*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Sony julkisti maailman ensimmäiset 3D-videolasit

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 31.8.2011 20:19 Kommentteja (17)

Sony julkisti maailman ensimmäiset 3D-videolasit Sony on julkistanut maailman ensimmäiset 3D-videolasit. Japanilaisyhtiö esitteli laitteen prototyyppiä jo tämän vuoden CES-messuilla.
HMZ-T1 Personal 3D Viewer koostuu kahdesta 0,7 tuuman OLED-näytöstä, joista toinen näyttää kuvan vasemmalle ja toinen oikealle silmälle. Tällä tavalla Sonyn laite kykenee esittämään cross-talk-virheettömää 3D-kuvaa. Molempien näyttöjen resoluutio on 1280x720. Viihdejätin mukaan headsetin näyttämä kuva vastaa 20 metrin päässä sijaitsevaa 750 tuuman televisiota.

Näyttöjen lisäksi laitteesta löytyy kuulokkeet, jotka luovat vaikutelman aidosta 5.1 Surround Sound -äänestä. Sony esittelee videolaseja IFA-messuilla. Japanissa ne tulevat myyntiin marraskuussa noin 728 dollarin hintaan.

Tägit: Sony
Edellinen Seuraava  

17 kommenttia

131.8.2011 20:56

Ihan mageet. Hinta pitää kyllä poissa köyhät ja tavalliset kuluttajat, se on varma.

...ja aika heikko reso.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.8.2011 @ 21:02

231.8.2011 21:03

Olis mahtava kyllä kokeilla noita. Mitenhän silmät mahtaa reagoida tuohon kun kuva on hyvin lähellä loppupeleissä silmiä?


Asus P8Z77-V LX2, i5-3570K, Corator DS, Asus HD7870, 8GB 1600 Mhz DDR3, 120GB Agility 3 + F3 1TB, SAGA II 500W, NZXT Hades, 24" Full HD.

331.8.2011 21:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1:
Ihan mageet. Hinta pitää kyllä poissa köyhät ja tavalliset kuluttajat, se on varma.

...ja aika heikko reso.
On toi aika kova reso jos ottaa huomioon, että se on ahdettu 0.7 tuuman näyttöön.

431.8.2011 21:30

Vissiin elokuvienkaan katselu ei sitten tästä edespäin voi olla sosiaalinen tapahtuma.

531.8.2011 21:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Banaaninaama:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1:
Ihan mageet. Hinta pitää kyllä poissa köyhät ja tavalliset kuluttajat, se on varma.

...ja aika heikko reso.
On toi aika kova reso jos ottaa huomioon, että se on ahdettu 0.7 tuuman näyttöön.
Kunhan vitsailin :)
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Juhls:
Vissiin elokuvienkaan katselu ei sitten tästä edespäin voi olla sosiaalinen tapahtuma.

Se on ajan heki, ollaan "sosiaalisen antisosiaalisia". Lasien kautta voi varmasti jakaa elämyksensä facebookissa... ;) Tai valmistajat epäilevät asiakaskunnan olevan sitä... Kröhöm, epäsosiaalista porukkaa.

631.8.2011 22:24
timpani
Inactive

Sitten vielä mahollisuus laittaa tietokoneeseen kiinni niin olen myyty!


Allekirjoitus

731.8.2011 22:26

Ensimmäiset..?

Resoluutio on ihan kiitettävä tuohon hintaan kylläkin.

831.8.2011 22:45

Olisi kyllä ihan mielenkiintoista koittaa. Harmi kun ei ole 1080p.

931.8.2011 23:05

Jos oikein laskin niin vastaa 93" telkkaria perus 2.5m katseluetäisyydellä. Aika hyvä, mutta resoluutio saattaa jo alkaa näkymään niin että herkkänähkaisimpia haittaa.

101.9.2011 0:53

Konsoliin kiinni, niin ei ainakaan lanitila lopu heti kesken ;D

111.9.2011 9:13

Heh, kuvassa ukko näyttää lähinnä huvittavalta, teknisesti ihan kelpo suoritus, mutta mitens se muu porukka? Esim kotona vaikka 5-henk.perhe...kaikille noi nokalle? Hintalappu a`800 ekee/kpl hintavaa ja kun tekijänä on sony niin...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.9.2011 @ 09:15

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

121.9.2011 9:14

Tuplat...

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.9.2011 @ 09:14

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

132.9.2011 20:19

Ihan kiva, harmi että pelkään ja vihaan kaikkea uutta.


2500K / Asus P8Z68-V / MSI TwinFrozr GTX 580 / G.Skill RipJaws 1600 2x4GB / Samsung Spinpoint F3 1Tb / Windows 8 64 bit

144.9.2011 0:30
jioe
Vahvistamaton

Mitenköhän kauan noilla sietää mitään katsoa ennen kuin on niskat jumissa? ei kuitenkaan oo mitkään kovin kevyet varmaankaan.

154.9.2011 11:26

järeen näköset kakkulat. mutta toki jos ne langattomat on nii pitää akulle ja tekniikalle vähä tilaa ollakki. ei muuta ku odottelemaan että kehitys etenee, en tollasia menis vielä päähäni laittamaan "elokuva nautinnon" vuoksi

164.9.2011 13:32

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti w3lh0:
järeen näköset kakkulat. mutta toki jos ne langattomat on nii pitää akulle ja tekniikalle vähä tilaa ollakki. ei muuta ku odottelemaan että kehitys etenee, en tollasia menis vielä päähäni laittamaan "elokuva nautinnon" vuoksi
JOHTO NOISSA VIDEON PERUSTEELLA NÄYTTI OLEVAN


Manufacturer:Fujitsu-Siemens-Computers;mouse Mx518
Processor:AMD sempron [tm] processor 3000+/1.81GHz
Memory:1024 mt
Hard Drive:186 gt
Video Card:Nvidia GeForce 6200SE TurboCache(TM)
Monitor:Dell M770
Operating System: Windows xp Service pack 2

1723.9.2011 18:14
metkumies
Vahvistamaton

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Juhls:
Vissiin elokuvienkaan katselu ei sitten tästä edespäin voi olla sosiaalinen tapahtuma.
Yks mikä ottaa hyvin helposti päähän on ihmiset joiden pitää kertoa kaikki mahdolliset juoruntapaiset yms tapahtumat toiselle kun katsotaan LEFFAA. Leffaa katotaan turvat tukossa ja silmät kiinni ruudussa/kankaassa. Jos halutaan lässyttää niin sit ei katota leffaa.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto