*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

PLDS:n Blu-ray-asema maksaa 179 euroa

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 15.11.2007 13:30 Kommentteja (19)

PLDS:n Blu-ray-asema maksaa 179 euroa Philipsin ja Lite-onin yhteistyössä perustama Philips & Lite-On Digital Solutions (PLDS) on tuomassa joulumarkkinoille Blu-ray-asemaa, jonka suositushinnaksi on annettu 179 euroa.
DH-4O1S-asemassa on SATA-liitäntä ja se lukee Blu-ray-levyjä (BD-R/RE/ROM) 4x nopeudella. Tuttuun tyyliin asema lukee myös DVD- ja CD-levyjä, mutta tiedon tallentaminen kyseisille levyille ei onnistu. Aseman mukana tulee SATA-kaapeli, hopeinen etulevy ja Cyberlinkin PowerDVD-ohjelmisto, jonka myötä aseman hankkija voi aloittaa suoraan Blu-ray-elokuvien katselun Windows XP- ja Windows Vista -käyttöjärjestelmillä varustetuissa tietokoneissa.

Kyseessä on selvästi edullisin Blu-ray-asema, jonka tietokoneeseen voi hankkia. PLDS:n markkinoinnista Euroopassa vastaava Jelmer Veldman kertoi, että aseman hinta on saatu painettua alas hylkäämällä mahdollisuus omien levyjen kirjoittamiseen ja edullisen hinnan myötä aseman pitäisi kiinnostaa hintatietoisempiakin kuluttajia.

Edullisimman teräväpiirtoaseman titteliä DH-4O1S ei saavuta, sillä Toshiban edullisin HD DVD -asema on SD-H802A, jonka hinta on noin 120 euroa.



Lähteet:
CD Freaks
Digital Trends

Edellinen Seuraava  

19 kommenttia

115.11.2007 14:03

Hyvin kyllä hinnat putoaa, mutta kyllähän sitä pitäisi voida polttaakkin.

215.11.2007 14:34

Ei voi polttaa cd eikä dvd-levyjä..just näin! Taas olisi ollut helppo ottaa etumatkaa HD-DVD-leiriin..mut ei sitte. Itse en siis osta vielä tätäkään vehjettä ku myyvät taas kuluttaja-raukoille puoli-valmista/karsittua P#SKAA.

315.11.2007 14:38

Voisihan sitä polttaakin jos levyt ei maksaisi 20€/kpl . Aika kulkee kuitenkin kaikkien eduksi . 4 gigainen kovalevy maksoi aikanaan 20 000 dollaria . Hyvin tää menee ... menneisiin verrattuna .

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 15.11.2007 @ 14:39

415.11.2007 15:00

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bouncher:
Ei voi polttaa cd eikä dvd-levyjä..just näin! Taas olisi ollut helppo ottaa etumatkaa HD-DVD-leiriin..mut ei sitte. Itse en siis osta vielä tätäkään vehjettä ku myyvät taas kuluttaja-raukoille puoli-valmista/karsittua P#SKAA.
Siihen etulevyyn onkin todella vaikeaa asentaa kolmenkympin super-multi asema tuon kylkeen... Kahteen sataan euroon saa Blu-ray -lukijan sekä DVD/CD polttajan, ei huono. Ja siihen viellä AnyDVD HD päälle, että toistuvat ilman HDCP-kuonaa.

Huhhuh, kun mikään ei näytä kelpaavan: Aluksi: "Ihan vitun kalliita noi!!11!", nyt: "ihan vitun karsittuja noi!!11!".

515.11.2007 15:16

itse ostan vasta polttavan aseman nuitahan on ollut myynnissä jo vaikka kuinka kauan.

615.11.2007 15:53

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vallu88:
itse ostan vasta polttavan aseman nuitahan on ollut myynnissä jo vaikka kuinka kauan.
Nimenomaan siis polttavia on ollut myynnissä, tuo taitaa olla ensimmäinen pelkkää lukemista tukeva Blu-ray asema. Polttavat Blu-ray -asemat maksavat siinä 500-700 euroa.

