AfterDawn: IT-alan uutiset

RIP Mese - valot sammuvat tänään (päivitetty)

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 15.3.2013 16:49 Kommentteja (14)

RIP Mese - valot sammuvat tänään (päivitetty) Microsoftin aikanaan suosittu Messenger-palvelu on tullut tiensä päähän, kun ennakkoilmoituksen mukaisesti palvelu suljetaan tänään.
Microsoft ilmoitti viime vuoden marraskuussa, että yhtiö lakkauttaa pitkään palvelleen Messenger-palvelun ja käyttäjät voivat siirtyä Microsoftin ostaman Skypen pariin. Siirtyminen on kohtuullisen vaivatonta, sillä samat tunnukset toimivat myös Skypessä ja myös käyttäjän kontaktilistat seuraavat perässä.

Vaikka Mesen on tarkoitus lakata toimimasta tänään, ainakin toistaiseksi palveluun kirjtautuminen onnistuu. Toisaalta päivä on vielä nuori rapakon toisella puolella, eli huomenissa kannattanee kirjautua suoraan Skypen puolelle, jos pikaviestittely kiinnostaa.

Jos käytät pikaviestintään muita kuin virallisia Messenger-sovelluksia, niiden avulla viestittely onnistuu aina lokakuuhun asti, jolloin niidenkin toiminta lakkaa.

Edit 15.3.2013 19:20: Alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen Microsoft sammuttaa Messengerin valot vasta 9.4 eli käyttäjillä on vielä kolmisen viikkoa aikaa siirtää viestintätarpeensa Skypen pariin. Pahoittelemme vanhentunutta tietoa.

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

115.3.2013 17:16

hmm ei taida tänään sammua? Microsoft will begin the transition for all users from April 8, 2013. eli ensi kuussa sammuisi.

215.3.2013 17:17

Sanokaapa paras epävirallinen vaihtoehto meselle, ei mitään kiirettä ;)

315.3.2013 17:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
Sanokaapa paras epävirallinen vaihtoehto meselle, ei mitään kiirettä ;)
Trillian. Vastaus koskee myös yleisesti parasta pikaviestintä.

Antec P180B, Asus P5K, Intel Q9550 @ 3.6GHz, Ati HD 6950, WD 320GB&2TB, Samsung 2x1TB&750Gt, 8192Mb DDR2 800MHz, Creative X-FI Platinium, Sennheiser HD-555, Behringer Truth B2030 Aktiivit, M-Audio Fast Track Pro.

415.3.2013 18:03
hummd
Vahvistamaton

Gtalk, koska XMPP ja toimii millä vain softalla, esim. pidgin tai suoraan irssin/weechatin ruutuun bitlbee:llä.

515.3.2013 18:25

Ei sammu tänään. lopetusprosessi alkaa vasta 8. huhtikuuta.

615.3.2013 18:30

Pidginä itse käytän. Trillian ihan OK jos viitsii maksaa Prosta vuodessa 20$ tai tällä hetkellä elinikäsestä 65$.

Itse lopetin mesen käyttämisen kun kuulin että kuolee muutaman kuukauden päästä. Facebook riittää pitkälle, sekä Steam pelikavereiden kanssa jutusteluun.

715.3.2013 18:34

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti G0lden_Kebab:
Ei sammu tänään. lopetusprosessi alkaa vasta 8. huhtikuuta.
Joo, our bad, tuo 15.3. oli tarkoitus olla sulkemispvm, mutta MS päätti siirtää päiväystä muutamaa viikkoa eteenpäin. Päivittelemme uutista, pahoittelut.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
Sanokaapa paras epävirallinen vaihtoehto meselle, ei mitään kiirettä ;)
Onhan noita hyviä, kohtuuvalikoima löytyy meiltäkin, täältä:

Pikaviestimet

...sieltä nyt otantana:

Trillian
Pidgin
Miranda IM

XMPP-pohjainen tili, kuten GTalk ja pelaa kaikilla noilla. MSN-verkko kokonaisuudessaan suljetaan syksyllä, joten MSN-tunnuksia on aika turha enää viritellä muihinkaan clientteihin.

Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
Webmaster
http://AfterDawn.com/

815.3.2013 19:18

Messengerillä tuli ne vahäiset chättäilyt tehtyä... oli ihan kätevä ohjelma pikaisiin kuulumisten vaihtoon/pienten tiedostojen lähettämiseen. Meinasin kokeilla tuota skype-versiota mutta meni hilseen.

Eli nyt pitäisi valita joku hyvä ohjelma tilalle. Mites onnistuu tiedostojen siirto noilla edellä mainituilla ohjelmilla? Onko noihinkin saatavana se ilmoittaja, joka kertoo kun tulee uutta postia esim. hotmailiin??

915.3.2013 19:22

Skypessä on hyvä puhelu ja video.. mutta toi chatti puoli on monessa asiassa paljona jälessä meseä.

1015.3.2013 22:00

Miks kaikki hyvä lopetetaan? Mese,Meego,Fazerin pantteri duo karkkipussi,megaupload,PirateBay("käyttö estetty") yms.

1116.3.2013 3:10

Mesessä oli näppärä ominaisuus: ilmoitus G15 näytölle saapuneesta sähköpostista. Mahtaakohan tämän ominaisuuden saada vielä jotenkin takaisin?

1216.3.2013 10:48

Vihdoinkin.

1316.3.2013 20:11

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti G0lden_Kebab:
Ei sammu tänään. lopetusprosessi alkaa vasta 8. huhtikuuta.
Mistä 8. päivän repäsit? 9. tos lukee.

Emmää mikää nörtti oo =D

1413.4.2013 22:02

Edelleen toimii, 13.4 :D

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Päivän diili: SSD-levyjä superhalvalla - 120GB 21 eurolla, 240GB 35 eurolla, 480GB, 960GB, ... Päivän diili: SSD-levyjä superhalvalla - 120GB 21 eurolla, 240GB 35 eurolla, 480GB, 960GB, ... (19.1.2019 11:50)
Vanhemmalle läppärille tai pöytäkoneelle saa kummasti lisää käyttövuosia, kun vaihtaa tietokoneen kovalevyn tilalle SSD-levyn. Jopa hitaimmatkin SSD-levyt päivittävät käytännössä kaikki kovalevyt ....
Tässä se on – Samsungin Galaxy S10 -mallisto Tässä se on – Samsungin Galaxy S10 -mallisto (19.1.2019 11:05)
Älypuhelinmerkkien yllätyksiä jo vuosia murskannut Evan Blass (@evleaks) on iskenyt jälleen julkaisemalla lehdistökuvan Samsungin Galaxy S10 -mallistosta. Kuten on jo vähän aikaa ollut puhetta, ....
3 kommenttia
Spotify julkaisee tänä vuonna oman soittimen – Yhtiön ensimmäinen laitejulkaisu Spotify julkaisee tänä vuonna oman soittimen – Yhtiön ensimmäinen laitejulkaisu (19.1.2019 10:34)
Suoratoistopalvelu Spotify on kokeilemassa mahdollisuuksiaan laitemarkkinoilla, kertoo brittiläinen talousjulkaisu Financial Times. Myöhemmin tänä vuonna ruotsalaisyhtiö aikoo nimittäin esitellä ....
Microsoft: Windows 10 Mobile on kuollut, vaihtakaa Androidiin tai iPhoneen Microsoft: Windows 10 Mobile on kuollut, vaihtakaa Androidiin tai iPhoneen (18.1.2019 21:36)
Microsoft on virallisesti kuopannut myös Windows 10 Mobile -käyttöjärjestelmän ja kehottaa käyttäjiä vaihtamaan muihin käyttöjärjestelmiin ennen tuen loppumista joulukuussa 2019.
10 kommenttia
Microsoft luovutti Cortanan kanssa? Ei kilpaile Alexaa vastaan Microsoft luovutti Cortanan kanssa? Ei kilpaile Alexaa vastaan (18.1.2019 14:29)
Kerroimme aiemmin tällä viikolla Microsoftin aikomuksesta erottaa Windows 10:n hakupalkki ja Cortana toisistaan. Ohjelmistojätti näyttää uudistavan Cortanan ympärille rakennettavaa liiketoimintastrategiaa ....

Uutisarkisto