AfterDawn: IT-alan uutiset

Dropbox paisuu kiihtyvällä tahdilla – jo 300 miljoonaa käyttäjää

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 29.5.2014 14:30 Kommentteja (14)

Dropbox paisuu kiihtyvällä tahdilla – jo 300 miljoonaa käyttäjää Pilvitallennuspalvelustaan parhaiten tunnettu Dropbox on onnistunut kasvattamaan käyttäjämääräänsä jo 300 miljoonaan. Puoli vuotta aiemmin yhtiöllä oli 100 miljoonaa käyttäjää vähemmän, joten kasvutahti on ollut kevään aikana hurja. Ensimmäiset sata miljoonaa käyttäjää Dropbox saavutti vuoden 2012 lopulla.
Kasvun taustalla on uuden yrityskäyttäjille suunnatun Dropbox for Business -palvelun lanseeraus sekä paljon kehuja saaneen Mailbox-sähköpostisovelluksen tuominen Androidille. Keväällä yhtiö esitteli myös uuden Carousel-galleriaohjelman iOS:lle ja Androidille.

Dropboxilta voidaan odottaa uusia aluevaltauksia lähiaikoina, sillä se on jo luvannut tuoda Mailboxin Mac-tietokoneille. Yhtiö on myös ostanut kuvien 3D-latomiseen erikoistuneen Bubblin, jonka teknologian avulla mobiililaitteilla napattuihin kuviin saa taltioiduttua kaiken ympärillä olevan näkymän.

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

129.5.2014 16:35

Onko Dropboxille varteenotettavaa kilpailijaa NSA:n ulottumattomissa?

229.5.2014 16:59

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59:
Onko Dropboxille varteenotettavaa kilpailijaa NSA:n ulottumattomissa?
Täällä ei kuule ole mitään NSA:lle ulottumatonta. Pohjois-Korea ja Venäjä ovat sinun vaihtoehtosi.

MSI B350 Gaming Pro Carbon | AMD Ryzen 5 1600X | GTX 1080 WINDFORCE OC 2088mhz/10800mhz | Corsair RM750x 80+ Gold | G.Skill Ripjaws V DDR4 16 GB 3066Mhz | Noctua NH-D15 | Windows 10 64-bit 1803 | Samsung Evo 850 500 GB | Kingston UV400 240 GB | Asus Rog Swift PG279Q 160Hz |

329.5.2014 17:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59:
Onko Dropboxille varteenotettavaa kilpailijaa NSA:n ulottumattomissa?
Jos foliohattu on kireellä niin voihan nuo pilven tiedot kryptata.

429.5.2014 17:31

Voihan tuon käyttäjämäärän kasvua kyllä osaltaan selittää myös se että sitä jaetaan samsungin kännyköiden ja tablettien mukana valmiiksi asennettuna, ja laitetta käyttöönotettaessa kehotetaan avaamaan tili ellei sellaista jo ole.

529.5.2014 17:58

Itse käytän Megaa :) 50 gigaa ilmaista tilaa ja käytettävyys noin 100x parempi kuin Dropboxissa.

629.5.2014 18:23

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ProfaneX:
Itse käytän Megaa :) 50 gigaa ilmaista tilaa ja käytettävyys noin 100x parempi kuin Dropboxissa.

Miten se käytettävyys on dropboxia parempi, joka ainakin windowsissa käyttäytyy kuin aivan tavallinen kansio? Ei voisi enää loogisempi olla.

729.5.2014 19:06

Itselläni on todella huonot käyttökokemukset Megasta. Toimii miten sattuu. Koko ajan vedotaan beta vaiheeseen josta jo monta vuotta sitä hoilattu.

829.5.2014 19:08

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59:
Onko Dropboxille varteenotettavaa kilpailijaa NSA:n ulottumattomissa?
Oletko valtion palveluksessa salaisissa tehtävissä vai minkä vuoksi uskot, että NSA olisi kiinnostunut nimenomaan sinusta?

929.5.2014 19:25

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti miiu74:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59:
Onko Dropboxille varteenotettavaa kilpailijaa NSA:n ulottumattomissa?
Oletko valtion palveluksessa salaisissa tehtävissä vai minkä vuoksi uskot, että NSA olisi kiinnostunut nimenomaan sinusta?
Tässä on juuri se ajatusmalli kuinka kaikkien halutaan ajattelevan. Eihän minulla ole mitään mitä minun valtioni tai NSA haluaisi seurata, ei ole ei... Mitäs jos sinun tutullasi on ja sinä pidät yhteyttä häneen?

