Flashia uskaltaa taas käyttää – Adobe julkaisi korjauksen

Kirjoittaja Manu Pitkänen @ 6.2.2015 10:07 Kommentteja (10)

Flashia uskaltaa taas käyttää – Adobe julkaisi korjauksen Adobe on julkaissut tietoturvapäivityksen Flash Player -liitännäisohjelmalleen. Päivitys korjaa yhteensä 18 tietoturva-aukkoa, joihin kuuluu myös tällä viikolla uutisoitu nollapäivähaavoittuvuus.
Päivitys tulee uusimmalle Google Chrome -selaimelle ja Internet Explorerille Windows 8 -järjestelmissä automaattisesti. Muissa tapauksissa päivitys tulee ladata Flash Playerin latauskeskuksesta. Uusimmat tietoturvapaikkaukset sisältävä päivitys on versionumeroltaan 16.0.0.305.

Viestintävirasto suositteli Flash Playerin kytkemistä pois päältä liitännäisessä havaitun CVE-2015-0313 -aukon takia. Sen avulla hyökkääjät pystyivät ujuttamaan kohteena oleviin tietokoneisiin haittaohjelmia Flash-objektien kautta. Lisää tietoa uusimmasta päivityksestä löytyy täältä.

Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

16.2.2015 15:45

Uskaltaa? Siinähän on kokoajan vakavia tietoturva aukkoja kuten muissakin tuon firman softissa. Miks käyttää ollenkaan, kun ilmankin pärjää tai voi käyttää jotain muuta tilalla.


-Reko

26.2.2015 16:57

Olen samaa mieltä.

Adoben tuotteissa on ollut koko sen olemassa olon aina koko ajan vakavia reikiä. Turha sitä on käyttää Adoben tuotteita sellaisissa asioissa joissa vaaditaan tietoturvaa. Koska Adobe ei yksinkertaisesti osaa ohjelmoida turvallisia tuotteita. Se on jo sen todistanut monta kertaa historian aikana. Ainoa mihin kyseisen yrityksen tuotteet kelpaa on normaaleihin tietokoneohjelmiin jotka ei ole yhteydessä internettiin mitenkään.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.2.2015 @ 20:47

36.2.2015 17:09

Miten on mahdollista etten muista yhtäkään javascriptistä löytynyttä aukkoa? Flashissa ja javassa tämmöiset aukot on arkipäivää.

46.2.2015 21:31

Kaikissa ohjelmistoissa on vakavia tietoturva-aukkoja, adoben ohjelmistot vain ovat otsikoissa koska ne ovat ylivoimaisesti suosituimpia sen tähden että ne ovat parhaita


HIROSHIMA 45
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95

56.2.2015 21:40

Harmi vaan kun HTML5 ei Firefoxissa ole vielä kovinkaan kummoinen..

66.2.2015 22:02
Derptyderp
Vahvistamaton

ja HTML5 on sitten uutena tekniikkana varmaan aukoton? :)

76.2.2015 22:50

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RekookeR:
Uskaltaa? Siinähän on kokoajan vakavia tietoturva aukkoja kuten muissakin tuon firman softissa. Miks käyttää ollenkaan, kun ilmankin pärjää tai voi käyttää jotain muuta tilalla.
Ai en tiennytkään että esimerkiksi jokaisen urheilulajin kaikki streamit löytyvät aina ilman flashiä. Kiva tietää. Heitätkö vielä linkin?

---
Ei ilman flashia vaan pärjää aina.

87.2.2015 00:45

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Snifferr:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RekookeR:
Uskaltaa? Siinähän on kokoajan vakavia tietoturva aukkoja kuten muissakin tuon firman softissa. Miks käyttää ollenkaan, kun ilmankin pärjää tai voi käyttää jotain muuta tilalla.
Ai en tiennytkään että esimerkiksi jokaisen urheilulajin kaikki streamit löytyvät aina ilman flashiä. Kiva tietää. Heitätkö vielä linkin?

---
Ei ilman flashia vaan pärjää aina.
Nettisivut tulisivat hyvin toimeen ilman flashia, nykyään HTML5 pystyy hoitamaan kaiken. Flashi ja java appletit on vanhaa tekniikka joista nettisivut eivät ole älynneet/jaksaneet vaihtaa pois.

