AfterDawn: IT-alan uutiset

CNET:in Download.com-sivusto oikeuteen LimeWiren jakelun takia

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 5.5.2011 12:31 Kommentteja (9)

CNET:in Download.com-sivusto oikeuteen LimeWiren jakelun takia P2P-oikeushaasteiden mielenkiintoinen kirjo on jälleen saanut lisää sävyjä, sillä CNET:in omistama Download.com-sivusto on haastettu oikeuteen, koska sivuston kautta kuluttajat pystyivät lataamaan LimeWire-ohjelman asennuspaketin.
Syytteiden perusteella CNET tienasi näillä Limewiren latauksilla rahaa, ja yrityksen pitäisi siis maksaa syytteiden takana oleville tahoille korvauksia, koska näiden ladattujen Limewire-ohjelmien avulla rikottiin tekijänoikeuksia.

Oikeudelle jätettyjen dokumenttien perusteella Limewireä ladattiin Download.com:in kautta yli 220 miljoonaa kertaa, ja sivustolla ohjelmia arvioivat ylläpitäjät antoivat Limewirelle arvosanaksi 4,5 tähteä. Lisäksi CNET tarjosi kuluttajille neuvoja, joiden avulla he pystyivät lataamaan luvatta tekijänoikeudella suojattua sisältöä.

CNET:in emoyhtiö CBS Interactive sanoo haasteen olevan täynnä virheellistä tietoa, eikä yritys usko tapauksen tuottavan heille mitään ongelmia.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

15.5.2011 13:24

Afterdawn, äkkiä Limewire pois download.fi:stä!
Tai sitten ei. Ei mitään järkeä tässä syytteessä.

25.5.2011 14:02

Eiköhän seuraavaksi kielletä linkitys sivuille, joissa on kiellettyä materiaalia. Näin ollen kaikki "share"-sivustot määritellään laittomiksi. Yksi rapidshare-linkki keskustelupalstalla riitää, että palstan ylläpitäjä saadaan vastuuseen.
Ja mainittakoon, että asiasta uutisoiva taho ei saa mainita näitä kiellettyjä osoitteita, tai häkki heilahtaa.

35.5.2011 14:13

Joo ja ainakin rarlab pitää haastaa oikeuteen koska scene rellut on pakattu ja winrarilla voi ne purkaa joten se edistää kanssa tekijänoikeusrikkomuksia ja sitten myös internetin vois haastaa kanssa

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.5.2011 @ 14:15

45.5.2011 14:31

Voi herranen aika sentään... Eikai tähän voi mitään muuta sanoa?

55.5.2011 15:49

Google yllytti minua äsken tekijänoikeusrikkomukseen. Kirjoitin limewiren hakukenttään ja ehdottaa heti limewire downloadia. Google pitäisi ilman muuta haastaa oikeuteen.


Beta evo | M4A87TD | AMD Phenom X6 1055T | GTX 670 | 2x Kingston 2GB DDR3 1333MHz CL9 | Corsair 650w |windows 7 ultimate 64 bit

65.5.2011 17:18
Asentaja123
Vahvistamaton

Alkaa tämä mennä jo vähän liioitteluksi, kun väkisin pitää keksiä tahoja joilta voisi saada rahaa oikeusteite tekijänoikeusjärjestöille.

75.5.2011 18:46

Jos sanoisin tätä touhua älyttömäksi, valehtelisin. Nyt ollaan kaukana älyttömyyden huonommalla puolella.

85.5.2011 19:18

Nyt alkaa jo mennä liiotteluksi näitten oikeushaasteitten kanssa!!! Eihän netissä kohta uskalla tehdä mitään kun kohta ollaan jo haastamassa oikeuteen.


BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

97.5.2011 15:44

Näilläkin oikeusjutuilla on tärkeä merkitys rajojen asettamiselle. Toivottavasti mukana on tervepäinen tuomari.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Tutkimus osoitti – Spotify jakaa rahaa artisteille epäreilulla tavalla Tutkimus osoitti – Spotify jakaa rahaa artisteille epäreilulla tavalla (21.2.2018 13:02)
Spotifyn liiketoimintamalli ja yhtiön maksamat korvaukset artisteille ovat olleet kuuma puheenaihe jo useita vuosia. Anssi Kela nosti asian julkisuuteen jo vuonna 2011. Yhdysvalloissa isot artistit ....
1 kommentti
Android P:n esittely pian käsillä? Koodilisäykset paljastavat uutta tietoa Android P:n esittely pian käsillä? Koodilisäykset paljastavat uutta tietoa (21.2.2018 12:18)
Google esitteli monena vuotena uuden Android version kesällä Google I/O:ssa, mutta parin viime vuoden aikana hakukonejätti on siirtynyt uuteen rytmiin, jossa se paljastaa tulevan käyttöjärjestelmän ....
Hinta kolminkertaistui lyhyessä ajassa – Apple etsii itselleen nyt kaivoskumppania Hinta kolminkertaistui lyhyessä ajassa – Apple etsii itselleen nyt kaivoskumppania (21.2.2018 10:34)
Apple on tullut tunnetuksi erityisesti siitä, että sen tavoitteena on luoda hyvin pitkälle vertikaalisesti integroituja tuotteita. Yhtiön tavoitteena on siis hallita itse mahdollisimman pitkälle ....
Ostaisitko Spotify-kuulokkeet tai -kaiuttimen? Sellaiset voivat olla tuloillaan Ostaisitko Spotify-kuulokkeet tai -kaiuttimen? Sellaiset voivat olla tuloillaan (21.2.2018 10:04)
Verkkosivusto Musicallyn havaitsemien työpaikkailmoitusten perusteella on virinnyt spekulaatioita Spotifyn salaisesta laitekehityshankkeesta. Ruotsalainen suoratoistopalvelu hakee riveihinsä ....
Samsungilta huikea tuote – 30,7 teratavun SSD-asema 2,5 tuuman kokoluokkaan Samsungilta huikea tuote – 30,7 teratavun SSD-asema 2,5 tuuman kokoluokkaan (20.2.2018 16:00)
Samsung on esitellyt kapasiteetilla mitattuna maailman suurimman 2,5-tuumaisen SSD-aseman. Uutuuteen mahtuu peräti 30,7 teratavun edestä dataa eli suunnilleen 5700 Full HD -elokuvaa, joka vastaa ....

Uutisarkisto