AfterDawn: IT-alan uutiset

Muuttuuko suosittu uTorrent-ohjelma maksulliseksi?

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 27.8.2015 10:22 Kommentteja (18)

Muuttuuko suosittu uTorrent-ohjelma maksulliseksi? Suositun uTorrent-tiedostonjakosovelluksen kehittäjät ovat kertoneet blogissaan aikeistaan siirtyä uuteen liiketoimintamalliin, jossa ei enää paketoitaisi ohjelman sisään ylimääräisiä kolmannen osapuolen ohjelmia. Keväällä ilmennyt skandaali antoi kehittäjille ehkä sen verran kovan opetuksen, ettei nykyisellä mallilla haluta enää jatkaa.
uTorrentin kehittäjät eivät vielä tässä vaiheessa kerro millaisia vaihtoehtoja he ovat pohtineet ohjelman kehitystyön kustantamiseksi, mutta rivien välistä voisi päätellä käyttäjille maksullisen mallin olevan pelissä mukana. Kehitystiimin blogikirjoituksessa todetaan, että uTorrentista halutaan kehittää käyttökokemukseltaan paras torrent-ohjelma, jossa käyttäjille annetaan selkeät vaihtoehdot (erilaisiin budjetteihin) kehittäjien tukemiseen.

Blogikirjoituksen (julkaistu 6. elokuuta) mukaan he testaavat parhaillaan erilaisia malleja, joista kerrottaneen tarkemmin tulevien viikkojen ja kuukausien aikana.

Edellinen Seuraava  

18 kommenttia

127.8.2015 12:01

Empä ole tuota käyttänyt sen jälkeen kun se myytiin. On turvallisempia ja parempiakin softia ollut tarjolla.


-Reko

227.8.2015 12:51

Kuka tuota nyt vielä käyttää? suosittelen Delugea

327.8.2015 15:54

2.2.1 toimii hamaan tappiin asti eikä maksa mitään ^^

427.8.2015 16:58

Mikä vika nykyisessä? Ei kaikin puolin valmista ja toimivaa softaa tarvitse kehittää (Winamp 2.80 itsellä vielä käytössä).

527.8.2015 17:18

Kuka tarvitsee pankkikorttia. Minulle riittää vielä ihan hyvin pankkikirja. :-)

627.8.2015 21:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti G0lden_Kebab:
Kuka tuota nyt vielä käyttää?
Teetkö sä jotain galluppia?

Itsellä utorrent käyttö loppui siihen kun ruutu täyttyi mainoksista. Jotenkin voisi kuvitella että mainosrahoitteinen versio jää maksullisen rinnalle.

727.8.2015 21:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti G0lden_Kebab:
Kuka tuota nyt vielä käyttää?
Teetkö sä jotain galluppia?

Itsellä utorrent käyttö loppui siihen kun ruutu täyttyi mainoksista. Jotenkin voisi kuvitella että mainosrahoitteinen versio jää maksullisen rinnalle.
Takoitinkin "Kuka tuota nyt vielä käyttää?" lisäsin vaan nyt sulle lainausmerkit jos ymmärtäisit? :) Mulle ihan sama vaikka käyttäisit.

Lähinnä pointti oli se että utorrent ei todellakaan ole enää niitä parhaimpia softia torrenteille juurikin sen mainos sonnan ja muiden sen kytköksien takia. (lue: utorrentin viimeaikaiset tapahtumat)

Suosittelen yhä delugea jolla avoin koodi ja ilman paskeita.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 27.8.2015 @ 21:37

827.8.2015 22:33

Itsellä on qBittorrent käytössä, ihan samalta näyttäisi kuin tuo edellä mainittu Deluge. Ulkonäöllisesti käytännössä identtisiä vanhan utorrentin kanssa.

928.8.2015 1:38

Tixati on mukavamman näköinen kuin Deluge, eroja noiden välillä tuskin juurikaan on muutoin.


-Reko

1028.8.2015 9:01

μTorrentin salaisuus onkin ollut optimoitu koodi. Montako Windows ohjelmaa olette viime aikoina nähneet, jossa asennus ja käyttö on samassa tiedostossa ja sekään ei ole koolla pilattu? Vielä mahtuu disketille.

Sääli, että oheistoiminnalla on pilattu hyvä ohjelma.


Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.

