AfterDawn: IT-alan uutiset

The Pirate Bay avaa pian käyttäjätilien poistomahdollisuuden

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 30.6.2009 23:53 Kommentteja (12)

The Pirate Bay avaa pian käyttäjätilien poistomahdollisuuden The Pirate Bayn (TPB) siirtyminen uuden omistajan kouriin on saanut monet palvelun käyttäjät paranoideiksi käyttäjätietojen osalta. TPB:n ylläpitäjät ovat tästä syystä saaneet useita yhteydenottoja, joissa heitä pyydetään poistamaan rekisteröityneen käyttäjän tiedot, jotta nämä tiedot eivät leviäisi eteenpäin yrityskaupan yhteydessä.
Runsaiden yhteydenottojen johdosta ylläpitäjät ilmoittivat tänään blogissaan, että sivuston käyttöliittymään lisätään pian uusi toiminto, jonka avulla palvelun käyttäjät voivat tuhota oman käyttäjätilinsä.

Ylläpitäjien mukaan käyttäjätiedoista ei kannata murehtia, koska TPB ei kerää tietoja käyttäjiensä toimista, joten luovutettavia tietojakaan ei täten liiemmälti ole TPB:n hallussa. Lisäksi käyttäjien kirjoittamia kommentteja ja heidän palveluun lähettämiä torrent-tiedostoja voi TPB:n pimentymisen jälkeen edelleen etsiä erilaisten hakukoneiden kautta, joten tietojen poistaminen pysyvästi ei onnistu.

Blogissa ylläpitäjät kertoivat myös olevansa pettyneitä heidän saamaansa palautteeseen, joka ei ole ollut kovin positiivista. Ylläpitäjät ymmärtävät sen, että ihmiset eivät pidä uudesta suunnanmuutoksesta, mutta ylläpitäjien mukaan yrityskauppa oli ainut tapa pitää TPB elossa. Ylläpitäjien mukaan käyttäjien tuki on edelleen tärkeässä roolissa ja sitä tarvitaan tulevaisuudessa, kun ylläpitäjät palaavat ansaitun tauon jälkeen hommiin.

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

11.7.2009 2:15

Haha, mainiota menoa.

21.7.2009 2:18

Lainaus:
ylläpitäjien mukaan yrityskauppa oli ainut tapa pitää TPB elossa. Ylläpitäjien mukaan käyttäjien tuki on edelleen tärkeässä roolissa ja sitä tarvitaan tulevaisuudessa, kun ylläpitäjät palaavat ansaitun tauon jälkeen hommiin.

Ei se kauaa elossa pysy.. ansaitun tauon jälkeen hommiin? Onko niillä jotain muuta sitten suunnitteilla?

31.7.2009 4:12

Joo 60 miljoonalla kruunulla saa varmaan mukavan loman ja hienon talon:D.Joutuuko nämä muuten vankilaan vai ei?

41.7.2009 8:03

60MKr joista puolet osakkeina eli 30MKr käteistä joka on vähemmän kuin mitä TO järjestöille määrättiin korvauksia. Eli osakkeet saa myydä pois jos meinaa päästä velattomaksi.

Mut joo Napsterin kohtalohan tolla taitaa olla.

51.7.2009 9:01

Pirate Bay kaavailee maksavansa rahaa käyttäjille, jotka jakavat tiedostoja palveluun.

Kts. lisää: http://www.digilelut.fi/2009/07/torrentteja-jakavat-voivat-kohta-saada-rahaa-pirate-baysta/

61.7.2009 11:54

Aivan päätöntä touhua. Tämä ei taida loppua hyvin oikein kenenkään puolesta. Ehkä TO-mafian.

71.7.2009 12:17

Poistettu

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.11.2009 @ 00:48

81.7.2009 19:55

Enpä usko, että sivustoa ostettiin 6 miljoonalla sukkien myyntiä varten. Luulisin, että jotain samanlaista toimintaa ostaja alkaa pyörittämään. Ja luulen, että se jokin on tällä kertaa myös sellaista mikä kelpaa myös IFPI:lle ja muille.

Tosin uutinen ostosta tuli kyllä niin puun takaa, että mistään ei voi olla varma enkä sulkisi mitään vaihtoehtoa pois. Eli JOS ne toimittaa korkealaatuisia villasukkia eurolla Suomeen, niin voisin ehkä ostaa parin.

92.7.2009 23:08

Lainaus:
Lainaus:
ylläpitäjien mukaan yrityskauppa oli ainut tapa pitää TPB elossa. Ylläpitäjien mukaan käyttäjien tuki on edelleen tärkeässä roolissa ja sitä tarvitaan tulevaisuudessa, kun ylläpitäjät palaavat ansaitun tauon jälkeen hommiin.

Ei se kauaa elossa pysy.. ansaitun tauon jälkeen hommiin? Onko niillä jotain muuta sitten suunnitteilla?

Samaa mieltä. Jos vaihtaisivat nimen niin asiat olisi hyvin. Ei tuo enää kauaa mikään piratebay ole. Tuo osto ennemmin jouduttaa sivuston kuolemista.

103.7.2009 3:47

Voi kun edes voisi rekisteröityä kyseiselle sivustolle. Olen kokeillut eri s-posteilla tehdä tilin mutta sitä vahvistuspostia vaan ei näy..Ei roskaposteissa, ei missään.

1126.7.2009 22:20

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LaLLi80:
60MKr joista puolet osakkeina eli 30MKr käteistä joka on vähemmän kuin mitä TO järjestöille määrättiin korvauksia. Eli osakkeet saa myydä pois jos meinaa päästä velattomaksi.

Mut joo Napsterin kohtalohan tolla taitaa olla.
Milloin ne ovat sanoneet että maksaisavat sakot? Toivottavasti eivät syö sanojansa tuossa...

1226.7.2009 22:26

Lainaus:
Lainaus:
yrityskauppa oli ainut tapa pitää TPB elossa.
Onko niin, että sivuston on edes pysyttävä pystyssä, jos sen luonne muuttuu?
Onko pelkkä domain niin tärkeä?
Eli vaikkapa vanhalla P2P-sivustolla kannattaa myydä vaikka sukkia, ja menestys on taattu...mukamas???
Luulisin, että ne, jotka ennen sivustoa käyttivät kaikkoavat ja tilalle tulee uusi pienempi käyttäjäkunta. ''Tuskin elokuvien lataamisesta kiinnostunut innostuu sukista''. Onko tuo käyttäjäkunta sivuston hinnan arvoinen, tiedä häntä...
Eikös puhetta ole ollut jo uudesta torrent sivustosta jossa on kaikki TPB:n torrentit? Ja ketkähän todennäköisesti idean takana?

JOS homma on kuin kuvittelen niin toteutushan on aivan nerokas, etenkin jos TPB:n tyypeillä on viellä osakkeita tuossa uudessa TPB:ssäkin :D

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla (19.7.2018 18:25)
HMD Global on esitellyt Kiinan markkinoille Nokia X5 -älypuhelimen, jolla pyritään vetoamaan tyylikästä ja edullista puhelinta etsivään kansanosaan. Nokai X5:n muotoilussa noudatetaan aiemmin ....
Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi (19.7.2018 18:13)
Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai tuntuu olevan hyvin järkyttynyt Euroopan komission eilen julkistamasta 4,3 miljardin euron sakosta. Komission mukaan Google on käyttänyt määräävää markkina-asemaa ....
2 kommenttia
Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
3 kommenttia
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....