AfterDawn: IT-alan uutiset

Disney aloitti itsetuhoutuvien DVD-levyjen myynnin

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 10.9.2003 15:17 Kommentteja (12)

Itsetuhoutuvien elokuvalevyjen suositushinta on 6,99 dollaria eli noin 6,30 euroa ja niiden avulla Disney toivoo onnistuvansa murtamaan Blockbuster-ketjun yksinvaltiuden Yhdysvaltain (ja monen muun maan) videovuokrausmarkkinoilla.
Uudeksi ympäristökatastrofiksikin nimetty suunnitelma on tavallaan nerokas -- itsetuhoutuvien levyjen avulla mikä tahansa kulmakauppa tai kioski voi alkaa myymään "vuokraelokuvia", joita "vuokraajan" ei tarvitse muistaa palauttaa ajallaan takaisin liikkeeseen. Elokuvat on pakattu ilmatiiviiseen suojamuoviin ja kun muovi avataan, elokuvalevy alkaa hiljalleen hapettua, kunnes se on noin 48 tunnin kuluttua katselukelvoton.

Tekniikan levyille on toteuttanut yhtiö nimeltä Flexplay ja se kutsuu tuotettaan nimellä EZ-D ja väittää levyjen olevan 100% yhteensopivia tavallisten DVD-soitinten kanssa. Disneyn myyntikokeilu alkoi Yhdysvalloissa neljällä paikkakunnalla ja jos levyt osoittautuvat suosituksi, aikoo yhtiö laajentaa myyntialuetta lähikuukausien aikana.

Lähde: Reuters/MSNBC

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

110.9.2003 16:07

en usko et toimii kun leffan saa vuokrattua parilla eurolla niin miksi kukaan maksais siitä 6€:tä

210.9.2003 16:24

niinpä... kyllähän sitä yhden leffan varmuuskopioi parissa päivässä :)


Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/

310.9.2003 16:55

Koko homma on ihan älytön. Mikä videovuokraaja haluaa suuria määriä itsestään tuhoutuvia dvd-kiekkoja varastoonsa, kun voi käyttää yhtähyvin normaaleja dvd-leffoja, etenkin kun hintaero on noin suuri? Kuka asiakas haluaa ostaa kaupasta jotain mikä maksaa noin paljon ja tuhoutuu itsestää parissa päivässä? Mikä yhteyskunta haluaa moista jäteongelmaa?

410.9.2003 17:19
naapuri
Inactive

Tätä tekniikkaa voisi korkeintaan hyödyntää niissä dvd-sreenereissä jotka menevät oscareita jakaville tuomareille. Ne kun tuppaavat vuotamaan nettiin...

510.9.2003 17:52

Taas niin jenkkiä, mitä ne vielä keksii kertakäyttö roinaksi, täytyy jo sanoo että tuo amerikkalaisten kertakäyttö kulttuuri menee liian pitkälle, niillähän alkaa olla kaikki kohta käytä ja heitä pois, kyllä viisas jälkipolvi korjaa sotkut...

611.9.2003 11:30

toivottavasti jenkit hukkuu pian omiin jätteisiinsä!! Vaikkakin loistava idea, vieläkun hinta olisi kohdallaan mikätahansa lähikioski voisi kilpailla videovuokramarkkinoista jolloin varmasti "oikeiden" videovuokraamojen hinnatkin laskisivat.

712.9.2003 6:56

Tollasesta levystä voisin maksaa jonkun 0,50 - 1€. ja jos toi kerran on 100% yhteensopiva niin kai sen voi heti kopata koneelle .vob:eiksi ja sen jälkeen vielä vaikka katsoa sen siitä alkuperäsestä levystä parrin kertaan ja heittää pois.. mutta ihan älytön kyllä.. Jos toi yleistyy niin noita kiekkoja on kohta joka talossa satoja kappaleita.. tietenkin voisi järjestää kierrätyksen, mutta siltäkin säästyisi jos ei tuota olisi keksittykkään..

812.9.2003 7:06

Juuh..eipä tuota oikein jaksa ymmärää.. varsinkin kun on lastenelokuvista(?!) kyse..koska monestihan pienet lapset alkavat katsomaan jotain piirrettyä, ja yhtä-äkkiä tuleekin mieli johonkin muuhun hommaan :-) itsestään tuhoutuvien DVD-levyjen kohdalla voi siinä tapauksessa käydä niin, että koko elokuva jää kyseiseltä pienokaiselta katsomatta ja se tietääkin sitten paljon itkua ja surullisia hetkiä :-( korjatkaa jos olen väärässä..

