AfterDawn: IT-alan uutiset

BitTorrent 7 julkaistu

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 14.8.2010 12:47 Kommentteja (21)

BitTorrent 7 julkaistu Torrent-lataajien suosiossa oleva BitTorrent Inc. on jälleen muistanut asiakkaitaan uudella tuotejulkaisulla, kun BitTorrent-ohjelmasta julkaistiin uusi 7-versio.
Yrityksen blogitekstin perusteella 7-versio tarjoaa uusina ominaisuuksina mm. μTP-tukea, UDP-trakkereiden tukea, tiedonsiirtorajoja sekä lataajien etsintään käytettävää UDP NAT-traversal -toimintoa, joka helpottaa palomuurin taakse jääneiden torrent-lataajien löytämistä.

Osittainen μTP-tuki löytyi jo ohjelman 6-versiosta, mutta uudessa versiossa μTP-ominaisuudet ovat vihdoin samalla tasolla kuin suositussa µTorrent-ohjelmassa. Viime vuonna esitelty µTP-protokolla (micro-Transport Protocol) osaa ottaa huomioon verkon muun liikenteen ja sopeutua siihen, joten uuden protokollan pitäisi parantaa sekä torrent-liikenteen että muun internet-liikenteen toimivuutta.

Monien toivomat tiedonsiirtorajat mahdollistavat puolestaan torrent-liikenteen rajoittamisen esim. tiettyyn päivittäiseen määrään, jolloin oman internet-operaattorin mahdolliset tiedonsiirtorajat eivät ylity vahingossa.

BitTorrentin 7-versio on saatavilla Windows-käyttöjärjestelmille.


Edellinen Seuraava  

21 kommenttia

114.8.2010 15:45

Käyttääkö tätä oikeasti kukaan?

214.8.2010 16:29
jkstone
Inactive

Minä.

314.8.2010 22:00

Minä en ainakaan käyttäisi, kun tuossa on tuo keltainen varoituskolmio, joka varoittaa, että teet jotain väärin tai tietokone on vaarassa. En muista ihan tarkkaan kumpi noista :S

414.8.2010 22:13
jkstone
Inactive

Niin tai ei vain ole yhteyttä...

515.8.2010 1:33

Aika pitkälti samannäköinen ja oloinen kuin µtorrent..

615.8.2010 7:17

ihmekö tuo että muistuttaa utorrenttia kun molemmat on nykyisin saman firman tekeleitä.

715.8.2010 12:05

Miksi pitää julkaista kaksi ohjelmaa jotka ovat lähes tulkoon samallaiset toiminnaltaan ja käyttöliittymältä?

815.8.2010 12:23
jkstone
Inactive
915.8.2010 12:42

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jkstone:
Miksi pitää julkaista Windows Vista ja 7?

ehkä paskin vertaus ikinä

HIROSHIMA 45
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95

1015.8.2010 12:52
jkstone
Inactive

Samanlainen käyttöliittymä ja samat toiminnat, ei pidä ottaa niin itteensä.
Ihan sama toikin asia oikeesti on.


1115.8.2010 12:57

no windows 7 on selkeä päivitys vistasta, mutta utorrent ja bittorrent on vain kaks eri ohjelmaa samalta firmalta jotka on ihan samanlaisia


HIROSHIMA 45
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95

1215.8.2010 12:59
jkstone
Inactive

Lainaus:
jotka on ihan samanlaisia

Just joo, ja toiko ei ole mikään päivitys, kun uusi versio tuli?

1315.8.2010 13:56

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jkstone:
Lainaus:
jotka on ihan samanlaisia

Just joo, ja toiko ei ole mikään päivitys, kun uusi versio tuli?
siis mihin tää nyt liitty

1415.8.2010 14:10
jkstone
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Michelola:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jkstone:
Lainaus:
jotka on ihan samanlaisia

Just joo, ja toiko ei ole mikään päivitys, kun uusi versio tuli?
siis mihin tää nyt liitty
Sanot: Windows uusi versio = päivitys
Bittorrent uusi versio = ei päivitys?

1515.8.2010 14:29

ehän sano. Vaan windows vista -> windows 7 = päivitys
Bittorrent -> utorrent = ihan eri ohjelmat mutta täysin samanlaiset samalta firmalta, ja kysymys oli että miksi näin


HIROSHIMA 45
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95

1615.8.2010 14:37
jkstone
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Michelola:
ehän sano. Vaan windows vista -> windows 7 = päivitys
Bittorrent -> utorrent = ihan eri ohjelmat mutta täysin samanlaiset samalta firmalta, ja kysymys oli että miksi näin
No onko tästä kenties aiheutunut harmia?
Vai pelkäätkö ettei µtorrenttiasi ole päivitetty tarpeaksi nopeasti?

