AfterDawn: IT-alan uutiset

Kaksi Blu-ray-elokuvien varmuuskopiointiin liittyvä opasta lisätty sivustolle

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 11.3.2009 17:27 Kommentteja (15)

Kaksi Blu-ray-elokuvien varmuuskopiointiin liittyvä opasta lisätty sivustolle Sivustollemme on nyt lisätty kaksi opasta, joissa neuvotaan Blu-ray-elokuvien varmuuskopiointia.
Ensimmäisessä oppaassa tutustutaan Blu-ray-elokuvien kopiointiin kiintolevylle ja Blu-ray-elokuvissa käytettävien kopiointisuojauksien poistamiseen.

Toisessa oppaassa pureudutaan puolestaan BD Rebuilder -ohjelmaan, jonka avulla Blu-ray-elokuvasta voi tehdä Blu-ray-soittimilla toimivan varmuuskopion joko Blu-ray- tai DVD-levylle. Oppaassa neuvotaan myös kuinka BD Rebuilderin luomat tiedostot voi kirjoittaa Blu-ray- tai DVD-levylle ImgBurn-ohjelman avulla, jonka jälkeen varmuuskopioitua elokuvaa voi katsella vaikka PlayStation 3 -pelikonsolilla.

Kuinka varmuuskopioin Blu-ray-elokuvia kiintolevylle

Blu-ray-elokuvien kutistaminen BD Rebuilder -ohjelmalla

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

111.3.2009 18:22

Varmuuskopiointiin xD sanoisitte vaan suoraan että netti levitykseen tai kavereille lähettämiseen. Miksi kukaan laittaa koneelleensa blu ray elokuvan jos sen kerta blu räyna omistaa?

211.3.2009 18:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:
Varmuuskopiointiin xD sanoisitte vaan suoraan että netti levitykseen tai kavereille lähettämiseen. Miksi kukaan laittaa koneelleensa blu ray elokuvan jos sen kerta blu räyna omistaa?



Edit: Meinasin jotain sanoakkin, mutta....ei vaan pysty. Kuva kertoo kaiken.
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 11.3.2009 @ 18:30

311.3.2009 18:56

Poistettu

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.11.2009 @ 23:52

411.3.2009 18:59

@jusunakki

juuri näin :)

511.3.2009 19:12

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:
Varmuuskopiointiin xD sanoisitte vaan suoraan että netti levitykseen tai kavereille lähettämiseen. Miksi kukaan laittaa koneelleensa blu ray elokuvan jos sen kerta blu räyna omistaa?

*Facepalm.jpg*
Edit: Meinasin jotain sanoakkin, mutta....ei vaan pysty. Kuva kertoo kaiken.

"Kuinka minua trollattiin."
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 11.3.2009 @ 19:13

611.3.2009 20:58

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ibanez90:
Varmuuskopiointiin xD sanoisitte vaan suoraan että netti levitykseen tai kavereille lähettämiseen. Miksi kukaan laittaa koneelleensa blu ray elokuvan jos sen kerta blu räyna omistaa?
Varmuuskopiohan on sitä varten että esim kännissä kaatuu levynsä kanssa ja levy menee halki, varmuuskopiosta saa sitten katsottua shrek 3 kuudettatoista kertaa. :)

711.3.2009 21:41

Minä en tätä ohjetta tarvitse kun ne on ihan jonkun toisen varmuuskopiot jotka löytyy mun koneelta. Kiva kun netti on täynnä ystävällisiä ihmisiä jotka varmuuskopioivat toisten puolesta!

811.3.2009 22:15

eikö karpelalain ansiosta tälläset oo lail kiellettyi? ainakin kopiointisuojauksen poistaminen?

911.3.2009 22:23

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti defic:
eikö karpelalain ansiosta tälläset oo lail kiellettyi?

On. Mutta ei kai siihen käytettävästä ohjelmasta puhuminen/ohjeen kirjoittaminen ole?

1011.3.2009 23:16

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti defic:
eikö karpelalain ansiosta tälläset oo lail kiellettyi?

On. Mutta ei kai siihen käytettävästä ohjelmasta puhuminen/ohjeen kirjoittaminen ole?
Älä huoli, eiköhän sellainenkin laki piakkoin keksitä :D

1111.3.2009 23:54

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti defic:
eikö karpelalain ansiosta tälläset oo lail kiellettyi?

On. Mutta ei kai siihen käytettävästä ohjelmasta puhuminen/ohjeen kirjoittaminen ole?
Älä huoli, eiköhän sellainenkin laki piakkoin keksitä :D
Muistaakseni opastus vahvan suojauksen kiertämiseen on kiellettyä, kuinka se sitten määritelläänkin. Mutta tuo ohje varmasti täyttää kriteerit. Hämmästelen, jos ei. Silloin varmasti lain tulkinta on muuttunut tai mä vain muistan päin Honkia.

