User Käyttäjä Salasana  
   
torstai 24.7.2008 / 16:10
Hae:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > uutiset > ruotsin poliisi sulkemassa the pirate bayn ruotsalaisilta?
Näytä aiheet
Uutiset
Uutiset

Ruotsin poliisi sulkemassa The Pirate Bayn ruotsalaisilta?

Kaarlo "Agent_007" Räihä @ 7.7.2007 23:10

Ruotsin poliisi sulkemassa The Pirate Bayn ruotsalaisilta?Ruotsin Piraattipuolue on saanut tietoonsa, että Ruotsin poliisi estää ruotsalaisten pääsyn The Pirate Bay -trakkerille ensi viikolla.

Estämisen syynä on lapsiporno, jota on voinut levittää trakkerin avulla. Tämän takia Pirate Bay tullaan luokittelemaan lapsipornosivustoksi, joten sivusto joutuu ns. mustalle listalle.

Ruotsalaiset internet-operaattorit estävät asiakkaidensa pääsyn kyseisen listan sivustoille ja sivujen tilalla näytetään ilmoitus, jossa kerrotaan sivuston sisällön rikkovan Ruotsin lakeja.

Internet-operaattorit tekevät suodatusta vapaaehtoisesti ja tällä hetkellä mukana on ainakin 14 internet-operaattoria, joten lähes kaikki ruotsalaiset kuuluvat sensuurin piiriin.

Pirate Bayn joutuminen listalle ei ole kuitenkaan aivan varmaa, sillä toisen tiedon mukaan päätös tehdään vasta ensi viikolla, jolloin tarkistetaan onko tilanne muuttunut.

Pirate Bay ei kuitenkaan jaa muita kuin torrent-tiedostoja, joten poliisin mahdollinen päätös ottaisi ainakin epäsuorasti kantaa siihen, mitä torrent-tiedostoja Ruotsissa saa jaella.

Joidenkin mielestä poliisit koettavat sulkea Pirate Bayn millä tahansa keinolla ja toiset epäilevät ehdotuksen olevan tekijänoikeusjärjestöjen työtä.

Sekä Piraattipuolue että The Pirate Bay tulevat kampanjoimaan voimakkaasti sivuston sensuroimista vastaan. Piraattipuolueen johtaja Rick Falkvinge vertaa Ruotsin toimintaa internetin sensuroinnissa Kiinan ja Saudi-Arabian vastaaviin toimiin, jotka rikkovat ihmisten sananvapautta.

Lähteet:
Piraattiliitto
Piratpartiet
brokep.com


 

 
Aiheeseen liittyvät uutiset:

  • Turkki esti pääsyn The Pirate Bay -sivustolle (18 syyskuuta 2007)
  • The Pirate Bay ei joudu sensuurin kouriin (10 heinäkuuta 2007)
  • The Pirate Bay muutti käyttöehtojaan (6 heinäkuuta 2007)
  • Pirate Bayn syyteharkinta venynee syksyyn (24 toukokuuta 2007)
  • The Pirate Bay tuomassa kilpailijan YouTubelle (20 toukokuuta 2007)
  • The Pirate Bay tietomurron kohteena (13 toukokuuta 2007)
  • The Pirate Bay järjestää varjoviisut (8 toukokuuta 2007)
  • Pirate Bayn ylläpitäjiä vastaan nostetaan syytteet (5 toukokuuta 2007)
  • Nine Inch Nailsin musiikkia ladattavissa Pirate Baysta (28 huhtikuuta 2007)
  • « Edellinen otsikko
    MediaDefenderin MiiVi-sivusto herättää kummastusta
    Seuraava otsikko »
    Microsoftilta ja Skinkersiltä kilpailija Joostille
     Kommentoi!
    Keskustele uutisesta!   Vain 25 uusinta kommenttia on näkyvissä, lue loput kommentit täältä
    Peppi_ (Member) 12.7.2007 9:41 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    "Pedofilismin torjunta ei ole mielestäni liikaa vaadittu, ja hävettää kun Afterdawnissa suomalaiset väheksyvät sen suodattamista. Onko takana itsekkyys vai välinpitämättömyys vai kenties pedofilismin hyväksyminen AD:n käyttäjien keskuudessa, sitä en tiedä, mutta hävetkää! "

