

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

122.3.2007 12:22

Lainaus:
Gears of War liittyy Halon seuraksi niiden pelien joukkoon, joista on tehty elokuva.
Hmm... Eikös Halo-projekti jäätynyt rahoituksen puutteeseen?

Edit: typo



Jaa.. olinkin väärässä
Lainaus:

The film had a target release date of summer 2008, however production was halted due to financing problems in October 2006.
http://en.wikipedia.org/wiki/Halo_(film)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 22.3.2007 @ 12:27

222.3.2007 12:46

hiihhii pelasin pelin +2 kertaa läpi ja luulin että ne taistelut käydään maassa :)

322.3.2007 13:19

BlasterX:

"The film had a target release date of summer 2008, however production was halted due to financing problems in October 2006."

Eli olitkin oikeassa. Tarkoitus oli julkaista leffa 2008, mutta rahaonkelmat iski päälle viimevuonna.

422.3.2007 13:35

Lainaus:
Elokuvastudio New Line Cinema on ostanut hittipelin filmatisointioikeudet
Eli filmatisointioikeudet vasta ostettiin. Tämä eri tarkoita sitä, että leffaa välttämättä tehtäisiin. Onhan noita pelileffoja kymmeniä joista on myyty oikeudet, mutta elokuvaa ei vaan ole tehty.

522.3.2007 13:48

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti emagdnim:
BlasterX:

"The film had a target release date of summer 2008, however production was halted due to financing problems in October 2006."

Eli olitkin oikeassa. Tarkoitus oli julkaista leffa 2008, mutta rahaonkelmat iski päälle viimevuonna.
Juu tiedän ;), mut luulin, et se olis jäätyny ihan kokonaan ja lopetettu, mutta sitä jatketaanki viä...

623.3.2007 9:20

uusimmassa haatattelussa joskus helmikuussa 2007 Peter jakson sanoi että HALO movie on taas työ pöydällä mutta ei lupaa mitään kun nyt on HALO WAR peli työn alla sitten vasta leffa

723.3.2007 10:07

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti emagdnim:
BlasterX:

"The film had a target release date of summer 2008, however production was halted due to financing problems in October 2006."

Eli olitkin oikeassa. Tarkoitus oli julkaista leffa 2008, mutta rahaonkelmat iski päälle viimevuonna.
Juu tiedän ;), mut luulin, et se olis jäätyny ihan kokonaan ja lopetettu, mutta sitä jatketaanki viä...
Juuu... :) Tottaha ne pyrkii sen saamaan tulille ku on ainakin hyvä pohja rainalle. Kuhan toteutettais kans hyvin.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 23.3.2007 @ 10:08

823.3.2007 10:10

sokar: ok. Itsekin olen yksi niistä halo-faneista, jotka tuota leffaa vähän odotteleekin.

923.3.2007 17:54
lastman
Inactive

minäkin olin aivan varma että kyseessä oli planeetta-Maa.

1024.3.2007 17:18

Onhan max payneenkin ostettu filmatisointioikeudet, mutta eipä paljoa enempää ole kuulunut. Sen ainakin itse katsoisin, tämänkin ehkä jos pääsis peliä hakkaan kunnolla eka.

1127.3.2007 2:57

No ei tullut sitten mieleen mainita esimerkkinä vaikkapa Doom? Siitä kun on ainakin kiistatta tehty elokuva... siitä en tiedä, että onko aivan paska (veikkaan, että on), kun en ole nähnyt. Mut kai se joskus pitäis kattoo, kun onhan se kuitenkin legendaarinen Doom!

1227.3.2007 4:26

Doom oli kyllä persiistä...


CM 690 II Advanced, i5 2500K, MSI P67A-C43, Scythe Mugen-2 Revision B, XFX Pro550 80+ pronze, CORSAIR DDR3-1600 2*2G CL9 VENGEANCE, Asus r9 290x directCU II ,Samsung 830 SSD 128Gb+ 4.5 teraa, Win 7.

1327.3.2007 17:30

Lainaus:
Alcareru:
vaikkapa Doom? siitä en tiedä, että onko aivan paska (veikkaan, että on)Mut kai se joskus pitäis kattoo
J-lalli:
Doom oli kyllä persiistä...

niin nyt Doom saa 4€ vuokralle musta se on 4€ arvoinen vaikka ei mikään hyvä ole

niin kuten päin vaistoin eli leffasta peli joskus ne on surkeata -10 arvoisia mutta toteutus on avain sana monesti alku jouni on hyvä mutta sitten se jääkin siihen mutta joskus loppu tulos on tosi hyvä ikävä kyllä liian harvoin Cliff Bleszinski on työstänyt "Gearsin" elokuvaversiota yhdessä käsikirjoittaja Stuart Beattien kanssa ikävä tuokaan ei tarkoita 10\10 arvosanaa no joskus 5v päästä nähään onko mistään kotoisin

147.6.2007 11:53
Jar0ne
Inactive

Huippusuosittu Xbox 360 -konsolin peli Gears of War liittyy Halon seuraksi niiden pelien joukkoon, joista on tehty elokuva. Siis Miten niin "On Tehty"?? eihän kumpaakaan ole vielä tehty.
myönnän että piilasin vilkkua.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla (19.7.2018 18:25)
HMD Global on esitellyt Kiinan markkinoille Nokia X5 -älypuhelimen, jolla pyritään vetoamaan tyylikästä ja edullista puhelinta etsivään kansanosaan. Nokai X5:n muotoilussa noudatetaan aiemmin ....
3 kommenttia
Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi (19.7.2018 18:13)
Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai tuntuu olevan hyvin järkyttynyt Euroopan komission eilen julkistamasta 4,3 miljardin euron sakosta. Komission mukaan Google on käyttänyt määräävää markkina-asemaa ....
9 kommenttia
Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
5 kommenttia
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....
2 kommenttia

Uutisarkisto