AfterDawn: IT-alan uutiset

Operalla jo yli 100 miljoonaa mobiilikäyttäjää

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 10.2.2011 19:21 Kommentteja (9)

Operalla jo yli 100 miljoonaa mobiilikäyttäjää Norjalainen selainvalmistaja Opera kertoo, että sen mobiiliselaimia käyttää jo yli 100 miljoonaa uniikkia käyttäjää. Pieniruutuisille mobiililaitteille suunnatulla Opera Minillä on hieman yli 90 miljoonaa käyttäjää ja isompiruutuisiin laiteisiin tarkoitetulla Opera Mobilella noin 15 miljoonaa. Lukuihin on laskettu pelkästään selaimen Operan sivuilta ladanneet käyttäjät, mutta laitteisiin esiasennetut sovellukset kasvattavat lukemia vielä lisää.
Opera Minin käyttäjämäärät ovat kasvaneet huimasti vuodesta 2007 vuodesta alkaen. Kasvuvauhti ei ole hiipunut vuosien mittaan vaan selaimen käyttäjämäärät kasvoivat viime vuoden aikana runsaalla 80 prosentilla.

Opera hakee kasvua myös tulevaisuudessa sillä yhtiö on luvannut esitellä ensi viikolla uudet versiot Opera Mini -selaimesta useille eri alustoille kuten Androidille, iPhonelle ja BlacBerrylle. Uutena versiona mukaan on tulossa erityisesti iPad-käyttäjille optimoitu selain.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

110.2.2011 19:57

Onko muilla ongelmia Operan kanssa? Nyt jo testattu ainakin kahdessa eri N8 puhelimessa ja opera kaatuu 100% varmuudella, jos käytetään pystyasennossa ja täytetään jotain lomakkeita T9:n ollessa päällä.

210.2.2011 20:21
Mokia N8
Vahvistamaton

Ei se toimi Nokiassa,Nokia N8 mallissa!. =)

310.2.2011 21:53

n91:llä opera mini kaatuu satunnaisesti ja 5800:lla myös tapahtuu kaatumista jos erehtyy pitämään sormea näytöllä niin että menu tulee ja klikkaa sitten menun pois. "normi" opera kaatuu 5800:lla usein jos yrittää kirjoittaa jotain. luulisi että jos softa on noinkin suosittu olisi valmistajalla motivaatiota korjata nuo vuosia kestäneet ongelmat.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.2.2011 @ 21:55

410.2.2011 21:56
spam
Vahvistamaton

Oho että iPhonellekin, tulisiko sitten vihdoin se pinch zoom, että tuota voisi vakavasti edes testata. Ei toi opera ole siinä ajassa kehittyny oikeastaan yhtään mitä se on ollu appstoressa, oli kyllä todella heikko esitys, tainnu 7kk aikana saada 2 pikkupäivitystä.

510.2.2011 22:11

Asensin tänään Opera minin poistin 5 min jälkeen. :D

610.2.2011 23:22
Nikkeee
Vahvistamaton

@1: Kannattaa päivittää Opera uusimpaan versioon. S^3:ssa on ollut kaatuiluongelmaa näppäimistöllä vanhemmissa versioissa, viimeisin versio ei ole näppisongelman takia kaatunut kertaakaan (muista syistäkin parin kuukauden käytössä vain muutaman kerran).

710.2.2011 23:25

Ihan toimiva. Omalla N97 minillä toimii melko hyvin, kertaakaan ei ole vielä kaatunut. Nokia oma selain kyllä sen verta toimiva ja monipuolinen, että sitä käytän yleensä, mutta Operaa jos pitää nopeasti tsekata jotain. Opera kun on hieman nopeampi. Ja Opera Mobile taitaa olla käytössä.

811.2.2011 12:08

Itse käytän Android luurissa operaa. Ehdottomasti paras selain, jota olen puhelimessani käyttänyt.

912.2.2011 10:46

jos vaihtoehtona nokian oma selain tai opera, ei siinä mun mielestä mitään mietittävää oo!!! opera voitta aina!!!! Androidin alustalla sitä olis kyllä mielenkiintoista kokeilla!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Riittääkö jatkossa huoltajan suostumus WhatsAppin käyttöön? Riittääkö jatkossa huoltajan suostumus WhatsAppin käyttöön? (25.4.2018 15:07)
WhatsApp muutti käyttöehtojaan Euroopan Unionin tulevan tietosuoja-asetuksen mukaiseksi, mutta teki sen hieman isolla kädellä. Jatkossa WhatsAppin ikäraja on 16 vuotta. Nyt netissä onkin ....
2 kommenttia
Gmailin uudet ominaisuudet paljastettiin – Mahdollisuus lähettää tuhoutuvia sähköposteja Gmailin uudet ominaisuudet paljastettiin – Mahdollisuus lähettää tuhoutuvia sähköposteja (25.4.2018 14:43)
Google on esitellyt jättimäisen uudistuksen Gmailiin. Maailman suosituimpiin sähköpostipalveluihin kuuluvan Gmailin käyttöliittymä nykyaikaistuu ja samalla siihen tuodaan joukko uusia ominaisuuksia. ....
Amazon esitteli uuden palvelun – Tilaa tavaraa nettikaupasta auton takakonttiin Amazon esitteli uuden palvelun – Tilaa tavaraa nettikaupasta auton takakonttiin (25.4.2018 11:08)
Uutisoimme vuonna 2014 Volvon visioimasta roam delivery -kuljetusvaihtoehdosta, jossa verkkokauppaostokset voisi tilata suoraan oman auton takakonttiin. Työpäivän jälkeen ei siis tarvitsisi ....
Honor 9 Lite saapui Suomeen – Näin paljon se maksaa Honor 9 Lite saapui Suomeen – Näin paljon se maksaa (25.4.2018 10:44)
Huawei on aloittanut Honor 9 Lite -älypuhelimensa myynnin tänään Suomessa. Honor 9 Lite tulee myyntiin kolmessa eri värissä: Midnight Black, Sapphire Blue ja Glacier Grey. Puhelimen suositushinta ....
IoT-vallankumous voi alkaa Suomessa – Elisa käynnisti NB-IoT-verkon Suomessa IoT-vallankumous voi alkaa Suomessa – Elisa käynnisti NB-IoT-verkon Suomessa (25.4.2018 10:18)
Elisa kertoo tarjoavansa ensimmäisenä operaattorina valtakunnallista NB-IoT-verkkovalmiutta (Narrowband Internet of Things) omassa 4G-verkossaan. Kuten nimestä voi päätellä, on verkkoteknologia ....

Uutisarkisto