    Ja ihan silmät sinisenä uskot ja väität, että se sensuroimalla vähenee tästä maailmasta yhtään? Kyllä se suurin määrä levitetään suljetumpia reittejä ja pidetään vähän piilossa. Jos yhtään tuolta kiihkoilulta ehdit seuraamaan ympäristöäsi, niin poliisin mukaan esim. vain pari viikkoa kerrallaan olemassaolevat uutisryhmät ovat näiden levittäjien suosiossa. Ei siihen webin mielivaltainen sensurointi auta.

    Asia on eri jos sivusto materiaalia todistetusti levittää ja tekee sen tietoisesti tai ei pyynnoistä huolimatta materiaalia poista.
    Yanne (Junior Member) 13.7.2007 4:37 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    No siis mun tietääkseni PB:n sivuilla sinänsä ei ole ollut mitään lapsipornoa. Linkit eivät ole lapsipornoa. Linkit ovat tekstiä. Näinollen varsinaisen lapsipornon suodattamiseen tarkoitettua järjestelmää ei voida käyttää.

    Jos Netistä aletaan sensuroimaan sivustoja epäsuorin perustein, ei sillä tiellä ole mitään loppua.

    Niin ja jos ruotsalaiset nyt kokevat, että lapsipornolinkit rikkovat lakia, niin silloin oikea tapa toimia on asettaa sivuston ylläpitäjät syytteeseen. Eikä suinkaan alkaa mielivaltaisesti sensuroimaan ilman oikeudenkäyntiä.

    Jos Pirate Bay suodatettaisiin tuolla perusteella, voitaisiin ihan hyvin sitten suodattaa myös Google ja muutkin hakukoneet, joilla varmasti etsivä löytää yhtä sun toista.

    Tietenkin on erittäin toivottavaa, että sivuston ylläpitäjät poistavat moiset linkit vapaaehtoisesti kun sellaisiin törmäävät. Ja ilmeisesti näin on nyt toimittukin. Tai no "vapaaehtoisesti" ja vapaaehtoisesti...

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 13.7.2007 1:57

    Porshe (Senior Member) 13.7.2007 17:32 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Itse en ole ainakaan nähnyt lapsipornoa piratebayn sivustolla joten onkohan tätä todistettu? Sulkekaa nyt google yahoo ja altavistaki lapsipornon takia niin tulee ''hyvää'' mainetta ja kunniaa poliisille.

    Intel C2D E6400 @2.13GHz
    MSI NX8800GTS-T2D320E-HD-OVERCLOCK
    DFI Infinity 975X/G
    Seagate Barracuda 320GT
    Antec P180
    Antec Neo HE 430W
    Scythe Infinity
    1GT + 512 MB DDR2 800Mhz
    eftu (Member) 15.7.2007 10:57 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Peppi, en minä kiihkoillut.

    Uskon vahvasti, että suodattaminen estää lapsipornon leviämistä. Mitä vaikeampi sitä on löytää sitä vähemmän sille altistutaan. Kuvitellaanpa, että lapsiporno olisi vapaasti kaupasta saatavilla. Varmasti se olisi paljon suositumpaa ja katsotumpaa, kuin nyt. Kaikki lähteet, joissa sitä levitetään pitäisi mielestäni sulkea!

    Turha uhota ja syyttää toisia sinisilmäisiksi, jos nämä uskaltavat puolustaa sensurointia. Kun lukee tämän palstan keskustelua, niin huomaa että muutenkin laittoman tavaran sensuroiminen vaikuttaa olevan monelle kauheampi asia, kuin lapsiporno!