715.11.2007 16:28
AfterDawn Addict

Hmm... Tollasta tekis mieli :) Mutta opiskelija budjettiin ei taida juuri nyt mahtua.

815.11.2007 17:55

Lainaus:
Ei voi polttaa cd eikä dvd-levyjä..just näin! Taas olisi ollut helppo ottaa etumatkaa HD-DVD-leiriin..mut ei sitte. Itse en siis osta vielä tätäkään vehjettä ku myyvät taas kuluttaja-raukoille puoli-valmista/karsittua P#SKAA.
Siis ei tee " mitään "??! Tarviihan sitä nyt päästä polttamaankin!!...ja vieläpä kaikkia aiempia formaatteja!
Hinnat kyllä putoavat vielä tuostakin!

So, Do not waste your time to this one!

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 15.11.2007 @ 17:58

Universum is Big, but my backback is smal.

915.11.2007 18:31

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bouncher:
Ei voi polttaa cd eikä dvd-levyjä..just näin! Taas olisi ollut helppo ottaa etumatkaa HD-DVD-leiriin..mut ei sitte. Itse en siis osta vielä tätäkään vehjettä ku myyvät taas kuluttaja-raukoille puoli-valmista/karsittua P#SKAA.
Siihen etulevyyn onkin todella vaikeaa asentaa kolmenkympin super-multi asema tuon kylkeen... Kahteen sataan euroon saa Blu-ray -lukijan sekä DVD/CD polttajan, ei huono. Ja siihen viellä AnyDVD HD päälle, että toistuvat ilman HDCP-kuonaa.

Huhhuh, kun mikään ei näytä kelpaavan: Aluksi: "Ihan vitun kalliita noi!!11!", nyt: "ihan vitun karsittuja noi!!11!".
No katsos kun jossain vaiheessa tässä lähiaikoina tulee tod.näk. vastaava asema, joka lukee ja polttaa cd ja dvd-levyt ja sen jälkeen tuo pelkkä lukeva laite vei sun rahoja 179 €uroa ( tai 179€ + se erillinen cd/dvd poltin ) ja muuttui pölyyntyväksi ja tilaa vieväksi verkonpainoksi tossa etupaneelissa.

1015.11.2007 18:42

Valtaosa ihmisistä ajattelee uutta tekniikkaa ostaessaan, että "miks hemmetissä ostasin ton!?12 kahden vuoden kuluttua mun rahat on menny hukkaan ku halvat on markkinoilla".

Voisi myös ajatella, että ihminen joka ostaa uuttaa tekniikka, ehtii myös nauttia siitä ihan eri tavalla ja aikaisemmin kuin edullisia ostavat.

Polttava dvd-asema rinnalle ei ole suuri investointi.

1115.11.2007 18:45

Pitää ymmärtää että tuo lukeva asema jää ilman käyttöä sitte kun tulee edellä mainitsemani. Ja rahaa meni 179€!!

1215.11.2007 20:00

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bouncher:
Ei voi polttaa cd eikä dvd-levyjä..just näin! Taas olisi ollut helppo ottaa etumatkaa HD-DVD-leiriin..mut ei sitte. Itse en siis osta vielä tätäkään vehjettä ku myyvät taas kuluttaja-raukoille puoli-valmista/karsittua P#SKAA.
Siihen etulevyyn onkin todella vaikeaa asentaa kolmenkympin super-multi asema tuon kylkeen... Kahteen sataan euroon saa Blu-ray -lukijan sekä DVD/CD polttajan, ei huono. Ja siihen viellä AnyDVD HD päälle, että toistuvat ilman HDCP-kuonaa.

