AfterDawn: IT-alan uutiset

The Pirate Bay avaa pian käyttäjätilien poistomahdollisuuden

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 30.6.2009 23:53 Kommentteja (12)

The Pirate Bay avaa pian käyttäjätilien poistomahdollisuuden The Pirate Bayn (TPB) siirtyminen uuden omistajan kouriin on saanut monet palvelun käyttäjät paranoideiksi käyttäjätietojen osalta. TPB:n ylläpitäjät ovat tästä syystä saaneet useita yhteydenottoja, joissa heitä pyydetään poistamaan rekisteröityneen käyttäjän tiedot, jotta nämä tiedot eivät leviäisi eteenpäin yrityskaupan yhteydessä.
Runsaiden yhteydenottojen johdosta ylläpitäjät ilmoittivat tänään blogissaan, että sivuston käyttöliittymään lisätään pian uusi toiminto, jonka avulla palvelun käyttäjät voivat tuhota oman käyttäjätilinsä.

Ylläpitäjien mukaan käyttäjätiedoista ei kannata murehtia, koska TPB ei kerää tietoja käyttäjiensä toimista, joten luovutettavia tietojakaan ei täten liiemmälti ole TPB:n hallussa. Lisäksi käyttäjien kirjoittamia kommentteja ja heidän palveluun lähettämiä torrent-tiedostoja voi TPB:n pimentymisen jälkeen edelleen etsiä erilaisten hakukoneiden kautta, joten tietojen poistaminen pysyvästi ei onnistu.

Blogissa ylläpitäjät kertoivat myös olevansa pettyneitä heidän saamaansa palautteeseen, joka ei ole ollut kovin positiivista. Ylläpitäjät ymmärtävät sen, että ihmiset eivät pidä uudesta suunnanmuutoksesta, mutta ylläpitäjien mukaan yrityskauppa oli ainut tapa pitää TPB elossa. Ylläpitäjien mukaan käyttäjien tuki on edelleen tärkeässä roolissa ja sitä tarvitaan tulevaisuudessa, kun ylläpitäjät palaavat ansaitun tauon jälkeen hommiin.

Edellinen Seuraava  

12 kommenttia

11.7.2009 2:15

Haha, mainiota menoa.

21.7.2009 2:18

Lainaus:
ylläpitäjien mukaan yrityskauppa oli ainut tapa pitää TPB elossa. Ylläpitäjien mukaan käyttäjien tuki on edelleen tärkeässä roolissa ja sitä tarvitaan tulevaisuudessa, kun ylläpitäjät palaavat ansaitun tauon jälkeen hommiin.

Ei se kauaa elossa pysy.. ansaitun tauon jälkeen hommiin? Onko niillä jotain muuta sitten suunnitteilla?

31.7.2009 4:12

Joo 60 miljoonalla kruunulla saa varmaan mukavan loman ja hienon talon:D.Joutuuko nämä muuten vankilaan vai ei?

41.7.2009 8:03

60MKr joista puolet osakkeina eli 30MKr käteistä joka on vähemmän kuin mitä TO järjestöille määrättiin korvauksia. Eli osakkeet saa myydä pois jos meinaa päästä velattomaksi.

Mut joo Napsterin kohtalohan tolla taitaa olla.

51.7.2009 9:01

Pirate Bay kaavailee maksavansa rahaa käyttäjille, jotka jakavat tiedostoja palveluun.

Kts. lisää: http://www.digilelut.fi/2009/07/torrentteja-jakavat-voivat-kohta-saada-rahaa-pirate-baysta/

61.7.2009 11:54

Aivan päätöntä touhua. Tämä ei taida loppua hyvin oikein kenenkään puolesta. Ehkä TO-mafian.

71.7.2009 12:17

Poistettu

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 21.11.2009 @ 00:48

81.7.2009 19:55

Enpä usko, että sivustoa ostettiin 6 miljoonalla sukkien myyntiä varten. Luulisin, että jotain samanlaista toimintaa ostaja alkaa pyörittämään. Ja luulen, että se jokin on tällä kertaa myös sellaista mikä kelpaa myös IFPI:lle ja muille.

Tosin uutinen ostosta tuli kyllä niin puun takaa, että mistään ei voi olla varma enkä sulkisi mitään vaihtoehtoa pois. Eli JOS ne toimittaa korkealaatuisia villasukkia eurolla Suomeen, niin voisin ehkä ostaa parin.

92.7.2009 23:08

Lainaus:
Lainaus:
ylläpitäjien mukaan yrityskauppa oli ainut tapa pitää TPB elossa. Ylläpitäjien mukaan käyttäjien tuki on edelleen tärkeässä roolissa ja sitä tarvitaan tulevaisuudessa, kun ylläpitäjät palaavat ansaitun tauon jälkeen hommiin.