    Itsekkyyttä on, jos tarvitsee ilmaiseksi saada latailtua piraattituotteita, eikä voi luopua tavastaan edes jos pienet lapset joutuvat hyväksikäytetyiksi. Myöhemmin kuvat tai videot tulevat levitetyiksi samalla sivulla, jota ihmiset täällä puolustavat!

    Tapa jolla asia on hoidettu on ehdottomasti oikea! Piratebayllä on kokoajan ollut mahdollisuus poistaa linkit materiaaliin Kun se ei näin toimi tulee sanktioita. PB:n kommentit ovat tähänkin asti olleet lähinnä uhoamista, tyhmät sellaista uskovat. Mitään muuta kuin pornoa ei ole voitu esittää sensuroitavaksi, koska naapurimaassamme tällaisesta seuraisi vielä tätäkin palstaa kiivaampi poliisinsyytösketju.

    Kuten kommenttisi viimeisessä lauseessa totesit, tietoisesti levittäminen on mielestäsi väärin. Mikäli poliisi ja muut järjestöt PB:lle ilmoittaneet materiaalia löytyvän sivulta (joka ei olisi mikään ihme), niin eikö levittäminen silloin ole tietoista? Kuka muu tällöin olisi vastuussa kuin piratebay?
    mjk (Member) 15.7.2007 11:21 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti eftu:
    Peppi, en minä kiihkoillut.

    Uskon vahvasti, että suodattaminen estää lapsipornon leviämistä. Mitä vaikeampi sitä on löytää sitä vähemmän sille altistutaan. Kuvitellaanpa, että lapsiporno olisi vapaasti kaupasta saatavilla. Varmasti se olisi paljon suositumpaa ja katsotumpaa, kuin nyt. Kaikki lähteet, joissa sitä levitetään pitäisi mielestäni sulkea!

    Turha uhota ja syyttää toisia sinisilmäisiksi, jos nämä uskaltavat puolustaa sensurointia. Kun lukee tämän palstan keskustelua, niin huomaa että muutenkin laittoman tavaran sensuroiminen vaikuttaa olevan monelle kauheampi asia, kuin lapsiporno!

    Itsekkyyttä on, jos tarvitsee ilmaiseksi saada latailtua piraattituotteita, eikä voi luopua tavastaan edes jos pienet lapset joutuvat hyväksikäytetyiksi. Myöhemmin kuvat tai videot tulevat levitetyiksi samalla sivulla, jota ihmiset täällä puolustavat!

    Tapa jolla asia on hoidettu on ehdottomasti oikea! Piratebayllä on kokoajan ollut mahdollisuus poistaa linkit materiaaliin Kun se ei näin toimi tulee sanktioita. PB:n kommentit ovat tähänkin asti olleet lähinnä uhoamista, tyhmät sellaista uskovat. Mitään muuta kuin pornoa ei ole voitu esittää sensuroitavaksi, koska naapurimaassamme tällaisesta seuraisi vielä tätäkin palstaa kiivaampi poliisinsyytösketju.

    Kuten kommenttisi viimeisessä lauseessa totesit, tietoisesti levittäminen on mielestäsi väärin. Mikäli poliisi ja muut järjestöt PB:lle ilmoittaneet materiaalia löytyvän sivulta (joka ei olisi mikään ihme), niin eikö levittäminen silloin ole tietoista? Kuka muu tällöin olisi vastuussa kuin piratebay?


    Ei vastuu olisi mitenkään pirate bayn vaan sen levittäjän, eli lyhennettynä jakaja kenen koneelta se tulee, pirate bay:hän on vain linkki ei sen enmpää. Jos jaat lapsipornoo syy on SINUN ei palvelimen. Palvelin voidaan ainostaan laittaa syynnin silloin kun kyse on avunannosta tai törkeästä rikoksesta. Linkit eivät kuulu kumpaankaan kategoriaan.
    Sebu92 (AfterDawn Addict) 15.7.2007 18:21 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    @eftu

    Haluatko tosiaan, että käytännössä koko internet suljetaan? Ja miksei poliisi kerro, että missä siellä sitä pornoa on. Vika ei ole sensuurissa, vaan siinä, että miten sitä käytetään. Siis sitähän selkeästi käytetään hyödyksi pb:n sulkemiseen, kun pb:ssä ei muuten ole mitään ruotsin lakeja vastaan.
    eftu (Member) 17.7.2007 12:15 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Ja miksei poliisi kerro, että missä siellä sitä pornoa on.
    Ei kerro? Sitä emme tiedä. Itse en pidä seuraavia lähteitä luotettavimpina: "Piraattiliitto", "Piratpartiet", tai "Brokep.com".

