AfterDawn: IT-alan uutiset

Firefox 9.0 ilmestynyt -- lataa selain täältä

Kirjoittaja Manu Pitkänen (Google+) @ 20.12.2011 16:00 Kommentteja (14)

Firefox 9.0 ilmestynyt -- lataa selain täältä Mozillan kehittämän Firefox-selaimen yhdeksäs versio on ilmestynyt ladattavaksi. Pian virallisestikin julkaistava versio on jo kuudes selainjulkaisu Mozillalta tänä vuonna.
Selaimen Javascript-suorituskykyä on saatu rukattua joissain tapauksissa jopa 20-30 prosenttia paremmaksi. Tämän vuoden viimeisestä Firefox-julkaisusta löytyy myös parannettu HTML5- ja CSS-tuki. Mac OS X Lionin pyyhkäisyeleominaisuudet on myös otettu paremmin huomioon.

Lista kaikista Firefox 9.0:n sisältämistä parannuksista löytyy täältä. Selaimen voi ladata ennakkoon Download.fi:n kautta Windowsille: Mozilla Firefox v9.0

Tägit: Firefox Mozilla
Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

120.12.2011 16:59
TheReloader
Vahvistamaton

En perinteisesti käytä mitään beta -kehitysvaiheen softia ja kuvittelin, ettei tämäkään sellainen ole, koska uutisenne antoi ymmärtää kyseessä olevan ihan virallinen täysversio -julkaisu (Ei-beta). Beta oli, olisitte saaneet sen kertoa uutisessa. Persetti!

220.12.2011 17:19

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TheReloader:
En perinteisesti käytä mitään beta -kehitysvaiheen softia ja kuvittelin, ettei tämäkään sellainen ole, koska uutisenne antoi ymmärtää kyseessä olevan ihan virallinen täysversio -julkaisu (Ei-beta). Beta oli, olisitte saaneet sen kertoa uutisessa. Persetti!
Kyllä minun asentamassani Firefoxissa näkyy ihan 9.0 ilman beta-merkintöjä.

320.12.2011 17:26

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti squi:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TheReloader:
En perinteisesti käytä mitään beta -kehitysvaiheen softia ja kuvittelin, ettei tämäkään sellainen ole, koska uutisenne antoi ymmärtää kyseessä olevan ihan virallinen täysversio -julkaisu (Ei-beta). Beta oli, olisitte saaneet sen kertoa uutisessa. Persetti!
Kyllä minun asentamassani Firefoxissa näkyy ihan 9.0 ilman beta-merkintöjä.
Voisiko tuo virallista julkaisua ennen tullut versio olla niin sanottu release candidate versio, vaikka sitä ei missään lue?

420.12.2011 17:34

Eikös tuo Firefox ole aina beta, eikai siitä ikinä virallisesti valmista versiota saada julkaistua kun uusia bugeja löytyy sitä mukaa kun vanhoja korjataan.

Uutisen linkki parannuksistakin vie Mozillan sivulle jossa kissankokoisin kirjaimin lukee

Lainaus:
Firefox Beta Bug Fixes

Onkin muuten melkoisen mittainen bugilista, kaikki nuoko on löytynyt edellisen julkaisun jäljiltä...?

520.12.2011 18:26

Kyllä tuo download.fista ladattavissa oleva on ihan stable 9.0. Mozilla pistää stablet jakoon yleensä 2-24h ennen virallista tiedottamistaan stablesta, jotta paketit ehtivät levitä kaikkiin Firefoxin mirrorpalvelimiin (ettei käy ns. ohraisia, että uusi versio julkaistaan, mutta osassa latauspisteistä se ei vielä olekaan -> tappaa tehokkaasti kaistan muissa palveluissa).

620.12.2011 18:46
TheReloader
Vahvistamaton

Ainakin minulla kertoi, että "Welcome To Firefox 9 Beta" heti asentamisen jälkeen, on download.fi -linkin kautta asennettu.

