AfterDawn: IT-alan uutiset

AfterDawnin uusi versio testauksessa -- muokattava sivusto

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 1.4.2010 12:02 Kommentteja (15)

AfterDawnin uusi versio testauksessa -- muokattava sivusto Suomenkielinen AfterDawn.com päivittyi nykyiseen, niin kutsuttuun v4-ulkoasuun viime marraskuussa. Julkaisun jälkeen työ kulissien takana on kohdistunut paitsi sivuston englanninkielisen version päivittämiseen, niin myös uuden sivustoversion kehittämiseen. Nyt uusi v5-ulkoasu on testattavana!
Saamme jokaisen sivustopäivityksen yhteydessä hurjia määriä asiallista ja vähemmän asiallista palautetta erityisesti sivuston ulkoasuun liittyen. Sivuston kehittäminen sai suuntansa muun muassa seuraavista käyttäjäpalautteista:
  • "tuossa noi niin väärässä paikassa ja mainokset!1" -olli-tapani
  • "miksi haku eioo alhaalla?" -juuso666
  • "voisko noi lataukset laittaa paremmin esille pliiiis" -rouva58

"Johtuen monipuolisesta ja -muotoisesta palautteesta olemme pyrkineet miellyttämään kaikkien käyttäjiemme mieltymyksiä", kertoo AfterDawnin tekninen johtaja Jari Ketola. "Muokattava sivusto on ollut pitkän aikaa eräänlainen Graalin Malja nettijulkaisijoille, nyt se on saavutettu."

Uusi sivusto mahdollistaakin täysin muokattavan ulkoasun, jossa sivustoelementtejen uudelleenjärjesteleminen onnistuu hiirellä raahaamalla. Oman ulkoasun luominen on nyt helppoa kuin heinän teko.

Sivusto on vielä toistaiseksi raskaasti kehityksen alla, joten kaikki sivut eivät toimi vielä täysin. Lisäksi Internet Explorer -selaimilla sivuston käyttökokemus poikkeaa lopullisesta tuotteesta. Alla olevasta linkistä pääset testaamaan uutta ulkoasua muutamilla sivuston suosituimmilla osa-alueilla. Muistathan kertoa mielipiteesi uutiskommenteissa!

Etusivu v5
Uutiset v5
Keskustelu v5
Download.fi v5

Päivitys 2.4.2010:

Olemme poistaneet testiversion toistaiseksi käytöstä. Selvitämme, miten muutos vaikutti sivujen käyttöön ja tulemme jatkojalostamaan muokattavuutta kerättyjen kokemusten perusteella.

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

11.4.2010 12:09

tänhän vois toteuttaa ihan oikeestikkin ;)

21.4.2010 12:11

Haiskahtaa aprillipilalta. Sinänsä melko hieno idea. :D

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 1.4.2010 @ 12:11

31.4.2010 12:12
AfterDawn Addict

Juokaa sitä kuravettä ;D

41.4.2010 12:17

;-)

Kylläpä V5 tulee nopeesti V4 jälkeen...

51.4.2010 13:00

Tein bugi raportin. Elementtien raahaus toiminto ei toimi firefox selaimelle! mutta muuten todella kiva ja tarpeellinen uudistus jota onkin jo kaivattu pitkään.. :)

61.4.2010 13:11

Ihan hyvä, mutta tuossa ei mitään järkeä.

Puhelinvertailussa tuota ominaisuutta ei edes ole...

71.4.2010 13:16

juu,ja sain sen käsityksen jotta v.5 olisi tulossa myös ns. sandbox toiminto joka edes auttaa moderaattoreiden työtä<+? :)miten liene tämän laita?

81.4.2010 13:24

Nyt mun suussa on sitten kuravelliä. Tyytyväisiä?

91.4.2010 14:53

Hyvä ideahan tuo on vaikka pilaa onkin. :D Vielä parempi ois kun sais liikuttelun lisäksi suljettua niitä elementtejä.

101.4.2010 15:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 6630nokia:
Ihan hyvä, mutta tuossa ei mitään järkeä.

Puhelinvertailussa tuota ominaisuutta ei edes ole...
Kyllä toiminnallisuus löytyy myös Puhelinvertailusta!

