AfterDawn: IT-alan uutiset

Battlefield 3 rikkoi Electronic Artsin ennätyksiä

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 1.11.2011 12:19 Kommentteja (11)

Battlefield 3 rikkoi Electronic Artsin ennätyksiä Maailman suurimman pelijulkaisijan Electronic Artsin ja ruotsalaisen pelitalo DICE:n viime viikolla julkaisema Battlefield 3 rikkoi myyntiennätyksiä heti julkaisunsa jälkeen. Electronic Arts ilmoitti jo ennen julkaisupäivää toimittaneensa 10 miljoonaa peliä jälleenmyyjille, mutta ei paljastanut ennakkotilausten määrää.
Pelit eivät kuitenkaan ole jääneet varastoon homehtumaan, vaan sitä on myyty maailmanlaajuisesti ensimmäisen viikon aikana yli viisi miljoonaa kappaletta. Huimat lukemat tekevät siitä jättikustantaja Electronic Artsin nopeiten myyneen pelin.

Saavutus ei ole vähäinen, sillä EA julkaisee useita isoja nimiä kuten The Sims -pelejä, FIFA-sarjaa, sekä useita muita huippusuosittuja urheilupelibrändejä.

Julkaisu on sujunut pelaajien kannalta kohtalalaisen hyvin, vaikka suuret pelaajamäärät saivatkin avausviikonloppuna osan palvelimista kyykkäämään. EA:n mukaan palvelimilla saavutettiin kuitenkin 98,8 prosentin toiminta-aika.

Edellinen Seuraava  

11 kommenttia

11.11.2011 13:00

Ei ollut kyllä mikään yllätys. Varmasti myy hyvin koko loppuvuoden ottaen huomioon että karkand-lisäosa tulee vasta joulukuussa.

21.11.2011 13:08

Juu, ennakkotilasin itselleni ja on sitä tossa paukuteltu..

Onko kukaan muuten huomannut että pelien hinnoissa on suuria eroja. Esim: CoD MW3 steam: 59.99 ? (sähköinen) ja puolenkuun pelit 37.40 ? (dvd)... aika kova hinnan ero..

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.11.2011 @ 17:14

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

31.11.2011 14:22

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Juu, ennakkotilasin itselleni ja on sitä tossa paukuteltu..

Onko kukaan muuten huomannut että pelien hinnoissa on suuria eroja. Esim: CoD MW3 steam: 49.99 ? (sähköinen) ja puolenkuun pelit 37.40 ? (dvd)... aika kova hinnan ero..
Itse olen ihmetellyt tätä aivan samaa, että miten ihmeessä voidaan nyhtää fyysisestä kopiosta enemmän hintaan kun immateriaalisesta mediasta?
Mihin tämä perustuu, muuta kuin "tyhmiin kuluttajiin"?

41.11.2011 15:16

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JesuZeD:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Juu, ennakkotilasin itselleni ja on sitä tossa paukuteltu..

Onko kukaan muuten huomannut että pelien hinnoissa on suuria eroja. Esim: CoD MW3 steam: 49.99 ? (sähköinen) ja puolenkuun pelit 37.40 ? (dvd)... aika kova hinnan ero..
Itse olen ihmetellyt tätä aivan samaa, että miten ihmeessä voidaan nyhtää fyysisestä kopiosta enemmän hintaan kun immateriaalisesta mediasta?
Mihin tämä perustuu, muuta kuin "tyhmiin kuluttajiin"?

Pari kivijalkamyymäläketjua (toinen taitaapi olla GameStop) ovat huhujen mukaan kertoneet julkaisijoille/pelitaloille, että he eivät ota fyysisisessä formaatissa pelejä jakeluun, jos niiden hinnat ovat halvempia digitaalissa latauspalveluissa.

51.11.2011 15:26

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Agent_007:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JesuZeD:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Juu, ennakkotilasin itselleni ja on sitä tossa paukuteltu..

Onko kukaan muuten huomannut että pelien hinnoissa on suuria eroja. Esim: CoD MW3 steam: 49.99 ? (sähköinen) ja puolenkuun pelit 37.40 ? (dvd)... aika kova hinnan ero..
Itse olen ihmetellyt tätä aivan samaa, että miten ihmeessä voidaan nyhtää fyysisestä kopiosta enemmän hintaan kun immateriaalisesta mediasta?
Mihin tämä perustuu, muuta kuin "tyhmiin kuluttajiin"?

Pari kivijalkamyymäläketjua (toinen taitaapi olla GameStop) ovat huhujen mukaan kertoneet julkaisijoille/pelitaloille, että he eivät ota fyysisisessä formaatissa pelejä jakeluun, jos niiden hinnat ovat halvempia digitaalissa latauspalveluissa.

