AfterDawn: IT-alan uutiset

Google pahoittelee ja luopuu nimivaatimuksistaan

Kirjoittaja Valtteri Ahonen (Google+) @ 16.7.2014 13:48 Kommentteja (10)

Google pahoittelee ja luopuu nimivaatimuksistaan Google on ilmoittanut luopuvansa Google+-palvelun nimivaatimuksista.
Alunperin käyttäjien oli pakko lisätä palveluun oikea nimensä, mikä aiheutti närää etenkin sen jälkeen kun Google päätti pakottaa Youtube-kommenttien kirjoittajat käyttämään G+-tiliään. Tarkoituksena oli saada palveluun liittymään "oikeita ihmisiä" ja kommentoijat käyttäytymään asiallisesti, mutta toivottua vaikutusta ei saatu aikaan.

Muutaman vuoden ajan Google on kokeillut hieman erilaisia sääntöjä, kuten mahdollisuutta lisätä lempinimi oikean nimen rinnalle, mutta tänään yhtiö on lopulta ilmoittanut, että nimenä voi tästä eteenpäin käyttää "mitä tahansa".

Google pahoittelee viestissään sääntöjen aiempaa sekavuutta ja että asiasta päättäminen kesti niin kauan.

Edellinen Seuraava  

10 kommenttia

116.7.2014 15:13

Paskiaiset tähän asti väittänyt ettei numeroita sisältävä nimimerkkini ole oikea nimeni. Onko sen muka ollut tarkoitus edes olla mun oikea nimi, minä en sitä mihinkään google plussiin ollut laittanut, ne itse sen laittoi ja sitten väitti ettei se ole oikea ja esti kommentoimisen youtube videoihin.


-Reko

216.7.2014 15:44

Ihan hyvä juttu että myöntävät erheensä ja korjaajavat edes joskus. Olihan tuo hieman ärsyttävää käyttää kokonimeä. Kun aina sai olla tarkkana että kummalla kommentoi tuubissa.



316.7.2014 16:57

Lainaus:
oli pakko lisätä palveluun oikea nimensä
No siis mikän pakkohan siihen ei ollut edes tuolloin aidosti omaa nimeään laittaa jollei halunnut.

No hyvä, että tajusivat senkin.

416.7.2014 20:36

Ärsyttävintä tuossa oli se, että Youtube-käyttäjänimeään ei voinut vaihtaa joksikin toiseksi yksiosaiseksi vaan sen täytyi olla kaksi osainen (Etu- ja sukunimi) eikä myöskään numeroita saanut olla. Erittäin toivottu parannus :)


Intel i5 3570k|8 gb Kingston HyperX 1600Mhz|Fractal Design Define R4|Samsung 830 128 gb|Asus Geforce GTX 780 DirectCuII|Asrock Z77 Pro3|1 TB Kovo

516.7.2014 20:53

Jumalauta mikä fiasko koko homma. Ainoa asia minkä G+ tuntuu tehneen oikein on kuvien hallinta.

616.7.2014 22:20

Itse olen koko ajan käyttänyt Youtubea samalla käyttäjänimellä vuodesta 2009. Vähän aika sitten se kyseli koko ajan että jatkanko tämän tunnuksen käyttöä vai omaa nimeäni. Sen kysely on onneksi loppunut. Kommentointi on sujunut koko ajan.

716.7.2014 22:25

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti samarit1:
Ärsyttävintä tuossa oli se, että Youtube-käyttäjänimeään ei voinut vaihtaa joksikin toiseksi yksiosaiseksi vaan sen täytyi olla kaksi osainen (Etu- ja sukunimi) eikä myöskään numeroita saanut olla. Erittäin toivottu parannus :)
Kakkapuhetta. Hyvin on pelannut yksiosainen nimi siellä aina ja toisaalta oman nimen ilmoituspakko torppasi pahimmat trollit pois

817.7.2014 0:26

Kakkapuhetta. Hyvin on pelannut yksiosainen nimi siellä aina ja toisaalta oman nimen ilmoituspakko torppasi pahimmat trollit pois


Puhunkin nimenomaan nimen vaihtamisesta. Itselläni on yksiosainen käyttäjänimi mutta jos sen halusi vahtaa, nimen piti olla kaksiosainen. Näin ainakin minulla muutama kuukausi sitten valitti kun yritin nimeäni vaihtaa.