912.9.2003 7:08

Ihan älytöntä tuhlausta toi tommonen. Eihän tosta ole lapsille mitään iloa, jos leffan voi kattoa kerran tai kaks ja sitten pitääkin ostaa uus kun haluaa myöhemmin sen leffan kattoa uudestaan. Itekin muistan skidinä, että piirretyt eivät todellakaan olleet mitää kertakäyttökamaa vaan ne katotiin monta kertaa vuodessa! Ihan törkeetä paskaa toi kyllä on! Jos toi vielä tulee standardiksi, pitää ostaa kirjottava DVD ja kopioida noi heti oston jälkeen... Murkele!

1012.9.2003 20:30

Ei tuota roinaa minä ainakaan kotiin kanna, ihan periaatteen vuoksi, pitäiskö jo penskat opettaa tuohon kertakäyttö roinaan, ei tuu menestyy vaikka centillä saisin.Kyllä tämä on viimeneinen niitti mulle, jumankauta Disney tekee mitä tahansa että saa tenavilta lantit pois, ensin on leffat jumalattomissa hinnoissa ja nyt tämmöistä paskaa tunkeevat. Kyllä ois liekinheittimelle hommia!!

1112.9.2003 20:48

niin...ei tuo voi onnistua, ei edes jenkeissä?? kai niillä nyt edes vähän vielä järki juoksee :)


Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/

1223.9.2003 22:46
mcmauu
Inactive

kyllä siellä maailman poliisi valtiossa kaikki on mahdollista..ne on idiootteja ainakin washington..on niitä täynnä siellä on sellai talo joka on aivan täynnä ihme heppui jotka kumminkin saa tehdä mitä haluaa..etsellanen valtio se on..i love this..

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Applen suoratoistopalvelu myöhästelee pahasti – Syynä yhtiön konservatiivisuus Applen suoratoistopalvelu myöhästelee pahasti – Syynä yhtiön konservatiivisuus (23.9.2018 12:19)
Apple on PR-kuvaltaan varsin liberaali yhtiö, mutta yhtiön sisäinen ohjenuora on kuitenkin melko konservatiivinen ja varovainen. Teknologiajätti esimerkiksi kieltäytyy levittämästä App Storessa ....
Magic Leap -lasit saivat vakuuttavan tukijan – Luvassa hyvää äänentoistoa? Magic Leap -lasit saivat vakuuttavan tukijan – Luvassa hyvää äänentoistoa? (22.9.2018 15:30)
Laadukkaista audiotuotteista tunnettu Sennheiser aloittaa yhteistyön vasta ensimmäisen kaupallisen tuotteensa julkaisseen Magic Leapin kanssa. Magic Leapin tuotekehitys on painottunut laajennettua ....
Piratismi ei tappanutkaan musiikkia – Kasvaa kovaa vauhtia Piratismi ei tappanutkaan musiikkia – Kasvaa kovaa vauhtia (22.9.2018 10:29)
Yhdysvaltojen musiikkiteollisuuden etujärjestö RIAA on julkaissut tilastotietoa millaisessa jamassa ala nykyisin on. Ala on ollut suurten muutosten kourissa, mutta se on kuitenkin päässyt kiinni ....
1 kommentti
iPhone XS purettiin osiin – Sisältä löytyi pieni yllätys iPhone XS purettiin osiin – Sisältä löytyi pieni yllätys (22.9.2018 09:09)
Uusien iPhonien tullessa markkinoille, tietyistä asioista on tullut perinteitä. Puhelimet tulevat myyntiin seuraavan viikon perjantaina, sitä ennen teknologiamediat julkaisevat laitearvostelunsa ....
Keskihintainen älypuhelin hakusessa? Tällaisia ominaisuuksia saa noin 200 eurolla Keskihintainen älypuhelin hakusessa? Tällaisia ominaisuuksia saa noin 200 eurolla (22.9.2018 08:52)
Tällä viikolla Samsungilta putkahti uusi Galaxy A7 -älypuhelin, mutta keskihintaisten puhelimien anti ei jäänyt siihen. Yhtiö nimittäin paljasti uudet J-sarjan Galaxyt, jotka hintansa puolesta ....

Uutisarkisto