PSN palasi linjoille uuden firmwaren siivittämänä

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 15.5.2011 10:50 Kommentteja (18)

PSN palasi linjoille uuden firmwaren siivittämänä Huhtikuussa tapahtunut PSN-verkkopalvelun alasajo on nyt osittain ohi, sillä Sony kertoi yöllä tuoneensa verkkopalvelun takaisin linjoille. Hyvät uutiset koskevat tosin alkuun vain Euroopassa ja Yhdysvalloissa asuvia kuluttajia, joten Aasiassa katkos kestää vielä hieman pidempään.
PSN-palvelun käyttäminen ja oman PSN-tilin salasanan vaihtaminen PlayStation 3 -pelikonsolin kanssa vaatii uuden 3.61-versionumeroa kantavan firmwaren asentamista konsoliin. Muita uuden firmwaren tuomia muutoksia Sony ei paljastanut, mutta todennäköisesti suurimmat muutokset liittyvät PSN-verkkopalvelun tietoturvan parantamiseen.

Kuten Sony kertoi aiemmin, eivät kaikki PSN-verkkopalvelun ominaisuudet ole vielä käytössä, vaan palvelu palautetaan linjoille vaiheittain. Toimivien palvelujen listalla ovat tällä hetkellä mm. verkkopelaaminen, kaverilistat, chat-toiminnot ja Qriocity-musiikkipalvelu.



Alla Sonyn johtoportaaseen kuuluva Kazuo Hirai selittää tarkemmin palveluiden palaamisesta ja vakuuttelee pelaajille palvelun olevan jälleen kunnossa


AfterDawnin diilit uutiskirjeenä!

Etsimme jatkuvasti hyviä tietotekniikan ja kännyköiden diilejä ympäri nettiä ja uutisoimme niistä sivuillamme. Jos haluat saada tiedon uusista diileistä heti sähköpostiisi, tilaa diilien uutiskirjeemme.

Tilaamalla uutiskirjeemme hyväksyt sääntömme ja tietosuojakäytäntömme.

P.S. Kaikkien diilit-uutiskirjeemme tilanneiden kesken arvomme joulukuussa 2019 mm. Turtle Beachin kuulokkeet ja muita palkintoja.

Edellinen Seuraava  

18 kommenttia

115.5.2011 11:47

Niiiice.

215.5.2011 12:27

Aika hyvä veto Sonylta tuoda eka eurooppaan ja usaan. Tosin onhan tuolla aasiasssa vähän enemmän ihmisiäkin. Mutta ihan kiva näinkin päin joskus. Eilen viel ainakin oli pikkasen tungosta. :) Koittais tänään uusiks.



315.5.2011 12:27

Aika hyvä veto Sonylta tuoda eka eurooppaan ja usaan. Tosin onhan tuolla aasiasssa vähän enemmän ihmisiäkin. Mutta ihan kiva näinkin päin joskus. Eilen viel ainakin oli pikkasen tungosta. :) Koittais tänään uusiks.



415.5.2011 13:05
Huude
Inactive

No ei ainakaan mulla toimi.
"PlaystationNetwork-verkkoa huolletaan parhaillaan."
Firmis-päivitys kyllä onnistui.

515.5.2011 13:06

No kyllä siinä kestikin :D

615.5.2011 13:08

Olen pitänyt afterdawnia jokseenkin luotettavana uutislähteenä, ei näköjään ole.

715.5.2011 15:00

Petyin! Ei toimi vieläkään

815.5.2011 16:32

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti x_Kyy_x:
Olen pitänyt afterdawnia jokseenkin luotettavana uutislähteenä, ei näköjään ole.
Mitä valheellista uutisessa on? Yleensä jos uutisessa huomaa virheen, kannattaa mainita siinä kommenteissa. Täällä se yleensä huomioidaan.

915.5.2011 16:51

Uutisesta saa sellaisen kuvan että PSN olisi jo käytettävissä myös Suomessa. Toistaiseksi se toimii vasta USA:ssa ja sielläkin vain osittain. Euroopan pitäisi ymmärtääkseni kuitenkin tulla linjoille vielä tänään ja Japanit ym joskus myöhemmin. Kuun lopussa pitäisi olla koko PSN pystyssä kauppoineen.

1015.5.2011 20:14

Ei,toimi. Niin anonymoys pelletkös ne oli tästäkin vastuussa? kiitos!turpaan tulee samantein kun yksikin ilmoo kutsuun. privaa voi lähetellä xd

1115.5.2011 21:02

Aasiassa PSN ei oo vielä pystyssä sen vuoksi kun viranomaset vaatii vielä jotain tietoja. Luin siis tietokoneen uutisista.


BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

1215.5.2011 22:09

PSN online Suomessa...

1315.5.2011 22:32

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hmmmh:
PSN online Suomessa...
Niimpäs näkyy, harmi ettei nyt ehdi pelata :D

1416.5.2011 00:49

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti gigguli:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hmmmh:
PSN online Suomessa...
Niimpäs näkyy, harmi ettei nyt ehdi pelata :D


Edellee mulla offlinessä! Outoa..