Ei se kauaa elossa pysy.. ansaitun tauon jälkeen hommiin? Onko niillä jotain muuta sitten suunnitteilla?

Samaa mieltä. Jos vaihtaisivat nimen niin asiat olisi hyvin. Ei tuo enää kauaa mikään piratebay ole. Tuo osto ennemmin jouduttaa sivuston kuolemista.

103.7.2009 3:47

Voi kun edes voisi rekisteröityä kyseiselle sivustolle. Olen kokeillut eri s-posteilla tehdä tilin mutta sitä vahvistuspostia vaan ei näy..Ei roskaposteissa, ei missään.

1126.7.2009 22:20

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LaLLi80:
60MKr joista puolet osakkeina eli 30MKr käteistä joka on vähemmän kuin mitä TO järjestöille määrättiin korvauksia. Eli osakkeet saa myydä pois jos meinaa päästä velattomaksi.

Mut joo Napsterin kohtalohan tolla taitaa olla.
Milloin ne ovat sanoneet että maksaisavat sakot? Toivottavasti eivät syö sanojansa tuossa...

1226.7.2009 22:26

Lainaus:
Lainaus:
yrityskauppa oli ainut tapa pitää TPB elossa.
Onko niin, että sivuston on edes pysyttävä pystyssä, jos sen luonne muuttuu?
Onko pelkkä domain niin tärkeä?
Eli vaikkapa vanhalla P2P-sivustolla kannattaa myydä vaikka sukkia, ja menestys on taattu...mukamas???
Luulisin, että ne, jotka ennen sivustoa käyttivät kaikkoavat ja tilalle tulee uusi pienempi käyttäjäkunta. ''Tuskin elokuvien lataamisesta kiinnostunut innostuu sukista''. Onko tuo käyttäjäkunta sivuston hinnan arvoinen, tiedä häntä...
Eikös puhetta ole ollut jo uudesta torrent sivustosta jossa on kaikki TPB:n torrentit? Ja ketkähän todennäköisesti idean takana?

JOS homma on kuin kuvittelen niin toteutushan on aivan nerokas, etenkin jos TPB:n tyypeillä on viellä osakkeita tuossa uudessa TPB:ssäkin :D

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Samsung nostaa Galaxy S9:n hintaa – Näin paljon se maksaa Samsung nostaa Galaxy S9:n hintaa – Näin paljon se maksaa (23.2.2018 15:09)
Sunnuntaina esiteltävästä Samsungin Galaxy S9:stä tiedetään jo lähes kaikki tietämisen arvoinen. Muotoilu, tekniikka ja myynnin aloituspäivä ovat olleet jo hyvän tovin tiedossa. Sen sijaan puhelimen ....
5G-läppärit rynnivät markkinoille aiemmin kuin luulitkaan 5G-läppärit rynnivät markkinoille aiemmin kuin luulitkaan (23.2.2018 14:46)
Nokia kokeili aikoinaan millaista kysyntää matkapuhelinverkkoon kytkeytyvällä kannettavalla tietokoneella on. Markkinat eivät reagoineet 3G-yhteydellä varustettuun kannettavaan erityisen hyvin, ....
SIM-kortit halutaan hävittää kokonaan – iSIMit tulevat SIM-kortit halutaan hävittää kokonaan – iSIMit tulevat (23.2.2018 14:36)
Älypuhelimet ovat tiiviisti pakattuja tietokoneita, joissa uusien ominaisuuksien tai suorituskyvyn lisääminen tarkoittaa lähes aina pinta-alan tarvetta muodossa tai toisessa. Tämän takia älypuhelinvalmistajat ....
1 kommentti
WhatsAppin jättänyt perustaja sijoitti kymmeniä miljoonia kilpailevaan viestisovellukseen WhatsAppin jättänyt perustaja sijoitti kymmeniä miljoonia kilpailevaan viestisovellukseen (22.2.2018 22:20)
WhatsApp on maailman suosituin viestisovellus, jonka käyttäjämäärissä lähelle pääsee vain toinen yli miljardin käyttäjän viestin, Facebook Messenger. Molemmat omistaa tietysti Facebook, joka ....
Bloomberg: Apple uudistaa AirPods-kuulokkeita parilla tärkeällä ominaisuudella Bloomberg: Apple uudistaa AirPods-kuulokkeita parilla tärkeällä ominaisuudella (22.2.2018 21:15)
Applen viime vuoden iPhone-julkaisut toivat merkittäviä uudistuksia yhtiön älypuhelinlinjastoon. Monille iPhone X:n näyttö ja käyttöliittymäuudistukset olivat merkittävin uudistus vuosikausiin, ....