AfterDawn: IT-alan uutiset

Spotify tiputti vaatimuksen Facebook-tilistä kaikessa hiljaisuudessa

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 3.10.2012 14:54 Kommentteja (14)

Spotify tiputti vaatimuksen Facebook-tilistä kaikessa hiljaisuudessa Spotify on kaikessa hiljaisuudessa ryhtynyt tarjoamaan rekisteröitymismahdollisuutta uusille käyttäjille myös ilman Facebook-tilin luomista. Vaatimus Facebook-tilin käyttämisestä musiikkipalvelussa sai aikaan laajaa kritiikkiä. Vanhoilta käyttäjiltä Facebook-tilin liittämistä ei ole vaadittu, mutta uusien tilien luominen ilman oli mahdotonta.
Palvelu tarjoaa Facebook-kirjautumista edelleen pääasiallisena vaihtoehtona uusilla käyttäjille, mutta viime kuun aikana tarjolle on tullut vaihtoehto myös oman sähköpostiosoitteen käyttämisestä kirjautumisessa.

Mielenkiintoista kyllä Spotifyn sivuilla väitetään edelleen Facebook-tilin olevan pakollinen sisäänkirjautumiseksi ja kehotetaan luomaan käyttäjätili palveluun.

Tägit: Spotify Facebook
Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

13.10.2012 16:09

Vielä kummallisempaa on että 15.9 minulla oli nolla minuuttia kuunteluaikaa jäljellä mutta 16.9 se mittari katosi kokonaan ja olen varmasti kuunnellut jo jotain 30 tuntia, mainokset edelleen näkyy ja kuuluu. En kylläkään aio valittaa asiasta ;)

23.10.2012 16:39

#1

Suomessa kuulemma otettiin ne rajoitukset pois.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.10.2012 @ 16:40

Pöytäkone - i5-3570k | Samsung 840 PRO 128GB | Rosewill BLACKHAWK | MSI R7850 | ASRock Z77 Pro3 | 2x4GB G.Skill RipJaws DDR3-1600 | Super Flower Golden Green Pro 500W | Win 7 Pro

Läppäri MSI GE620DX - GT555m | i5-2410m | 500GB 7200RPM & 120GB SSD | DDR3 8GB | Windows 8.1 PRO

33.10.2012 17:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
Vielä kummallisempaa on että 15.9 minulla oli nolla minuuttia kuunteluaikaa jäljellä mutta 16.9 se mittari katosi kokonaan ja olen varmasti kuunnellut jo jotain 30 tuntia, mainokset edelleen näkyy ja kuuluu. En kylläkään aio valittaa asiasta ;)
Kiva kuulla jos näin on. Käytännössä tuohon vetoon on todennäköisimpänä vaihtoehtona se, että ovat parantaneet Suomessa mainosmyyntiään sen verran, että eivät tee enää ilmaiskäyttäjistä tappiota -- tai vain sen verran, että se ei haittaa, ainakaan "pahasti".

43.10.2012 18:07

Onko muka näin, ettei ole enää minkäänlaisia rajoituksia tuossa ilmaisversiossa?

53.10.2012 18:09

#4

Mainokset ainakin.


Pöytäkone - i5-3570k | Samsung 840 PRO 128GB | Rosewill BLACKHAWK | MSI R7850 | ASRock Z77 Pro3 | 2x4GB G.Skill RipJaws DDR3-1600 | Super Flower Golden Green Pro 500W | Win 7 Pro

Läppäri MSI GE620DX - GT555m | i5-2410m | 500GB 7200RPM & 120GB SSD | DDR3 8GB | Windows 8.1 PRO

63.10.2012 18:33

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Cacceli:
#1

Suomessa kuulemma otettiin ne rajoitukset pois.
Ei ylittänyt uutiskynnystä eikä tietoa löydä edes google, mistä kuulit?

