AfterDawn: IT-alan uutiset

Boxee Boxit tulevat myyntiin myös Suomeen

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 15.11.2010 13:25 Kommentteja (8)

Boxee Boxit tulevat myyntiin myös Suomeen Viime vuoden joulukuussa Boxee-ohjelmistoa kehittävä yritys ja D-Link ilmoittivat tuovansa markkinoille Boxeella varustettuja Boxee Box -mediasoittimia. Muutamien myöhästymisten jälkeen laitteen myynti käynnistyi viime viikolla Yhdysvalloissa, ja Suomessa elävien kuluttajien onneksi laite päätyy myyntiin myös täällä.
Suomessa Boxee Boxin voi tilata tällä hetkellä ainakin Gigantin ja Verkkokauppa.comin kautta. Hinnat ovat Suomessa ainakin toistaiseksi 230 euron hujakoilla.

Viime vuonna julkaistuista tiedoista poiketen Boxee Box ei sisällä NVIDIA:n Tegra-alustaa, vaan laskentatehosta vastaa Intelin Atom-suorittimella varustettu CE4100. Muutoksen ei pitäisi näkyä kuitenkaan laitteen suorituskyvyssä negatiivisesti, sillä laitteen luvataan toistavan 1080p-resoluution MPEG-4 AVC/H.264-videoita esim. Matroska-tiedostoista tekstitysten kera. Muutenkin mediatuki on kattava, ja mm. AVI-, MPEG-, WMV-, MP3-, OGG-, FLAC-, APE-, JPG- ja PNG-tiedostojen luvataan toistuvan SD-muistikorteilta, USB-massamuisteilta ja lähiverkosta.

Omasta kodista löytyvän sisällön lisäksi Boxee Box mahdollistaa sisällön katselun ja kuuntelun useista verkkopalveluista. Tuettuina ovat mm. YouTube, MLB TV, NHL GameCenter, Flickr, Pandora ja Vimeo. Yhdysvalloissa asuville kuluttajille luvassa ovat myös Netflix- ja Hulu Plus -tuet myöhemmin.

Laitteesta löytyy myös WebKit-pohjainen internet-selain, jonka komentaminen onnistuu mukana tulevalla kaksipuoleisella kaukosäätimellä.

Edellinen Seuraava  

8 kommenttia

115.11.2010 14:27

Sopii kätevästi monenlaiseen räkkiin ja tv-ständiin. Ulkomuotokin on silmiä hivelevä :)

215.11.2010 15:03
Arzgahhh
Inactive

oi noni josko nyt löytys tietokoneen korvaaja multimedia käytössä!? Ei edes pahan hintainen... :) Tietääpä mitä toivoa pukilta lahjaksi.


ASRock N68C-S UCC | Athlon II X2 250 | Winfast 8800gt + Setsugen | 2gb DDR3 1066mhz | Spinpoint F3 500gb Sata II | Razer Arctosa | Steel Series Kinzu Pro |


315.11.2010 15:10

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Arzgahhh:
oi noni josko nyt löytys tietokoneen korvaaja multimedia käytössä!? Ei edes pahan hintainen... :) Tietääpä mitä toivoa pukilta lahjaksi.

Itsellä on tossa O!Play air hinta 108eur. Suosittaisin tsekkaamaan vaikka Xtreamer Pro HD:ta. Ellei tuo ulkonäkö nyt ole hankinnan syy :D

415.11.2010 16:00

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pihlis12:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Arzgahhh:
oi noni josko nyt löytys tietokoneen korvaaja multimedia käytössä!? Ei edes pahan hintainen... :) Tietääpä mitä toivoa pukilta lahjaksi.

Itsellä on tossa O!Play air hinta 108eur. Suosittaisin tsekkaamaan vaikka Xtreamer Pro HD:ta. Ellei tuo ulkonäkö nyt ole hankinnan syy :D

Itsekin katsellut tuota O!Play air:ia.
Miten boxee eroaa tuosta, muuta kuin tupla hinnalla? =)
Netin katselukin on tulossa O!Play airille, vaikkei se henk.koht kiinnostakaan.

515.11.2010 17:04
MZ
Vahvistamaton

Itse boxikin on kieltämättä mielenkiintoinen, mutta tuo kaukosäädin näyttää sitäkin mielenkiintoisemmalta. Kelpaisi.

615.11.2010 18:18

Pyörittääkö tuo O!Play air täysin sujuvasti netissä pyöriviä .MKV matskuja 1080p formaattiin asti?

Wlan nyt ei olisi niin tarpeellinen, mutta jaksaako sekin puskea eetteriin asti nykimättä?

715.11.2010 19:13

Itsellä ollut jo vuoden Xtreamer, eikä mitään pahaa sanottavaa, Pyörii HD leffat tekstitykselläkin sujuvasti.

819.11.2010 18:40

Onkohan tuo miten avointa koodia? saako jukeboxeja asennettua yms. muuta modailua miten rajoitetutusti tehtyä?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....
1 kommentti
Googlelle valtavat sakot – EU vaatii Googlea purkamaan Android-sääntelyä Googlelle valtavat sakot – EU vaatii Googlea purkamaan Android-sääntelyä (18.7.2018 16:33)
Euroopan komission on määrännyt Googlelle 4,34 miljardin euron sakon yhtiön hakukoneen määräävää markkina-asemaa vahvistavien laittomien käytäntöjen vuoksi. Käytännössä kyse on siitä, että Google ....
Spotify muutti välimuistin tyhjentämistä – Ei pakota poistamaan ladattuja musiikkikappaleita Spotify muutti välimuistin tyhjentämistä – Ei pakota poistamaan ladattuja musiikkikappaleita (18.7.2018 06:48)
Spotify on tehnyt Android- ja iOS-sovelluksiinsa viimeisten viikkojen aikana pienen muutoksen, mutta se helpottaa monen kuuntelijan elämää ratkaisevasti. Ainakin arjessa on yksi ensimmäisen ....
Virtuaalilasit ottavat harppauksen eteenpäin – Vain yksi johto riittää Virtuaalilasit ottavat harppauksen eteenpäin – Vain yksi johto riittää (18.7.2018 06:30)
Seuraavien sukupolvien VR-lasien käyttömukavuus voi olla täysin toista luokkaa kuin nykyään, sillä VirtualLink-konsortio on esitellyt uuden USB-C-liitäntään pohjautuvan standardin, joka mahdollistaa ....
OnePlus 6:n kamera saa kehuja – Tarkennus on tarkka ja nopea OnePlus 6:n kamera saa kehuja – Tarkennus on tarkka ja nopea (17.7.2018 18:11)
Elisalla ja Telialla huippumyynteihin yltänyt OnePlus 6 saa suitsutusta valokuvaukseen erikoistuneelta DxO Labsilta. Puhelimen kamera saavutti DxOMark-testissä komeat 96 pistettä. OnePlussan ....
1 kommentti

Uutisarkisto