AfterDawn: IT-alan uutiset

Alexander Stubb vastasi ACTA-kritiikkiin

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 7.3.2012 10:13 Kommentteja (11)

Alexander Stubb vastasi ACTA-kritiikkiin Ulkomaankauppaministeri Alexander Stubb (kok.) on vastannut kansanedustaja Olli Immosen (ps.) kirjalliseen kysymykseen, jossa tiedusteltiin hallituksen näkemystä kiisteltyyn ACTA-sopimukseen.
Helmikuun viimeisenä päivänä annetussa vastauksessa Stubb toteaa, ettei sopimus aiheuta merkittäviä lainsäädännöllisiä muutoksia Suomessa eikä EU:ssa. Suomi voi sitoutua ACTAan vasta, kun eduskunta on antanut tukensa sopimuksen rikosoikeudellisille määräyksille.

Stubb myös toteaa, ettei teleoperaattoreille tai verkkopalveluiden ylläpitäjille ole tulossa uusia vaatimuksia.

Vastauksessaan Stubb kertoo miksi ACTA-neuvottelut pidettiin salassa. Hänen mukaansa avoimista neuvotteluista olisi voinut olla haittaa kansainvälisille suhteille. Avoimuudella ei oltaisi myöskään saavutettu EU:n tavoitteita.

ACTA on tällä hetkellä EU:n tuomioistuimen tarkastettavana.

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

17.3.2012 10:36

"Hänen mukaansa avoimista neuvotteluista olisi voinut olla haittaa kansainvälisille suhteille. Avoimuudella ei oltaisi myöskään saavutettu EU:n tavoitteita."

Että niinku mitä?

27.3.2012 10:50

Siis pidetään salassa asia jotta ei haitata kansainvälisiä suhteita tai EU:n tavotteita. Olisi nyt edes rehellisesti sanonut suoraan että USA:n viihdeteollisuus painostaa ja lahjoo.

Miten helvetissä sillä ei ole väliä miten se haittaa EU:n kansalaisia. Luuleeko että EU:n kansalaiset osoittaa mieltään asiaan ihan huvikseen?

37.3.2012 10:55

Lainaus:
Vastauksessaan Stubb kertoo miksi ACTA-neuvottelut pidettiin salassa. Hänen mukaansa avoimista neuvotteluista olisi voinut olla haittaa kansainvälisille suhteille. Avoimuudella ei oltaisi myöskään saavutettu EU:n tavoitteita.

demokratiatoimii.com iskee jälleen.

47.3.2012 11:14

http://formin.finland.fi/Public/Print.a...FI&contentlan=1

"Stubb toivoikin tulevana vuonna ministeriössä keskityttävän johtamisen kehittämiseen sekä avoimuuden lisäämiseen."

- Älkää tehkö niin kuin teen, vaan niin kuin sanon!

57.3.2012 11:57

Stubb sanoo kyllä erittäin kauniisti tuosta avoimuudesta vain, ettei tämmöinen perseily olisi avoimessa käytännössä mennyt läpi. Hienosti muotoiltu.

67.3.2012 14:43

Enpä odottanutkaan että Suomessa tämän järkevämpää juttua kuultaisiin asian tiimoilta poliitikoilta

77.3.2012 15:12

"kansan"edustaja :D


87.3.2012 16:34

Ei aiheuta mitään muutoksia, mutta pidetään salassa... Kuulostaa vähän sille kuin mille haiseekin. Nyt kun painostuksesta on jouduttu valoon, niin kiistetään kaikki vaikutukset.

Lainaus:
Helmikuun viimeisenä päivänä annetussa vastauksessa Stubb toteaa, ettei sopimus aiheuta merkittäviä lainsäädännöllisiä muutoksia Suomessa eikä EU:ssa.
Nyt menee jo valehteluksi!

PS: paska otsikko. Ei tuo Hermanni mihinkään vastannut.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 7.3.2012 @ 16:38

97.3.2012 21:40
Asentaja123
Vahvistamaton

Stubilta voisi kysyä mitä ko. sopimus pitää sisällään. Veikkaan että asiantuntemus jää aika vähiin.

109.3.2012 8:34
make8343
Vahvistamaton

ollaan taas niin kansan puolella, pimitetään tietoja, ei kerrota mikä siinä laissa sitten muuttuu.

käsittämätöntä kansan kusettamista.

119.3.2012 14:48

Menee samalla hallituksen "kaavalla" kuin salasopimukset Kreikankin kanssa joista ei ole edes suomen- (tai ruotsinkielellä) mitään tietoa!


"Jonain päivänä työkalujenkin lainaaminen naapurille tulee olemaan rangaistavaa (koska se aiheuttaa taloudellista vahinkoa valmistajille)... Jos emme reagoi"

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Spotifyn ilmaisversio uudistui – Ilmaiskäyttäjät saavat makua Premium-tilauksesta Spotifyn ilmaisversio uudistui – Ilmaiskäyttäjät saavat makua Premium-tilauksesta (24.4.2018 17:44)
Spotify paljasti tänään New Yorkissa järjestetyssä lehdistötilaisuudessa uudistetun version suoratoistopalvelun ilmaisesta mobiilikokemuksesta. Nyt ympäri maailman saataville tulevan päivityksen ....
Chromen ulkoasu uudistuu – Tällaista on luvassa Chromen ulkoasu uudistuu – Tällaista on luvassa (24.4.2018 14:25)
Googlen Chrome-verkkoselain oli aikoinaan tiennäyttäjän asemassa, kun selaimet siirtyivät nykyisenlaiseen pelkistettyyn käyttöliittymään, jossa käyttöliittymän elementit on yritetty häivyttää ....
Oletko asentanut jonkun näistä mainosestäjistä? Ne vakoilevat sinun toimintaasi Oletko asentanut jonkun näistä mainosestäjistä? Ne vakoilevat sinun toimintaasi (24.4.2018 10:29)
Google sai aikoinaan paljon lokaa niskaan Google Play -sovelluskaupan leväperäisestä modernoinnista, minkä seurauksena Android-puhelimien omistajat saattoivat asentaa laitteisiinsa epämääräisiä ....
Amazonin varastorobotit tulevat ihmisten koteihin ensi vuonna? Amazonin varastorobotit tulevat ihmisten koteihin ensi vuonna? (24.4.2018 09:42)
Verkkokauppajätti Amazon on menestyvä pilvipalvelutarjoaja, mutta tulevaisuudessa siitä saattaa kuoriutua myös robottiyhtiö. Jo nyt Amazon käyttää varastoissaan robotteja, mutta sen lisäksi ....
EU ei päästä Applea helpolla – Aikoo tutkia perinpohjaisesti Shazam-kaupan EU ei päästä Applea helpolla – Aikoo tutkia perinpohjaisesti Shazam-kaupan (24.4.2018 09:24)
Euroopan unioni aikoo jatkaa syyskuun 4. päivään saakka Applen Shazam-yritysoston tutkintaa. Kilpailuviranomaiset haluavat tarkennetun tutkinnan myötä selvittää, pääseekö Apple käsiksi sellaiseen ....

Uutisarkisto