AfterDawn: IT-alan uutiset

Saksan poliisi pidätti piratismista epäiltyjä

Kirjoittaja Jari Ketola @ 18.9.2004 17:33 Kommentteja (10)

Saksan poliisi pidätti piratismista epäiltyjä Saksan poliisi on pidättänyt 46-vuotiaan lakimiehen, 19-vuotiaan miehen sekä kaksi veljestä, joita kaikkia syytetään maksullisen Ftpwelt.com (FTP-maailma) -piraattipaikan pyörittämisestä. Palvelu tarjosi 135 euron kuukausimaksua vastaan pääsyn piratisoituja elokuvia, pelejä ja muita ohjelmia sisältäville FTP-palvelimille.
Saksalainen tekijänoikeuksia valvova järjestö GVU totesi että kyseessä oli merkittävä isku piraattiyhteisöjä vastaan. Heidän tiedotteensa mukaan sivustolla oli toimintansa aikana yli 45 tuhatta asiakasta.

Daniel (20v) ja Thomas R. (30v) nimiset veljekset perustivat palvelun kesäkuussa 2003. Alusta saakka toiminnassa oli mukana myös Bernhard S. (46v.) niminen lakimies, joka hoiti "yrityksen" raha-asioita. Lisäksi toiminnassa oli mukana 19-vuotias mies, joka vastasi pitkälti teknisestä tuesta. GVU:n arvioiden mukaan miehet keräsivät reilun vuoden aikana noin miljoonan euron edestä tuloja.

Lähde: The Register

Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

118.9.2004 18:12

Jos ovat miljoonan tienanneet, niin on ainakin varaa maksaa tekijänoikeus-korvaukset täysimääräisenä. ;)

218.9.2004 23:15

Niin, hyvät tulot ja asianajakin jo valmiina. ;)

319.9.2004 6:30

Hehe joo :)

419.9.2004 17:02

höh aina meitä viattomia piraatteja vainotaan!!! Matti Wuori apuun pliis

519.9.2004 17:03

höh aina meitä viattomia piraatteja vainotaan!!! Matti Wuori apuun pliis

620.9.2004 6:52

No toihan on ollu tosi halpa... vaan 135 euroa kuukaudessa.. Noilla hinnoilla ei informaatio kyllä halua kovin vapaata olla, että putkaan vaan rosvot. Jotenkin tuntuu kovin per*e-edellä puuhun menemiseltä taas, että maksaa tollaista hintaa siitä että saa imuttaa wareja.. Tolla rahalla kun saa jo jos jonkinmoista laillistakin tuotetta hankittua vuositasolla. Noh, kaikkea se sakemanni keksii.. Sharing is the key.

720.9.2004 7:19

"""höh aina meitä viattomia piraatteja vainotaan!!! Matti Wuori apuun pliis"" No tottakai vainoan kaikkia viatomia yksisilmäisiä.....Ja on muuten aikasta ihme porukkaa jos eivät jaksa itse jaksa hakea kaupasta näitä tiedostoja tai eiköhän ne samat tiedostot löydä ilmaiseksi jollain p2p-ohjelmalla :/

823.9.2004 1:42

Quote:
Jos ovat miljoonan tienanneet, niin on ainakin varaa maksaa tekijänoikeus-korvaukset täysimääräisenä. ;)
Ei välttämättä riitä... Ootko ajatellu et korvauksia joutuu maksamaa monelle eri pelifirmalle ja kaikkee muuta sakkoo tulee ni ei välttämättä riitä :)

925.5.2005 17:43

Noniin.. Hienoa että viimeinkin ollaan keskitytty asian ytimeen. Eli p2p toimintaan, jossa tavoitellaan suurempaa RAHALLISTA hyötyä´.

1025.5.2005 17:57

Aika tuoreen uutisen olet poiminut =)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla (19.7.2018 18:25)
HMD Global on esitellyt Kiinan markkinoille Nokia X5 -älypuhelimen, jolla pyritään vetoamaan tyylikästä ja edullista puhelinta etsivään kansanosaan. Nokai X5:n muotoilussa noudatetaan aiemmin ....
Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi (19.7.2018 18:13)
Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai tuntuu olevan hyvin järkyttynyt Euroopan komission eilen julkistamasta 4,3 miljardin euron sakosta. Komission mukaan Google on käyttänyt määräävää markkina-asemaa ....
3 kommenttia
Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
5 kommenttia
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....
2 kommenttia

Uutisarkisto