    Vastuu mielestäni on näin törkeissä rikoksissa selkeästi Piratebayn, jos se ei suostu yhteistyöhön. Sitäkään emme tiedä suostuuko.

    Ei sitä pitäisi kokonaan sulkea, mutta mikäli ei suostu yhteistyöhön, onko vaihtoehtoja? Teillä on oma kanta, minulla oma, ja itse uskon, että poliisi olisi ollut yhteydessä PB:hen ja linjannut selkeästi kantansa. Itse en tällä kertaa luota PB:hen, saa nähdä mitä tässä kiistassa Ruotsissa tapahtuu.
    Sebu92 (AfterDawn Addict) 17.7.2007 12:40 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Jos kantasi on tuo, kerroppas että mitä googlelle pitäisi käydä?
    Yanne (Junior Member) 17.7.2007 12:54 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti eftu:
    Kuvitellaanpa, että lapsiporno olisi vapaasti kaupasta saatavilla. Varmasti se olisi paljon suositumpaa ja katsotumpaa, kuin nyt. Kaikki lähteet, joissa sitä levitetään pitäisi mielestäni sulkea!


    Lapsipornosivustojen sulkeminen perustuen johonkin lakiin on ihan eri asia kuin mielipuolinen sensurointi, joka ei perustu mihinkään muuhun kuin parhaimmillaan yksittäisen poliisiviranomaisen päähänpistoon.

    Kannattaa myös muistaa, että toi sensurointi ei millään tavalla "korvaa" sivuston aitoa sulkemista, koska sensuurin voi kiertää, eikä kaikki operaattorit Ruotsissa edes "tue" tätä sensuuria.

    Lähtökohtaisesti siis lapsipornosivustojen ylläpitäjät tulee saada edesvastuuseen ja sivustot sulkea oikeuden päätöksellä.

    Pirate Bay:n tapaus sen sijaan ei varmastikaan oikeudessa johtaisi mihinkään, ja siksi syytettä ei ole nostettukaan... Ja tästä syystä myöskään sensuuri ei ole perusteltavissa.

    Uskon myös, että JOS PB olisi päätetty lisätä mustalle listalle, olisi moni operaattori luultavasti harkinnut uudestaan kantaansa koko sensurointiin (asiakaskadonkin pelossa), ja sen jälkeen ei sitten oltaisikaan enää sensuroitu yhtään mitään.

    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92:
    @eftu
    Vika ei ole sensuurissa, vaan siinä, että miten sitä käytetään.

    Henkilökohtaisesti itse olen sitä mieltä, että vika on sensuurissakin... Ei länsimaisessa demokratiassa tarvita ennakkosensuuria nyt sen enempää kuin ennenkään. Jos sivustoilla levitetään laitonta materiaalia, niin oikea paikka käsitellä asiaa on käräjäoikeus, eikä mikään sensuurimafian kahvihuone.

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 17.7.2007 10:14

    Sebu92 (AfterDawn Addict) 17.7.2007 13:24 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Periaatteessa olet oikeassa, mutta mitä haittaa sensuurista olisi, jos sitä käytettäisiin oikein?
    Yanne (Junior Member) 17.7.2007 13:35 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92:
    Periaatteessa olet oikeassa, mutta mitä haittaa sensuurista olisi, jos sitä käytettäisiin oikein?

    Onko sensuuria joskus jossain ikinä käytetty oikein?