97.2.2015 06:46

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Snifferr:

Ai en tiennytkään että esimerkiksi jokaisen urheilulajin kaikki streamit löytyvät aina ilman flashiä. Kiva tietää. Heitätkö vielä linkin?

---
Ei ilman flashia vaan pärjää aina.
En katso urheilua.
Mutta jos haluat käyttää Javaa tai Flashia, niin niistä on saatavilla myös portable veriot, joten voit katsella urheilua ilman että joudut asentamaan koneelle ko. softia.
Mulla esim. Javaa käyttävät ohjelmat toimivat tuon portablen kautta ilman että joutuisin sitä asentamaan ja siten vaarantamaan nettiselailuni.


-Reko

107.2.2015 09:07
kikkatus
Vahvistamaton

Java ja Flash olleet molemmat aina koneelle asennettuna ja ikinä ei vielä ole yhdellekkään koneelle minkäänlaista ongelmaa niiden takia tullut. Otsikoissa tottakai ovat suosion takia. Vähän sama kuin Windows, jossa on muka jatkuvasti reikiä... eipä sieltäkään ole vielä ongelmia tullut. Windows on muuten kaatunut viimeksi omassa käytössä n. 15v sitten (ja omat koneet on melkoisen kovalla käytöllä kaikin puolin).

Tietoturva on tottakai tärkeä asia, mutta siinä puolessa ei ole ongelmia jos oma tietokoneen käyttö ei ole täysin idioottimaista. Tietoturva-aukot ovat todellisuutta ja niitä löytyy kaikkialta, kun vain tarpeeksi tarkkaan eri valmistajien softat käydään läpi. Ei ole olemassakaan sellaista kuin aukoton ohjelmisto.

Mutta hyvähän näistä on myös ihmisiä varoitella, mutta ihan turhaa olla vainoharhainen asioiden suhteen.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Jaatko Netflixin muiden kanssa? Ei hätää, vaikka yhtiö etsii ratkaisuja pulmaan Jaatko Netflixin muiden kanssa? Ei hätää, vaikka yhtiö etsii ratkaisuja pulmaan (21.10.2019 21:04)
Yhtä kauan kuin Netflix on ollut merkittävä suoratoistopalvelu, ovat käyttäjät jakaneet palvelun kirjautumistietoja perheen tai kaveripiirin välillä. Netflixiä asia ei ole liiemmin kiristänyt, ....
Vuotaneet kuvat vahvistavat PlayStation 5:n prototyypin ulkonäön Vuotaneet kuvat vahvistavat PlayStation 5:n prototyypin ulkonäön (21.10.2019 20:30)
Sonyn viidennen sukupolven pelikonsoli on tulossa markkinoille ensi vuonna. Tässä vaiheessa laitteesta tiedetään tietysti vielä kovin vähän, sillä julkaisuun on todennäköisesti vielä noin vuosi aikaa. ....
Sadan tunnin akkukesto: arvostelussa Sennheiserin langattomat GSP 370 -pelikuulokkeet Sadan tunnin akkukesto: arvostelussa Sennheiserin langattomat GSP 370 -pelikuulokkeet (21.10.2019 20:14)
GSP 370:t ovat tunnetun kuulokevalmistajan ehkä vähän vähemmän tunnetun pelilaiteosaston uusin tuotos. Sennheiserin langattomat uutuuskuulokkeet lupaavat loistavaa äänenlaatua ja jopa sadan ....
Päivän diili: Huippulaadukas 144hz pelinäyttö isossa alennuksessa, vain 159 euroa! Päivän diili: Huippulaadukas 144hz pelinäyttö isossa alennuksessa, vain 159 euroa! (21.10.2019 20:03)
Tänään taitaa olla uutta pelinäyttöä haikailevan onnen päivä! Päivän diiliksi olemme valinneet tällä kertaa Benq:n Zowie-sarjan pelinäytön, joka tarjoaa 144 hertsin peli-iloa erittäin edulliseen hintaan. ....
Apple yrittää kehittää iPhonen korvaajan – Ei tiedä vielä miksi sitä haluttaisiin ostaa Apple yrittää kehittää iPhonen korvaajan – Ei tiedä vielä miksi sitä haluttaisiin ostaa (21.10.2019 18:28)