73.10.2012 18:51

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Cacceli:
#1

Suomessa kuulemma otettiin ne rajoitukset pois.
Ei ylittänyt uutiskynnystä eikä tietoa löydä edes google, mistä kuulit?
Kaveri kertoi. Ja jos ei muillakaan näytä olevan sitä rajoitusta niin pitänee jotenkin paikkansa. Pitää varmaan käyttää tarpeeksi kauan, että tulee voimaan.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.10.2012 @ 18:53

Pöytäkone - i5-3570k | Samsung 840 PRO 128GB | Rosewill BLACKHAWK | MSI R7850 | ASRock Z77 Pro3 | 2x4GB G.Skill RipJaws DDR3-1600 | Super Flower Golden Green Pro 500W | Win 7 Pro

Läppäri MSI GE620DX - GT555m | i5-2410m | 500GB 7200RPM & 120GB SSD | DDR3 8GB | Windows 8.1 PRO

83.10.2012 19:40

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Cacceli:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Cacceli:
#1

Suomessa kuulemma otettiin ne rajoitukset pois.
Ei ylittänyt uutiskynnystä eikä tietoa löydä edes google, mistä kuulit?
Kaveri kertoi. Ja jos ei muillakaan näytä olevan sitä rajoitusta niin pitänee jotenkin paikkansa. Pitää varmaan käyttää tarpeeksi kauan, että tulee voimaan.
SWEET u_u

93.10.2012 19:43
communityfounder
Vahvistamaton

Moi kaikki!

Kyseessä on testi. Spotify on poistanut Facebookin pakon MAAILMANLAAJUISESTI. Saksassa tuota pakkoa ei ole koskaan ollut, koska Saksan laki kieltää käyttäjien pakottamisen pelkän FB:n kautta palveluun.

Koska kyseessä on testi, niin tuo pakottomuus saattaa milloin tahansa poistua tai säilyä.

103.10.2012 20:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Cacceli:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Cacceli:
#1

Suomessa kuulemma otettiin ne rajoitukset pois.
Ei ylittänyt uutiskynnystä eikä tietoa löydä edes google, mistä kuulit?
Kaveri kertoi. Ja jos ei muillakaan näytä olevan sitä rajoitusta niin pitänee jotenkin paikkansa. Pitää varmaan käyttää tarpeeksi kauan, että tulee voimaan.
Itse muistaisin lukeneeni jostain, että kun aikaa on jäljellä esim. muutama tunti, niin tuo laskuri tulee esiin, mutta tosiaan käytännön kokemusta ei itselläni kyseisestä laskurista ole..

Olisi kyllä hieno homma, jos noita itse kuunteluun vaikuttavia rajoituksia ei tosiaan enää olisi.

113.10.2012 21:22

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Timbe91:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Cacceli:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Cacceli:
#1

Suomessa kuulemma otettiin ne rajoitukset pois.
Ei ylittänyt uutiskynnystä eikä tietoa löydä edes google, mistä kuulit?
Kaveri kertoi. Ja jos ei muillakaan näytä olevan sitä rajoitusta niin pitänee jotenkin paikkansa. Pitää varmaan käyttää tarpeeksi kauan, että tulee voimaan.
Itse muistaisin lukeneeni jostain, että kun aikaa on jäljellä esim. muutama tunti, niin tuo laskuri tulee esiin, mutta tosiaan käytännön kokemusta ei itselläni kyseisestä laskurista ole..

Olisi kyllä hieno homma, jos noita itse kuunteluun vaikuttavia rajoituksia ei tosiaan enää olisi.
Ahaa, toi laskuri teki itselle siten että kun se tuli silloin aikanaan niin se näytti 10 tuntia ja laski nollaan, jolloin ostin unlimitedin jonka kyllä irtisanoin heti perään, kun kuukausi oli kulunut niin laskuri ei tehnyt paluuta kunes ilmaisista tunneista oli käytetty kaikki paitsi yksi, luulin että bugi.

edit: niin ja pelkästään tänään olen kuunnellut jo tunnin soittolistan kolmeen kertaan, ei ilmesty laskuria ei. Voisi jopa palata niihin aikoihin kun lähtee koneelta hakemaan syötävää niin jättää musat soimaan.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 3.10.2012 @ 21:24

124.10.2012 20:03
laskuri
Vahvistamaton

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Timbe91:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Cacceli:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti himpo:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Cacceli:
#1

Suomessa kuulemma otettiin ne rajoitukset pois.
Ei ylittänyt uutiskynnystä eikä tietoa löydä edes google, mistä kuulit?
Kaveri kertoi. Ja jos ei muillakaan näytä olevan sitä rajoitusta niin pitänee jotenkin paikkansa. Pitää varmaan käyttää tarpeeksi kauan, että tulee voimaan.
Itse muistaisin lukeneeni jostain, että kun aikaa on jäljellä esim. muutama tunti, niin tuo laskuri tulee esiin, mutta tosiaan käytännön kokemusta ei itselläni kyseisestä laskurista ole..

