*
 
AfterDawn: IT-alan uutiset

Skypen ja Kazaan perustaja suunnittelee verkkotelevisiota

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 27.10.2006 07:41 Kommentteja (11)

Skypen ja Kazaan perustaja suunnittelee verkkotelevisiota Skypen ja vertaisverkko Kazaan luojana tunnettu Janus Friis haluaisi käynnistää mainosrahoitteisen televisiokanavan verkkoon, kertoo Tietoviikko. Friis kertoi Venice-nimellä etenevästä kanavaprojekstista tanskalaiselle Boersen-talouslehdelle.
Friisin yhtiö neuvottelee parhaillaan eri TV-tuotantoyhtiöiden kanssa kanavan ohjelmatarjonnasta. Tavoitteena on käynnistää kanavan toiminta parin kuukauden sisällä.

Friis itse sanoo hänen aiempien projektien olleen menestyksiä oikean ajoituksen vuoksi, Tietoviikko kertoo. Nyt on siis Friisin mielestä otollinen hetki polkaista käyntiin verkkotelevisiopalvelu.

Lähde:
Tietoviikko

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

127.10.2006 8:07

Nykyisissä verkkoTV:issä aika surkea kuvanlaatu pääosin, joten jospa tulisi kunnon TV tästä :)

227.10.2006 8:23

saa nähdä milloin mpaa ja kaverit alkavat tästäkin valittamaan ja nostavat pari kannetta

327.10.2006 8:52

eihän tässä pitäisi kenelläkään olla nokankoputtamista jos on yhtiöiltä luvat ja muut kunnossa että saa lähettää ohjelmia verkon kautta.

ainoa mikä mietityttää on mikä mahtaa olla vaikutus suomessa, kun pitää tuota televisiomaksua maksaa. Pysyisivät nyt vaan erossa koko asiasta >_> Laitonta se on vasta kun joku rupeaa rippaamaan ohjelmia.

Oscar_X: Riippuu ihan siitä millä katsoo ja mikä yhteys :)

427.10.2006 9:41

Pian lupamaksu laajennetaan koskemaan tietokoneitakin. Kirjoitin iltasanomille tästä IPtv:stä ja tvlupamaksusta joka ulotettaisiin tietokoneisiin...kas kummaa sitä *ei koskaan julkaistu*

527.10.2006 10:05

Saas nähdä, mielenkiintoista..

627.10.2006 11:13
Hz4
Inactive

Lainaus:
Pian lupamaksu laajennetaan koskemaan tietokoneitakin.

Sekä kännyköihin.

727.10.2006 11:47

Eihän ne lupamaksut mene kuin Yle:lle. Joten niin kauan kuin Yle pitää näppinsä erossa netti- ja kännykkäTveistä, ei maksujen perinnälle minun järjen mukaan ole mitään perustetta.

827.10.2006 13:49

Niin ja arvaapa vaan, pitääkö se moloyhtiö likaisen nakkinsa erossa niistä? Oikea vitun midaan kosketus heille itselleen. "Hei! YLE-ohjelmat vessoihin, tök!" Ja maksetaan tv-lupaa paskallakäynnistäkin.

927.10.2006 22:47

Tässä on ainakin lupaava kaveri tekemässä hommaa. Skype ja Kazaa ollu molemmat todella simppeleitä käyttää (ja ilmaisia).

1028.10.2006 17:07

Lainaus:
Tässä on ainakin lupaava kaveri tekemässä hommaa. Skype ja Kazaa ollu molemmat todella simppeleitä käyttää (ja ilmaisia).
Niimpä niin. Vieläkun siitä tekisivät Linux ja miksei Mac versionkin.

1129.10.2006 10:26

Projektin sivut:

https://www.theveniceproject.com/

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Kupla puhkeaa? Bitcoinin arvo romahti reilussa viikossa Kupla puhkeaa? Bitcoinin arvo romahti reilussa viikossa (17.1.2018 14:23)
Bitcoinin kurssi kehittyi vuonna 2017 äärimmäisen suotuisasti – tuntui ettei kasvulle ole lainkaan rajaa. Talousviisaat kuitenkin näkivät bitcoinissa klassisen kuplan tunnusmerkit, sillä kurssinousulle ....
OnePlussan verkkokauppa vuoti luottokorttitietoja – Tarkista onko korttiasi käytetty luvattomasti OnePlussan verkkokauppa vuoti luottokorttitietoja – Tarkista onko korttiasi käytetty luvattomasti (17.1.2018 11:15)
OnePlus on ottanut väliaikaisesti suoran maksukorttimaksamisen pois käytöstä, kerrotaan yhtiön tukifoorumeilla. Syyksi kerrotaan viikonloppuna ilmi tulleet tiedot, joiden mukaan joidenkin asiakkaiden ....
Googlen taidesovellus löi läpi – Siitä tuli nopeasti megahitti Googlen taidesovellus löi läpi – Siitä tuli nopeasti megahitti (17.1.2018 10:14)
Korkeakulttuuri ja populaarikulttuurin megahitit harvoin yhdistyvät toisiinsa samassa lauseessa, mutta Google on onnistunut herättämään suurten massojen mielenkiinnon taiteeseen Google Arts ....
Omistatko Chromecastin? Langattoman netin ongelmat voivat johtua siitä Omistatko Chromecastin? Langattoman netin ongelmat voivat johtua siitä (17.1.2018 09:35)
Googlen Chromecast-laitteiden on havaittu sekoittavan ihmisten langattomat lähiverkkoyhteydet. Jos sinun kotitaloudessa on esimerkiksi Chromecast sen eri muodoissa tai vaikkapa uudempi Google ....
Näin massiivinen on piraattikirjebisnes – Lähes 200 000 IP-osoitteen omistaja on selvitetty Näin massiivinen on piraattikirjebisnes – Lähes 200 000 IP-osoitteen omistaja on selvitetty (16.1.2018 19:39)
Markkinaoikeuden päätösten kautta on luovutettu lähes 200 000 IP-osoitteen omistajan yhteystiedot vuosien 2013–2017 välisenä aikana. Vuoden 2017 osalta tiedot rajoittuvat kesäkuun alkuun, joten ....
2 kommenttia

Uutisarkisto