:D

1715.8.2010 14:44

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jkstone:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Michelola:
ehän sano. Vaan windows vista -> windows 7 = päivitys
Bittorrent -> utorrent = ihan eri ohjelmat mutta täysin samanlaiset samalta firmalta, ja kysymys oli että miksi näin
No onko tästä kenties aiheutunut harmia?
Vai pelkäätkö ettei µtorrenttiasi ole päivitetty tarpeaksi nopeasti?

:D
ei ollut mun alkuperäinen kysymys, halusin vaan tuoda ilmi että sun vertaus oli aivan pystyyn kuollut

HIROSHIMA 45
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95

1815.8.2010 14:58
jkstone
Inactive

Kyllä mä edelleen olen sitä mieltä, että Vistan ja seiskan käyttöliittämä ja toimintamahdollisuudet ovat melkein samat.


1916.8.2010 5:59

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jkstone:
Kyllä mä edelleen olen sitä mieltä, että Vistan ja seiskan käyttöliittämä ja toimintamahdollisuudet ovat melkein samat.
Microsofthan on teki 7:skan korvaamaan vistan ja lopettaa vistan kunhan saavat sen käyttäjät siirtymään 7:skaan.

Utorrentin taas alun perin teki ihan eri yritys bittorentin kilpailijaksi jonka myöhemmin BitTorrent Inc. osti. BitTorrent Incillä ei ole tietääkseni mitään suunnitelmia syrjäyttää bittorrenttia utorrentilla vaan pitää ne kilpailevina tuotteina.

2019.8.2010 21:27

Mutta eikös pojat ole pääasia, että molemmat kehittyvät?
Uusia versioita vaan Torrenteista sekä Windowsseista niin olemme tyytyväisiä, hyväähän tuossa oli nuo rajoitukset joita esim. Ruotsissa on :-)

2119.8.2010 22:20

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dracula:
Mutta eikös pojat ole pääasia, että molemmat kehittyvät?
Uusia versioita vaan Torrenteista sekä Windowsseista niin olemme tyytyväisiä, hyväähän tuossa oli nuo rajoitukset joita esim. Ruotsissa on :-)
Mikä ruotsalainen operaattori rajoittaa dataliikenteen määrää? Jos nyt siis puhutaan ihan internet-yhteyksistä, ei mistään mobiilijutuista.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....
1 kommentti
Googlelle valtavat sakot – EU vaatii Googlea purkamaan Android-sääntelyä Googlelle valtavat sakot – EU vaatii Googlea purkamaan Android-sääntelyä (18.7.2018 16:33)
Euroopan komission on määrännyt Googlelle 4,34 miljardin euron sakon yhtiön hakukoneen määräävää markkina-asemaa vahvistavien laittomien käytäntöjen vuoksi. Käytännössä kyse on siitä, että Google ....
Spotify muutti välimuistin tyhjentämistä – Ei pakota poistamaan ladattuja musiikkikappaleita Spotify muutti välimuistin tyhjentämistä – Ei pakota poistamaan ladattuja musiikkikappaleita (18.7.2018 06:48)
Spotify on tehnyt Android- ja iOS-sovelluksiinsa viimeisten viikkojen aikana pienen muutoksen, mutta se helpottaa monen kuuntelijan elämää ratkaisevasti. Ainakin arjessa on yksi ensimmäisen ....
Virtuaalilasit ottavat harppauksen eteenpäin – Vain yksi johto riittää Virtuaalilasit ottavat harppauksen eteenpäin – Vain yksi johto riittää (18.7.2018 06:30)
Seuraavien sukupolvien VR-lasien käyttömukavuus voi olla täysin toista luokkaa kuin nykyään, sillä VirtualLink-konsortio on esitellyt uuden USB-C-liitäntään pohjautuvan standardin, joka mahdollistaa ....
OnePlus 6:n kamera saa kehuja – Tarkennus on tarkka ja nopea OnePlus 6:n kamera saa kehuja – Tarkennus on tarkka ja nopea (17.7.2018 18:11)
Elisalla ja Telialla huippumyynteihin yltänyt OnePlus 6 saa suitsutusta valokuvaukseen erikoistuneelta DxO Labsilta. Puhelimen kamera saavutti DxOMark-testissä komeat 96 pistettä. OnePlussan ....
1 kommentti

Uutisarkisto