AfterDawn: IT-alan uutiset

Googlen musiikkipalvelu on Google Audio?

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 21.10.2009 16:20 Kommentteja (12)

Googlen musiikkipalvelu on Google Audio? Usein sisäpiirintietoa käsiinsä saava TechCrunch-sivusto on jälleen julkaissut mehukkaita huhuja, joiden mukaan Google olisi pian avaamassa oman musiikkipalvelunsa, joka saanee nimekseen Google Audio.
TechCrunchille tietoja kertoneita syväkurkkuja on tällä kertaa useampia, ja heidän mukaansa Google on viime viikkojen aikana neuvotellut useita sopimuksia erinäisten musiikkijättien kanssa, jotta pian avattavaan palveluun saataisiin kuluttajia kiinnostavaa sisältöä.

Google Audio on näillä näkymin tarkoitus avata ainakin Yhdysvalloissa, jossa kuluttajat pääsevät joko lataamaan kappaleita omakseen tai kuuntelemaan niitä suoratoistoina eli streamauksina.

Valitettavasti TechCrunch ei paljastanut enempää tietoa asiasta, joten Googlen mahdollinen liiketoimintamalli asian suhteen on tällä hetkellä mysteeri. Yrityksen kattavan mainosohjelman myötä Google voisi kuitenkin tarjota kuluttajille täysin mainosrahoitteista musiikkia, joten Google voi pian kilpailla Spotifyn kanssa samoista asiakkaista.

Google on aiemmin avannut Kiinassa oman Music Onebox -nimellä kulkevan musiikkipalvelun, jonka avulla Kiinassa asuvat kuluttajat voivat etsiä ja ladata musiikkia ilmaiseksi. TechCrunchin tietojen mukaan vastaavanlaista palvelua ei olla kuitenkaan tuomassa länsimaihin.

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

121.10.2009 17:34

Google änkee muuten ihan tasan joka ikiseen koloon :D

221.10.2009 18:09

Googlella on niin paljon rahaa että hyvä änkeä joka paikkaan :) Palvelut pelaakin niin loistavasti että hyvä vaan :)

321.10.2009 18:28

Toivottavasti taas Googlemaiseen tyyliin palvelu olisi ilmainen.

Kyllä Gmainonta Gdollarit käärii.

...ja eurooppaan saisi sitten rantautua hetinyttähänminulle.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.10.2009 @ 18:30

421.10.2009 20:04

Mitäköhän tämä musiikkipalvelu sitten tarkoittaa? Musiikkikauppaa vai jotain Spotifyn kaltaissta?

Googlen käyttiksen jälkeen Google on kyllä luonut kaiken :)

521.10.2009 20:51
WumWum
Inactive

Niin se Google tulee vähän kaikkeen mukaan. Jos ilmainen periaatteella jollain tasolla ja avoimena jatketaan niin hyvä juttu. Jos siitä lopulta tulee uusi Microsoft niin sitten ei hyvä juttu. Mut jos ja jos..

621.10.2009 21:21

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kikuu:
Mitäköhän tämä musiikkipalvelu sitten tarkoittaa? Musiikkikauppaa vai jotain Spotifyn kaltaissta?

Googlen käyttiksen jälkeen Google on kyllä luonut kaiken :)
Googlelta vielä oma pelikonsoli ja kodinkonesarja niin a'vot.

721.10.2009 21:24

No tuskin google mitään omaa hardwarea rupeaa tekemään. Mutta softapuolelta ei oikein mitään puutu.

821.10.2009 21:43

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kikuu:
Mitäköhän tämä musiikkipalvelu sitten tarkoittaa? Musiikkikauppaa vai jotain Spotifyn kaltaissta?

Googlen käyttiksen jälkeen Google on kyllä luonut kaiken :)
Googlelta vielä oma pelikonsoli ja kodinkonesarja niin a'vot.

Niino sit myös auto ja ravintolaketju, mitä viel ;)

921.10.2009 21:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kikuu:
No tuskin google mitään omaa hardwarea rupeaa tekemään. Mutta softapuolelta ei oikein mitään puutu.
Koskaan ei kannata sanoa "ei koskaan". :)

On muuten ihme toi Google, ku tahkoo miljoonia vuodesta toiseen ja juuri teki kaikkien aikojen parhaimman tuloksensa ja silti tarjoaa kaiken ilmaiseksi tavallisille kuluttajille.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.10.2009 @ 21:51

1022.10.2009 15:47

Googlen nimi kun on niin hyvä, niin he voivat tunkea minkä tahansa muun sanan sen kanssa, niin se kuulostaa hyvältä.

Jos olisi esimerkiksi Nokia Audio, niin kuulostaisihan se Google + Audio paljon paremmalta.

1122.10.2009 23:15

Onhan se kiva että google tulee, mutta itse en pidä yrityksistä, joilla on monopoliasema tai lähes monopoliasema. Sitten voi määrätä hinnat ja laadun ihan itse, vrt. microsoft; ei hyvä! Tai jos ei niin pahaa, niin voi tulla ongelma. Googlehan vahingossa ohjasi kaiken liikenteen Aasian kautta. Seuraus: koko maailma sekaisin; ei myöskään hyvä.

1227.10.2009 9:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti No_voi:
Onhan se kiva että google tulee, mutta itse en pidä yrityksistä, joilla on monopoliasema tai lähes monopoliasema. Sitten voi määrätä hinnat ja laadun ihan itse, vrt. microsoft; ei hyvä! Tai jos ei niin pahaa, niin voi tulla ongelma. Googlehan vahingossa ohjasi kaiken liikenteen Aasian kautta. Seuraus: koko maailma sekaisin; ei myöskään hyvä.

Mielestäni se on vain hyvä, että markkinoilta löytyy sellainen, kuin Google. Verrattuna Microsoftiin, Google tarjoaa kaiken ilmaiseksi, jonka johdosta on Microsoftikin joutunut tekemään ratkaisuja omilla tuotteillaan. Eikös Microsoft juuri jonkun Office paketin muuttanut ilmaiseksi vai mikä paketti se nyt olikaan?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla (19.7.2018 18:25)
HMD Global on esitellyt Kiinan markkinoille Nokia X5 -älypuhelimen, jolla pyritään vetoamaan tyylikästä ja edullista puhelinta etsivään kansanosaan. Nokai X5:n muotoilussa noudatetaan aiemmin ....
3 kommenttia
Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi (19.7.2018 18:13)
Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai tuntuu olevan hyvin järkyttynyt Euroopan komission eilen julkistamasta 4,3 miljardin euron sakosta. Komission mukaan Google on käyttänyt määräävää markkina-asemaa ....
8 kommenttia
Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
5 kommenttia
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....