    Se on vähän kuin kommunismi, paperilla "hyvä" idea, mutta käytännössä... Ei vaan toimi.

    Suomessakin vielä 2000-luvun alussa sensuroitiin elokuvia. Siis ihan tavallisia elokuvia. Pornoleffoja ei sensuroitu, ne oli kokonaan kielletty. Toki niitä myytiin puoliavoimesti pornokaupoissa, mutta kiellettyjä ne oli silti, ja toisinaan kauppoja "ratsattiin". Ja tämä sensuuri oli sentään "avointa", eli jokainen suurin piirtein tiesi millä perusteella sensuuri tapahtuu ja mitä on sensuroitu. Sama ei päde näihin Internetin "mustiin listoihin".

    Mun mielestäni sensuurin toimivin muoto on itsesensuuri. Mutta mikään valtiollinen ennakkosensuuri ei todellakaan ole hyvä juttu.

    Ja mitä lapsipornoon vielä tulee, niin se ei todellakaan ole Internetissä sellainen ongelma, mikä rävähtää minuutin välein viattoman surffarin silmille. Tällähän sensuuria on perusteltu. Väittäisin, että keskiverto surffaaja ei koskaan tule näkemään minkäänlaista lapsipornoa Netissä, vaikka aktiivisesti surffailisi erilaisilla pornosivuilla. Lapsiporno on enimmäkseen "maan alla", ja tähän ei mitkään sensuurit auta yhtään.

    Mun mielestäni rikoslaki pitää jo huolen siitä, että lapsiporno ei koskaan tule keskivertosurffarin silmille pahemmin rävähtämäänkään Netissä. Rangaistukset lapsipornon levittämisestä on kovat useimmissa maissa, ja jo tästä syystä se tulee aina pysymään maan alla.

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 17.7.2007 10:50

    Sebu92 (AfterDawn Addict) 17.7.2007 14:46 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Tottahan se on, ettei se toimi eikä melkeinpä voi toimia, siltikin vika on sensuurin käyttäjissä, ei itse sensuurissa. Tuo on kyllä totta, harva lapsipornoa ikinä netissä näkee, ellei sitä etsi.
    eftu (Member) 18.7.2007 7:13 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:
    Jos kantasi on tuo, kerroppas että mitä googlelle pitäisi käydä?
    Kerroin jo aiemmin tässä samalla palstalla: Jos googlella törmää lapsipornoon ja se reportoidaan, niin uskon ylläpidon poistavan tämän. Piratebayn tapauksessa en usko samaan, jonka vuoksi sensurointi olisi oikein. Jos PB suostuu poistamaan, niin asia on eri. Itse en usko Piratebayhyn esimerkiksi tähän liittyvän toisen AD:ssa julkaistun uutisen, ja PB:n historiassa tapahtuneiden uhoamiskommenttien vuoksi.

    Toisessa uutisessakin on epäselvyyksiä, joita tavallinen tallaaja tuskin koskaan saa selville. Nousee kuitenkin kysymys välittääkö PB:n ylläpito pätkääkään lapsipornon suodattamisesta, jos sitä sivuilla on. Mikäli näinkin vakavassa asiassa ylläpidon johdon kommentit kertovat nostavansa rikosilmoituksen poliisia vastaan ja epäselvyydet sekä poliisin että piratebayn toimista yhä kasvavat, niin itse luotan enemmän poliisiin. (esimerkiksi seuraavan kappaleen vuoksi)

    Uskon myös, että jos PB poistaa linkitkin torrent-tiedostoihin, niin sensurointipäätös kaatuu. Muuten Ruotsissa nousisi sen verran suuri kohu, että maan poliisin luottamus jo kärsisi ja hallitus menisi varmasti seuraavissa vaaleissa vaihtoon. Kukaan poliitikko ei halua ottaa sellaista vastuuta.

