*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Comcastiltä suositut tv-sarjat ilmaseksi nettiin

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 9.1.2008 14:05 Kommentteja (16)

Comcastiltä suositut tv-sarjat ilmaseksi nettiin Yhdysvaltalainen operaattori Comcast on avannut uuden palvelun, joka julkaisee suosittuja tv-sarjoja nettiin. Fancast-palvelu tarjoaa ilmaiseksi useita suosittuja jenkkisarjoja, joihin lukeutuu mm. Simpsonit, CSI, House, Num3rot, Pako ja Las Vegas. Kokonaisuudessaan katsottavaa on noin 3000 tunnin edestä, ja luvassa on huomattavasti lisää.
Fancast.com -sivusto ei ainoastaan tarjoa ilmaisia tv-sarjoja, vaan kokoelmista löytyy niin informaatiota sarjoista, videopätkiä, kuin elokuvatrailereitakin. Palvelun tulevaisuuden laajuudesta ei ole vielä varmaa tietoa, mutta Comcastillä on lisenssit noin 50 000 televisiosarjaan ja 80 000 elokuvaan, joten mahdollisuudet ovat huimaan videokantaan. Osa sisällöstä tulee kuitenkin todennäköisesti olemaan maksullista.

Fancastin sisältö tulee usealta suurelta televisio- ja viihdeyhtiöltä mukaanlukien CBS, NBC, Viacom ja News Corp. Suurin osa sisällöstä pitäisi olla katsottavissa myös Suomesta käsin, joskin suomenkielisiä tekstityksiä ei ole saatavilla.

Fancast on mainosrahoitteinen palvelu, ja mainoksia tullaan näkemään sekä perinteisessä banneri-muodossa että videoiden alussa.

Lähde:
Tietokone.fi

Lisää uutisotsikoita

Edellinen Seuraava

Muita aiheeseen liittyviä uutisia

 

16 kommenttia

19.1.2008 14:21

Uuu... Jos tämä todellakin toimii, niin saatan jopa alkaa käyttää. Mitenhän nuo mainokset vaikeuttavat muuten sivuilla liikkumista. Ettei tule kokoajan jotain flash-bannereita, jotka vie kaiken prossutehon.

29.1.2008 15:25

kokeilin juuri avata muutaman sarjan jaksoja, eikä niistä sitten mikään toiminut. tiedä sitten onko sivusto vaan "tukossa", koneessani puutteita vai eikö sivusto taas toimi suomessa.

39.1.2008 16:04

Aika helmi jos vaan laatu parempi ku yotube

49.1.2008 16:04

Jep. "This content is currently unavaliable"

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 9.1.2008 @ 16:05

59.1.2008 16:07

Ei voi paskempi olla. Ei mikään videoista näy. Sekunnin kestävä pätkä ja teksti. "You have just watched x. Watch again?"

Joopajoo.. Laittakaahan pojat ensin vehkeet pelaan ennenkuin mainostatte.

69.1.2008 17:37

vaatii reskiröitymisen.

79.1.2008 17:52

Toimiiko sitten jos rekisteröityy??

89.1.2008 18:40

Ei toimi, ainakaan minulla. Sama juttu kuin minahansella, ensin se lataa videon ja sitten tuleekin jo you have just watched (ohjelman nimi tässä). Watch again?

Rekisteröidyin siis ensin ja playerit on uusimmat. Ei toimi. Pas'aa!

99.1.2008 18:57

Eipä toimi. samat herjat kuin edellisillekkin yrittäjille.

109.1.2008 19:52

Pirate Bay ja muut träkkerit ovat saamassa kokoajan lisää kilpailijoita. Hyvä juttu kuluttajan kannalta, että on vaihtoehtoja. ei nuo mainoksetkaan haittaa, jollakinhan toiminta täytyy rahoittaa.

1110.1.2008 2:07

Jos tuo rupeaa toimimaan niin voisin itse kuvitella alkavani käyttämään. Mutta se tietenkin riippuu paljon siitä että millainen palvelu on kun se muuttuu toimivaksi. Eli kuinka paljon mainokset sun muut rupeavat häiritsemään. Mutta kaiken kaikkiaan positiivinen yllätys että tällainen palvelu on saatu aikaiseksi ja että se vielä toimii jopa suomesta käsin.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.1.2008 @ 04:35

1210.1.2008 14:18

Jaahas, tulee adblockPlusralle käyttöä... Pitääpä kotona tuota, jos edes toimis :/

1310.1.2008 15:54

Mulle tuli taas se "doesn't work in your region"
Kiersittekö te muut sen USA proxyillä?

