AfterDawn: IT-alan uutiset

Facebook nurin PÄIVITETTY

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 31.8.2010 15:29 Kommentteja (14)

Facebook nurin PÄIVITETTY Monille lähes pakolliseksi ajanvietteeksi muodostunut Facebook-sivusto ei valitettavasti pysy aina toiminnassa käyttäjien odotusten mukaisesti, ja myös tänään Facebook on toiminut hieman epävarmasti.
Downrightnow-sivuston mukaan Facebook on ollut saavuttamattomissa jo tunnin verran, joten kyseessä ei ole mikään lyhyt huoltokatko satoja miljoonia kuukausittaisia käyttäjiä keräävälle sivustolle.

Tavallisten kuluttajien lisäksi Facebook on erittäin suosittu monissa yrityksissä, jotka luonnollisesti kärsivät Facebookin toimintaan liittyvistä ongelmista.

Facebook ei ole toistaiseksi kertonut syytä ongelmiin, mutta toivottavasti lisätietoja saadaan lähiminuuttien aikana. Facebook on kertonut sivustolla olevan ongelmia, jotka haittaavat joidenkin käyttäjien Facebook-toimia. Mitään tarkempia tietoja ongelmien laadusta tai laajuudesta ei ole paljastettu, mutta Facebookin ylläpito etsii parhaillaan ongelmiin ratkaisua.

Facebookin kaatuminen aiheuttaa myös laajempaa ongelmaa verkkopalveluissa, sillä lähes kaikki verkon uutispalvelut (myös AfterDawn) käyttävät Facebookin "Tykkää"-painiketta, "faniboksia", jne sivuillaan. Facebookin kaaduttua nuo elementit eivät lataudu ja saattavat aiheuttaa sen, että em. elementtejä käyttävät sivutkin latautuvat hitaammin.

PÄIVITYS:
Facebook tuntuu jälleen toimivan Suomessa normaalisti. Ylläpitäjien mukaan sivuston palvelimille on tehty tänään päivityksiä, jonka takia palvelussa on esiintynyt käyttökatkoja.

Edellinen Seuraava  

14 kommenttia

131.8.2010 15:35

JES!!!

Ikävä kyllä tuo näyttäs välillä pelittävän.

231.8.2010 15:36

:(

331.8.2010 16:09

Missä tämän uutisen Like painike? Diaspora julkaistaan opensourcena 15.9.2010 ehkä sitten naamakirja häviää maailman kartalta, ei ehkä heti mutta jonkin ajan kuluttua.

431.8.2010 16:41

@syrtek66

Sitä odotellessa.

531.8.2010 17:09

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti syrtek66:
Missä tämän uutisen Like painike? Diaspora julkaistaan opensourcena 15.9.2010 ehkä sitten naamakirja häviää maailman kartalta, ei ehkä heti mutta jonkin ajan kuluttua.

eiköhän toikin jää niiden muutaman nörtin leluks niinkun about kaikki muukin opensource viritelmät tähän mennessä

631.8.2010 17:35

Sääliksi käy niitä joille naamakirja on elämänsuola. HAHAHAHA

731.8.2010 17:54

Just selasin Facebookia ja sitten kun luin tämän uutisen, niin lakkasi Facebook toimimasta. :D

831.8.2010 18:08

Noi voi harmi..... >__<

931.8.2010 18:19

Hyvin toimii. Itseasiassa jopa nopeammin kuin aikaisemmin tänään.

1031.8.2010 18:56

Ei kyllä toimi vieläkään!!!

1131.8.2010 19:48

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti syrtek66:
Missä tämän uutisen Like painike? Diaspora julkaistaan opensourcena 15.9.2010 ehkä sitten naamakirja häviää maailman kartalta, ei ehkä heti mutta jonkin ajan kuluttua.
Itsekin odotan Diasporaa mutta jotenkin on sellainen olo että se ei tule menestymään. Ainakaan silloin jos se on täysin vastaava kuin Facebook. Itse voisin käyttää palvelua näin alasta kiinnostuneena mutta jos ajatellaan esim. kavereitani, jotka eivät alasta tiedä, eivätkä ole kiinnostuneet uusimmista jutuista niin en usko että he kovin helpolla Diasporaan Facebookista vaihtavat. Ellei Diasporassa ole sitten jokin todella mullistava feature...
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.8.2010 @ 19:49