    Loppuun vielä pahoitteluni, että sekoitin aiemmin kommenteissani nämä kaksi uutista. Muistin, että ne olisi olleet samassa. :D

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 18.7.2007 4:16

    Sebu92 (AfterDawn Addict) 18.7.2007 13:08 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Jaa, no asia on siinä tapauksessa eri. Mutta kyllä uskoisin, että he poistaisivat lapsipornoa, jos joku kertoisi heille sitä siellä olevan. Ja jos kertoisi, että missä sitä on. Onhan imgbaystakin lapsipornoa poistettu, ja samat porukat sitä pitävät yllä.
    okse (Senior Member) 18.7.2007 13:46 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92:
    Jaa, no asia on siinä tapauksessa eri. Mutta kyllä uskoisin, että he poistaisivat lapsipornoa, jos joku kertoisi heille sitä siellä olevan. Ja jos kertoisi, että missä sitä on. Onhan imgbaystakin lapsipornoa poistettu, ja samat porukat sitä pitävät yllä.
    Lainaus:
    he haluavat myös apua asiassa jos joku huomaa jotain,heti palautetta heille, aika käy vähiin,sanoi joku.
    Tätä avun pyyntöä ei ole vedetty takaisin.Lausunto tehtiin ruotsin tv:n haastattelussa.Ja poliisi on sanonut että L-porno on poistettu jo.
    Olet oikeassa Sebu92 milläs poistat kun et tiedä,mitäja mistä.
    Porshe (Senior Member) 20.7.2007 18:23 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Niin onks ne poket poistettu jo ettei sitä piratebayta suljeta?
    okse (Senior Member) 20.7.2007 18:36 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Porshe:
    Niin onks ne poket poistettu jo ettei sitä piratebayta suljeta?

    Viimeisen tiedon mukaan, se oli poliisi,joka sanoi että on poistettu.
    siis epäilen että mitään paskaa edes oli jossain.
    Yanne (Junior Member) 20.7.2007 18:37 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Porshe:
    Niin onks ne poket poistettu jo ettei sitä piratebayta suljeta?

    Ei sitä kukaan ole ollut sulkemassakaan...

    Et muuten taida olla ainoa, joka ei ymmärrä eroa nettisensuurin eli suodatuslistojen ja sivuston sulkemisen välillä.

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 20.7.2007 16:23

    Sebu92 (AfterDawn Addict) 20.7.2007 19:31 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus:

    Et muuten taida olla ainoa, joka ei ymmärrä eroa nettisensuurin eli suodatuslistojen ja sivuston sulkemisen välillä.
    Itsekin olen tämän huomannut. Tosin vähän paha sanoa, ettei ymmärrä, suurimpaan osaan ei vain heti kolahda asia. ;D
    okse (Senior Member) 20.7.2007 21:49 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Yanne:
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Porshe:
    Niin onks ne poket poistettu jo ettei sitä piratebayta suljeta?

    Ei sitä kukaan ole ollut sulkemassakaan...

    No sanotaan näin täältä puolelta lahtea.
    kukaan ei olisi pannut sormeakaan ristiin
    jos kytät olisi tehneet sen mikä oli mahdollista
    heidän puoleltaan!Tänään tuli taas toinen trikki tähän
    EU:n puolelta ja tämä sekoittaa Ruotsin Hallituksen Lakiehdotusta
    ihan älyttömästi.Trikillä tarkoitan, sitä Mitä svenskit
    meinaa että muutkin välittää,tästä asiasta,siis ainakin pohjoismaat
    mutta ei nyt se oli EU.
    voin tähän vain lisätä että jos Pirate bay olis suljettu niin
    se ei olisi vain koskenut Ruotsia niinkuin Tämä otsikko on asian saanut aikaiseksi.

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 20.7.2007 20:34

    Sebu92 (AfterDawn Addict) 21.7.2007 8:44 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Häh? Eikö kokoajan ole puhuttu siitä, että se sensuroidaan ruotsilta, ei muilta. Vai sulkisiko tpb itse itsensä muilta? Vai häh?

