AfterDawn: IT-alan uutiset

The Beatles nyt iTunesissa

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 16.11.2010 17:08 Kommentteja (21)

The Beatles nyt iTunesissa Eilen Apple lupasi tälle päivälle ikimuistoista tuotejulkistusta, ja tänään Apple paljasti The Beatles -yhtyeen musiikin olevan nyt ostettavissa iTunesin kautta.
Tarjolla ovat luonnollisesti kaikki yhtyeen julkaisemat levyt ja yksittäisistä yhtyeen kappaleista pyydetään 1,29 dollaria/euroa. Viime vuonna julkaistun The Beatles Box Set -paketin saa puolestaan haltuunsa 149 euron hintaan.

Tuotejulkaisu ei ollut aivan odottamaton yllätys, sillä mm. Wall Street Journal uutisoi asiasta jo aiemmin.

Yhtyeen tuotantoa on povattu erinäisiin digitaalisiin latauspalveluihin jo vuosien ajan, mutta erinäisten ongelmien takia julkaisu on venynyt useaan otteeseen. The Beatlesin kohdalla tapahtuneen muutoksen myötä maailmalla on enää vain pari tunnetumpaa yhtyettä (mm. AC/DC), jotka eivät ole julkaisseet kappaleitaan latauspalveluissa. 2000-luvulla asian tiimoilta taipuivat mm. Metallica ja Led Zeppelin.

Edellinen Seuraava  

21 kommenttia

116.11.2010 17:13

no just joo...



216.11.2010 17:16

Tämäkö se oli sitten se Applen suuresti hypettama julkaisu.
"Huominen on yksi niistä unohtamattomista päivistä" pitäisi olla "huomenna et muista koko julkaisua".

316.11.2010 17:51

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti apek:
Tämäkö se oli sitten se Applen suuresti hypettama julkaisu.
"Huominen on yksi niistä unohtamattomista päivistä" pitäisi olla "huomenna et muista koko julkaisua".
Apek on kyl ihan oikeessa... mä ajattelin et Apple julkasee/paljastaa uusen mullistvan laitteen tai jotain....

Pettynyt olen -.-
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.11.2010 @ 17:51

416.11.2010 17:54

Maailman upeinta ja ainutlaatuisinta bändiä saa nyt iTunesista ja jätkät on pettyneitä? *facepalm*

516.11.2010 18:06
Tnoi
Inactive

@4

No sitä Beatlesia saanut viimeiset 50 vuotta kaupasta ostamalla, joten mikä oli tämä Applen hype?

616.11.2010 18:07

@5

Apple hypettää aina, kyllä se on ehkä viimeisten 20 vuoden aikana tullut selväksi.

716.11.2010 18:12

Siis uskomatonta paskaa! Spotify ilmoittaa WHAT'S NEW osiossaan "Billy Joel, The Hits kuunneltavissa" ja kaikkia kiinnostaa. Pistää oikein vihaksi tuon mädänomenan "seikkailut"! Niiden tuotteissa ei ole mitään hyvää. Vanhaa rautaa hienoissa design muovikoteloissa kovaan hintaan ja spedet maksaa tästä vaikka 2000 euroo ku Jobs laittaa hintalapun :D --- te apple tuotteiden omistajat olette todellisia pellejä! Sanokaa mitä sanotte, mutta tämä on kylmä totuus. Kiitos, tämä helpotti.

816.11.2010 18:18

Ei voi muuta ku nauraa taas apple faneille :D Siis todella mullistavaa :D

916.11.2010 18:21
Tnoi
Inactive

@6

Mitä siitä? Ihan yhtä perseestä se silti on.

1016.11.2010 20:31

Hahahah millanenhan kotelo box setis tulee?

Kaipa jos beatlesia(tai jotai muuta) fanittais ni mitään digitaalisia latauksia tekis.. levyt hyllyy ja siitä sitte rippais flaccina(kannettaviin laitteisii) jottei äänenlaatu kärsi.