Olisi kyllä hieno homma, jos noita itse kuunteluun vaikuttavia rajoituksia ei tosiaan enää olisi.
Ahaa, toi laskuri teki itselle siten että kun se tuli silloin aikanaan niin se näytti 10 tuntia ja laski nollaan, jolloin ostin unlimitedin jonka kyllä irtisanoin heti perään, kun kuukausi oli kulunut niin laskuri ei tehnyt paluuta kunes ilmaisista tunneista oli käytetty kaikki paitsi yksi, luulin että bugi.

edit: niin ja pelkästään tänään olen kuunnellut jo tunnin soittolistan kolmeen kertaan, ei ilmesty laskuria ei. Voisi jopa palata niihin aikoihin kun lähtee koneelta hakemaan syötävää niin jättää musat soimaan.
Laskuri ilmestyy vasta, kun on tunti jäljellä aikaa.

134.10.2012 21:08

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti laskuri:

Laskuri ilmestyy vasta, kun on tunti jäljellä aikaa.
Mutta onko se ominaisuus vai bugi kun se kuitenkin osaa näyttää vaikka sen 10 tuntia?

145.10.2012 0:44

Tuo oli kyllä Spotifyltä aika erikoinen veto tuo fb pakko. Hyvä että tulivat järkiinsä. Itse ainakin vihaan palveluita, jotka on sidottu toiseen tiliin kiinni.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Magic Leap -lasit saivat vakuuttavan tukijan – Luvassa hyvää äänentoistoa? Magic Leap -lasit saivat vakuuttavan tukijan – Luvassa hyvää äänentoistoa? (22.9.2018 15:30)
Laadukkaista audiotuotteista tunnettu Sennheiser aloittaa yhteistyön vasta ensimmäisen kaupallisen tuotteensa julkaisseen Magic Leapin kanssa. Magic Leapin tuotekehitys on painottunut laajennettua ....
Piratismi ei tappanutkaan musiikkia – Kasvaa kovaa vauhtia Piratismi ei tappanutkaan musiikkia – Kasvaa kovaa vauhtia (22.9.2018 10:29)
Yhdysvaltojen musiikkiteollisuuden etujärjestö RIAA on julkaissut tilastotietoa millaisessa jamassa ala nykyisin on. Ala on ollut suurten muutosten kourissa, mutta se on kuitenkin päässyt kiinni ....
1 kommentti
iPhone XS purettiin osiin – Sisältä löytyi pieni yllätys iPhone XS purettiin osiin – Sisältä löytyi pieni yllätys (22.9.2018 09:09)
Uusien iPhonien tullessa markkinoille, tietyistä asioista on tullut perinteitä. Puhelimet tulevat myyntiin seuraavan viikon perjantaina, sitä ennen teknologiamediat julkaisevat laitearvostelunsa ....
Keskihintainen älypuhelin hakusessa? Tällaisia ominaisuuksia saa noin 200 eurolla Keskihintainen älypuhelin hakusessa? Tällaisia ominaisuuksia saa noin 200 eurolla (22.9.2018 08:52)
Tällä viikolla Samsungilta putkahti uusi Galaxy A7 -älypuhelin, mutta keskihintaisten puhelimien anti ei jäänyt siihen. Yhtiö nimittäin paljasti uudet J-sarjan Galaxyt, jotka hintansa puolesta ....
PlayStation Now muuttaa strategiaansa – Suoratoistopalvelu vaihtaa offline-tilaan PlayStation Now muuttaa strategiaansa – Suoratoistopalvelu vaihtaa offline-tilaan (21.9.2018 16:28)
Suoratoistopelaamiseen tarkoitettu PlayStation Now -palvelu muuttaa joiltain osin toimintastrategiaansa, sillä tulevaisuudessa valikoituja pelejä on mahdollista ladata omalle konsolille ja niitä ....

Uutisarkisto