AfterDawn: IT-alan uutiset

TVGorge tuo jenkkisarjat suomalaistenkin selaimiin

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 5.2.2010 16:03 Kommentteja (12)

TVGorge tuo jenkkisarjat suomalaistenkin selaimiin Mikäli toiveissasi on ollut Hulun laajeneminen Eurooppaan tai vastaavanlaisen palvelun lanseeraaminen suomalaistenkin saataville, niin nyt on onni potkaissut. Hiljattain avattu TVGorge on palvelu, joka tuo jenkkitelevision helmet Flash-tuella varustettuun nettiselaimeen. Vastaavanlaisia palveluita on näkynyt rapakon takana useita, mutta niiden käyttäminen on vaatinut vähintäänkin yhdysvaltalaisen välityspalvelimen käyttöä, useimmissa tapauksissa edes se ei riitä. Suositun nettipalvelukonseptin heikkous onkin ollut, ettei niitä olla nähty vanhan mantereen puolella.
TVGorge tuo valtaosan jenkkitelevision tarjonnasta saatavilla ympäri maailman. Käyttöön tarvitsee ainoastaan Flashiä tukevan selaimen. Palvelua esitellessä TechCrunch kysyy kuitenkin varsin osuvan kysymyksen: Onko tämä laillista?

TVGorge kertoo, ettei videoita säilytetä sivuston palvelimilla, vaan kerää videot kolmansilta osapuolilta ja upottaa ne sivustolleen. Sivustolla mainitaan yhteistyökumppaneiksi Hulu, TV.com, TV Duck ja TVGuide.com, joka herättää luottamusta, mutta onko asian laita todellisuudessa näin?

Tarjontaa on jo nyt huimasti, vaikka kyseessä on juuri ensiaskeleensa ottanut palvelu. Sarjoja on tarjolla pitkälle toista sataa ja useista sarjoista tarjolla on kaikki kaudet ja jaksot. Pikaisessa testissä videot latautuvat nopeasti ja toimivat todellakin ilman proxyjen säätöä tai mitään muutakaan. Kuvanlaadussa on tosin parantamisen varaa.

Koska äkkijulkisuus voi nostaa palvelusta kohtalokkaan kohun, niin suosittelen katsastamaan palvelun pikimmiten osoitteesta TVGorge.com.

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

15.2.2010 16:11

Eli käytännössä meillä on jälleen yksi palvelu, jossa on satunnaisia, huonolaatuisia pätkiä läjässä? Jes...

25.2.2010 16:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dreamlore:
Eli käytännössä meillä on jälleen yksi palvelu, jossa on satunnaisia, huonolaatuisia pätkiä läjässä? Jes...
Sinänsä sama konsepti, juu, mutta käytännön toteutus vaikuttaa erittäin mallikkaalta, vaikka kuvanlaatu ei mitään Hulu-tasoa olekaan. Jokaisesta sarjasta on nätisti kaikki jaksot seasoneittain järjesteltynä, First air date listattuna, jne. Tuossa nyt yhtenä esimerkkinä:

http://tvgorge.com/shows/30-rock/

Vasemmanpuoleinen sivupalkki on aika kätevä.

35.2.2010 17:04

Hyvältä vaikuttaa mutta laatu on kuraan, source flv filu on 45min sarjassa 48 megaa??? Vaikka millä kodekilla pakkaa niin laatu on kuraa tuolla tiedostokoolla.

45.2.2010 17:18
AfterDawn Addict

Hyvän näköinen palvelu kyllä, mutta kuten jo todettu, kuvanlaatu on kuraa

55.2.2010 18:01

Lataus Flashgot:lla ja konversio MP4 soittimelle sopivaksi ja mukavaa katseltavaa riittää reissun päällä.

Edit:typo

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.2.2010 @ 18:02

65.2.2010 18:37

tuli kokeiltua aikaisemmin viikolla. kuvanlaatu ei tosiaan päätä huimannut. Toisaalta videoiden määrä on positiivinen. Jollain tavalla vaikea kuvitella, että tuo palvelu olisi laillinen/virallinen. Jos laatua haluaa niin kannattaa kokeilla vaikkapa ninjavideo.net:iä.