1116.11.2010 21:04

Lainaus:
The Beatles -yhtyeen musiikin olevan nyt ostettavissa iTunesin kautta.

Kymmenen vuotta sitten tämä olisi voinut ollakin jonkin sortin uutinen. Tänään: ketä kiinnostaa?? Bändin faneilla varmasti on ollut jo iät ja ajat kaikki levyt/kappaleet alkuperäisinä ja/tai kopioina... MP3sina myös.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.11.2010 @ 21:05

1216.11.2010 21:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tiksu:
Maailman upeinta ja ainutlaatuisinta bändiä saa nyt iTunesista ja jätkät on pettyneitä? *facepalm*
Jos ei omista Applen laitteita, fanittaa bändiä, ja haluaa kuunnella heidän kappaleitaan, ostaa levyt todennäköisesti kaupasta...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.11.2010 @ 21:11

1316.11.2010 21:16

Säälittävää, vähän niinkuin Porin Ässätki...

1416.11.2010 23:06

**repeilyä**

1516.11.2010 23:44

veeman07 eiks isi ostanutkaan nyt iphonea sulle kun oli sen mielestä liian kallis?

1617.11.2010 0:20

Ja IT-viikossa taas kommentit joissa sanotaan että "ihme hype" = -100 ääntä... 'Tu mitä kakkaa taas. Ärsyttävää lukea noin selkeää sokeaa fanitusta. Miten tämä liittyy uutiseen? Ei mitenkään.

Uutiseen: Tämänkö takia tästä tuli ikimuistoinen päivä? Hei, ihan oikeasti. Rupee menemään täysin naurettavaksi tämä meno Applella. Mutta hei, Stevellä on farkut jalassa, oh my good.

1717.11.2010 7:38

Tässä yksi niistä päivistä mitä en unohda typeryytensä takia.

1817.11.2010 7:43

Musta aivain loistava veto Applelta. Vetävät itekin tietoisesti yli korkeelta ja kovaa. Media tykkää ja ilmainen mainostila on taattu. Ihan sama vaikka bändi ei kiinnostaisi, mutta markkinoinnin osaaminen on huipussaan.

Muut eivät vain osaa. Moni muu valmistaja/käyttäjä valittaa turhaa hypetystä, mutta Applen omistajat nauravat, kun menevät pankkiin. Sehän tuossa on lopulta tärkeintä. Ei se ole tyhmä, joka myy, vaan se joka ostaa. Kansa tykkää ja silloin on parempi markkinoida siten, että pysyy ihmisten mielissä.

1917.11.2010 13:33

Apple come on! Kaikilla The Beatles faneilla on jo kyseisen bändin koko tuotanto kaikissa mahdollisissa tarvittavissa formaateissa ja laitteissa.

2017.11.2010 14:49

@18

Turhien lupauksien antamista ja ihmisten aliarviointia ei voi millään muotoa pitää viisaana markkinointina. Tässä todellakin oletaan että apple fanit on niin tyhmiä että uskovat kaiken roskan mitä niille sanotaan. Itseppähän omaa hautaansa kaivavat...


Tietokone + Chord Hugo + Grado RS1i = heaven

2117.11.2010 19:53

Onpa halpaa. Kiitos apple! Olen ihan täpöissä.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla (19.7.2018 18:25)
HMD Global on esitellyt Kiinan markkinoille Nokia X5 -älypuhelimen, jolla pyritään vetoamaan tyylikästä ja edullista puhelinta etsivään kansanosaan. Nokai X5:n muotoilussa noudatetaan aiemmin ....
3 kommenttia
Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi (19.7.2018 18:13)
Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai tuntuu olevan hyvin järkyttynyt Euroopan komission eilen julkistamasta 4,3 miljardin euron sakosta. Komission mukaan Google on käyttänyt määräävää markkina-asemaa ....
7 kommenttia
Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
5 kommenttia
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....
2 kommenttia

Uutisarkisto