1516.5.2011 04:03

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bluejack:
Ei,toimi. Niin anonymoys pelletkös ne oli tästäkin vastuussa? kiitos!turpaan tulee samantein kun yksikin ilmoo kutsuun. privaa voi lähetellä xd
Sehän on täysin Sonyn oma vika, jos heidän palvelussa on iso tietoturva-aukko, eikä kenekään muun.

1616.5.2011 13:31

Ja nyt muuten harmittaa niitä, jotka pistivät väärän sähköpostiosoitteen omaan tiliinsä :D Minulla tosin ei lähetetty sähköpostiin mitään, vaan sain vaihtaa salasanan tuosta vaan :S

1716.5.2011 14:14

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OILgame:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bluejack:
Ei,toimi. Niin anonymoys pelletkös ne oli tästäkin vastuussa? kiitos!turpaan tulee samantein kun yksikin ilmoo kutsuun. privaa voi lähetellä xd
Sehän on täysin Sonyn oma vika, jos heidän palvelussa on iso tietoturva-aukko, eikä kenekään muun.
Kyllä se on molempien vika, eli:

Sony'n vika koska on niin laiska tai kustannuspihi että ei viitsi pitää tietoturva-asioita kunnossa. Anonymoysin vika koska vaikka jossain on tietoturva-auko se ei tarkoita että sillä saa aiheuttaa vahinkoa, silloin on velvollisuus ilmoittaa siitä asianomaisille, jotta he voivat korjata asian.

Tarkoitan että vahingon tuottaminen on RIKOS, myös välinpitätön tietoturva asioihin kun on kyse muiden henkilöiden (asiakkaiden) tiedoista pitäisi myös olla rikos. Sitä se ei kuitenkaan ole ja yritykset pääsevät pelkällä olan kohautuksella asiassa.

Tarkoitan että jos viranomaiset puuttuisivat asioihin, eikä jättäisi sitä vain kustannus tappioiden varaan, niin ehkä yritykset alkaisivat huolehtimaan tietoturvastaan paremmin. Eikä vain jättäisi sitä riskille taloudellisista syistä.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.5.2011 @ 14:15

1818.5.2011 09:38

Sonyn oma vika. Lyökää niitä turpaan jos jotain pitää. He tämän saivat aikaan kuluttajia halveksivalla politiikallaan. Poistetaan OtherOS-tuki ja sitten kun joku sen palauttaa, siis korjaa, niin haastetaan oikeuteen. Sony ei ymmärrä, että kun ihminen ostaa jonkun tuotteen hän myös omistaa sen ja saa tehdä sillä ihan mitä tahtoo, asentaako siihen Linuxin vai käyttääkö verkonpainona ei kuulu Sonylle. Edelleen. Sitä saivat mitä tilasivat.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Windows 7:n tuki päättyy pian – Microsoft iskee koko näytön varoituksella Windows 7:n tuki päättyy pian – Microsoft iskee koko näytön varoituksella (11.12.2019 18:40)
Windows 7 -käyttöjärjestelmän ohjelmistopäivitysten jakelu päättyy 14. tammikuuta 2020 eli noin kuukauden kuluttua. Tuon jälkeen Microsoft ei enää tarjoa ohjelmistotukea käyttöjärjestelmälle, ....
Hedman Partners sai lunta tupaan – Piraattikirjeen saaneella oikeus saada käsiinsä kerätyt tiedot Hedman Partners sai lunta tupaan – Piraattikirjeen saaneella oikeus saada käsiinsä kerätyt tiedot (11.12.2019 18:21)
Niin sanottuj pirtismikirjeitä Suomessa tehtaillut Hedman Partners on hävinnyt oikeudessa tapauksen, joka koski henkilötietojen luovuttamista. Asiasta uutisoi Ilta-Sanomat. Kyseisessä tapauksessa ....
Samsung Galaxy Note10+ Star Wars Special Edition myyntiin 12. joulukuuta - hinta 1299 euroa Samsung Galaxy Note10+ Star Wars Special Edition myyntiin 12. joulukuuta - hinta 1299 euroa (11.12.2019 17:19)
Samsung esitteli Galaxy Note10+ -huippupuhelimesta Star Wars Special Editionin 19. marraskuuta ja nyt tämä erikoisversio saadaan myyntiin Suomessa. Samsung Galaxy Note10+ Star Wars Special ....
Maksaisitko yli 60 000 euroa tietokoneesta? Apple tarjoaa sellaistakin vaihtoehtoa Maksaisitko yli 60 000 euroa tietokoneesta? Apple tarjoaa sellaistakin vaihtoehtoa (11.12.2019 06:16)
Olisitko valmis maksamaan pöytäkoneesta, näppäimistöstä ja hiirestä 60 119 euroa? Tuon verran nimittäin maksaa Applen uudistetun Mac Pron kallein mahdollinen kokoonpano. Järjestelmään ei vielä ....
The Pirate Bay kokeilee jälleen elokuvien suoratoistoa The Pirate Bay kokeilee jälleen elokuvien suoratoistoa (11.12.2019 05:58)
Huippusuosittuun tiedostonjakopalvelu The Pirate Bayhin on mitä ilmeisimmin tulossa uusia toimintoja. Aktiivikäyttäjät ovat huomanneet joidenkin palvelussa jaettavien videosisältöjen nimen perään ....

Uutisarkisto