75.2.2010 19:17

Laatu ei minua vaivannut, kunhan saa katsottua (eipä sitä HDta tarvitse ainakaan 3 tuuman näytöllä).

Kiinnitin huomioni Flowplayerin copyrightin: firmahan on "Oy", lienee Suomesta?

Lisäksi linkkejä, jotka eivät aivan vieneet sinne minne piti (ehkä tahaton bugi).
WOT taas antoi vakavat varoitukset jaksojen latatauspalvelusta (phishing...).

Näyttäisi ettei aivan kaikki ole mallillaan.
No, nautitaan niin kauan kuin voidaan!

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.2.2010 @ 19:18

86.2.2010 0:09

Ei jostain syystä toiminut opera mobilella nuo flashit. Suomalainen Flowplayer tosiaan on http://flowplayer.org/company.html

96.2.2010 14:11

Todella surkea kuva, ei maksa vaivaa.

108.2.2010 11:34

Mitä kaikki marisee et laatu on kuraa... Jos tarjonta on noin suuri ja monta hyvää sarjaa löytyy niin miellummin katton ne huono laatusena kun maksan 60€ per tuotantokausi

1115.3.2010 14:15

Eipä toimi enää tämäkään :( Nykyään tarjoaa vain linkkejä: Amazon VOD, NetFlix ja Hulu, vaan eipä toimi mikään niistä.

Harmillista, kun oli niin hyvin lajiteltu kaikki sarjat ja jaksot.

1216.3.2010 9:02

Joo satuin näkemään hienon uutisen, vihdoinkin Suomessa?
Ajattelin että kokeillaan nyt sitten.
No rankka pettymys niinkuin oletinkin.
Joka ikinen pätkä on johonkin suuntaan maksullinen.
Onneks Formulat näkyy vielä suorana ilmatteeks.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Netflix järkytti sijoittajia – Tilaajamäärät jäivät pahasti ennusteista Netflix järkytti sijoittajia – Tilaajamäärät jäivät pahasti ennusteista (17.7.2018 06:56)
Netflix joutui aiheuttamaan pettymyksen sijoittajille julkaisemalla kasvuluvut, jotka jäivät kuitenkin odotuksista. Osavuosituloksen julkistuksen jälkeen Netflixin kurssi putosi jälkihuutokaupassa ....
Galaxy S10 ottaa mallia iPhoneista – Sisältää myös Applen hylkäämän tekniikan Galaxy S10 ottaa mallia iPhoneista – Sisältää myös Applen hylkäämän tekniikan (17.7.2018 06:39)
Korealainen The Bell -julkaisu kertoi viime viikolla tiedoista, joiden mukaan Samsungilta olisi tulossa ensi vuonna peräti kolme Galaxy S10 -mallia. Tähän asti erilaisia kokovariaatioita on ....
Skype uudistui – Saa tuen puheluiden nauhoitukselle Skype uudistui – Saa tuen puheluiden nauhoitukselle (16.7.2018 19:42)
Aikoinaan nettivideopuheluiden ykköseksi muodostunut Skype on saamassa ominaisuuden, jota palvelun käyttäjät ovat jollain tasolla toivoneet ehkä jo 15 vuotta – nimittäin mahdollisuuden nauhoittaa puheluita. ....
Hinnat eivät ole nousussa – Galaxy Note9:n hinta jäämässä tuhannen euron tasolle Hinnat eivät ole nousussa – Galaxy Note9:n hinta jäämässä tuhannen euron tasolle (16.7.2018 06:53)
Uuden sukupolven teknologiassa ominaisuudet lisääntyvät ja tehostuvat, mutta hinta pysyy usein samalla tasolla kuin aiemminkin. Tästä näkökulmasta katsottuna ei pitäisi olla kovin suuri ihme, ....
3 kommenttia
Koneoppimisen aikakausi – Tarjoukset eivät ole enää samoja kaikille Koneoppimisen aikakausi – Tarjoukset eivät ole enää samoja kaikille (16.7.2018 06:41)
Supercellin data scientist Jarno Seppälä piti hiljattain esitelmän Games First -tapahtumassa, missä on kertoi miten peliyhtiö hyödyntää koneoppimisen mahdollisuuksien Clash Royale -pelissä. ....

Uutisarkisto