-P

1410.1.2008 20:32

Kokeilin, ei nököjään vaatinut rekistöröintiä, mutta tuli vaan "Sorry, this video is unavadable" tjs :\ .

1511.1.2008 15:54

Idea sinänsä hyvä, mutta todellisuudessa yrittävät vain estää tuolla käyttäjien lähtemisen, kun menivät aiemmin estämään torrent-liikenteen (lue tuo: http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/11520.cfm ). Ja kyllähän tuo toimivuuskin voisi olla parempi. Taitaa olla kyseisellä operaattorilla kova käyttäjäpako, kun tollasta keksivät.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 11.1.2008 @ 15:56

1612.1.2008 1:23

Melko varmasti rajoitettu jenkeille, koska tämä toimii:
http://www.fancast.com/movies/Alvin-and-...hipmunks/videos

Mutta esim. tämä ei:
http://www.fancast.com/tv/House/11954/59...r-Mirror/videos

Takaisin piirrustuspöydän ääreen pojat... Alkaa nämä maarajoitukset todella tympimään. Ja sitten ihmettelevät kun ihmiset lataavat.

EDIT: Pyysin erästä amerikkalaista testaamaan, ja hänellä toimi Housen jakso täydellisesti. Eli joo, rajoitettu on.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 12.1.2008 @ 01:27

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Hintavertailun suosituimmat

Tuoreimmat uutiset

Facebook pakottaa asentamaan erillisen pikaviestisovelluksen Facebook pakottaa asentamaan erillisen pikaviestisovelluksen (29.7.2014 22:04)
Yksi Facebook-sovellus ei riitä tulevaisuudessa iPhonella ja Android-laitteilla pikaviestejä lähettäville käyttäjille. TechCrunchille lähettämässään tiedotteessa Facebook kertoo erottavansa ....
2 kommenttia
Apple päivitti Retina-näytöllisiä MacBook Pro -koneita Apple päivitti Retina-näytöllisiä MacBook Pro -koneita (29.7.2014 13:39)
Apple on ehostanut Retina-näytöllisten MacBook Pro -tietokoneiden mallistoa. IT-jätti tuplasi 13-tuumaisen mallin perusversion keskusmuistin määrän neljästä kahdeksaan gigatavuun ja päivitti ....
Suomalaisyhtiö yrittää mullistaa kosketusnäytöt hiilinanoputkien avulla Suomalaisyhtiö yrittää mullistaa kosketusnäytöt hiilinanoputkien avulla (29.7.2014 12:45)
Suomalainen Canatu Oy kehittää uudenlaista hiilinanoputkiin perustuvia Carbon NanoBud -kalvoja, joiden avulla puhelimien kosketusnäyttöjen ominaisuuksia voidaan parantaa nykyisestä. Yhtiön tavoitteena ....
1 kommentti
Uusi muistiteknologia saapuu älypuhelimiin ensi vuonna – ottaako Apple varaslähdön? Uusi muistiteknologia saapuu älypuhelimiin ensi vuonna – ottaako Apple varaslähdön? (29.7.2014 10:47)
DDR4-muistit tekevät jo tuloa tietokoneisiin, mutta markkinatutkimusyhtiö IHS:n arvion mukaan uusien muistien saapumista ensimmäisiin älypuhelimiin ja tabletteihin joudutaan odottamaan vielä vuoden verran. ....
Kiina hyökkää Microsoftin kimppuun: Ohjelmistojätti joutui ratsian kohteeksi Kiina hyökkää Microsoftin kimppuun: Ohjelmistojätti joutui ratsian kohteeksi (29.7.2014 09:34)
Microsoftin neljälle toimipisteelle Kiinassa on tehty ratsia. Ohjelmistojätti ei ole vahvistanut syytä viranomaisten käynnille, mutta Reutersin ja South China Morning Postin mukaan tutkinta ....

Uutisarkisto