AfterDawn: IT-alan uutiset

Saksan poliisi pidätti piratismista epäiltyjä

Kirjoittaja Jari Ketola @ 18.9.2004 17:33 Kommentteja (10)

Saksan poliisi pidätti piratismista epäiltyjä Saksan poliisi on pidättänyt 46-vuotiaan lakimiehen, 19-vuotiaan miehen sekä kaksi veljestä, joita kaikkia syytetään maksullisen Ftpwelt.com (FTP-maailma) -piraattipaikan pyörittämisestä. Palvelu tarjosi 135 euron kuukausimaksua vastaan pääsyn piratisoituja elokuvia, pelejä ja muita ohjelmia sisältäville FTP-palvelimille.
Saksalainen tekijänoikeuksia valvova järjestö GVU totesi että kyseessä oli merkittävä isku piraattiyhteisöjä vastaan. Heidän tiedotteensa mukaan sivustolla oli toimintansa aikana yli 45 tuhatta asiakasta.

Daniel (20v) ja Thomas R. (30v) nimiset veljekset perustivat palvelun kesäkuussa 2003. Alusta saakka toiminnassa oli mukana myös Bernhard S. (46v.) niminen lakimies, joka hoiti "yrityksen" raha-asioita. Lisäksi toiminnassa oli mukana 19-vuotias mies, joka vastasi pitkälti teknisestä tuesta. GVU:n arvioiden mukaan miehet keräsivät reilun vuoden aikana noin miljoonan euron edestä tuloja.

Lähde: The Register

Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

118.9.2004 18:12

Jos ovat miljoonan tienanneet, niin on ainakin varaa maksaa tekijänoikeus-korvaukset täysimääräisenä. ;)

218.9.2004 23:15

Niin, hyvät tulot ja asianajakin jo valmiina. ;)

319.9.2004 6:30

Hehe joo :)

419.9.2004 17:02

höh aina meitä viattomia piraatteja vainotaan!!! Matti Wuori apuun pliis

519.9.2004 17:03

höh aina meitä viattomia piraatteja vainotaan!!! Matti Wuori apuun pliis

620.9.2004 6:52

No toihan on ollu tosi halpa... vaan 135 euroa kuukaudessa.. Noilla hinnoilla ei informaatio kyllä halua kovin vapaata olla, että putkaan vaan rosvot. Jotenkin tuntuu kovin per*e-edellä puuhun menemiseltä taas, että maksaa tollaista hintaa siitä että saa imuttaa wareja.. Tolla rahalla kun saa jo jos jonkinmoista laillistakin tuotetta hankittua vuositasolla. Noh, kaikkea se sakemanni keksii.. Sharing is the key.

720.9.2004 7:19

"""höh aina meitä viattomia piraatteja vainotaan!!! Matti Wuori apuun pliis"" No tottakai vainoan kaikkia viatomia yksisilmäisiä.....Ja on muuten aikasta ihme porukkaa jos eivät jaksa itse jaksa hakea kaupasta näitä tiedostoja tai eiköhän ne samat tiedostot löydä ilmaiseksi jollain p2p-ohjelmalla :/

823.9.2004 1:42

Quote:
Jos ovat miljoonan tienanneet, niin on ainakin varaa maksaa tekijänoikeus-korvaukset täysimääräisenä. ;)
Ei välttämättä riitä... Ootko ajatellu et korvauksia joutuu maksamaa monelle eri pelifirmalle ja kaikkee muuta sakkoo tulee ni ei välttämättä riitä :)

925.5.2005 17:43

Noniin.. Hienoa että viimeinkin ollaan keskitytty asian ytimeen. Eli p2p toimintaan, jossa tavoitellaan suurempaa RAHALLISTA hyötyä´.

1025.5.2005 17:57

Aika tuoreen uutisen olet poiminut =)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Samsung nostaa Galaxy S9:n hintaa – Näin paljon se maksaa Samsung nostaa Galaxy S9:n hintaa – Näin paljon se maksaa (23.2.2018 15:09)
Sunnuntaina esiteltävästä Samsungin Galaxy S9:stä tiedetään jo lähes kaikki tietämisen arvoinen. Muotoilu, tekniikka ja myynnin aloituspäivä ovat olleet jo hyvän tovin tiedossa. Sen sijaan puhelimen ....
5G-läppärit rynnivät markkinoille aiemmin kuin luulitkaan 5G-läppärit rynnivät markkinoille aiemmin kuin luulitkaan (23.2.2018 14:46)
Nokia kokeili aikoinaan millaista kysyntää matkapuhelinverkkoon kytkeytyvällä kannettavalla tietokoneella on. Markkinat eivät reagoineet 3G-yhteydellä varustettuun kannettavaan erityisen hyvin, ....
SIM-kortit halutaan hävittää kokonaan – iSIMit tulevat SIM-kortit halutaan hävittää kokonaan – iSIMit tulevat (23.2.2018 14:36)
Älypuhelimet ovat tiiviisti pakattuja tietokoneita, joissa uusien ominaisuuksien tai suorituskyvyn lisääminen tarkoittaa lähes aina pinta-alan tarvetta muodossa tai toisessa. Tämän takia älypuhelinvalmistajat ....
1 kommentti
WhatsAppin jättänyt perustaja sijoitti kymmeniä miljoonia kilpailevaan viestisovellukseen WhatsAppin jättänyt perustaja sijoitti kymmeniä miljoonia kilpailevaan viestisovellukseen (22.2.2018 22:20)
WhatsApp on maailman suosituin viestisovellus, jonka käyttäjämäärissä lähelle pääsee vain toinen yli miljardin käyttäjän viestin, Facebook Messenger. Molemmat omistaa tietysti Facebook, joka ....
Bloomberg: Apple uudistaa AirPods-kuulokkeita parilla tärkeällä ominaisuudella Bloomberg: Apple uudistaa AirPods-kuulokkeita parilla tärkeällä ominaisuudella (22.2.2018 21:15)
Applen viime vuoden iPhone-julkaisut toivat merkittäviä uudistuksia yhtiön älypuhelinlinjastoon. Monille iPhone X:n näyttö ja käyttöliittymäuudistukset olivat merkittävin uudistus vuosikausiin, ....
1 kommentti

Uutisarkisto