Windows-laitteet eivät kiinnosta Googlea: "Liian vähän käyttäjiä"

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 13.12.2012 16:16 Kommentteja (8)

Windows-laitteet eivät kiinnosta Googlea: "Liian vähän käyttäjiä" Google ei aio tuoda Drive- ja Gmail-sovelluksistaan natiiveita versioita Windows Phone -puhelimille tai Windows 8 -järjestelmän Modern UI -käyttöliittymälle. Yhtiö keskittää voimavaransa Android- ja iOS-sovellusten hiomiseen.
Googlen sovelluksista vastaava product management director Clay Bavor kertoo V3-sivustolle, että Windows-laitteiden käyttäjämäärät ovat niin pieniä, että yhtiö ei näe järkeväksi panostaa resursseja sovelluskehityksen.

"Me olemme hyvin tarkkoja sen suhteen, mihin resursseja käytetään ja menemme uusille alustoille käyttäjien mukana, mutta tällä hetkellä käyttäjät eivät ole Windows Phone - tai Windows 8 -alustoilla", Bavor kommentoi.

Jos Windows-laitteiden käyttäjämäärät kasvavat, Google on valmis investoimaan resursseja myös Microsoftin mobiilialustoihin.

Edellinen Seuraava  

8 kommenttia

113.12.2012 17:01

"Windows-laitteiden käyttäjämäärät ovat niin pieniä, että yhtiö ei näe järkeväksi panostaa resursseja sovelluskehityksen. "
Käyttäkää nyt vähän järkeä ennen kuin kirjoitatte tälläistä.

213.12.2012 17:01

Statcounterista ei ainakaan löydy mitään havaintoja Windows 8:sta ja WP-kasistakin oikeastaan vain Suomesta.

Googlella on maailman kattavin tilasto netinkäyttäjien laitekannoista. Harmi etteivät julkista tietoja tämän enempää. Hyvä kuitenkin, että varoittavat näin kehittäjiä panostamasta marginaalijärjestelmiin.

313.12.2012 17:22

Koomista asiassa onkin se, että kuka WP8 käyttäjä edes tarvitsee jotain hemmetin Google Drivea tai Gmail-sovellusta?

413.12.2012 17:34

@3: Ei tarvitse? Se että niitä ei ole saatavilla vaihtoehtona voi olla yksi kompastuskivi siirtymisestä ko. uudelle alustalle. Itseäni harmittaa, että kun androidista siirtyy WP8:lle, osaa WP8 synkata numerot googlelta, mutta jos tallennat uusia numeroita kännykällä niin ne menee microsoftin live-tilin pilveen eikä googleen :/


Sony Vaio SVS13 Intel Core i5-3210M@2,50GHz, RAM 4GB, GeForce 640M LE

"We tell you only what you need to know"


513.12.2012 22:55

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Spion^:
@3: Ei tarvitse? Se että niitä ei ole saatavilla vaihtoehtona voi olla yksi kompastuskivi siirtymisestä ko. uudelle alustalle. Itseäni harmittaa, että kun androidista siirtyy WP8:lle, osaa WP8 synkata numerot googlelta, mutta jos tallennat uusia numeroita kännykällä niin ne menee microsoftin live-tilin pilveen eikä googleen :/
So...? jos siirryt käyttämään androidia, pystyt synkronoimaan live-tilin yhteystiedot siihen android-kapulaan... eli missä ongelma?

613.12.2012 23:42
anddrrroid fani
Vahvistamaton

itse en voisi harkitakaan windows phone ekosysteemiin siirtymistä ensinnäkin minulla on paljon ostettuja sovelluksia google playssa, toiseksi onhan se nyt aivan ylivertainen tuo android ekosysteemi.

714.12.2012 14:09

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Uutinen:
Windows-laitteiden käyttäjämäärät ovat niin pieniä, että yhtiö ei näe järkeväksi panostaa resursseja sovelluskehityksen.