    AMD Athlon 3200+ @2.4Ghz | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs | 160Gt + 250Gt
    eftu (Member) 21.7.2007 9:13 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Olisi asiassa paljon enemmänkin positiivisia puolia. Itseäni ei ainakaan kiinnosta lukea ruotsinkielisiä kommentteja joka ikisessa torrentissa, englanti kun sujuu paremmin!
    okse (Senior Member) 21.7.2007 9:53 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92:
    Häh? Eikö kokoajan ole puhuttu siitä, että se sensuroidaan ruotsilta, ei muilta. Vai sulkisiko tpb itse itsensä muilta? Vai häh?
    Jees näin on ollut.Mut jos kytät ois saanut sen aikaiseksi että
    nämä 15.suurinta operaattoria, olis kieltänyt PB niin
    eiköhän se olis ollut,ihan sama kun hyvästit,koko PB:lle?
    Vai olisko näin?
    Yanne (Junior Member) 21.7.2007 14:44 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti okse:
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92:
    Häh? Eikö kokoajan ole puhuttu siitä, että se sensuroidaan ruotsilta, ei muilta. Vai sulkisiko tpb itse itsensä muilta? Vai häh?
    Jees näin on ollut.Mut jos kytät ois saanut sen aikaiseksi että
    nämä 15.suurinta operaattoria, olis kieltänyt PB niin
    eiköhän se olis ollut,ihan sama kun hyvästit,koko PB:lle?
    Vai olisko näin?

    No ei, koska ensinnäkin operaattorit tuskin ihan mukisematta olisivat suostuneet yhteistyöhön ja toisekseen sensuurin pystyy kiertämään käyttämällä proxya.

    PB:n suodattaminen perustuen lapsipornoperusteisiin on niin arveluttavaa, että en todellakaan usko, että kaikki operaattorit olisivat tähän mukaan lähteneet. Vapaaehtoisestihan he ovat sensuroinnissa mukana ylipäätänsäkin. He hyväksyvät viranomaisten suodatuslistat tasan niin kauan kuin listoissa on jotain järkeä. Nykylain puitteissa heillä ei käsittääkseni ole minkäänlaista velvollisuutta sensuroida yhtään mitään.

    Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen, edellisen kerran viestiä muokattiin 21.7.2007 11:46

    Sebu92 (AfterDawn Addict) 21.7.2007 20:08 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Siis tuohan olisi vain hyvästit osaamattomien ruotsalaisten (heidän, jotka eivät osaa käyttää proxyjä) osalta. Ei se itse pb olisi meiltä muilta varmastikkaan mihinkään kadonnut. Kait suurin osa käyttäjistä kuitenkin on muualta kuin ruotsista.
    okse (Senior Member) 22.7.2007 5:39 Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
    Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92:
    Siis tuohan olisi vain hyvästit osaamattomien ruotsalaisten (heidän, jotka eivät osaa käyttää proxyjä) osalta. Ei se itse pb olisi meiltä muilta varmastikkaan mihinkään kadonnut. Kait suurin osa käyttäjistä kuitenkin on muualta kuin ruotsista.
    Kyllä luulen että se on näin.
     Kommentoi
     

    Seuraa uutisiamme RSS-virtana

    Lue AfterDawnin uutiset suoraan haluamallasi RSS-lukijalla tai lisää uutisemme Googlen, Yahoon tai MSN:n aloitussivullesi.

    RSS -syöte
    Lisää Googlen aloitussivulle
    Lisää My Yahoo! -palveluun
    Lisää MyMSN -palveluun

    Hae uutisia

    Hae uutisotsikoita uutisarkistostamme vuodesta 1999 lähtien.

    Keskustelut

    Lista viimeksi päivittyneistä
    viestiketjuista
    keskustelualueillamme.
     

    Lisää...

    Multimedia: AfterDawn.com | AfterDawnin keskustelualueet
    Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
    Musiikkia: MP3Lizard.com
    Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
    Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit | Blasteroids.com (engl.)
    Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
    International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | Gaming downloads | AfterDawn på svenska
    RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
    Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
    Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
     
      © 1999-2008 AfterDawn Oy