AfterDawn: IT-alan uutiset

Miten tästä nyt voi tykätä? Facebook kaatui

Kirjoittaja Jari Ketola @ 19.6.2014 11:22 Kommentteja (9)

Miten tästä nyt voi tykätä? Facebook kaatui Yhteisöpalvelu Facebookin palvelut eivät tällä hetkellä toimi. Facebook.com ilmoittaa, että jokin meni pieleen, ja ongelmaa korjataan. Toistaiseksi ei ole tietoa siitä mikä ongelman taustalla on.
Palvelulla oli maaliskuussa 2014 noin 1,3 miljardia aktiivista käyttäjää, joten kuvitella saattaa, että oheinen virheilmoitus on tällä hetkellä valtaosalla maailman tietokonenäytöistä.



Facebookin ongelmien vuoksi myös AfterDawnissa näkyvät Facebookin "Tykkää"-napit ovat rikki. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa häiriötä.

Päivitys 11:25 Palvelu toimii jälleen normaalisti. Johan tätä jännitystä ehtikin kestää useamman minuutin ajan! Elämäsi ihmiset ovat jälleen lähelläsi.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

119.6.2014 11:29

isitdownrightnow.com antoi ymmärtää että kyseessä oli huoltotoimenpide, mutta epäilin asiaa kun viesti oli kuin jonkin odottamattoman virhjeen jälkeen.

Ja vielä näyttäisi Facebook tykkää linkit ovelan rikki, vaikka itse sivusto on jo ylhäällä.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.6.2014 @ 12:01

219.6.2014 11:30

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OneMember:
isitdownrightnow.com antoi ymmärtää että kyseessä oli huoltotoimenpide, mutta epäilin asiaa kun viesti oli kuin jonkin odottamattoman virhjeen jälkeen.

Ja vielä näyttäisi Facebook tykkää linkit ovelan rikki, vaikka itse sivusto on jo ylhäällä.
Ilmeisesti huoltotoimenpiteestä oli tosiaan kysymys. Vaara ohi ja katastrofi vältetty.

Tykkää-napitkin näyttävät pikkuhiljaa palaavan toimintaan.


Jari Ketola
Administrator
http://www.AfterDawn.com

319.6.2014 12:05

Really? FB alhaalla jonkun kymmenen minuuttia ja siitä pitää tehdä uutinen?


las ballenas son el camino

419.6.2014 12:33

Lainaus:
Really? FB alhaalla jonkun kymmenen minuuttia ja siitä pitää tehdä uutinen?

Nykyään uutisia tehdään hieman eri tyylillä.

Eli jos tuntematon yhtiö kehittää jotain mullistavaa niin se voi EHKÄ päästä uutisiin. Mutta jos joku toimittajien mielestä suosittu yhtiö jolla on paljon asiakkaita aivastaa niin se on uutinen.

Jos ette ole huomanneet niin 90% kaikista uutisista keskittyy noin kahdenkäden sormilla laskettavien yhtiöiden ja niiden tuotteiden ympärille.

Tällä tyylillä ruokitaan niiden muutamien yhtiöiden mainetta ja pidetään ne suosiossa. Kyse on siis häntäänsä jahtaavasta uutisoinnista. Uutisoidaan "suosittuja" koska ne on suosittuja ja se uutisointi pitää ne suosittuna jatkossakin.

Miten kukaan voisi edes katsoa jotain muuta, kun niitä ei edes uutisoida.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.6.2014 @ 12:36

519.6.2014 12:38

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:

Miten kukaan voisi edes katsoa jotain muuta, kun niitä ei edes uutisoida.
Hyvin sanottu siellä takana.

Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.

619.6.2014 13:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Lainaus:
Really? FB alhaalla jonkun kymmenen minuuttia ja siitä pitää tehdä uutinen?

Nykyään uutisia tehdään hieman eri tyylillä.

Eli jos tuntematon yhtiö kehittää jotain mullistavaa niin se voi EHKÄ päästä uutisiin. Mutta jos joku toimittajien mielestä suosittu yhtiö jolla on paljon asiakkaita aivastaa niin se on uutinen.

Jos ette ole huomanneet niin 90% kaikista uutisista keskittyy noin kahdenkäden sormilla laskettavien yhtiöiden ja niiden tuotteiden ympärille.

Tällä tyylillä ruokitaan niiden muutamien yhtiöiden mainetta ja pidetään ne suosiossa. Kyse on siis häntäänsä jahtaavasta uutisoinnista. Uutisoidaan "suosittuja" koska ne on suosittuja ja se uutisointi pitää ne suosittuna jatkossakin.