1212.3.2009 11:37

Lainaus:

Muistaakseni opastus vahvan suojauksen kiertämiseen on kiellettyä, kuinka se sitten määritelläänkin. Mutta tuo ohje varmasti täyttää kriteerit. Hämmästelen, jos ei. Silloin varmasti lain tulkinta on muuttunut tai mä vain muistan päin Honkia.

Eihän tuo ohje opasta vahvan suojauksen murtamisessa. Se vain opastaa siihen soveltuvan ohjelman käytössä. Eri asia jos teknisiä yksityiskohtia myöden opetettaisiin jotain ohjelmointikieltä käyttäen murtamaan. Saahan puukon käyttöäkin opastaa, vaikka sitä voi käyttää tappamiseen?

1312.3.2009 12:19

Noissa ohjeissa saattaa olla käytetty ohjelmaa, joka sallii normaalin suojauksen purkamisen, joten mistää laittomasta ei ole kyse.

Pelkästään vahvan suojauksen kiertämiseen mahdollistavat ohjelmat ja ohjeet saattavat olla laittomia, mutta mistään sellaisessa ei noissa ole kyse.

Hyvän oloisia ohjeita, vaikka en vielä kerennyt kokeilemaan.

EDIT: muunsin sanamuotoa.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 12.3.2009 @ 12:22

1416.3.2009 23:08
Hybridi
Inactive

Huoh!... Ei tälläisiä uutisia EI! :D Ei kiinnosta kun ei ole edes Blu-Ray laitteita... =,(

EDIT: Ei Blue vaan Blu... pikku typo

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 16.3.2009 @ 23:46

1531.3.2009 14:41

Siis miksi varmuuskopioida?

Minä en ainakaan tykkää leikkiä noilla lätyillä. Kovalevyllä ovat paljon vähemmällä sähläyksellä käytettävissä.

Toki sitä on sitten kotiverkossa koneiden ml. HTPC:n välillä jakaa :-)

Vieläpä muuntamalla roska crf=20 x264:lla ja mulle kelpaa ja menee pienempään tilaan.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Varoitus – Tältä Google voi näyttää EU:n päätösten takia Varoitus – Tältä Google voi näyttää EU:n päätösten takia (18.1.2019 09:27)
Syyskuussa Euroopan parlamentti hyväksyi kiistellyn tekijänoikeusdirektiivin, jonka on pelätty tuovan mukanaan sisällöntuottajille maksettavan linkkiveron ja lisäävän palveluntarjoajien vastuuta ....
Uusi vuoto paljastaa jälleen Galaxy S10:n erikoisen kamerakolon Uusi vuoto paljastaa jälleen Galaxy S10:n erikoisen kamerakolon (17.1.2019 21:18)
Samsungin kymmenen vuoden Galaxy-taivalta juhlitaan 20. helmikuuta, jolloin tietysti luvassa on myös uusi Galaxy S10 -lippulaivapuhelin. Jonkin verran laitteesta tiedetään, mutta paljon on ....
1 kommentti
Microsoft paljasti Windows 10 -uudistuksia: Hakupalkki ja Cortana erotetaan toisistaan Microsoft paljasti Windows 10 -uudistuksia: Hakupalkki ja Cortana erotetaan toisistaan (17.1.2019 19:11)
Microsoft on paljastanut virallisessa Windows-blogissa uusia tietoja tulevasta päivityksestä. Windows Insider -testaajille saapunut Windows 10 Insider Preview Build 18317 muuttaa erityisesti ....
1 kommentti
Spotifyhin uusi toiminto – Helpottaa musiikin kuuntelua autolla ajon aikana Spotifyhin uusi toiminto – Helpottaa musiikin kuuntelua autolla ajon aikana (17.1.2019 16:51)
Suoratoistpalvelu Spotify on lisännyt mobiilisovelluksiinsa uuden Car View -näkymän, jonka tarkoituksena on helpottaa musiikkipalvelun käyttöä ajon aikana. Joku voisi sanoa, ettei puhelinta ....
Jollan uusin päivitys on nimeltään Sipoonkorpi Jollan uusin päivitys on nimeltään Sipoonkorpi (17.1.2019 13:39)
Suomalainen matkapuhelinyhtiö Jolla on julkaissut Sipoonkorpi nimisen päivityksen Sailfish-pohjaisille puhelimille. Pääosin päivitys keskittyy yhteyksien, turvallisuuden sekä käyttäjäkokemuksen ....
1 kommentti

Viimeisimmät uutiskommentit

Uutisarkisto