AfterDawn: IT-alan uutiset

Gmail pätkii ja Chrome kaatuilee, korjaantuu asetusmuutoksella

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 10.12.2012 19:33 Kommentteja (11)

Gmail pätkii ja Chrome kaatuilee, korjaantuu asetusmuutoksella Välillä pilveen nojaavat palvelut muistuttavat siitä, miksi niiden varaan ei kannata laskea kaikkea kriittistä viestintäänsä.
Suomen aikaa illalla Googlen Gmail-palvelu hävisi ainakin hetkeksi linjoilta ja samaan aikaan monet käyttäjät raportoivat yhtiön Chrome-selaimen jatkuvista kaatuiluista.

Google ei ole vielä kommentoinut asiaa ja ainakin kirjoitushetkellä Gmail avautuu sulavasti. Chromen kaatumisen syistäkään ei ole varmaa tietoa. Osa käyttäjistä on liittänyt Chromen vakausongelmat Gmail-sivun avaamiseen, mutta toisten raporttien mukaan ongelma korjaantuu ottamalla selaimesta pois käytöstä käyttäjätilin synkronointi Googlen palveluun.

Jäämme odottamaan Googlen virallista selitystä siitä, mikä meni vikaan.

Päivitys: 10.12.2012 22:43

Googlen mukaan yhtiö on löytänyt syyn Gmailin yhteysongelmiin ja ne on saatu korjattua. Dashboard-sivulle ei kuitenkaan kerrota tarkemmin viasta, joka piti Gmailin saavuttamattomissa yhteensä 18 minuutin ajan maanantai-iltana. Gmailin lisäksi Googlen toimistosovellus- ja pilvitallennuspalvelu Google Drive kärsi ongelmista. Google ei ole ottanut kantaa Chromen kaatuiluihin.

Ainakin The Next Web -sivusto spekuloi, että ongelmien lähteenä olisi ollut palveluiden autentikoinnin vika. Useampien raporttien mukaan Chromen jopa viiden minuutin välein tapahtunut kaatuminen lakkasi poistamalla käytöstä tilin asetusten synkronointi Googlen palveluun.

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

110.12.2012 19:42

En käytä Gmailia selaimen kautta, mutta muuten on Chrome kaatuillut useaan otteeseen illan aikana.


Prosessori | Emolevy | Muistit | Näytönohjain | Kiintolevy | Kotelo | Virtalähde

210.12.2012 19:45

Täällä myös chrome kaatunut randomisti, en käytä gmailia.


P8P67 Deluxe| i5 2500k| Sapphire 6950| 8GB Ripjaws| HX750| Define R3

310.12.2012 19:47

Täälä gmailin chatti pätkii, ei oo chrome syncissä eikä ole chrome kaatuillut.

410.12.2012 19:52
Huh_hah_hei
Vahvistamaton

No minulla kaatui koko w7/64 ... lopuksi kun ensin muutamaan otteeseen meni juntturaan

Lähes kaikki muut sai poistettua mutta lopulta piti pakkokäynnistää kun tehtävienhallintakin oli liian juntturassa

510.12.2012 21:38

Hetken aikaa chrome kaatuili, kun yritti youtubesta katsoa videota. Tosin oli muitakin välilehtiä auki, joten saattoi olla ihan vain yleinen chromen kaatuilu.

611.12.2012 7:53

Mulla ei ole kaatuillu. Vituttaa vaan ku selaimen aukasee niin se heittää Snap.do haku-välilehden taustalle auki. On poistettu ks "ohjelma" eikä näy selaimen laajennuksissakaan enää, mut silti tekee tuota. Ärsyttävää!!!!

711.12.2012 11:46

heh heh. jaa se vika oli Chromessa :D
mie ihmettelin ja hermoilin täällä, että mikä helvetti minun koneeseen on tullut :D
meinasin heittää jo seinään. Kyllä tuo tilttasi mulla 2 tunnin aikana about 4 kertaa.


- Sitä saa mitä ei osta -

811.12.2012 15:06

Bierko78: tarkista asituksista "käynnistyksessä" kohta ettei ole sinne tullut tuota snap.do sivua aukeamaan joka kerta..



911.12.2012 16:13

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jupsu:
Bierko78: tarkista asituksista "käynnistyksessä" kohta ettei ole sinne tullut tuota snap.do sivua aukeamaan joka kerta..
Kiitos ;)

En tollasta ollu tajunnutkaan. Nyt ei enää kummittele tuo Snap.do:n hakusivu. Jes!!

1011.12.2012 23:50

Täällä ei päässyt enää millään selaimella nettiin. Mitä se google on nyt mennyt tekemään?

1114.12.2012 16:49

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Fulca87:
heh heh. jaa se vika oli Chromessa :D
mie ihmettelin ja hermoilin täällä, että mikä helvetti minun koneeseen on tullut :D
meinasin heittää jo seinään. Kyllä tuo tilttasi mulla 2 tunnin aikana about 4 kertaa.
Sama juttu olin että hohhoijaa kun ei ole ikinä ollut mitään ja nytte ruvennut tahmaamaan - tänään mennykkin koko päivä puhdistaessa sekä konetta että googlen palvelinta ritiratirallaa kun en ole mikää intomieli näitten nörttäilyjen kanssa vaan haluan vaan käyttää konetta... mutta kivaahan tänään on ollut :D

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla (19.7.2018 18:25)
HMD Global on esitellyt Kiinan markkinoille Nokia X5 -älypuhelimen, jolla pyritään vetoamaan tyylikästä ja edullista puhelinta etsivään kansanosaan. Nokai X5:n muotoilussa noudatetaan aiemmin ....
3 kommenttia
Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi (19.7.2018 18:13)
Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai tuntuu olevan hyvin järkyttynyt Euroopan komission eilen julkistamasta 4,3 miljardin euron sakosta. Komission mukaan Google on käyttänyt määräävää markkina-asemaa ....
9 kommenttia
Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
5 kommenttia
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....
2 kommenttia

Uutisarkisto