AfterDawn: IT-alan uutiset

AfterDawn Facebookissa

Kirjoittaja Petteri Pyyny (Google+) @ 5.1.2010 15:06 Kommentteja (9)

AfterDawn Facebookissa AfterDawnilla on ollut jo vuosia parikin epävirallisempaa ryhmää Facebookissa, mutta varsinaiset viralliset "fanisivut" ovat puuttuneet. Nyt tuohon asiaan saatiin muutos -- suomenkielisen AfterDawnin Facebook-fanisivut löytyvät täältä:
AfterDawn Suomi

Liittymällä faniksi pystyt mm. seuraamaan AfterDawnin uutisia suoraan Facebook -seinältäsi. Lähitulevaisuudessa tulemme käyttämään fanisivujamme myös yhtenä palautekanavanamme, jonka kautta käyttäjät voivat kommentoida sivustomme uudistuksia, kertoa mielipiteitään palveluistamme, jne. Eli pyrimme tavoittamaan Facebookin kautta myös käyttäjät, joita emme ehkä muuten tavoittaisi (mm. keskustelualueidemme kautta).

Edellinen Seuraava  

9 kommenttia

15.1.2010 23:07

No voihan Venäjä, pitääkö joka ikinen asia siirtää tonne naamakirjaan. En tiedä muista mutta olisin ainakin itse pärjänny ilman naamakirja fanisivuja. Ymmärrän toki että näkyvyyttä halutaan sivustolle, toivon vaan ettei tuohon käytetä liikaa aikaa.

26.1.2010 0:20

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jodl:
Ymmärrän toki että näkyvyyttä halutaan sivustolle, toivon vaan ettei tuohon käytetä liikaa aikaa.
Näin pienellä putiikilla ei valitettavasti ole sellaista luksusta kuin "liikaa aikaa" :-) Eli homma yritetään hoitaa tyylikkäästi ja hyvin, mutta kuitenkin siten, että päähuomio pysyy itse saitin ja sisällön kehittämisessä. Naamakirjan avulla vain pystytään ehkä tavoittamaan myös ihmisiä jotka eivät koko saitista mitään olleet aiemmin tienneetkään. Ja toisaalta sinne voi ajan kanssa muodostua hieman erilainen kulttuuri palautekanavan muodossa kuin esim. forumeiden kautta syntyvä palautekeskustelu on -- erilaiset näkökulmat ovat aina varsin tervetulleita.

36.1.2010 0:56

Ihan kiva juttu mielestäni. Tosin olen havainnut viime kuukausina viettäväni enempi aikaa AD:ssa kuin naamakirjassa.. Mutta veikkaisin että about 200.000 muuta suomalaista tekevät aivan päinvastoin, joten mainos tuloista toimeentulonsa saava sivuston on ihan järkevääkin tehdä naamakirjaan omat fani saittinsa.

46.1.2010 1:09

Tämä alkaa olla jo epätoivon puolella. Veikkaan, että taisi viimeisimmän uudistuksen jälkeen kävijät kadota? Itseäni harmittaa nykyinen "liika" mainostaminen ja viimeisimpien uutiskommenttien otsikoiden tupla, tripla, jne näkyminen sekä IE:n satunnainen sekoilu noiden mainosbannereiden kanssa. (Tosin hienosti vilkkuvien mainosten kanssa voi tietysti olla nykyiset flash player / silver light versiotkin mahdollisesti ongelmana.)

56.1.2010 1:34

Itse en näe tarpeelliseksi liittyä naamakirjan fanisivulle. Nykyisin sen verta aktiivisesti seuraan itse sivustoa, ettei ole tarvetta naamakirjassa saada tiedotteita asiasta (naamakirjaa seuraan muutaman kerran viikossa). Mutta uskoisin, että monelle voi olla hyvinkin hyödyllinen.

