AfterDawn: IT-alan uutiset

Googlen musiikkipalvelu on Google Audio?

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 21.10.2009 16:20 Kommentteja (12)

Googlen musiikkipalvelu on Google Audio? Usein sisäpiirintietoa käsiinsä saava TechCrunch-sivusto on jälleen julkaissut mehukkaita huhuja, joiden mukaan Google olisi pian avaamassa oman musiikkipalvelunsa, joka saanee nimekseen Google Audio.
TechCrunchille tietoja kertoneita syväkurkkuja on tällä kertaa useampia, ja heidän mukaansa Google on viime viikkojen aikana neuvotellut useita sopimuksia erinäisten musiikkijättien kanssa, jotta pian avattavaan palveluun saataisiin kuluttajia kiinnostavaa sisältöä.

Google Audio on näillä näkymin tarkoitus avata ainakin Yhdysvalloissa, jossa kuluttajat pääsevät joko lataamaan kappaleita omakseen tai kuuntelemaan niitä suoratoistoina eli streamauksina.

Valitettavasti TechCrunch ei paljastanut enempää tietoa asiasta, joten Googlen mahdollinen liiketoimintamalli asian suhteen on tällä hetkellä mysteeri. Yrityksen kattavan mainosohjelman myötä Google voisi kuitenkin tarjota kuluttajille täysin mainosrahoitteista musiikkia, joten Google voi pian kilpailla Spotifyn kanssa samoista asiakkaista.

Google on aiemmin avannut Kiinassa oman Music Onebox -nimellä kulkevan musiikkipalvelun, jonka avulla Kiinassa asuvat kuluttajat voivat etsiä ja ladata musiikkia ilmaiseksi. TechCrunchin tietojen mukaan vastaavanlaista palvelua ei olla kuitenkaan tuomassa länsimaihin.

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

121.10.2009 17:34

Google änkee muuten ihan tasan joka ikiseen koloon :D

221.10.2009 18:09

Googlella on niin paljon rahaa että hyvä änkeä joka paikkaan :) Palvelut pelaakin niin loistavasti että hyvä vaan :)

321.10.2009 18:28

Toivottavasti taas Googlemaiseen tyyliin palvelu olisi ilmainen.

Kyllä Gmainonta Gdollarit käärii.

...ja eurooppaan saisi sitten rantautua hetinyttähänminulle.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.10.2009 @ 18:30

421.10.2009 20:04

Mitäköhän tämä musiikkipalvelu sitten tarkoittaa? Musiikkikauppaa vai jotain Spotifyn kaltaissta?

Googlen käyttiksen jälkeen Google on kyllä luonut kaiken :)

521.10.2009 20:51
WumWum
Inactive

Niin se Google tulee vähän kaikkeen mukaan. Jos ilmainen periaatteella jollain tasolla ja avoimena jatketaan niin hyvä juttu. Jos siitä lopulta tulee uusi Microsoft niin sitten ei hyvä juttu. Mut jos ja jos..

621.10.2009 21:21

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kikuu:
Mitäköhän tämä musiikkipalvelu sitten tarkoittaa? Musiikkikauppaa vai jotain Spotifyn kaltaissta?

Googlen käyttiksen jälkeen Google on kyllä luonut kaiken :)
Googlelta vielä oma pelikonsoli ja kodinkonesarja niin a'vot.

721.10.2009 21:24

No tuskin google mitään omaa hardwarea rupeaa tekemään. Mutta softapuolelta ei oikein mitään puutu.

821.10.2009 21:43

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kikuu:
Mitäköhän tämä musiikkipalvelu sitten tarkoittaa? Musiikkikauppaa vai jotain Spotifyn kaltaissta?

Googlen käyttiksen jälkeen Google on kyllä luonut kaiken :)
Googlelta vielä oma pelikonsoli ja kodinkonesarja niin a'vot.

Niino sit myös auto ja ravintolaketju, mitä viel ;)

921.10.2009 21:43

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kikuu:
No tuskin google mitään omaa hardwarea rupeaa tekemään. Mutta softapuolelta ei oikein mitään puutu.
Koskaan ei kannata sanoa "ei koskaan". :)

On muuten ihme toi Google, ku tahkoo miljoonia vuodesta toiseen ja juuri teki kaikkien aikojen parhaimman tuloksensa ja silti tarjoaa kaiken ilmaiseksi tavallisille kuluttajille.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.10.2009 @ 21:51

1022.10.2009 15:47

Googlen nimi kun on niin hyvä, niin he voivat tunkea minkä tahansa muun sanan sen kanssa, niin se kuulostaa hyvältä.

