AfterDawn: IT-alan uutiset

Yle Areena näkyy pian Sonyn televisioissa

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 16.4.2010 17:15 Kommentteja (15)

Yle Areena näkyy pian Sonyn televisioissa Sony ja Yleisradio ovat päässeet sopimukseen Yle Areenan nettisisällön toimittamisesta Bravia Internet Video -palveluun. Sonyn uusista Bravia-taulutelevisioista ja Blu-ray-soittimista löytyvä Bravia Internet Video mahdollistaa useiden nettivideopalveluiden niputtamisen laitteiden käyttöliittymään.
YouTube ja muiden maailmanlaajuisten videopalveluiden lisäksi valikoimiin on saatu maakohtaisia nettipalveluita. Tammikuussa Sony kertoi yhteistyöstä tanskalaisen TV2:n Sputnik-palvelun kanssa. Sony kertoi jo tuolloin neuvottelevansa Ylen ja MTV3:n kanssa.

Bravia Internet Video ei vaadi uutta taulutelevisio, vaan sen käyttöön käy myös samaisella Bravia Internet Video -tuella varustettu Blu-ray-soitin. Tällaisia ovat muun muassa Sony BDP-S370, BDP-S570 ja BDP-S770.

Sony ja Yleisradio järjestävät ensi viikolla tapahtuman, jossa esitellää Yle Areenaa Sonyn laitteilla.

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

116.4.2010 18:02

Tuli juuri tänään tsekkailtua uudet sonyn mallit ja kyllä menee töllö taas vaihtoon. Houkutus liian suuri. Tosin MITÄ ylen areenaan tulee.. antaa olla sanomatta kokonaan minun mielipiteeni on se mikä on yleismafiaa kohtaan eikä se muutu.Se ei todellakaan hallitse minun vastaanotinta vaan <!%%#>

216.4.2010 18:21

Entäs ps3?

316.4.2010 18:31

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti poppah:
Entäs ps3?
Aivan saletilla tulee näkymään..

416.4.2010 18:50
MoiMi21
Inactive

tulipas ostettuu sonyn telkku just bravia syncin takii. eipä toimi ps3 80gb siinä.

516.4.2010 19:21

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MoiMi21:
tulipas ostettuu sonyn telkku just bravia syncin takii. eipä toimi ps3 80gb siinä.
ei toimi "faT:ssä"se. Slimi tukee tuota bravia-synchia ainoastaan. Tosin ei tuo ehkä niin elämää kaatava tominto ole jos on vähänkään elämää ruumiissä muuten ;)

616.4.2010 19:38

jossain olikin artikkeli siitä kuinka tyhmiltä otetaan rahat pois tälläsillä ns ominaisuuksilla jotka ainoastaan on softattu telkkuun.
ei se tyhmä ole joka pyytää.. vaan se joka siitä sen maksaa..
ja niitä tyhmiä tuntuu riittävan aikalailla nykysin... =D

716.4.2010 21:03

vaikee vaan mennä areena.yle.fi ja siirtaa kuva telkkariin, ei tarvi olla sonyn...

ihan yhtä turha ominaisuus kun nää integroidut facebookit ja youtubet...kaikilla kuitenkin on PC

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.4.2010 @ 21:04

816.4.2010 21:21

täähä on kiva juttu :)

916.4.2010 21:29

Tunkis nyt sitte Katsomon myös kaikkialle eikä vaan tuota tylsää Yle Areenaa :|

1017.4.2010 15:02

Juuri tänään tuli postista uus sonyn taulutöllö, voi kattoo kotikatuu ;)

1119.4.2010 14:09

Ei kovinkaan hyödyllinen, tietokone on paremminkin nettiä varten. Ja tv-ohjelmiahan voi muutenkin tallentaa digiboksiin, joten miksi pitäisi jälkikäteen netistä katsoa.

1219.4.2010 15:04

Tämä on kovinkin hyödyllinen ominaisuus ylipäätänsä minun mieleeni. Olin mielissäni kuullessani, että yle arenaa, maikkarin katsomoa sekä nelosen ruutua ollaan houkuttelemassa mukaan palveluun.

Kyllä tämä ominaisuus on omiaan niille, jotka eivät halua sotkea tietokonetta televisioon, eivät jostain syystä ole hankkinut tallentavaa boxia, haluavat säästää sähköä (yksi energiapihi telkkari vie varmasti vähemmän sähköä kuin sen rinnalla digiboxi ja tietokone). Omat hyötynsä tässä on ja tämä on toivottavasti osittainen tulevaisuus television katselussa.

Kaikkia tämä ei kiinnosta, toisia ei miellytä ja kolmatta harmittaa. Minä pidän.

1320.4.2010 14:12

Samalla ollaan tukemassa IPad laitteita suoralla H264 tuella ilman flashiä... Miksei huomioda samalla tavalla esim. linux käyttäjiä? Saa nähdä kuinka nopeasti iPad tuki valuu linux laitteisiin ....

Ja asiata kolmanteen, maksulliset kaapelikanavat on jäämässä kilpauilussa alakynteen, siinä pitäkööt conax paritetut tuotteensa.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.4.2010 @ 14:14

1423.4.2010 19:26
hckölliliivimies
Vahvistamaton

telkkarit on gay ja niin on muuten yleareenakin

1515.8.2010 15:41

Moro, ostin taulutelkkarin eilen ja liitin wlan verkkoon. Hyvin toimii YLE Arena 1M yhteydellä, kätevä on se ja toimiva. Toivottavasti myös Katsomo tukee jatkossa palvelua.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
1 kommentti
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....
1 kommentti
Googlelle valtavat sakot – EU vaatii Googlea purkamaan Android-sääntelyä Googlelle valtavat sakot – EU vaatii Googlea purkamaan Android-sääntelyä (18.7.2018 16:33)
Euroopan komission on määrännyt Googlelle 4,34 miljardin euron sakon yhtiön hakukoneen määräävää markkina-asemaa vahvistavien laittomien käytäntöjen vuoksi. Käytännössä kyse on siitä, että Google ....
2 kommenttia
Spotify muutti välimuistin tyhjentämistä – Ei pakota poistamaan ladattuja musiikkikappaleita Spotify muutti välimuistin tyhjentämistä – Ei pakota poistamaan ladattuja musiikkikappaleita (18.7.2018 06:48)
Spotify on tehnyt Android- ja iOS-sovelluksiinsa viimeisten viikkojen aikana pienen muutoksen, mutta se helpottaa monen kuuntelijan elämää ratkaisevasti. Ainakin arjessa on yksi ensimmäisen ....
1 kommentti
Virtuaalilasit ottavat harppauksen eteenpäin – Vain yksi johto riittää Virtuaalilasit ottavat harppauksen eteenpäin – Vain yksi johto riittää (18.7.2018 06:30)
Seuraavien sukupolvien VR-lasien käyttömukavuus voi olla täysin toista luokkaa kuin nykyään, sillä VirtualLink-konsortio on esitellyt uuden USB-C-liitäntään pohjautuvan standardin, joka mahdollistaa ....

Uutisarkisto