1128.8.2015 19:32

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti G0lden_Kebab:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti G0lden_Kebab:
Kuka tuota nyt vielä käyttää?
Teetkö sä jotain galluppia?

Itsellä utorrent käyttö loppui siihen kun ruutu täyttyi mainoksista. Jotenkin voisi kuvitella että mainosrahoitteinen versio jää maksullisen rinnalle.
Takoitinkin "Kuka tuota nyt vielä käyttää?" lisäsin vaan nyt sulle lainausmerkit jos ymmärtäisit? :)
Aah sori, unohdin omani mutta lisätään ne varmuuden vuoksi:

"Teetkö sä jotain galluppia?"

Kuten kerroin, niin lopetin utorrentin käytön mainosten vuoksi. Mitään muuta vikaahan kuin mainokset siinä ei ole. Hyvin moni sitä varmasti käyttää silti. Mun pointti lähinnä on se, että mainosrahoitteisen version luulisi kattavan ohjelman kehityksen. Luotto ohjelman haluttavuuteen on ilmeisesti niin kova että tarjolle tullee maksullinen mainokseton versio?

1228.8.2015 21:17

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti G0lden_Kebab:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti G0lden_Kebab:
Kuka tuota nyt vielä käyttää?
Teetkö sä jotain galluppia?

Itsellä utorrent käyttö loppui siihen kun ruutu täyttyi mainoksista. Jotenkin voisi kuvitella että mainosrahoitteinen versio jää maksullisen rinnalle.
Takoitinkin "Kuka tuota nyt vielä käyttää?" lisäsin vaan nyt sulle lainausmerkit jos ymmärtäisit? :)
Aah sori, unohdin omani mutta lisätään ne varmuuden vuoksi:

"Teetkö sä jotain galluppia?"

Kuten kerroin, niin lopetin utorrentin käytön mainosten vuoksi. Mitään muuta vikaahan kuin mainokset siinä ei ole. Hyvin moni sitä varmasti käyttää silti. Mun pointti lähinnä on se, että mainosrahoitteisen version luulisi kattavan ohjelman kehityksen. Luotto ohjelman haluttavuuteen on ilmeisesti niin kova että tarjolle tullee maksullinen mainokseton versio?





En usko että luotto olisi ihan alytön. Mainokset saa pois muutamassa minuutissa.

1328.8.2015 22:02
kljdklasda
Vahvistamaton

Googleen "utorrent spyware": 471000 hakutulosta.

"Joo hei tää on tosi hyvä oon käyttäny tätä monta vuotta ja aina toiminu! :)" Kyllä se varmaan toimiikin kun joka sekunti tuottaa kehittäjälle lisää rahaa. Oli Limewirekin tosi kätevä laitos...

1428.8.2015 22:06
kljdklasda2
Vahvistamaton

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kljdklasda:
Googleen "utorrent spyware": 471000 hakutulosta.

"Joo hei tää on tosi hyvä oon käyttäny tätä monta vuotta ja aina toiminu! :)" Kyllä se varmaan toimiikin kun joka sekunti tuottaa kehittäjälle lisää rahaa. Oli Limewirekin tosi kätevä laitos...
Ja tähän vielä lisäksi että hakusanat "utorrent bitcoin" tuottaa 544000 hakutulosta. Suosittelen lämpimästi vaihtamaan mikäli vielä tuota romua käytätte.

1528.8.2015 22:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kljdklasda2:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kljdklasda:
Googleen "utorrent spyware": 471000 hakutulosta.

"Joo hei tää on tosi hyvä oon käyttäny tätä monta vuotta ja aina toiminu! :)" Kyllä se varmaan toimiikin kun joka sekunti tuottaa kehittäjälle lisää rahaa. Oli Limewirekin tosi kätevä laitos...
Ja tähän vielä lisäksi että hakusanat "utorrent bitcoin" tuottaa 544000 hakutulosta. Suosittelen lämpimästi vaihtamaan mikäli vielä tuota romua käytätte.
Miksi olet täällä tuolla logiigalla? Kun kirjoittaa "afterdawn virus" niin saa 68 tuhatta tulosta. Tällä sivulla on varmaan niin monta virusta eikä niin?



