*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Skypen ja Kazaan perustaja suunnittelee verkkotelevisiota

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 27.10.2006 07:41 Kommentteja (11)

Skypen ja Kazaan perustaja suunnittelee verkkotelevisiota Skypen ja vertaisverkko Kazaan luojana tunnettu Janus Friis haluaisi käynnistää mainosrahoitteisen televisiokanavan verkkoon, kertoo Tietoviikko. Friis kertoi Venice-nimellä etenevästä kanavaprojekstista tanskalaiselle Boersen-talouslehdelle.
Friisin yhtiö neuvottelee parhaillaan eri TV-tuotantoyhtiöiden kanssa kanavan ohjelmatarjonnasta. Tavoitteena on käynnistää kanavan toiminta parin kuukauden sisällä.

Friis itse sanoo hänen aiempien projektien olleen menestyksiä oikean ajoituksen vuoksi, Tietoviikko kertoo. Nyt on siis Friisin mielestä otollinen hetki polkaista käyntiin verkkotelevisiopalvelu.

Lähde:
Tietoviikko

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

127.10.2006 8:07

Nykyisissä verkkoTV:issä aika surkea kuvanlaatu pääosin, joten jospa tulisi kunnon TV tästä :)

227.10.2006 8:23

saa nähdä milloin mpaa ja kaverit alkavat tästäkin valittamaan ja nostavat pari kannetta

327.10.2006 8:52

eihän tässä pitäisi kenelläkään olla nokankoputtamista jos on yhtiöiltä luvat ja muut kunnossa että saa lähettää ohjelmia verkon kautta.

ainoa mikä mietityttää on mikä mahtaa olla vaikutus suomessa, kun pitää tuota televisiomaksua maksaa. Pysyisivät nyt vaan erossa koko asiasta >_> Laitonta se on vasta kun joku rupeaa rippaamaan ohjelmia.

Oscar_X: Riippuu ihan siitä millä katsoo ja mikä yhteys :)

427.10.2006 9:41

Pian lupamaksu laajennetaan koskemaan tietokoneitakin. Kirjoitin iltasanomille tästä IPtv:stä ja tvlupamaksusta joka ulotettaisiin tietokoneisiin...kas kummaa sitä *ei koskaan julkaistu*

527.10.2006 10:05

Saas nähdä, mielenkiintoista..

627.10.2006 11:13
Hz4
Inactive

Lainaus:
Pian lupamaksu laajennetaan koskemaan tietokoneitakin.

Sekä kännyköihin.

727.10.2006 11:47

Eihän ne lupamaksut mene kuin Yle:lle. Joten niin kauan kuin Yle pitää näppinsä erossa netti- ja kännykkäTveistä, ei maksujen perinnälle minun järjen mukaan ole mitään perustetta.

827.10.2006 13:49

Niin ja arvaapa vaan, pitääkö se moloyhtiö likaisen nakkinsa erossa niistä? Oikea vitun midaan kosketus heille itselleen. "Hei! YLE-ohjelmat vessoihin, tök!" Ja maksetaan tv-lupaa paskallakäynnistäkin.

927.10.2006 22:47

Tässä on ainakin lupaava kaveri tekemässä hommaa. Skype ja Kazaa ollu molemmat todella simppeleitä käyttää (ja ilmaisia).

1028.10.2006 17:07

Lainaus:
Tässä on ainakin lupaava kaveri tekemässä hommaa. Skype ja Kazaa ollu molemmat todella simppeleitä käyttää (ja ilmaisia).
Niimpä niin. Vieläkun siitä tekisivät Linux ja miksei Mac versionkin.

1129.10.2006 10:26

Projektin sivut:

https://www.theveniceproject.com/

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Sonyn uutuuslaite muuttaa kodin kaikki pinnat kosketusnäytöksi Sonyn uutuuslaite muuttaa kodin kaikki pinnat kosketusnäytöksi (28.2.2017 12:40)
Miltä kuulostaisi projektorilaite, jonka avulla minkä tahansa kodin pinnan voisi muuttaa kosketusnäytöksi? Kuulostaa aika hyvältä ja siksipä Sonykin on sellaisen laitteen kehittänyt, kyseessä ....
Mozilla teki ensimmäisen yrityskaupan: Osti Pocketin Mozilla teki ensimmäisen yrityskaupan: Osti Pocketin (28.2.2017 12:03)
Firefox-nettiselainta kehittävä Mozilla on ostanut Pocketin itselleen. Pocket on selainlaajennos ja mobiilisovellus, jonka avulla käyttäjä voi tallentaa sivuja tai nettivideoita omalle muistilistalle ....
Windows 10:een uusi ominaisuus – Varoittaa vääristä paikoista ladatuista ohjelmista Windows 10:een uusi ominaisuus – Varoittaa vääristä paikoista ladatuista ohjelmista (28.2.2017 10:14)
Microsoft aikoo lisätä Windows 10:lle tänä keväänä ilmestyvään Creators Update -päivitykseen ominaisuuden, joka varoittaa käyttäjää Windows Storen ulkopuolelta ladatusta sovelluksesta. Kun ....
Loppuuko Hedman Partnersin piraattikirjebisnes? Korkein oikeus alkaa tutkia tapausta Loppuuko Hedman Partnersin piraattikirjebisnes? Korkein oikeus alkaa tutkia tapausta (28.2.2017 09:45)
Korkein oikeus (KKO) aikoo tutkia onko teleoperaattoreilla mahdollisuus kieltäytyä luovuttamasta säilyttämiään tunnistetietoja tekijänoikeuden haltijalle. Markkinaoikeus on viimeiset pari vuotta ....
3 kommenttia
YouTubea katsotaan päivittäin miljardin tunnin edestä YouTubea katsotaan päivittäin miljardin tunnin edestä (28.2.2017 09:07)
Ihmiset katsovat YouTubesta nettivideoita päivittäin jo yli miljardin tunnin edestä. Katselumäärä on jopa kymmenkertaistunut vuodesta 2012. Näin suuria katselumääriä ei voida ylläpitää kovin ....

Uutisarkisto