AfterDawn: IT-alan uutiset

Kuvia ja tietoja Xbox 360:n syyspäivityksestä julkaistu

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 20.7.2009 14:11 Kommentteja (12)

Kuvia ja tietoja Xbox 360:n syyspäivityksestä julkaistu Syksyn lähestyessä Xbox 360:n omistajat odottavat kuumeisesti tietoja konsolin tulevasta syyspäivityksestä, josta Eurogamer-sivusto julkaisi onneksi runsaasti informaatiota.
Eurogamerin mukaan osa Xbox 360:n omistajista pääsee tutustumaan uudistuksiin jo tämän viikon aikana, kun valitut Xbox Live -tilit pääsevät lataamaan testiversion uudesta syyspäivityksestä. Koska kaikki eivät kuitenkaan saa uutta syyspäivitystä vielä käpisteltäväkseen, on sivusto julkaissut kuvagallerian, jossa uutuuksiin voi tutustua.

Syyspäivityksessä on keskitytty erityisesti uudistamaan ja parantamaan avatareita sekä Netflix-katseluun liittyviä asioita, jonka lisäksi se tuo kuluttajien ulottuville Games on Demand -palvelun, joka mahdollistaa kauppojen hyllyiltä löytyvien Xbox 360 -pelien ostamisen ja lataamisen Xbox Liven kautta.

Avatareille uudistus tuo mahdollisuuden ostaa eri vaatefirmojen trendivaatteita sekä mahdollisuuden saada uusia vaatteita ja esineitä omalle avatarille pelejä pelaamalla. Microsoft ei ole vielä paljastanut mistä peleistä pelaajat voivat saada itselleen vaatteita, mutta todennäköisesti asiasta saadaan pian lisätietoa.

Netflixin uudistukset eivät juuri Suomessa asuvia kuluttajia hetkauta, mutta Yhdysvalloissa asuvat kanssasisaret voivat jatkossa järjestää virtuaalisia elokuvajuhlia, joissa avatarit voivat katsella yhdessä Xbox Liven yli samaa elokuvaa. Katselutilassa olevat avatarit voivat elokuvan kommentoinnin lisäksi riehua katselutilassa mm. heittämällä muiden avatarien päälle popcorneja. Ystäväkatselun ohella päivitys helpottaa oman Netflix-katselulistan hallinnointia ja parantaa katseluelämystä niissä tilanteissa, joissa internet-yhteyden tiedonsiirtonopeus vaihtelee elokuvan katselun aikana.

Syyspäivityksen muita uudistuksia ovat mm. mahdollisuus arvioida pelejä ja muuta sisältöä 0-5 tähteä asteikolla, paremmat HDMI-säätöoptiot, jotka mahdollistavat esim. TV:n tarjoamien resoluutioasetusten ohittamisen, Xbox Live Community Gamesin uudelleennimeäminen Xbox Live Indie Gamesiksi, Gold-jäsenyyskuukausien määrän näyttävä kultainen pallo omassa profiilissa sekä parantuneet Achievement-saavutusten seurantaominaisuudet.

Syyspäivitys ei tuo näillä näkymin Xbox 360:lle vielä Facebook-, Twitter-, Last.fm- tai Zune Video -ominaisuuksia, vaan nämä julkaistaan vasta myöhemmin.

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

120.7.2009 14:55

Ja päivityksestä joutuukin sitten maksamaan 10€ kuukaudessa.

Onneksi oma Xboxini hajosi. Olisin muuten voinut jopa maksaa livestä!!

220.7.2009 15:54

Niin, siis noi päivityksethän on tarjolla myös ilmaisen Silver-tilin omistajille.
Mut joo ei mitään erikoista tossa uudessa päivityksessä näin suomalaisten näkökulmasta, ellei nyt jostain syystä oo hurahtanu noihin avatareihin.

320.7.2009 16:04

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kikuu:
Ja päivityksestä joutuukin sitten maksamaan 10€ kuukaudessa.

Onneksi oma Xboxini hajosi. Olisin muuten voinut jopa maksaa livestä!!

mistähän toi 10€ on revitty?

420.7.2009 16:09

Voinko nyt puskea HDMI:n kautta näytölleni 1920x1200-resoluutiota vai täytyykö vieläkin tyytyä 1920x1080-resoluutioon?

Ei siitä muuta haittaa ole mutta näyttö ei osaa itse jättää mustia palkkeja ylä- ja alareunaan, ja kuva venähtää hitusen pystysuunnassa.

520.7.2009 16:19

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kikuu:
Ja päivityksestä joutuukin sitten maksamaan 10€ kuukaudessa.

Onneksi oma Xboxini hajosi. Olisin muuten voinut jopa maksaa livestä!!

mistähän toi 10€ on revitty?

Siitä että Microsoft pyytää kaikesta mahdollisesta rahaa.

620.7.2009 16:35

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kikuu:
Ja päivityksestä joutuukin sitten maksamaan 10€ kuukaudessa.