720.12.2011 23:16

ihan julkaisuversio se on. http://www.mozilla.org/en-US/firefox/9.0/releasenotes/

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.12.2011 @ 23:24

821.12.2011 3:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TheReloader:
Ainakin minulla kertoi, että "Welcome To Firefox 9 Beta" heti asentamisen jälkeen, on download.fi -linkin kautta asennettu.
Nuohan on jo pitkään ohjattu betan aloitus-sivuille myös lopullisilta versioilta ennen virallista julkaisua.


EDIT: Nyt se on jo jaossa automaattipäivitysten mukana, joten varmaan ohjauskin on jo release version sivulle.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.12.2011 @ 03:20

921.12.2011 4:45

Automattisella päivityksellä tuli suomiversiokin :)

1021.12.2011 9:27

Järjestelmäpäivitysten mukana päivittyy ohjelmatkin niin ei tarvitse paljon panostaa, saati erikseen latailla :)

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.12.2011 @ 10:03

1121.12.2011 9:35

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JA12:
Järjestelmäpäivitysten mukana päivittyy ohjelmatkin niin ei tarvitse paljon panostaa, saati latailla :)
Vähän pittää joulun kunniaksi nillittää: Saatko asennusmedian postise vai miten asennat lataamatta? :P

1222.12.2011 22:52

9.0.1 versiokin jo ehtis tulla ulos.

1326.12.2011 20:52

Lisäosat varmaan raahaa taas kauheasti perässä?



Michael Knight:"ALLRIGHT!!"

146.1.2012 9:46
falloutman2012
Inactive

Mulla toi toimii ihan hyvin.
Ei ongelmia:)

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Samsung nostaa Galaxy S9:n hintaa – Näin paljon se maksaa Samsung nostaa Galaxy S9:n hintaa – Näin paljon se maksaa (23.2.2018 15:09)
Sunnuntaina esiteltävästä Samsungin Galaxy S9:stä tiedetään jo lähes kaikki tietämisen arvoinen. Muotoilu, tekniikka ja myynnin aloituspäivä ovat olleet jo hyvän tovin tiedossa. Sen sijaan puhelimen ....
5G-läppärit rynnivät markkinoille aiemmin kuin luulitkaan 5G-läppärit rynnivät markkinoille aiemmin kuin luulitkaan (23.2.2018 14:46)
Nokia kokeili aikoinaan millaista kysyntää matkapuhelinverkkoon kytkeytyvällä kannettavalla tietokoneella on. Markkinat eivät reagoineet 3G-yhteydellä varustettuun kannettavaan erityisen hyvin, ....
SIM-kortit halutaan hävittää kokonaan – iSIMit tulevat SIM-kortit halutaan hävittää kokonaan – iSIMit tulevat (23.2.2018 14:36)
Älypuhelimet ovat tiiviisti pakattuja tietokoneita, joissa uusien ominaisuuksien tai suorituskyvyn lisääminen tarkoittaa lähes aina pinta-alan tarvetta muodossa tai toisessa. Tämän takia älypuhelinvalmistajat ....
1 kommentti
WhatsAppin jättänyt perustaja sijoitti kymmeniä miljoonia kilpailevaan viestisovellukseen WhatsAppin jättänyt perustaja sijoitti kymmeniä miljoonia kilpailevaan viestisovellukseen (22.2.2018 22:20)
WhatsApp on maailman suosituin viestisovellus, jonka käyttäjämäärissä lähelle pääsee vain toinen yli miljardin käyttäjän viestin, Facebook Messenger. Molemmat omistaa tietysti Facebook, joka ....
Bloomberg: Apple uudistaa AirPods-kuulokkeita parilla tärkeällä ominaisuudella Bloomberg: Apple uudistaa AirPods-kuulokkeita parilla tärkeällä ominaisuudella (22.2.2018 21:15)
Applen viime vuoden iPhone-julkaisut toivat merkittäviä uudistuksia yhtiön älypuhelinlinjastoon. Monille iPhone X:n näyttö ja käyttöliittymäuudistukset olivat merkittävin uudistus vuosikausiin, ....
1 kommentti

Uutisarkisto