Ja nuo digitaalisten julkaisujen hinnathan on laskettu "normaali" markettihintoja vastaavaksi. Siksi että monesta paikasta saa fyysisen levyn halvemmalla johtuu siitä että nämä halvemmat versiot ovat veronkiertäjiä.


61.11.2011 16:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JesuZeD:

Itse olen ihmetellyt tätä aivan samaa, että miten ihmeessä voidaan nyhtää fyysisestä kopiosta enemmän hintaan kun immateriaalisesta mediasta?
Eikö ole aivan loogista, että fyysinen tuote, jonka valmistuskustannukset ovat korkeammat, maksaa myös kuluttajalle enemmän?

71.11.2011 17:10

Yleensä suurien pelijulkaisuiden PC-versiot maksavat suunnilleen sen 50 euroa, esim. MW3 ja BF3. Jotkut liikkeet kuitenkin myyvät samaa tuotetta fyysisenä kopioina Ahvenanmaalta, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että arvonlisäveroa ei tarvitse maksaa ja peli voidaan myydä halvemmalla.


"What. The. Fuck." -Desmond Miles

81.11.2011 17:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Milf_82:
Yleensä suurien pelijulkaisuiden PC-versiot maksavat suunnilleen sen 50 euroa, esim. MW3 ja BF3. Jotkut liikkeet kuitenkin myyvät samaa tuotetta fyysisenä kopioina Ahvenanmaalta, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että arvonlisäveroa ei tarvitse maksaa ja peli voidaan myydä halvemmalla.
Juuri näin, mutta myös se fyysinen kopio on halvempi kuin steamista iostettu vaikka sitä ei ostaisi "verovapaana" se maksaa 44.70 sis alv mutta se steam-versio 59,99 sis salv...

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.

91.11.2011 17:42

http://fin.afterdawn.com/uutiset/artikk..._tietokoneisiin
Tietokoneellahan tuo on aika ikävää.


BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

102.11.2011 0:35

Ei mikään yllätys. Jättimäinen hypetys ollut näiden uutuusräiskintöjen ympärillä. Muutenkin kaikkialla myydään koko ajan enemmän ja enemmän, tavarasta riippumatta.

112.11.2011 9:16

Saa nyt nähä tuleeko tästä pelistä myös kaikkien aikojen kauppaan palautetuin peli PC:ssä. Eli pelaajat ovat palauttaneen peliä kauppaa myös tosi paljon johtuen Origin client ongelmista.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Samsung nostaa Galaxy S9:n hintaa – Näin paljon se maksaa Samsung nostaa Galaxy S9:n hintaa – Näin paljon se maksaa (23.2.2018 15:09)
Sunnuntaina esiteltävästä Samsungin Galaxy S9:stä tiedetään jo lähes kaikki tietämisen arvoinen. Muotoilu, tekniikka ja myynnin aloituspäivä ovat olleet jo hyvän tovin tiedossa. Sen sijaan puhelimen ....
5G-läppärit rynnivät markkinoille aiemmin kuin luulitkaan 5G-läppärit rynnivät markkinoille aiemmin kuin luulitkaan (23.2.2018 14:46)
Nokia kokeili aikoinaan millaista kysyntää matkapuhelinverkkoon kytkeytyvällä kannettavalla tietokoneella on. Markkinat eivät reagoineet 3G-yhteydellä varustettuun kannettavaan erityisen hyvin, ....
SIM-kortit halutaan hävittää kokonaan – iSIMit tulevat SIM-kortit halutaan hävittää kokonaan – iSIMit tulevat (23.2.2018 14:36)
Älypuhelimet ovat tiiviisti pakattuja tietokoneita, joissa uusien ominaisuuksien tai suorituskyvyn lisääminen tarkoittaa lähes aina pinta-alan tarvetta muodossa tai toisessa. Tämän takia älypuhelinvalmistajat ....
1 kommentti
WhatsAppin jättänyt perustaja sijoitti kymmeniä miljoonia kilpailevaan viestisovellukseen WhatsAppin jättänyt perustaja sijoitti kymmeniä miljoonia kilpailevaan viestisovellukseen (22.2.2018 22:20)
WhatsApp on maailman suosituin viestisovellus, jonka käyttäjämäärissä lähelle pääsee vain toinen yli miljardin käyttäjän viestin, Facebook Messenger. Molemmat omistaa tietysti Facebook, joka ....
Bloomberg: Apple uudistaa AirPods-kuulokkeita parilla tärkeällä ominaisuudella Bloomberg: Apple uudistaa AirPods-kuulokkeita parilla tärkeällä ominaisuudella (22.2.2018 21:15)
Applen viime vuoden iPhone-julkaisut toivat merkittäviä uudistuksia yhtiön älypuhelinlinjastoon. Monille iPhone X:n näyttö ja käyttöliittymäuudistukset olivat merkittävin uudistus vuosikausiin, ....
1 kommentti

Uutisarkisto