AfterDawn: IT-alan uutiset

Operalla jo yli 100 miljoonaa mobiilikäyttäjää

Kirjoittaja Teemu Laitila @ 10.2.2011 19:21 Kommentteja (9)

Operalla jo yli 100 miljoonaa mobiilikäyttäjää Norjalainen selainvalmistaja Opera kertoo, että sen mobiiliselaimia käyttää jo yli 100 miljoonaa uniikkia käyttäjää. Pieniruutuisille mobiililaitteille suunnatulla Opera Minillä on hieman yli 90 miljoonaa käyttäjää ja isompiruutuisiin laiteisiin tarkoitetulla Opera Mobilella noin 15 miljoonaa. Lukuihin on laskettu pelkästään selaimen Operan sivuilta ladanneet käyttäjät, mutta laitteisiin esiasennetut sovellukset kasvattavat lukemia vielä lisää.
Opera Minin käyttäjämäärät ovat kasvaneet huimasti vuodesta 2007 vuodesta alkaen. Kasvuvauhti ei ole hiipunut vuosien mittaan vaan selaimen käyttäjämäärät kasvoivat viime vuoden aikana runsaalla 80 prosentilla.

Opera hakee kasvua myös tulevaisuudessa sillä yhtiö on luvannut esitellä ensi viikolla uudet versiot Opera Mini -selaimesta useille eri alustoille kuten Androidille, iPhonelle ja BlacBerrylle. Uutena versiona mukaan on tulossa erityisesti iPad-käyttäjille optimoitu selain.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

110.2.2011 19:57

Onko muilla ongelmia Operan kanssa? Nyt jo testattu ainakin kahdessa eri N8 puhelimessa ja opera kaatuu 100% varmuudella, jos käytetään pystyasennossa ja täytetään jotain lomakkeita T9:n ollessa päällä.

210.2.2011 20:21
Mokia N8
Vahvistamaton

Ei se toimi Nokiassa,Nokia N8 mallissa!. =)

310.2.2011 21:53

n91:llä opera mini kaatuu satunnaisesti ja 5800:lla myös tapahtuu kaatumista jos erehtyy pitämään sormea näytöllä niin että menu tulee ja klikkaa sitten menun pois. "normi" opera kaatuu 5800:lla usein jos yrittää kirjoittaa jotain. luulisi että jos softa on noinkin suosittu olisi valmistajalla motivaatiota korjata nuo vuosia kestäneet ongelmat.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 10.2.2011 @ 21:55

410.2.2011 21:56
spam
Vahvistamaton

Oho että iPhonellekin, tulisiko sitten vihdoin se pinch zoom, että tuota voisi vakavasti edes testata. Ei toi opera ole siinä ajassa kehittyny oikeastaan yhtään mitä se on ollu appstoressa, oli kyllä todella heikko esitys, tainnu 7kk aikana saada 2 pikkupäivitystä.

510.2.2011 22:11

Asensin tänään Opera minin poistin 5 min jälkeen. :D

610.2.2011 23:22
Nikkeee
Vahvistamaton

@1: Kannattaa päivittää Opera uusimpaan versioon. S^3:ssa on ollut kaatuiluongelmaa näppäimistöllä vanhemmissa versioissa, viimeisin versio ei ole näppisongelman takia kaatunut kertaakaan (muista syistäkin parin kuukauden käytössä vain muutaman kerran).

710.2.2011 23:25

Ihan toimiva. Omalla N97 minillä toimii melko hyvin, kertaakaan ei ole vielä kaatunut. Nokia oma selain kyllä sen verta toimiva ja monipuolinen, että sitä käytän yleensä, mutta Operaa jos pitää nopeasti tsekata jotain. Opera kun on hieman nopeampi. Ja Opera Mobile taitaa olla käytössä.

811.2.2011 12:08

Itse käytän Android luurissa operaa. Ehdottomasti paras selain, jota olen puhelimessani käyttänyt.

912.2.2011 10:46

jos vaihtoehtona nokian oma selain tai opera, ei siinä mun mielestä mitään mietittävää oo!!! opera voitta aina!!!! Androidin alustalla sitä olis kyllä mielenkiintoista kokeilla!

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

OnePlus 5 ja 5T saivat uusimman Androidin esiversion OnePlus 5 ja 5T saivat uusimman Androidin esiversion (12.12.2018 17:17)
Kiinalainen älypuhelinvalmistaja OnePlus on julkaissut viime vuoden malleilleen uuden päivityksen. Beetaohjelmassa jakeluun on päässyt nyt Android 9.0 Pie -päivitys, joka tuo laitteille melkoisesti uutta. ....
Amazon aikoo tuoda kassattoman kauppansa Eurooppaan Amazon aikoo tuoda kassattoman kauppansa Eurooppaan (12.12.2018 13:40)
Amazon aikoo avata Lontooseen Amazon Go -ruokakaupan, kertoo The Telegraph. Toteutuessaan se olisi ensimmäinen Amazon Go -kauppa Yhdysvaltojen ulkopuolella. Yhdysvalloissa liikkeitä on seitsemän kappaletta. ....
Pettymys iltapäivälehdille – Amazonin verkkokauppa ei tulekaan Pohjoismaihin Pettymys iltapäivälehdille – Amazonin verkkokauppa ei tulekaan Pohjoismaihin (12.12.2018 12:49)
Amazon Web Services kertoi tänään Tukholmassa järjestetyssä lehdistötilaisuudessa pilvipalveluliiketoiminnan uuden alueen Ruotsissa. Uuden alueen myötä Amazon Web Services pystyy tarjoamaan ....
Kiinalaiset eivät ehkä olekaan piilottanut vakoilupiirejä elektroniikkaan Kiinalaiset eivät ehkä olekaan piilottanut vakoilupiirejä elektroniikkaan (12.12.2018 10:23)
Bloomberg julkaisi tänä syksynä ison paljastusuutisen, jossa uutistoimisto väitti kiinalaisten vakoilevan teknologiayrityksiä Super Micronin kehittämiin palvelinemolevyihin piilotettujen vakoilupiirien ....
Puma nostalgisoi kompuutterikengillä – Puettavaa teknologiaa kokeiltiin jo 80-luvulla Puma nostalgisoi kompuutterikengillä – Puettavaa teknologiaa kokeiltiin jo 80-luvulla (12.12.2018 09:49)
Päälle puettava teknologia on elänyt kultakautta viimeiset vuodet, mutta trendinä se ei ole mitenkään uusi. Puma yrittää tuoda vanhat hyvät ajat mieliin julkaisemalla uudelleen "maailman ensimmäiset ....

Uutisarkisto