Windowsin käyttäjämäärät eivät ole suuria, mutta tällä tavalla Google voi myös omasta puolestaan huolehtia siitä, ettei se ainakaan itse Windowsien käyttäjämääriä tarkoituksellisesti kasvata. Tarkoitan siis sitä, että jollekkin tuo Gmail- ja Drive-sovellus voi olla kynnyskysymys Windows-laitteen hankkimiselle ja saa sen jonkun ostamaan Android-laitteen.

Eli voisihan kyseessä olla taktinenkin veto. Siis ettei Google halua edesauttaa Windowsin kasvamista Androidin kilpailijaksi. Applen laitteille Google tarjoaa sovellukset, koska niin merkittävää käyttöjärjestelmää ei oikein auta sivuttaa.

En kuitenkaan väitä, että näin olisi, mutta tämmöistä tuli mieleen. Jos nyt sitten kuitenkin ajatellaan, että kyse on ihan vain noista käyttäjämääristä, niin voihan se olla niin, että Google uskoo Windows 8:n olevan Vistan kaltainen floppi, jonka käyttäjämäärät eivät koskaan kasva kovin suuriksi. Ja tässä valossa Googlen arvio Windows Phonen käyttäjämääristä kuulostaa huonolta Nokian kannalta.

BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

814.12.2012 16:42

Ajattelinkin ostaa seuraavan pelikoneeni Google OS käyttöjärjestelmällä, koska sen markkinaosuus on niin suuri...varakoneena voi olla joku wanha mäkki...mikä se ny oli..Liisa!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Sonyn 360 Reality Audio -formaatti tulee saataville vielä tänä syksynä - toimii useimpien valmistajien kuulokkeilla ja Android / iOS -laitteilla Sonyn 360 Reality Audio -formaatti tulee saataville vielä tänä syksynä - toimii useimpien valmistajien kuulokkeilla ja Android / iOS -laitteilla (17.10.2019 13:07)
Sony on kertonut tuovansa tämän syksyn aikana markkinoille objektipohjaista tilaäänitekniikkaa hyödyntävän 360 Reality Audio -formaattinsa. Sony kehuu 360 Reality Audion olevan musiikin tulevaisuus. ....
Kehittäjillä kissanpäivät – Jo puolet iPhoneista on päivitetty uuteen iOS-versioon Kehittäjillä kissanpäivät – Jo puolet iPhoneista on päivitetty uuteen iOS-versioon (17.10.2019 06:16)
Applen ekosysteemin selkein vahvuus on nopeat siirtymät uusiin käyttöjärjestelmäversioihin. iPhonien omistajat eivät juurikaan odottele uuden iOS-version asentamisen kanssa, vaan kaikista bugeista ....
Fortniten pimennys loppui – Musta aukko vaihtui uuteen karttaan Fortniten pimennys loppui – Musta aukko vaihtui uuteen karttaan (17.10.2019 06:02)
Viikonloppuna alkanut pimennys on loppunut Fortnitessä ja pelaajat pääsevät nyt oikeasti pelamaan peliä mustan aukon tuijottelun sijasta. Pimennyksen taustalla oli peliä kehittävän Epic Gamesin ....
Kirjastot haastavat Netflixin – Elokuvia voi katsoa ilmaiseksi! Kirjastot haastavat Netflixin – Elokuvia voi katsoa ilmaiseksi! (16.10.2019 18:28)
Joukko suomalaisia kirjastoja on julkaissut yhteisvoimin oman elokuvien suoratoistopalvelun, Kirjastokinon. Palvelusta voi katsella elokuvia täysin ilmaiseksi. Katseluoikeuden edellytyksenä ....
1 kommentti
Elisa laajentaa 5G-verkkoa – 5G saapui Lahteen Elisa laajentaa 5G-verkkoa – 5G saapui Lahteen (16.10.2019 18:02)
5G-verkot laajenevat hitaasti, mutta varmasti suurimmissa kaupungeissa. Tällä kertaa Elisa on ilmoittanut avanneensa 5G-verkon Lahden keskustan alueella. Elisan 5G-verkko Lahdessa ulottuu ....

Uutisarkisto