Miten kukaan voisi edes katsoa jotain muuta, kun niitä ei edes uutisoida.
Uutisointi, kuten mainontakaan eivät vaikuta tuotteen suosioon, koska hyvä asia myy itse itsensä.

Lisäksi voisi kuvitella, että mainosrahoituksella pyörivä uutissivusto ei voi tuosta vaan loikata tekemään juttuja pelkästään jostain pienen piirin niche asioista, ettei vaan tulisi kirjoitettua mistään mitä isompi joukko ihmisiä saattaisi lukea.

719.6.2014 13:26

jos ylekin uutisoi asiasta niin kai AD:kin voi

819.6.2014 14:39

Lainaus:
Johan tätä jännitystä ehtikin kestää useamman minuutin ajan! Elämäsi ihmiset ovat jälleen lähelläsi.
Johan tässä kannattaa itsaria harkita, kun elämältä lähti tarkoitus muutamaksi minuutiksi. =D


Kyllä. Itselle siis aivan sama vaikka kaatuisi lopullisesti.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.6.2014 @ 14:39

919.6.2014 18:11

Lainaus:
Uutisointi, kuten mainontakaan eivät vaikuta tuotteen suosioon, koska hyvä asia myy itse itsensä.

Mainonta nyt ei vaikuta mihinkään, koska jotta se vaikuttaisi sitä pitäisi katsoa/lukea/kuunnella. Mutta muuten olet oikeassa että hyvä asia myy itseään. Tietenkin se että joku asia on suosittu ei aina tee siitä hyvää.

Suosio on kiinni lähinnä sosiaallisista vaikutuksista ja kun ihmisten katsovat/lukevat/kuuntelevat/keskustelevat asioita niin se vaikuttaa tietämykseen ja sitä kautta mielipiteisiin. Mistä saat tietoa vaihtoehtoisen asian olemassa olemisesta jos siitä ei kukaan koskaan mainitse missään.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 19.6.2014 @ 20:11

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Applen suoratoistopalvelu myöhästelee pahasti – Syynä yhtiön konservatiivisuus Applen suoratoistopalvelu myöhästelee pahasti – Syynä yhtiön konservatiivisuus (23.9.2018 12:19)
Apple on PR-kuvaltaan varsin liberaali yhtiö, mutta yhtiön sisäinen ohjenuora on kuitenkin melko konservatiivinen ja varovainen. Teknologiajätti esimerkiksi kieltäytyy levittämästä App Storessa ....
Magic Leap -lasit saivat vakuuttavan tukijan – Luvassa hyvää äänentoistoa? Magic Leap -lasit saivat vakuuttavan tukijan – Luvassa hyvää äänentoistoa? (22.9.2018 15:30)
Laadukkaista audiotuotteista tunnettu Sennheiser aloittaa yhteistyön vasta ensimmäisen kaupallisen tuotteensa julkaisseen Magic Leapin kanssa. Magic Leapin tuotekehitys on painottunut laajennettua ....
Piratismi ei tappanutkaan musiikkia – Kasvaa kovaa vauhtia Piratismi ei tappanutkaan musiikkia – Kasvaa kovaa vauhtia (22.9.2018 10:29)
Yhdysvaltojen musiikkiteollisuuden etujärjestö RIAA on julkaissut tilastotietoa millaisessa jamassa ala nykyisin on. Ala on ollut suurten muutosten kourissa, mutta se on kuitenkin päässyt kiinni ....
1 kommentti
iPhone XS purettiin osiin – Sisältä löytyi pieni yllätys iPhone XS purettiin osiin – Sisältä löytyi pieni yllätys (22.9.2018 09:09)
Uusien iPhonien tullessa markkinoille, tietyistä asioista on tullut perinteitä. Puhelimet tulevat myyntiin seuraavan viikon perjantaina, sitä ennen teknologiamediat julkaisevat laitearvostelunsa ....
Keskihintainen älypuhelin hakusessa? Tällaisia ominaisuuksia saa noin 200 eurolla Keskihintainen älypuhelin hakusessa? Tällaisia ominaisuuksia saa noin 200 eurolla (22.9.2018 08:52)
Tällä viikolla Samsungilta putkahti uusi Galaxy A7 -älypuhelin, mutta keskihintaisten puhelimien anti ei jäänyt siihen. Yhtiö nimittäin paljasti uudet J-sarjan Galaxyt, jotka hintansa puolesta ....