AfterDawn: IT-alan uutiset

Raitiovaunuihin ja metroihin uutisnäytöt

Kirjoittaja Lauri Jämsä @ 12.1.2010 17:31 Kommentteja (9)

Raitiovaunuihin ja metroihin uutisnäytöt JCDecaux Finland aikoo asentaa kaikkiin HKL:n metro- ja raitiovaunuihin näyttöruudut, joissa näytetään muun muassa uutisia. Uutissisällöstä vastaa kaupunkilehti Vartin toimitus.
"Raitiovaunuilla ja metrolla tehdään viikoittain lähes 2,5 miljoonaa matkaa, joten kyse on erittäin merkittävästä jakelukanavasta", kertoo pääkaupunkiseudun Vartin päätoimittaja Janne Kaijärvi.

"Näyttöruutujen sisältö rakennetaan matkustajan kannalta ainutlaatuiseksi, hyperpaikalliseksi uutisvirraksi. Uusi kanava vahvistaa Sanoma Kaupunkilehtien asemaa pääkaupunkiseudun johtavana paikallisuutisten tuottajana", hän jatkaa.

Tiedotusjärjestelmä tulee käsittämään yhteensä lähes 800 20-tuumaista näyttöruutua. Näytöillä tullaan julkaisemaan päivittäin useita kymmeniä uutta jakelukanavaa varten räätälöityjä uutisia. Keskimäärin näyttöjä tullaan asentamaan kaksi kappaletta jokaista vaunua kohden.

Kaupunkilehti Vartti jaetaan pääkaupunkiseudulla 428 000 talouteen joka keskiviikko.

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

112.1.2010 18:52

Kyllähän ratikassa ja metrossa saattaa kulkee paljon ihmisiä, ja niistäkin varmaan 90% kulkee 1-3 pysäkkiä eli aika vähän aikaa. Joten miksei busseihinkin laiteta sitten näyttöjä? Siellähän ne ihmiset yleensä pitempään on??

212.1.2010 20:18

Kyllä busseissa oon jo näitä pari kertaa nähny.

312.1.2010 20:38

Total Recal!!1

412.1.2010 22:40

a) vartti on paska lehti(no offense)
b) antakaa ihmisten vaan kuunnella musaa, se näyttää toimivan hyvin. uutiset(jotenkin mä arvaan et mainokset myös) sotkis nykyisen toimivan systeemin. entäs jos joku kivikautine pappa yrittää pyytää olemaan hiljaa et voi kuulla uutisia?
c) nyt on lama ja kaikki tää muu paska meneillää, mitäs jos otettais nää rahat ja kansallisoopperan avustusrahat(+ muu turhat avustukset) ja investoitais vanhustenhoitoon tai jotain? turha yrittää promoo suomee ja helsinkii mitenkää metropolina maailmalle kun se ei oo sellane... ja promoomine ei kans auta ku suomalaiset näköjää haluu välittää sellast kuvaa et tääl elää hulluja ihmisiä. toisaalta onhan ne helsingin rahoja ja silleen mut silti aika turhaa touhua

512.1.2010 23:50

"mitäs jos otettais nää rahat [...] ja investoitais vanhustenhoitoon tai jotain?"

Yksityisen yrityksen syy lahjoittaa liiketoimintansa kasvattamiseen tarkoitetut rahansa kunnan palveluihin on?

"toisaalta onhan ne helsingin rahoja"
Aa. Ennen seuraavaa protestia on suositeltavaa lukea ensin uutinen.

613.1.2010 0:38

Niin no, eikös niistä juuri sillä tavalla tule Helsingin (tai tarkemin kai HKL:n) rahoja, kun mainosfirma maksaa niistä mainospaikoista?

713.1.2010 2:36

Tulee.

813.1.2010 12:37

Minä sain ainakin sellaisen käsityksen, että vaunuissa olisi nimenomaan tarkoitus NÄYTTÄÄ uutisia. Siis matkustajilla olisi mahdollisuus lukea itse uutiset näytöstä.

913.1.2010 18:55

Kauan siinä meni että joku tämän tajusi, jo pitkään löytynyt vastaavaa ulkomailta ja kyllähän porukka sitä intensiivisesti töllää noinkin tylsässä tilanteessa.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Samsung nostaa Galaxy S9:n hintaa – Näin paljon se maksaa Samsung nostaa Galaxy S9:n hintaa – Näin paljon se maksaa (23.2.2018 15:09)
Sunnuntaina esiteltävästä Samsungin Galaxy S9:stä tiedetään jo lähes kaikki tietämisen arvoinen. Muotoilu, tekniikka ja myynnin aloituspäivä ovat olleet jo hyvän tovin tiedossa. Sen sijaan puhelimen ....
5G-läppärit rynnivät markkinoille aiemmin kuin luulitkaan 5G-läppärit rynnivät markkinoille aiemmin kuin luulitkaan (23.2.2018 14:46)
Nokia kokeili aikoinaan millaista kysyntää matkapuhelinverkkoon kytkeytyvällä kannettavalla tietokoneella on. Markkinat eivät reagoineet 3G-yhteydellä varustettuun kannettavaan erityisen hyvin, ....
SIM-kortit halutaan hävittää kokonaan – iSIMit tulevat SIM-kortit halutaan hävittää kokonaan – iSIMit tulevat (23.2.2018 14:36)
Älypuhelimet ovat tiiviisti pakattuja tietokoneita, joissa uusien ominaisuuksien tai suorituskyvyn lisääminen tarkoittaa lähes aina pinta-alan tarvetta muodossa tai toisessa. Tämän takia älypuhelinvalmistajat ....
1 kommentti
WhatsAppin jättänyt perustaja sijoitti kymmeniä miljoonia kilpailevaan viestisovellukseen WhatsAppin jättänyt perustaja sijoitti kymmeniä miljoonia kilpailevaan viestisovellukseen (22.2.2018 22:20)
WhatsApp on maailman suosituin viestisovellus, jonka käyttäjämäärissä lähelle pääsee vain toinen yli miljardin käyttäjän viestin, Facebook Messenger. Molemmat omistaa tietysti Facebook, joka ....
Bloomberg: Apple uudistaa AirPods-kuulokkeita parilla tärkeällä ominaisuudella Bloomberg: Apple uudistaa AirPods-kuulokkeita parilla tärkeällä ominaisuudella (22.2.2018 21:15)
Applen viime vuoden iPhone-julkaisut toivat merkittäviä uudistuksia yhtiön älypuhelinlinjastoon. Monille iPhone X:n näyttö ja käyttöliittymäuudistukset olivat merkittävin uudistus vuosikausiin, ....
1 kommentti

Uutisarkisto