Tietokone; Emo=Asus PRIME B450-PLUS, Prosessori=AMD Ryzen 7 2700X, Nayttis=Asus GTX 970 turbo, Muisti=16gb 3200Mhz DDR4, Kovalevytila=250gb SSD/15TB normaali.

1629.8.2015 11:11

Odottelen jo niitä nautinnollisia uutisia, joissa kerrotaan µtorrentin kehittäjien valittavan, kuinka heidän maksullista softaansa levitetään laittomasti piraattina :D

1729.8.2015 12:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mcmopo:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti G0lden_Kebab:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti G0lden_Kebab:
Kuka tuota nyt vielä käyttää?
Teetkö sä jotain galluppia?

Itsellä utorrent käyttö loppui siihen kun ruutu täyttyi mainoksista. Jotenkin voisi kuvitella että mainosrahoitteinen versio jää maksullisen rinnalle.
Takoitinkin "Kuka tuota nyt vielä käyttää?" lisäsin vaan nyt sulle lainausmerkit jos ymmärtäisit? :)
Aah sori, unohdin omani mutta lisätään ne varmuuden vuoksi:

"Teetkö sä jotain galluppia?"

Kuten kerroin, niin lopetin utorrentin käytön mainosten vuoksi. Mitään muuta vikaahan kuin mainokset siinä ei ole. Hyvin moni sitä varmasti käyttää silti. Mun pointti lähinnä on se, että mainosrahoitteisen version luulisi kattavan ohjelman kehityksen. Luotto ohjelman haluttavuuteen on ilmeisesti niin kova että tarjolle tullee maksullinen mainokseton versio?





En usko että luotto olisi ihan alytön. Mainokset saa pois muutamassa minuutissa.

Tarkoitin tällä ohjelman kehittäjien luottoa omaan tekeleeseensä. Osittain tästä syystä se kysymysmerkki siellä perässä.

1831.8.2015 13:35

Jos muuttuu todella maksulliseksi, niin lähtee softa kyllä vaihtoon saman tien :)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Kiinalaisvalmistaja ratkaisi selfie-kameran ongelman toisella näytöllä Kiinalaisvalmistaja ratkaisi selfie-kameran ongelman toisella näytöllä (11.12.2018 19:53)
Kiinalaisvalmistajat ovat viimeisen parin vuoden aikana koittaneet ratkoa täysin reunuksettoman älypuhelimen ongelmaa kaikkein innovatiivisimmin. Lovi on ollut ollut suosituin ratkaisu, mutta ....
1 kommentti
Samsung päivittää Galaxy Note9:n käyttöliittymää Samsung päivittää Galaxy Note9:n käyttöliittymää (11.12.2018 19:15)
Samsung on tekemässä melkoisia uudistuksia älypuhelinlinjaston käyttökokemukseen, ja niistä kenties tärkeimpänä on uusi One UI, joka korvaa vuosien aikana Galaxy-laitteissa tutuksi tulleen käyttöliittymän. ....
Huomasitko tätä? – EA Sports lisäsi JVG:n uusimpaan NHL-peliin Huomasitko tätä? – EA Sports lisäsi JVG:n uusimpaan NHL-peliin (11.12.2018 18:13)
EA Sports on luonut NHL 19 -peliin hahmot muusikkoduo JVG:n Jare Brandista ja Ville Gallesta. Kaksikko siirtyi peliin perjantaina 7.12.2018 julkaistussa päivityksessä. Jare Brandin ja Ville ....
OnePlus 6T McLaren paljastettiin – Tältä uutuus näyttää OnePlus 6T McLaren paljastettiin – Tältä uutuus näyttää (11.12.2018 13:50)
OnePlus on esitellyt tänään McLaren-brändätyn erikoisversion OnePlus 6T -älypuhelimesta. Puhelin on rakennettu nopeusvaikutelman sekä McLarenin käyttämän värikoodiston ympärille. Puhelimen ....
Reikänäyttöisten puhelimien uusi trendi – Huawei paljasti Honor View 20:n Reikänäyttöisten puhelimien uusi trendi – Huawei paljasti Honor View 20:n (11.12.2018 11:00)
Samsungin lisäksi myös Huawei kiirehti esittelemään puhkaistulla näytöllä varustetun älypuhelimen. Molemmat yhtiöt pitivät kovaa kiirettä julkistamisella, sillä kummallakin oli mahdollisuus ....

Uutisarkisto