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bluejack:
Tein bugi raportin. Elementtien raahaus toiminto ei toimi firefox selaimelle! mutta muuten todella kiva ja tarpeellinen uudistus jota onkin jo kaivattu pitkään.. :)
Omalla Firefoxillani (3.6.2) uudistus toimi kyllä hienosti.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti miketso:
Hyvä ideahan tuo on vaikka pilaa onkin. :D Vielä parempi ois kun sais liikuttelun lisäksi suljettua niitä elementtejä.
Erittäin hyvä kehitysehdotus. Tuplaklikkaus olisi varmastikin hyvä tapa sulkea ylimääräiset elementit?

Älkää ihmiset juoko kuravelliä - menee pääsiäinen ihan pilalle.

111.4.2010 16:20

Jei. Vieläkö saisi värejäkin muuteltua, esim keskustelu alueiden pohja/tekstin väri. Valkoista mustalla voisi olla kiva, tai sitten C64 meiningillä eli sininen pohja ja valkoisella tekstit. Ja niin tietty omat fontit kehiin. Omia taustakuvia voisi myös harkita esim oma.afterdawn:iin.

Ja juu itsellä toimi tuo raahaus juttu foxilla ihan hienosti. Aprillipilaksi ihan toimiva. Mutta nuo omat fontti/taustakuva jutut voisivat olla kiva uudistus. Samoin kuin mahdollisen Avatarin lisääminen nimen lisäksi keskustelu alueille.

121.4.2010 17:34
Kyy
Vahvistamaton

Muuten hyvä mutta mainosten paikkaa ei saa siirrettyä :(

131.4.2010 21:02

Ainakin voi raahata mainokset pois :)

142.4.2010 11:19

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kyy:
Muuten hyvä mutta mainosten paikkaa ei saa siirrettyä :(
Kyllä mainoksia voi siirtää...

154.4.2010 13:11

Olisi ihan kiva kun rekistöröityneet käyttäjät voisivat käyttää omaa css tiedostoa / jokaiselle käyttäjälle olisi mahdollista luoda oma tyyli (vaikka sitten jostain perustyylistä).

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

WhatsAppin jättänyt perustaja sijoitti kymmeniä miljoonia kilpailevaan viestisovellukseen WhatsAppin jättänyt perustaja sijoitti kymmeniä miljoonia kilpailevaan viestisovellukseen (22.2.2018 22:20)
WhatsApp on maailman suosituin viestisovellus, jonka käyttäjämäärissä lähelle pääsee vain toinen yli miljardin käyttäjän viestin, Facebook Messenger. Molemmat omistaa tietysti Facebook, joka ....
Bloomberg: Apple uudistaa AirPods-kuulokkeita parilla tärkeällä ominaisuudella Bloomberg: Apple uudistaa AirPods-kuulokkeita parilla tärkeällä ominaisuudella (22.2.2018 21:15)
Applen viime vuoden iPhone-julkaisut toivat merkittäviä uudistuksia yhtiön älypuhelinlinjastoon. Monille iPhone X:n näyttö ja käyttöliittymäuudistukset olivat merkittävin uudistus vuosikausiin, ....
1 kommentti
Amazon kasvattaa kassattomien Amazon Go -kauppojen määrää Amazon kasvattaa kassattomien Amazon Go -kauppojen määrää (22.2.2018 20:10)
Amazon kertoi pari vuotta sitten visiosta, jossa elintarvikekaupassa käyvän asiakkaan ei tarvitsisi jonottaa kassalla lainkaan, vaan voisi kävellä tuotteet valittuaan suoraan ovesta ulos. Amazon ....
Android Oreo -päivitykset lähtivät käyntiin Galaxy S8:lle Android Oreo -päivitykset lähtivät käyntiin Galaxy S8:lle (22.2.2018 18:56)
Samsung sai aiemmin tässä kuussa vihdoin julkaistua Android 8.0 Oreo -päivityksen viime vuoden Galaxy S -lippulaivapuhelimelleen. Galaxy S8:n omistajat joutuivat kuitenkin pian pettymään, sillä ....
uTorrentista löytyi vakava haavoittuvuus – Lataa päivitys täältä uTorrentista löytyi vakava haavoittuvuus – Lataa päivitys täältä (22.2.2018 15:38)
BitTorrentin kehittämästä suositusta uTorrent-asiakasohjelmasta on löytynyt vakavia haavoittuvuuksia. Googlella työskentelevä tietoturvatutkija Tavis Ormandy havaitsi ohjelmissa olevien ....

Uutisarkisto