Onneksi oma Xboxini hajosi. Olisin muuten voinut jopa maksaa livestä!!

mistähän toi 10€ on revitty?

Siitä että Microsoft pyytää kaikesta mahdollisesta rahaa.
Ilmeisesti sinua vain nakertaa Xboxisi hajoaminen. Takuun piikkiin se menisi, ellet ollut rikkonut takuutarroja.

Päivitykset Xbox 360-konsolille ovat aina olleet ilmaisia, ja myös silver-tilin omistajat ovat voineet ne ladata. Live Gold taasen maksaa huimat 50 euroa vuodessa, joka on selkeästi aivan liikaa sekin!

720.7.2009 17:01

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kikuu:
Ja päivityksestä joutuukin sitten maksamaan 10€ kuukaudessa.

Onneksi oma Xboxini hajosi. Olisin muuten voinut jopa maksaa livestä!!

mistähän toi 10€ on revitty?

Siitä että Microsoft pyytää kaikesta mahdollisesta rahaa.
Ilmeisesti sinua vain nakertaa Xboxisi hajoaminen. Takuun piikkiin se menisi, ellet ollut rikkonut takuutarroja.

Päivitykset Xbox 360-konsolille ovat aina olleet ilmaisia, ja myös silver-tilin omistajat ovat voineet ne ladata. Live Gold taasen maksaa huimat 50 euroa vuodessa, joka on selkeästi aivan liikaa sekin!

Minua ei todellakaan haittaa Xboxini hajoaminen. Takuuseen en jaksanut edes lähettää. Onko teidän mielestä reilua, että joudutte maksamaan normaalin nettimaksun ja sitten vielä jonkun p*rkeleen lisämaksun microsoftille netistä. Se ei ole reilua.

820.7.2009 18:06
Samriel
Inactive

"Takuuseen en jaksanut edes lähettää"??? Kuulostaa todella oudolta kun ne hakevat konsolin suoraan kotiovelta. Mutta siinä olet oikeassa etta live maksut kyrsii, maksan silti.

920.7.2009 18:10

Hakevatko siis kotiovelta, oli mikä vika tahansa?? Luulin, että oli joku tietty valmistusvirhevika.

1020.7.2009 21:45

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kikuu:
Ja päivityksestä joutuukin sitten maksamaan 10€ kuukaudessa.

Onneksi oma Xboxini hajosi. Olisin muuten voinut jopa maksaa livestä!!

mistähän toi 10€ on revitty?

Siitä että Microsoft pyytää kaikesta mahdollisesta rahaa.
Ilmeisesti sinua vain nakertaa Xboxisi hajoaminen. Takuun piikkiin se menisi, ellet ollut rikkonut takuutarroja.

Päivitykset Xbox 360-konsolille ovat aina olleet ilmaisia, ja myös silver-tilin omistajat ovat voineet ne ladata. Live Gold taasen maksaa huimat 50 euroa vuodessa, joka on selkeästi aivan liikaa sekin!

Minua ei todellakaan haittaa Xboxini hajoaminen. Takuuseen en jaksanut edes lähettää. Onko teidän mielestä reilua, että joudutte maksamaan normaalin nettimaksun ja sitten vielä jonkun p*rkeleen lisämaksun microsoftille netistä. Se ei ole reilua.

Mielelläni maksan sen huikean 3.5€ kuussa siitä että saan kunnollisen liven

1120.7.2009 22:18

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kikuu:
Ja päivityksestä joutuukin sitten maksamaan 10€ kuukaudessa.

Onneksi oma Xboxini hajosi. Olisin muuten voinut jopa maksaa livestä!!

mistähän toi 10€ on revitty?

Siitä että Microsoft pyytää kaikesta mahdollisesta rahaa.
Nii ketään muuta konsolinvalmistajaa ei raha kiinnosta? Iha ilon vuoksi tekee muille konsoleita.

1220.7.2009 22:36

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kikuu:
Ja päivityksestä joutuukin sitten maksamaan 10€ kuukaudessa.

Onneksi oma Xboxini hajosi. Olisin muuten voinut jopa maksaa livestä!!

mistähän toi 10€ on revitty?

Siitä että Microsoft pyytää kaikesta mahdollisesta rahaa.
Nii ketään muuta konsolinvalmistajaa ei raha kiinnosta? Iha ilon vuoksi tekee muille konsoleita.
Ollaampa sitä nyt hauskoja.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla (19.7.2018 18:25)
HMD Global on esitellyt Kiinan markkinoille Nokia X5 -älypuhelimen, jolla pyritään vetoamaan tyylikästä ja edullista puhelinta etsivään kansanosaan. Nokai X5:n muotoilussa noudatetaan aiemmin ....
Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi (19.7.2018 18:13)
Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai tuntuu olevan hyvin järkyttynyt Euroopan komission eilen julkistamasta 4,3 miljardin euron sakosta. Komission mukaan Google on käyttänyt määräävää markkina-asemaa ....
2 kommenttia
Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
5 kommenttia
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....
2 kommenttia

Uutisarkisto