Huhhuh, kun mikään ei näytä kelpaavan: Aluksi: "Ihan vitun kalliita noi!!11!", nyt: "ihan vitun karsittuja noi!!11!".
No katsos kun jossain vaiheessa tässä lähiaikoina tulee tod.näk. vastaava asema, joka lukee ja polttaa cd ja dvd-levyt ja sen jälkeen tuo pelkkä lukeva laite vei sun rahoja 179 €uroa ( tai 179€ + se erillinen cd/dvd poltin ) ja muuttui pölyyntyväksi ja tilaa vieväksi verkonpainoksi tossa etupaneelissa.
Miksi sä hankkisit sellaisen blu-ray aseman, joka on paljon hitaampi polttamaan dvd:lle kuin nykyiset dvd polttavat asemat? Ja hui kauheeta, että on monta asemaa tietokoneessa. Ja muuten tuollaiset blu-ray asemat, jotka polttavat dvd:lle maksavat enemmän kuin toi 179e maksava blu-ray asema + polttava dvd yhteensä, ainakin mitä kattelin verkkokaupasta.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 15.11.2007 @ 20:25

1315.11.2007 20:54

Lainaus:
Ja muuten tuollaiset blu-ray asemat, jotka polttavat dvd:lle maksavat enemmän kuin toi 179e maksava blu-ray asema + polttava dvd yhteensä, ainakin mitä kattelin verkkokaupasta.

Ja tulevat vielä jonkun ajan maksamaankin.

Lainaus:
No katsos kun jossain vaiheessa tässä lähiaikoina tulee tod.näk. vastaava asema, joka lukee ja polttaa cd ja dvd-levyt ja sen jälkeen tuo pelkkä lukeva laite vei sun rahoja 179 €uroa ( tai 179€ + se erillinen cd/dvd poltin ) ja muuttui pölyyntyväksi ja tilaa vieväksi verkonpainoksi tossa etupaneelissa.

Kyllä tuo asema sen 30€ ehtii maksaa takaisin siinä ajassa, kun noita "ultra-multi" asemia alkaa tuppaamaan 179€ hintaan. Ja aina voi jälleenmyydä, jos pölyttymisestä on pelkoa.

1415.11.2007 21:40

saksastahan on jo melko pitkään saanut alle 200e blu-ray aseman jossa on polttava dvd ja cd. esim tässä http://www3.hardwareversand.de/8V6Hn4GMn...aid=10690&lid=2

1516.11.2007 0:41

No itelläni on jo polttava cd/dvd mutta blueray tai hd-dvd asema ja/tai soitin puuttuu vaikka 42" Panan full-hd nurkassa nököttääkin.
Blueray tai hd-dvd levyjä polttavaa asemaa ei pahemmin edes kiinnosta hankkia kun tyhjien medioiden hinnat on pilvissä.

Aivan oivallinen asema ainakin minun tarpeisiini tuo tuntuisi olevan, eikä hintakaan ole pilalla.

1616.11.2007 7:55

Joo, tuon pitäisi olla combo-asema eikä mikään tallennin....no jääpä hyllylle minun puolestani.

1716.11.2007 9:50

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shadows13:
saksastahan on jo melko pitkään saanut alle 200e blu-ray aseman jossa on polttava dvd ja cd. esim tässä http://www3.hardwareversand.de/8V6Hn4GMn...0&lid=2


Näinpä juuri!

RageBouncher

1816.11.2007 15:06

Ihmettelen miten tällaisia uutisia saa tuoda esiin, toisaalla asemaa on kehuttu ensimmäiseksi rom-pyörittimeksi, toisaalla halvimmaksi, kummankin olessa täysin väärässä: http://geizhals.at/deutschland/?cat=blurom&sort=p

1917.11.2007 15:29

Onpas ruma etupaneeli tuossa asemassa ja saapa vielä samanlaisen etupaneelin mukaan hopeanvärisenä. Eipä silti. En kuitenkaan Sonyn sinisäde-drm-HDCP-kikkareita ostaisi, vaikka olisi miten hieno asema tahansa. Vaikea valita kahdesta pahasta, mutta toivottavasti HD-DVD jyräisi tämän Sonyn formaatin suohon.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Uutisarkisto