Intel i5 3570k|8 gb Kingston HyperX 1600Mhz|Fractal Design Define R4|Samsung 830 128 gb|Asus Geforce GTX 780 DirectCuII|Asrock Z77 Pro3|1 TB Kovo

917.7.2014 2:36

Eipä se anna vieläkään vaihtaa nimeä takaisin.
Toisella accountilla missä on yksiosainen vanha nimi, se ei anna kommentoida. Lopettaisivat koko surkean palvelun. Ja mikä edes on google+, joku parempi hakukoneko? Ei paljoa nappaa...


-Reko

1017.7.2014 8:06

YouTuben kommenttiosio on sellainen likaviemäri ja sontalaari ettei sinne kukaan täysipäinen mene oikeaa nimeään lokaamaan - eihän? Ja milläs varmistat että on oikea nimi? No et millään. Useimmilla kommentoijilla näkyy olevan siellä jokin pseudonyymi käytössä.

YT on alusta asti ollut kaatopaikka missä haukutaan biisit rumasti lyttyyn ja toiselta puolen maailmaa kotoisin olevat 14v teinipeelot flambeeraavat toisiaan ja vihjailevat että sä puuhailet äitis kanssa. Se ei ole sellainen paikka jossa käydään henkeviä keskusteluja omalla nimellä, eikä kukaan edes halua siitä sellaista vaikka Google miten haluaisi. Ikävästi on itsekin tullut joskus lauottua trolliviestejä sinne, ja yksi niistä on jopa hävettänyt. Siksi yritän nykyisin pidättäytyä kirjoittamasta YT:n tapaisiin paikkoihin, kun ei siinä lopulta yleensä ole mitään järkeä. Joskus se kiusaus vain on liian suuri.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 17.7.2014 @ 08:28

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tutkimus osoitti – Spotify jakaa rahaa artisteille epäreilulla tavalla Tutkimus osoitti – Spotify jakaa rahaa artisteille epäreilulla tavalla (21.2.2018 13:02)
Spotifyn liiketoimintamalli ja yhtiön maksamat korvaukset artisteille ovat olleet kuuma puheenaihe jo useita vuosia. Anssi Kela nosti asian julkisuuteen jo vuonna 2011. Yhdysvalloissa isot artistit ....
Android P:n esittely pian käsillä? Koodilisäykset paljastavat uutta tietoa Android P:n esittely pian käsillä? Koodilisäykset paljastavat uutta tietoa (21.2.2018 12:18)
Google esitteli monena vuotena uuden Android version kesällä Google I/O:ssa, mutta parin viime vuoden aikana hakukonejätti on siirtynyt uuteen rytmiin, jossa se paljastaa tulevan käyttöjärjestelmän ....
Hinta kolminkertaistui lyhyessä ajassa – Apple etsii itselleen nyt kaivoskumppania Hinta kolminkertaistui lyhyessä ajassa – Apple etsii itselleen nyt kaivoskumppania (21.2.2018 10:34)
Apple on tullut tunnetuksi erityisesti siitä, että sen tavoitteena on luoda hyvin pitkälle vertikaalisesti integroituja tuotteita. Yhtiön tavoitteena on siis hallita itse mahdollisimman pitkälle ....
Ostaisitko Spotify-kuulokkeet tai -kaiuttimen? Sellaiset voivat olla tuloillaan Ostaisitko Spotify-kuulokkeet tai -kaiuttimen? Sellaiset voivat olla tuloillaan (21.2.2018 10:04)
Verkkosivusto Musicallyn havaitsemien työpaikkailmoitusten perusteella on virinnyt spekulaatioita Spotifyn salaisesta laitekehityshankkeesta. Ruotsalainen suoratoistopalvelu hakee riveihinsä ....