@Jamppa67:
Mikäli mainokset häiritsevät, niin ehkä olisi aika vaihtaa tulikettuun ja siihen adblock liitännäinen? :) Ei mainokset enään häiritse.
Ja itse en kyllä näe uutiskommentteja tuplana, saatika triplana.

edit:
Korjataan, eli näkyyhän nuo etusivulla moneen kertaan uutiset, jos niihin on joku kommentoinut.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.1.2010 @ 01:35

66.1.2010 10:49

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jamppa67:
Veikkaan, että taisi viimeisimmän uudistuksen jälkeen kävijät kadota?
Päinvastoin, kävijäennätykset pistettiin uusiksi aika nätisti tässä välipäivinä :-)

Lainaus:
Itseäni harmittaa nykyinen "liika" mainostaminen
Mainoksia liikaa vai mitä tarkoitat? Aika rajatussa määrin nuo on pyritty pitämään ja paikoilla, joissa niiden ei pitäisi häiritä -- niitä nyt on kuitenkin pakko olla, kun liksat pitää maksaa ja serverit kustantaa ja ainoa mistä fyrkkaa tulee, ovat mainokset.. Ja AdBlockia kun käyttää, ei meille tipahda sitten sitäkään (meillehän mainokset myydään yleensä näyttöpohjaisena, eli mainoksia ei tarvitse klikata, jne sen takia, että saitti saisi fyrkka).

Lainaus:
ja viimeisimpien uutiskommenttien otsikoiden tupla, tripla, jne näkyminen
Selitätkö tarkemmin?

76.1.2010 11:09

Lainaus:
ja viimeisimpien uutiskommenttien otsikoiden tupla, tripla, jne näkyminen
Selitätkö tarkemmin?
Luulisin tuon jo muidenkin kuin itseni ja apekin huomaavan, että etusivulla (ainakin IE:llä selatessa) näkyy kiivaimmin kommentoitu sama otsikko monella eri rivillä. Siinä on kaikilla ainakin mahdollisuus saada itselleen sitä "näkyvyyttä".

p.s. Mihin hävisi se esikatselu kommentoimisesta?

86.1.2010 11:47

Naamakirja :/ En kyllä oo käyttäny enkä tämänkään jälkeen käytä ainakaan ihan heti...

Niin ja itsekkin mietin että missä se esikatselunappula on, onko se vaa niin pieneksi laitettu etten nää sitä :D

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 6.1.2010 @ 11:52

96.1.2010 12:45

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
ja viimeisimpien uutiskommenttien otsikoiden tupla, tripla, jne näkyminen
Selitätkö tarkemmin?
Luulisin tuon jo muidenkin kuin itseni ja apekin huomaavan, että etusivulla (ainakin IE:llä selatessa) näkyy kiivaimmin kommentoitu sama otsikko monella eri rivillä. Siinä on kaikilla ainakin mahdollisuus saada itselleen sitä "näkyvyyttä".
Ah, tarkoitat tuota etusivun ja uutisosion oikean reunan boksia -- siinä on ideana näyttää uusimmat kommentit, sitä mukaa kuin niitä kertyy, eli kyseessä on ihan toivottu ominaisuus. Itselläni on ainakin kommenttien seuraaminen vilkastunut huomattavasti tuon "kikkareen" myötä.

Lainaus:
p.s. Mihin hävisi se esikatselu kommentoimisesta?
Tutkitaan, huomenna, kun kaikki ovat taas duunissa.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla (19.7.2018 18:25)
HMD Global on esitellyt Kiinan markkinoille Nokia X5 -älypuhelimen, jolla pyritään vetoamaan tyylikästä ja edullista puhelinta etsivään kansanosaan. Nokai X5:n muotoilussa noudatetaan aiemmin ....
Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi (19.7.2018 18:13)
Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai tuntuu olevan hyvin järkyttynyt Euroopan komission eilen julkistamasta 4,3 miljardin euron sakosta. Komission mukaan Google on käyttänyt määräävää markkina-asemaa ....
2 kommenttia
Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
5 kommenttia
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....