1231.8.2010 20:24

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mizukka:
Itsekin odotan Diasporaa mutta jotenkin on sellainen olo että se ei tule menestymään. Ainakaan silloin jos se on täysin vastaava kuin Facebook. Itse voisin käyttää palvelua näin alasta kiinnostuneena mutta jos ajatellaan esim. kavereitani, jotka eivät alasta tiedä, eivätkä ole kiinnostuneet uusimmista jutuista niin en usko että he kovin helpolla Diasporaan Facebookista vaihtavat. Ellei Diasporassa ole sitten jokin todella mullistava feature...
Mikä tuosta Spurdo Sporasta sitten tekee ylipäätään paremman? Oletuksena väännetty foliohatut mahdollisimman tiukalle?

Ja jos ei Facebook ole kaksinen nimi palvelulle, niin voi jeesus tätä sanahirviötä...

1331.8.2010 22:16

Syynä taitaa olla juuri tuo suosittele nappi joka on näemmä aiheuttanut domino efektin. Ajatteleeko kukaan näitä palveluita miksi ne on ilmaisia? kun sinä painat tykkään nappia niin sinun painalluksesta menee tieto samalla Facebookin profilointi taulukkoon. Massoista ja henkilöistä tehdään profiileita joita sitten myydään eniten tarjoaville.

Diaspora tule hajauttamaan sosiaalisen median palasiin joita ei voi hallita keskitetysti mitenkään. Kaikenlaiset organisaatiot voi halutessaan luoda oman Naamakirjan haluamillaan säännöillään, todennäköisesti kuitenkin näin ei kuitenkaan tule tapahtumaan.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 31.8.2010 @ 22:50

141.9.2010 10:24

Jos sivustosi latautuminen on tuskaista facebookin tökkimisen takia, kannattaisi ehkä tehdä se sivusto kunnolla?

Diaspora on tosi kiva. Taloudelliset realiteetit lyövät kuitenkin vastapalloon aika nopeasti, jos käyttäjiä ei profiloida ja mainosten valikointi käyttäjille jää satunnaiseksi.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Spotifyn ilmaisversio uudistui – Ilmaiskäyttäjät saavat makua Premium-tilauksesta Spotifyn ilmaisversio uudistui – Ilmaiskäyttäjät saavat makua Premium-tilauksesta (24.4.2018 17:44)
Spotify paljasti tänään New Yorkissa järjestetyssä lehdistötilaisuudessa uudistetun version suoratoistopalvelun ilmaisesta mobiilikokemuksesta. Nyt ympäri maailman saataville tulevan päivityksen ....
Chromen ulkoasu uudistuu – Tällaista on luvassa Chromen ulkoasu uudistuu – Tällaista on luvassa (24.4.2018 14:25)
Googlen Chrome-verkkoselain oli aikoinaan tiennäyttäjän asemassa, kun selaimet siirtyivät nykyisenlaiseen pelkistettyyn käyttöliittymään, jossa käyttöliittymän elementit on yritetty häivyttää ....
Oletko asentanut jonkun näistä mainosestäjistä? Ne vakoilevat sinun toimintaasi Oletko asentanut jonkun näistä mainosestäjistä? Ne vakoilevat sinun toimintaasi (24.4.2018 10:29)
Google sai aikoinaan paljon lokaa niskaan Google Play -sovelluskaupan leväperäisestä modernoinnista, minkä seurauksena Android-puhelimien omistajat saattoivat asentaa laitteisiinsa epämääräisiä ....
Amazonin varastorobotit tulevat ihmisten koteihin ensi vuonna? Amazonin varastorobotit tulevat ihmisten koteihin ensi vuonna? (24.4.2018 09:42)
Verkkokauppajätti Amazon on menestyvä pilvipalvelutarjoaja, mutta tulevaisuudessa siitä saattaa kuoriutua myös robottiyhtiö. Jo nyt Amazon käyttää varastoissaan robotteja, mutta sen lisäksi ....
EU ei päästä Applea helpolla – Aikoo tutkia perinpohjaisesti Shazam-kaupan EU ei päästä Applea helpolla – Aikoo tutkia perinpohjaisesti Shazam-kaupan (24.4.2018 09:24)
Euroopan unioni aikoo jatkaa syyskuun 4. päivään saakka Applen Shazam-yritysoston tutkintaa. Kilpailuviranomaiset haluavat tarkennetun tutkinnan myötä selvittää, pääseekö Apple käsiksi sellaiseen ....

Uutisarkisto