1029.5.2014 19:27

Omissa vertailuissani Onedrive osoittautui järkevimmäksi valinnaksi niin hintansa kuin yhteensopivuutensakin (omien laitteideni kanssa) puolesta.

1129.5.2014 22:21

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59:
Onko Dropboxille varteenotettavaa kilpailijaa NSA:n ulottumattomissa?
ownCloud ihan omalla laitteistolla. Itehän tullut pyöritettyä omaa ownCloudia jo tovin aikaa ja kännykkä, tabletti, kaksi pöytäkonetta, kaksi serveriä ja läppäri on siihen yhdistettynä. Mainio värkki.

1229.5.2014 22:40

F securen younited varmaan paras jos ei välitä nsa:ta mutta kyllä vaikka sielläkin olisi saisivat ne tiedot mutta tavalliselle tarjoaa varmasti ihan ok tietoturvan, esim onedrive skannaillaan ja tutkitaan ja varmasti myös muita yhdysvaltalaisia palveluja mutta younited ei lähtökohtaisesti ole sama kuin antaisi nsa varmuuskopioitavaksi vaikka nekin tiedot saavat jollakin tavalla haltuunsa halutessaan.

Megan käyttöehtoja olen lukenut ja todennut että younited paljon parempi.

1330.5.2014 7:14
spam
Vahvistamaton

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59:
Onko Dropboxille varteenotettavaa kilpailijaa NSA:n ulottumattomissa?
Kotipilvi, eristetyssäverkossa ehkä. mutta voiko sitä kutsua enään pilveksi :-)


Taasen kotipilvi, nettiin kytkettynä, on työläs ja riskaapeli muidenkin nuuskihoiden osalta.

143.6.2014 17:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59:
Onko Dropboxille varteenotettavaa kilpailijaa NSA:n ulottumattomissa?
hubiC on ranskalaisen OVH:n pilvipalvelu. 25GB ilmaista tilaa.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Magic Leap -lasit saivat vakuuttavan tukijan – Luvassa hyvää äänentoistoa? Magic Leap -lasit saivat vakuuttavan tukijan – Luvassa hyvää äänentoistoa? (22.9.2018 15:30)
Laadukkaista audiotuotteista tunnettu Sennheiser aloittaa yhteistyön vasta ensimmäisen kaupallisen tuotteensa julkaisseen Magic Leapin kanssa. Magic Leapin tuotekehitys on painottunut laajennettua ....
Piratismi ei tappanutkaan musiikkia – Kasvaa kovaa vauhtia Piratismi ei tappanutkaan musiikkia – Kasvaa kovaa vauhtia (22.9.2018 10:29)
Yhdysvaltojen musiikkiteollisuuden etujärjestö RIAA on julkaissut tilastotietoa millaisessa jamassa ala nykyisin on. Ala on ollut suurten muutosten kourissa, mutta se on kuitenkin päässyt kiinni ....
1 kommentti
iPhone XS purettiin osiin – Sisältä löytyi pieni yllätys iPhone XS purettiin osiin – Sisältä löytyi pieni yllätys (22.9.2018 09:09)
Uusien iPhonien tullessa markkinoille, tietyistä asioista on tullut perinteitä. Puhelimet tulevat myyntiin seuraavan viikon perjantaina, sitä ennen teknologiamediat julkaisevat laitearvostelunsa ....
Keskihintainen älypuhelin hakusessa? Tällaisia ominaisuuksia saa noin 200 eurolla Keskihintainen älypuhelin hakusessa? Tällaisia ominaisuuksia saa noin 200 eurolla (22.9.2018 08:52)
Tällä viikolla Samsungilta putkahti uusi Galaxy A7 -älypuhelin, mutta keskihintaisten puhelimien anti ei jäänyt siihen. Yhtiö nimittäin paljasti uudet J-sarjan Galaxyt, jotka hintansa puolesta ....
PlayStation Now muuttaa strategiaansa – Suoratoistopalvelu vaihtaa offline-tilaan PlayStation Now muuttaa strategiaansa – Suoratoistopalvelu vaihtaa offline-tilaan (21.9.2018 16:28)
Suoratoistopelaamiseen tarkoitettu PlayStation Now -palvelu muuttaa joiltain osin toimintastrategiaansa, sillä tulevaisuudessa valikoituja pelejä on mahdollista ladata omalle konsolille ja niitä ....

Uutisarkisto