Jos olisi esimerkiksi Nokia Audio, niin kuulostaisihan se Google + Audio paljon paremmalta.

1122.10.2009 23:15

Onhan se kiva että google tulee, mutta itse en pidä yrityksistä, joilla on monopoliasema tai lähes monopoliasema. Sitten voi määrätä hinnat ja laadun ihan itse, vrt. microsoft; ei hyvä! Tai jos ei niin pahaa, niin voi tulla ongelma. Googlehan vahingossa ohjasi kaiken liikenteen Aasian kautta. Seuraus: koko maailma sekaisin; ei myöskään hyvä.

1227.10.2009 9:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti No_voi:
Onhan se kiva että google tulee, mutta itse en pidä yrityksistä, joilla on monopoliasema tai lähes monopoliasema. Sitten voi määrätä hinnat ja laadun ihan itse, vrt. microsoft; ei hyvä! Tai jos ei niin pahaa, niin voi tulla ongelma. Googlehan vahingossa ohjasi kaiken liikenteen Aasian kautta. Seuraus: koko maailma sekaisin; ei myöskään hyvä.

Mielestäni se on vain hyvä, että markkinoilta löytyy sellainen, kuin Google. Verrattuna Microsoftiin, Google tarjoaa kaiken ilmaiseksi, jonka johdosta on Microsoftikin joutunut tekemään ratkaisuja omilla tuotteillaan. Eikös Microsoft juuri jonkun Office paketin muuttanut ilmaiseksi vai mikä paketti se nyt olikaan?

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Viestiohjelma Discord yhteistyöhön eSports-huippujen kanssa Viestiohjelma Discord yhteistyöhön eSports-huippujen kanssa (24.2.2018 18:28)
Suosiotaan jatkuvasti nostava kilpapelaaminen, nk. eSports, vaatii paljon paitsi pelaajalta niin myös välineiltä. Itse pelikoneen, ohjaimien ja muiden oheislaitteiden lisäksi myös sovelluspuoli ....
Samsung nostaa Galaxy S9:n hintaa – Näin paljon se maksaa Samsung nostaa Galaxy S9:n hintaa – Näin paljon se maksaa (23.2.2018 15:09)
Sunnuntaina esiteltävästä Samsungin Galaxy S9:stä tiedetään jo lähes kaikki tietämisen arvoinen. Muotoilu, tekniikka ja myynnin aloituspäivä ovat olleet jo hyvän tovin tiedossa. Sen sijaan puhelimen ....
5G-läppärit rynnivät markkinoille aiemmin kuin luulitkaan 5G-läppärit rynnivät markkinoille aiemmin kuin luulitkaan (23.2.2018 14:46)
Nokia kokeili aikoinaan millaista kysyntää matkapuhelinverkkoon kytkeytyvällä kannettavalla tietokoneella on. Markkinat eivät reagoineet 3G-yhteydellä varustettuun kannettavaan erityisen hyvin, ....
SIM-kortit halutaan hävittää kokonaan – iSIMit tulevat SIM-kortit halutaan hävittää kokonaan – iSIMit tulevat (23.2.2018 14:36)
Älypuhelimet ovat tiiviisti pakattuja tietokoneita, joissa uusien ominaisuuksien tai suorituskyvyn lisääminen tarkoittaa lähes aina pinta-alan tarvetta muodossa tai toisessa. Tämän takia älypuhelinvalmistajat ....
1 kommentti
WhatsAppin jättänyt perustaja sijoitti kymmeniä miljoonia kilpailevaan viestisovellukseen WhatsAppin jättänyt perustaja sijoitti kymmeniä miljoonia kilpailevaan viestisovellukseen (22.2.2018 22:20)
WhatsApp on maailman suosituin viestisovellus, jonka käyttäjämäärissä lähelle pääsee vain toinen yli miljardin käyttäjän viestin, Facebook Messenger. Molemmat omistaa tietysti Facebook, joka ....