AfterDawn: IT-alan uutiset

Schwarzenegger piraattien kimppuun

Kirjoittaja Jari Ketola @ 23.9.2004 23:58 Kommentteja (13)

Schwarzenegger piraattien kimppuun Kalifornian kuvernööri Arnold Schwarzenegger on hyväksynyt lakialoitteen, joka edellyttää, että jokainen, joka levittää P2P-verkoissa elokuvia tai musiikkia, julkistaa email-osoitteensa. Käyttäjä, joka ei paljasta osoitettaan, syyllistyy uuden lain mukaan rikkeeseen. Lain tarkoituksena on helpottaa viranomaisten työtä piraattien jäljittämisessä. Ilmeisesti ideana on, että piraattien henkilöllisyys selvitetään sähköpostiosoitteen perusteella.
Kuluttaja- ja ihmisoikeusjärjestöt, kuten mm. Electronic Frontier Foundation ovat luonnollisestikin ilmaisseet huolensa lain suhteen. Heidän mukaansa laki vaarantaa yksityisyydensuojaa ja tekee satunnaisista P2P-käyttäjistä rikollisia.

MPAA ylisti lakia ja totesi lausunnossaan, että Schwarzeneggerillä on "ainutlaatuinen näkemys piratismin vaikutuksista." Onkin sanomatta selvää että MPAA:lla on Schwarzeneggerin kautta vahva ote Kalifornian lainsäädännöstä.

Lähde: Sfgate.com

Edellinen Seuraava  

13 kommenttia

124.9.2004 2:48
jmpk
Inactive

Jotenkin tuli mieleen tekaistut sähköpostiosoitteet yms. Ei muuten ihmetytä miksi juuri häntä piratismi niin haittaa, yleensä "johtaja tyypit" saavat palkkansa muusta kuin elokuvateollisuudesta

224.9.2004 7:54

Taitaa olla Iso Arska elokuvamogulien vietävissä aika pahasti. Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.... Itse lakialoite taas tuntuu aivan turhalta. Mitä tämäkin taas autaa piratismin vastaisessa taistelussa? No, voi tietenkin joku aloittelija laittaa tyhmyyksissään omalla nimellään olevan ositteen esiin ja mahdollisesti vielä vastata saapuviin kiristyskirjeisiin. HC warettajat ja todelliset piraatit ei kuitenkaan näin helppoon mene, mutta saapahan RIAA ja MPAA lisää kiristettäviä jostain pikkutytöistä.

324.9.2004 8:46

Heh tulipa vaan itsekkin katsottua "jo" pari anonyymipalvelua jotka tarjoaa mailia. Tosin eihän sitä tarvitse tehdä kun tunnus jonnekki ja vastaan ottaa mahdollinen salasana tai tunnus jonka jälkeen hylätä täydellisesti se osoite kokonaan.

424.9.2004 8:50
tolski
Inactive

No mitä siihen mitään anonyymipalveluita käyttämään kun laittaa vaan arnold@mustaneekeri.com niin siinä on agenteille mailia tarpeekseen.

524.9.2004 16:10

ajattelin levittää P2P-verkoissa elokuvia tai musiikkia, mihinköhän voisin ilmoittaa e-mail osoitteeni?

624.9.2004 18:40

Mitäs jos roskapostittajat lähtee kans P2P-verkkoihin ja copypastettaa kaikki löytämänsä meiliosotteet sieltä? Eikös Yhdysvalloissa oo jo jonkinasteista lainsäädäntöö roskapostittajia vastaanki? Entäs roskapostittajien avustamisesta? Pakotetaan julkaisemaan sähköpostiosoitteensa ja altistamaan se spämmille. Ei sillä, että antaisin oikeaa osoitettani tuollaiseen, mutta...

724.9.2004 19:13

Ei mitään järkeä.. Mutta kuten sanotaan: Only in America =)...

825.9.2004 8:14

Onko tämä uutinen muka uutinen? Kalifornialaiset jotka valitsivat Arnoldin kuvernöörikseen saavat nyt sitä mitä tilasivat. Kalifornian osavaltio on tunnettu teknologian suurimpien aivojen hautomispaikkana ja nyt tuota osavaltiota johtaa mies jolla on ainutlaatuinen näkemys kuinka alueesta tehdään pian taantumuksellisten ideoiden hautomispaikka.

926.9.2004 23:00
joujou796
Inactive

okei aika touhua ei muuta voi sanoo koskahan tänne päin tulee tiekennusta kyseiseen asiaan...

1027.9.2004 10:23

We are living in the Amerika... by Rammstein. :)

1127.9.2004 17:37

arska ei ole varmaan itse päättänyt tätäkään asiaa

1227.9.2004 18:24

Niinhän se varmaan on... Sielläkin varmaan on ne ihmiset jotka kirjoittaa päättäjille paperille mitä sanot medialle.. aikas klassista.

1329.9.2004 6:53

onko muuten mahdollista et saadaan sun ip osote kenties selville sähköpostin kautta. katotaan mist se sähköposti on tullut?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Netflix järkytti sijoittajia – Tilaajamäärät jäivät pahasti ennusteista Netflix järkytti sijoittajia – Tilaajamäärät jäivät pahasti ennusteista (17.7.2018 06:56)
Netflix joutui aiheuttamaan pettymyksen sijoittajille julkaisemalla kasvuluvut, jotka jäivät kuitenkin odotuksista. Osavuosituloksen julkistuksen jälkeen Netflixin kurssi putosi jälkihuutokaupassa ....
Galaxy S10 ottaa mallia iPhoneista – Sisältää myös Applen hylkäämän tekniikan Galaxy S10 ottaa mallia iPhoneista – Sisältää myös Applen hylkäämän tekniikan (17.7.2018 06:39)
Korealainen The Bell -julkaisu kertoi viime viikolla tiedoista, joiden mukaan Samsungilta olisi tulossa ensi vuonna peräti kolme Galaxy S10 -mallia. Tähän asti erilaisia kokovariaatioita on ....
Skype uudistui – Saa tuen puheluiden nauhoitukselle Skype uudistui – Saa tuen puheluiden nauhoitukselle (16.7.2018 19:42)
Aikoinaan nettivideopuheluiden ykköseksi muodostunut Skype on saamassa ominaisuuden, jota palvelun käyttäjät ovat jollain tasolla toivoneet ehkä jo 15 vuotta – nimittäin mahdollisuuden nauhoittaa puheluita. ....
Hinnat eivät ole nousussa – Galaxy Note9:n hinta jäämässä tuhannen euron tasolle Hinnat eivät ole nousussa – Galaxy Note9:n hinta jäämässä tuhannen euron tasolle (16.7.2018 06:53)
Uuden sukupolven teknologiassa ominaisuudet lisääntyvät ja tehostuvat, mutta hinta pysyy usein samalla tasolla kuin aiemminkin. Tästä näkökulmasta katsottuna ei pitäisi olla kovin suuri ihme, ....
3 kommenttia
Koneoppimisen aikakausi – Tarjoukset eivät ole enää samoja kaikille Koneoppimisen aikakausi – Tarjoukset eivät ole enää samoja kaikille (16.7.2018 06:41)
Supercellin data scientist Jarno Seppälä piti hiljattain esitelmän Games First -tapahtumassa, missä on kertoi miten peliyhtiö hyödyntää koneoppimisen mahdollisuuksien Clash Royale -pelissä. ....

Uutisarkisto