AfterDawn: IT-alan uutiset

Japanin iTunes myi vahingossa albumeita alle euron

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 25.8.2005 16:43 Kommentteja (15)

Japanin iTunes myi vahingossa albumeita alle euron Applen ylivoimaisen suosittu verkkomusiikkikauppa iTunes on saanut aiemmin osakseen kritiikkiä siitä, että sen hinnat ovat liian korkeita. Viime viikolla Japanin iTunesin valikoimasta löytyi kuitenkin uskomattoman edullisia albumeita -- albumi irtosi vaivaisella 36 sentillä (50 jenillä).
Monista hintojen muutoksen havanneista varmasti tuntui, että tämä on liian hyvää ollekseen totta -- ja he olivatkin oikeassa. Pian nimittäin osoittautui, että kyseessä oli vain inhimillinen erehdys Applen osalta, joskin yhtiö ei vielä ole kommentoinut koko tapausta.

Erehdys saattoi tulla Applelle kalliiksi, sillä normaalisti albumien hinta on 30-kertainen, noin 11 euroa (1500 jeniä). Yhtiön onneksi koko kaupan valikoima ei ollut väärin hinnoiteltu, vaan virhe koski vain muutamaa kymmentä levyä. Ale-hintaiset levyt olivat kaikki Toshiba EMI Ltd. -yhtiön levyjä.

ITunes saavutti heti avauduttuaan valtaisan suosion Japanissa. Palvelusta ladattiin yli miljoona kappaletta jo ensimmäisen neljän päivän aikana, mikä on myös tähän astinen ennätys koko iTunesin historiassa.

Lähde:
Asahi.com

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

125.8.2005 17:09

No siinä oli kyllä asiallinen hinta!! :D

225.8.2005 17:16

Eikun joku vain hakkeroimaan sinne 2 senttiä maksavia albumeja. Pyöristetään nollaan =))))

325.8.2005 17:23

Threat: Vaikka läppä olikin niin kortilla maksettaessa ei pyöristy mihinkään, enkä usko että iTunesissa voi maksaa paperi tai metallirahalla.

425.8.2005 17:25
lam0r
Inactive

ahahahaah

525.8.2005 18:30

toi oli jo itunesilta hyvä veto, lisää, more. more...

625.8.2005 19:43

Kannatan!! Tuohon hintaan jo niitä voisi ostella. Sitä odotellessa uusi 10-letku imee =)

725.8.2005 21:03

tosiaankin! tähän hintaan sitä musiikkia voisi ostellakkin! =) Hienoa Hienoa. Applelle ideana, että paljon halvalla, niin kaikki ihmiset ostaisivat rahallisesti enemmän kuin ehkä ostaisivat noita nykyään melko kalliita kappaleita.

825.8.2005 21:05

Sitä voi laskeskella että yhden albumin lataaminen, esim. Entwine: DiEversity 2004 68mt) Esim 1-megasella "ilmaiseksi" maksaa: 0,007€ Samalla yhteydellä ja tuolla japanin hinnalla (jos kaikki levyt halpoja) "halvalla": 0,367€ Tai sitten vaikka: 9,997€ Millä hinnalla sinä ottaisit?

926.8.2005 4:12
jmpk
Inactive

Tähän voi todeta vain: Hyvä Japani!!!! Kerrankin sopiva hinta...tuskin suojatuista kappaleista enempää kannattaa maksaakaan.

1026.8.2005 4:16
yuni
Inactive

Joo, toi mokaus jatkuvaks, ni voidaan ehkä harkita että rupeisin käyttämään tota :D Sitä ennen, kuitenkin parempi pysyä muissa vaihtoehdoissa... --ODOTELLESSA--

1126.8.2005 5:04

No perkule! Paha isku musiikkiteollisuudelle. Nyt tuli tappiota ja paljon. Oikein köyhää hirvittää. Huh huh! Taitaa olla kriisipalaverin paikka! ;) Ihan sama mulle vaikka jakaisivat ilmaiseksi. En huoli mitään kopiosuojattua roskaa edes ilmaiseksi.

1226.8.2005 11:44

Harkittu mainoskikka.

1326.8.2005 18:03
nrautava
Inactive

Vois tohon hintaan kukkaron nyörejä levitellä.


1426.8.2005 19:29
yuni
Inactive

Jos oli mainoskikka, ni lisää näitä ja roppakupalla :P

1526.8.2005 21:51

no tollasella hinnalla ostaa albumeja mielellään netistäkin :)


Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla (19.7.2018 18:25)
HMD Global on esitellyt Kiinan markkinoille Nokia X5 -älypuhelimen, jolla pyritään vetoamaan tyylikästä ja edullista puhelinta etsivään kansanosaan. Nokai X5:n muotoilussa noudatetaan aiemmin ....
Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi (19.7.2018 18:13)
Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai tuntuu olevan hyvin järkyttynyt Euroopan komission eilen julkistamasta 4,3 miljardin euron sakosta. Komission mukaan Google on käyttänyt määräävää markkina-asemaa ....
3 kommenttia
Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
5 kommenttia
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....
2 kommenttia

Uutisarkisto