AfterDawn: IT-alan uutiset

Kazaa haastoi RIAA:n oikeuteen tekijänoikeusrikkomuksesta

Kirjoittaja Jari Ketola @ 24.9.2003 21:04 Kommentteja (16)

Kazaa haastoi RIAA:n oikeuteen tekijänoikeusrikkomuksesta Kazaa tiedostonvaihto-ohjelmaa julkaiseva Sharman Networks on haastanut RIAA:n oikeuteen tekijänoikeusrikkomuksesta. RIAA levittää Kazaa-versiota, joka sisältää varoituksia potentiaalisille tekijänoikeuksien rikkojille.
Sharmanin tulkinnan mukaan RIAA:lla ei ole oikeutta kajota sen ohjelmaan millään tavalla. Tokkopa mikään yritys suvaitsisi vastaavaa.

Lähde:
The Register

Edellinen Seuraava  

16 kommenttia

124.9.2003 21:43

haha.. nyt on Kazaalla oikea meininki.. kampoihin vaan RIAA:lle =)

224.9.2003 23:30
redhunt
Inactive

Ompa ihme!! Ei mitään eroa jos joku tavallinen pulliainen muuttelis windowsia ja jakais sitä vaikka torilla halukkaille.. HEH

325.9.2003 3:40

Hahhah, toivottavasti RIAA:n kusipäät joutuu istumaan maksajan paikalle tässä rallissa :D

425.9.2003 6:11
Thorium
Inactive

Ai jai.. Tekijänoikeusjärjestö joka ei noudata tekijänoikeuksia. Uskomatonta..

525.9.2003 7:25

Hassua ettei noita muita Kazaa modeja ole haastettu oikeuteen. Esim jotkut aikasemmat(en tiedä tästä päivästä) Kazaa liten versiot oli vain heksaeditoitu/muuten haksattu alkuperäisestä Kazaasta.

625.9.2003 9:19

Jes!nyt näyttää meininki hyvältä

725.9.2003 10:52
Varmint
Inactive

On tuo RIAA kyllä ihme taho,toivottovasti RIAA ei pääse tuosta kuin koira veräjästä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 25.9.2003 @ 10:57

825.9.2003 11:07

kattos vaan...tästähän tuleekin mielenkiintoista. Katotaan nyt mihin suuntaan tää etenee. Peukut Kazaalle :o)


Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/

925.9.2003 13:38

Kyllä menee RIAA:lta uskottavvuus ku ei noudata edes itse tekijänoikeuksia.

1025.9.2003 14:02

Go Kazaa go :)

1125.9.2003 15:05

Juuri näin. Ai että oli viisaasti tehty. Ehdottomasti vaan kampoihin RIAA:lle.

1225.9.2003 15:16

Vaikka RIIA onkin kohdistanut toimintansa musiikkipiratismin kitkemiseen, niin ei silti tarvis kajota toisten ohjelmiin. Menestystä Kazaalle oikeudessa!

1326.9.2003 6:24

Täyttä fuulaa. Tekijänoikeuksien moraalinvartija No:1 rikkoo tekijänoikeuksia toodella törkeästi. Taitaa olla omat lait näillä?? Odotan puolustelevia kommentteja AD:n sisällä myyräntyötä tekeviltä agenteilta.

1426.9.2003 7:39

RIAA ilmeisesti luulee olevansa lain yläpuolella, kun uskaltaa mennä tuollaista tekemään. Tosin onhan mahdollista, että RIAA syyllistää asiasta jonkin yksittäisen työtekijänsä ja väittää tämän olleen itse asian takana... mahdollista... Siten itse yhtiö pääsisi koko hommasta, kuin "koira veräjästä". Onhan tuollaista tapahtunut ennenkin. Toivotaan vaan, että jury:ssä on järkevää porukkaa, joka huomaa tälläisen. Tai edes tuomarilla järki kädessä.

1527.9.2003 4:38

kyllä kazaalta lähti hyvä veto. peukkuja kazaalle

1627.5.2004 16:47
Prue
Inactive

^...

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla (19.7.2018 18:25)
HMD Global on esitellyt Kiinan markkinoille Nokia X5 -älypuhelimen, jolla pyritään vetoamaan tyylikästä ja edullista puhelinta etsivään kansanosaan. Nokai X5:n muotoilussa noudatetaan aiemmin ....
3 kommenttia
Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi (19.7.2018 18:13)
Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai tuntuu olevan hyvin järkyttynyt Euroopan komission eilen julkistamasta 4,3 miljardin euron sakosta. Komission mukaan Google on käyttänyt määräävää markkina-asemaa ....
3 kommenttia
Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
5 kommenttia
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....
2 kommenttia

Uutisarkisto