AfterDawn: IT-alan uutiset

TVGorge tuo jenkkisarjat suomalaistenkin selaimiin

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 5.2.2010 16:03 Kommentteja (12)

TVGorge tuo jenkkisarjat suomalaistenkin selaimiin Mikäli toiveissasi on ollut Hulun laajeneminen Eurooppaan tai vastaavanlaisen palvelun lanseeraaminen suomalaistenkin saataville, niin nyt on onni potkaissut. Hiljattain avattu TVGorge on palvelu, joka tuo jenkkitelevision helmet Flash-tuella varustettuun nettiselaimeen. Vastaavanlaisia palveluita on näkynyt rapakon takana useita, mutta niiden käyttäminen on vaatinut vähintäänkin yhdysvaltalaisen välityspalvelimen käyttöä, useimmissa tapauksissa edes se ei riitä. Suositun nettipalvelukonseptin heikkous onkin ollut, ettei niitä olla nähty vanhan mantereen puolella.
TVGorge tuo valtaosan jenkkitelevision tarjonnasta saatavilla ympäri maailman. Käyttöön tarvitsee ainoastaan Flashiä tukevan selaimen. Palvelua esitellessä TechCrunch kysyy kuitenkin varsin osuvan kysymyksen: Onko tämä laillista?

TVGorge kertoo, ettei videoita säilytetä sivuston palvelimilla, vaan kerää videot kolmansilta osapuolilta ja upottaa ne sivustolleen. Sivustolla mainitaan yhteistyökumppaneiksi Hulu, TV.com, TV Duck ja TVGuide.com, joka herättää luottamusta, mutta onko asian laita todellisuudessa näin?

Tarjontaa on jo nyt huimasti, vaikka kyseessä on juuri ensiaskeleensa ottanut palvelu. Sarjoja on tarjolla pitkälle toista sataa ja useista sarjoista tarjolla on kaikki kaudet ja jaksot. Pikaisessa testissä videot latautuvat nopeasti ja toimivat todellakin ilman proxyjen säätöä tai mitään muutakaan. Kuvanlaadussa on tosin parantamisen varaa.

Koska äkkijulkisuus voi nostaa palvelusta kohtalokkaan kohun, niin suosittelen katsastamaan palvelun pikimmiten osoitteesta TVGorge.com.

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

15.2.2010 16:11

Eli käytännössä meillä on jälleen yksi palvelu, jossa on satunnaisia, huonolaatuisia pätkiä läjässä? Jes...

25.2.2010 16:36

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dreamlore:
Eli käytännössä meillä on jälleen yksi palvelu, jossa on satunnaisia, huonolaatuisia pätkiä läjässä? Jes...
Sinänsä sama konsepti, juu, mutta käytännön toteutus vaikuttaa erittäin mallikkaalta, vaikka kuvanlaatu ei mitään Hulu-tasoa olekaan. Jokaisesta sarjasta on nätisti kaikki jaksot seasoneittain järjesteltynä, First air date listattuna, jne. Tuossa nyt yhtenä esimerkkinä:

http://tvgorge.com/shows/30-rock/

Vasemmanpuoleinen sivupalkki on aika kätevä.

35.2.2010 17:04

Hyvältä vaikuttaa mutta laatu on kuraan, source flv filu on 45min sarjassa 48 megaa??? Vaikka millä kodekilla pakkaa niin laatu on kuraa tuolla tiedostokoolla.

45.2.2010 17:18
AfterDawn Addict

Hyvän näköinen palvelu kyllä, mutta kuten jo todettu, kuvanlaatu on kuraa

55.2.2010 18:01

Lataus Flashgot:lla ja konversio MP4 soittimelle sopivaksi ja mukavaa katseltavaa riittää reissun päällä.

Edit:typo

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.2.2010 @ 18:02

65.2.2010 18:37

tuli kokeiltua aikaisemmin viikolla. kuvanlaatu ei tosiaan päätä huimannut. Toisaalta videoiden määrä on positiivinen. Jollain tavalla vaikea kuvitella, että tuo palvelu olisi laillinen/virallinen. Jos laatua haluaa niin kannattaa kokeilla vaikkapa ninjavideo.net:iä.

