AfterDawn: IT-alan uutiset

CNET:in Download.com-sivusto oikeuteen LimeWiren jakelun takia

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 5.5.2011 12:31 Kommentteja (9)

CNET:in Download.com-sivusto oikeuteen LimeWiren jakelun takia P2P-oikeushaasteiden mielenkiintoinen kirjo on jälleen saanut lisää sävyjä, sillä CNET:in omistama Download.com-sivusto on haastettu oikeuteen, koska sivuston kautta kuluttajat pystyivät lataamaan LimeWire-ohjelman asennuspaketin.
Syytteiden perusteella CNET tienasi näillä Limewiren latauksilla rahaa, ja yrityksen pitäisi siis maksaa syytteiden takana oleville tahoille korvauksia, koska näiden ladattujen Limewire-ohjelmien avulla rikottiin tekijänoikeuksia.

Oikeudelle jätettyjen dokumenttien perusteella Limewireä ladattiin Download.com:in kautta yli 220 miljoonaa kertaa, ja sivustolla ohjelmia arvioivat ylläpitäjät antoivat Limewirelle arvosanaksi 4,5 tähteä. Lisäksi CNET tarjosi kuluttajille neuvoja, joiden avulla he pystyivät lataamaan luvatta tekijänoikeudella suojattua sisältöä.

CNET:in emoyhtiö CBS Interactive sanoo haasteen olevan täynnä virheellistä tietoa, eikä yritys usko tapauksen tuottavan heille mitään ongelmia.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

15.5.2011 13:24

Afterdawn, äkkiä Limewire pois download.fi:stä!
Tai sitten ei. Ei mitään järkeä tässä syytteessä.

25.5.2011 14:02

Eiköhän seuraavaksi kielletä linkitys sivuille, joissa on kiellettyä materiaalia. Näin ollen kaikki "share"-sivustot määritellään laittomiksi. Yksi rapidshare-linkki keskustelupalstalla riitää, että palstan ylläpitäjä saadaan vastuuseen.
Ja mainittakoon, että asiasta uutisoiva taho ei saa mainita näitä kiellettyjä osoitteita, tai häkki heilahtaa.

35.5.2011 14:13

Joo ja ainakin rarlab pitää haastaa oikeuteen koska scene rellut on pakattu ja winrarilla voi ne purkaa joten se edistää kanssa tekijänoikeusrikkomuksia ja sitten myös internetin vois haastaa kanssa

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.5.2011 @ 14:15

45.5.2011 14:31

Voi herranen aika sentään... Eikai tähän voi mitään muuta sanoa?

55.5.2011 15:49

Google yllytti minua äsken tekijänoikeusrikkomukseen. Kirjoitin limewiren hakukenttään ja ehdottaa heti limewire downloadia. Google pitäisi ilman muuta haastaa oikeuteen.


Beta evo | M4A87TD | AMD Phenom X6 1055T | GTX 670 | 2x Kingston 2GB DDR3 1333MHz CL9 | Corsair 650w |windows 7 ultimate 64 bit

65.5.2011 17:18
Asentaja123
Vahvistamaton

Alkaa tämä mennä jo vähän liioitteluksi, kun väkisin pitää keksiä tahoja joilta voisi saada rahaa oikeusteite tekijänoikeusjärjestöille.

75.5.2011 18:46

Jos sanoisin tätä touhua älyttömäksi, valehtelisin. Nyt ollaan kaukana älyttömyyden huonommalla puolella.

85.5.2011 19:18

Nyt alkaa jo mennä liiotteluksi näitten oikeushaasteitten kanssa!!! Eihän netissä kohta uskalla tehdä mitään kun kohta ollaan jo haastamassa oikeuteen.


BSOD is a registered trademark of Microsoft Corporation | Windowsin lähdekoodi

97.5.2011 15:44

Näilläkin oikeusjutuilla on tärkeä merkitys rajojen asettamiselle. Toivottavasti mukana on tervepäinen tuomari.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Spotifyn ilmaisversio uudistui – Ilmaiskäyttäjät saavat makua Premium-tilauksesta Spotifyn ilmaisversio uudistui – Ilmaiskäyttäjät saavat makua Premium-tilauksesta (24.4.2018 17:44)
Spotify paljasti tänään New Yorkissa järjestetyssä lehdistötilaisuudessa uudistetun version suoratoistopalvelun ilmaisesta mobiilikokemuksesta. Nyt ympäri maailman saataville tulevan päivityksen ....
Chromen ulkoasu uudistuu – Tällaista on luvassa Chromen ulkoasu uudistuu – Tällaista on luvassa (24.4.2018 14:25)
Googlen Chrome-verkkoselain oli aikoinaan tiennäyttäjän asemassa, kun selaimet siirtyivät nykyisenlaiseen pelkistettyyn käyttöliittymään, jossa käyttöliittymän elementit on yritetty häivyttää ....
Oletko asentanut jonkun näistä mainosestäjistä? Ne vakoilevat sinun toimintaasi Oletko asentanut jonkun näistä mainosestäjistä? Ne vakoilevat sinun toimintaasi (24.4.2018 10:29)
Google sai aikoinaan paljon lokaa niskaan Google Play -sovelluskaupan leväperäisestä modernoinnista, minkä seurauksena Android-puhelimien omistajat saattoivat asentaa laitteisiinsa epämääräisiä ....
Amazonin varastorobotit tulevat ihmisten koteihin ensi vuonna? Amazonin varastorobotit tulevat ihmisten koteihin ensi vuonna? (24.4.2018 09:42)
Verkkokauppajätti Amazon on menestyvä pilvipalvelutarjoaja, mutta tulevaisuudessa siitä saattaa kuoriutua myös robottiyhtiö. Jo nyt Amazon käyttää varastoissaan robotteja, mutta sen lisäksi ....
EU ei päästä Applea helpolla – Aikoo tutkia perinpohjaisesti Shazam-kaupan EU ei päästä Applea helpolla – Aikoo tutkia perinpohjaisesti Shazam-kaupan (24.4.2018 09:24)
Euroopan unioni aikoo jatkaa syyskuun 4. päivään saakka Applen Shazam-yritysoston tutkintaa. Kilpailuviranomaiset haluavat tarkennetun tutkinnan myötä selvittää, pääseekö Apple käsiksi sellaiseen ....

Uutisarkisto