75.2.2010 19:17

Laatu ei minua vaivannut, kunhan saa katsottua (eipä sitä HDta tarvitse ainakaan 3 tuuman näytöllä).

Kiinnitin huomioni Flowplayerin copyrightin: firmahan on "Oy", lienee Suomesta?

Lisäksi linkkejä, jotka eivät aivan vieneet sinne minne piti (ehkä tahaton bugi).
WOT taas antoi vakavat varoitukset jaksojen latatauspalvelusta (phishing...).

Näyttäisi ettei aivan kaikki ole mallillaan.
No, nautitaan niin kauan kuin voidaan!

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 5.2.2010 @ 19:18

86.2.2010 0:09

Ei jostain syystä toiminut opera mobilella nuo flashit. Suomalainen Flowplayer tosiaan on http://flowplayer.org/company.html

96.2.2010 14:11

Todella surkea kuva, ei maksa vaivaa.

108.2.2010 11:34

Mitä kaikki marisee et laatu on kuraa... Jos tarjonta on noin suuri ja monta hyvää sarjaa löytyy niin miellummin katton ne huono laatusena kun maksan 60€ per tuotantokausi

1115.3.2010 14:15

Eipä toimi enää tämäkään :( Nykyään tarjoaa vain linkkejä: Amazon VOD, NetFlix ja Hulu, vaan eipä toimi mikään niistä.

Harmillista, kun oli niin hyvin lajiteltu kaikki sarjat ja jaksot.

1216.3.2010 9:02

Joo satuin näkemään hienon uutisen, vihdoinkin Suomessa?
Ajattelin että kokeillaan nyt sitten.
No rankka pettymys niinkuin oletinkin.
Joka ikinen pätkä on johonkin suuntaan maksullinen.
Onneks Formulat näkyy vielä suorana ilmatteeks.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

YouTube Gaming -sovelluksen kehitys loppuu – Täältä löydät pelivideot jatkossa YouTube Gaming -sovelluksen kehitys loppuu – Täältä löydät pelivideot jatkossa (19.9.2018 08:16)
YouTube lähti pelivideoihin mukaan hieman myöhässä, minkä takia Twitch on päässyt kasvamaan nykyiseen kokoluokkaansa videopalveluna. YouTube on yrittänyt kampittaa Twitchiä omalla YouTube Gaming ....
Firefox hyppäsi virtuaaliseen todellisuuteen – Lataa Firefox Reality Firefox hyppäsi virtuaaliseen todellisuuteen – Lataa Firefox Reality (19.9.2018 08:02)
Jos tykkäät käyttää Firefoxia tietokoneella ja puhelimessa, niin enää ei ole syytä olla käyttämättä sitä myös virtuaalilaseilla. Mozilla on nimittäin julkaissut Firefox Reality -nimisen verkkoselaimen, ....
Amazon aikoo tuoda ääniavustajansa mikroaaltouuniin ja autoon Amazon aikoo tuoda ääniavustajansa mikroaaltouuniin ja autoon (18.9.2018 20:15)
Amazonia ei tunneta teknologiayhtiönä, mutta se silti toimi ääniavustajien ja älykaiuttimien pioneerina. Nyt biljoonan dollarin verkkokauppajätti työstää ainakin kahdeksaa Alexalla varustettua laitetta. ....
Googlen Family Link antaa vanhemmille avaimet teinien puhelimiin Googlen Family Link antaa vanhemmille avaimet teinien puhelimiin (18.9.2018 19:50)
Google julkisti perheiden välisiä älypuhelinkuvioita helpottavan Family Link -hubin viime vuoden puolella. Erityisen käytännöllinen ominaisuus on EU:n tietosuojadirektiivin eli GGDPR:n jälkimainingeissa. ....
Samsungin älypuhelimiin lisää mullistuksia: J-sarja saa kirveestä, Galaxy M tilalle Samsungin älypuhelimiin lisää mullistuksia: J-sarja saa kirveestä, Galaxy M tilalle (18.9.2018 18:55)
Samsung on vuosien saatossa ollut yhdessä Applen kanssa älypuhelinmarkkinoiden stabilointiaines. Korealaisyhtiöltä on voinut vuosi toisensa jälkeen odottaa samaa kaavaa, jolla menestystä onkin ....

Uutisarkisto