Sonyn OLED-TV:n suositushinta Suomessa on 4 390 euroa

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 5.2.2009 16:13 Kommentteja (26)

Sonyn OLED-TV:n suositushinta Suomessa on 4 390 euroa Sonyn Organic Light-Emitting Diode -tekniikkaa (OLED) hyödyntävä XEL-1-televisio tuli Japanissa myyntiin vuoden 2007 lopulla. Nyt tämä samainen televisio on tulossa myyntiin myös Eurooppaan, mutta esim. Suomessa television suositushinta on selvästi Japanin ja Yhdysvaltojen vastaavia suositushintoja kalliimpi.
Suomessa television suositushinnaksi tulee 4 390 euroa. Yhdysvalloissa televisio tuli myyntiin viime vuonna 2 500 dollarin eli noin 2 000 euron hinnalla. Japanissa hintapyyntö on puolestaan 200 000 jeniä eli noin 1 750 euroa.

Suomessa myyntiin tuleva XEL-1-malli eroaa kuitenkin hieman esim. Yhdysvalloissa ja Japanissa myytävästä mallista. Suomessa myytävä malli nimittäin sisältää mm. antenni- ja kaapeliverkon digivirittimet, paikan maksukortin lukijalle, SCART-sisääntulon ja sekä tuen H.264/MPEG-4 AVC -videopakkausta käyttäville teräväpiirtolähetyksille.



Muuten television ominaisuudet ovat samoja, eli kyseessä on 11 tuuman OLED-paneelilla (resoluutio 960x540) varustettu televisio, jolla on painoa 2,2 kiloa (fyysiset mitat jalustan kanssa 28,7x25,5x14,7 cm). Paneelin paksuus suojakuoren kanssa on ainoastaan 3 millimetriä. Kuvaa laitteeseen voi tuoda SCART-liittimen ohella HDMI:n kautta. Televisiossa on myös USB-liitäntä, jonka avulla voi katsella USB-massamuisteilta löytyviä JPEG-kuvia.


AfterDawnin diilit uutiskirjeenä!

Etsimme jatkuvasti hyviä tietotekniikan ja kännyköiden diilejä ympäri nettiä ja uutisoimme niistä sivuillamme. Jos haluat saada tiedon uusista diileistä heti sähköpostiisi, tilaa diilien uutiskirjeemme.

Tilaamalla uutiskirjeemme hyväksyt sääntömme ja tietosuojakäytäntömme.

Edellinen Seuraava  

26 kommenttia

15.2.2009 16:34

Ahaa, lama on näköjään iskenyt, kun SCART-sisääntulo, antenni- ja kaapeliverkon HD-digiviritin ja maksukortin lukija maksavat yli 2000 euroa. No mikäli on julmetusti rahaa niin kyllähän tällaisella voi varmaan hivellä egoaan aika tehokkaasti.

25.2.2009 16:50

suositushinnat aina iha överiä,
3499.90€ verkkokauppa.com

35.2.2009 17:35

SCART!?!?!?

45.2.2009 17:49

Tyhmiltä suomalaisilta viedään rahat pois, ja se on ihan oikein. :)

55.2.2009 17:55

noin pieni näyttö ja noin suuri hinta... luulisi että noita ei kovin montaa myydä. ja mihin tuollaista edes tarvitsee. 11 tumaa ei riiitä muutakun miniläppärin näytöksi

65.2.2009 18:12
tubbana
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wii4ever:
SCART!?!?!?

miksipä ei....?

75.2.2009 18:26

Ei ihan joka talossa tuo kyllä komeile.
On sen verran kallis laite.

85.2.2009 18:26

Jos suomalaiset olisi fiksuja eikä tuhlaisi rahojansa heti niin voisi odottaa hieman ja jos kukaan ei ostaisi noita hinta tulisi romisten alas.

95.2.2009 19:46
masa92
Inactive

Taas ne kapitalistisiat luovat illuusion että muka tarvittaisiin yli 4k televisio. Kuka hullu maksaa tuosta noin suuren summan.

105.2.2009 19:53
tubbana
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti masa92:
Taas ne kapitalistisiat luovat illuusion että muka tarvittaisiin yli 4k televisio. Kuka hullu maksaa tuosta noin suuren summan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Innovator
http://en.wikipedia.org/wiki/Early_adopter

If Microsoft releases something that doesnt suck, it will be Microsoft Vacuum Cleaner.

115.2.2009 20:09

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti masa92:
Taas ne kapitalistisiat luovat illuusion että muka tarvittaisiin yli 4k televisio. Kuka hullu maksaa tuosta noin suuren summan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Innovator
http://en.wikipedia.org/wiki/Early_adopter


http://en.wiktionary.org/wiki/fool

125.2.2009 20:36
tubbana
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tee80:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti masa92:
Taas ne kapitalistisiat luovat illuusion että muka tarvittaisiin yli 4k televisio. Kuka hullu maksaa tuosta noin suuren summan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Innovator
http://en.wikipedia.org/wiki/Early_adopter


http://en.wiktionary.org/wiki/fool

muun muassa

If Microsoft releases something that doesnt suck, it will be Microsoft Vacuum Cleaner.

135.2.2009 20:42

No kyllä saa tavan hölmö ollakin että tällaisen ostaisi. Huh. Eihän tässä ole vielä edes kerennyt tavallistakaan litteää telkkua (full hd:t melko sikahintaisia vieläkin omasta mielestäni - hd readyä taas en pariksi vuodeksi ostaisi) ostamaan ja lisää uutta pusketaan ulos.

145.2.2009 22:17

Tässä on tietysti kyseessä ensiaskeleet ja silloin idiooteilta viedään rahat. Jokuhan tuonkin ostaa, se naurattaa jo valmiiksi. 11" erillisestä näytöstä en maksaisi edes 50€, ihan sama mikä LED siellä on. Näyttö on yksinkertaisesti niin pieni, ettei sille olisi mitään käyttöä missään tilanteessa.

155.2.2009 22:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti DuskLord:
No kyllä saa tavan hölmö ollakin että tällaisen ostaisi. Huh. Eihän tässä ole vielä edes kerennyt tavallistakaan litteää telkkua (full hd:t melko sikahintaisia vieläkin omasta mielestäni - hd readyä taas en pariksi vuodeksi ostaisi) ostamaan ja lisää uutta pusketaan ulos.
no itelläni on sony 32W400 full hd ja se on muuten aivan huippu kuvanlaadultaan mutta ruutu voia olla isompi, hinta tällä töllöllä on "vain" 699€ halvimmillaan että ei ne full hd tv hinnat niin suuria enään ole. ja kyseinen hinta on suomalaisesta verk.kokaupasta vertaa.fi sivulta haettu ulkomaisilta verkkosivuilta vois saada töllön vieläkin halvemmalla.

166.2.2009 04:38

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wii4ever:
SCART!?!?!?

miksipä ei....?

Koska se on vähän sama kuin liimaisi 80-lätkän Porschen takalasiin? Saisi jo tuommoiset 70-luvun reliikit kuopata, jottei koidu liikaa päänvaivaa tulevaisuuden arkeologeille.

176.2.2009 08:28

Täytyy pikkuisen viirata päässä jos tuon ostaa, pois luettuna ne joilla tule pers..:kin rahaa. Ihan tosi toi hinta ei oikein ole kohillaan resokin on jostain aatamin aikuisesta laitteesta. Voi sony taitaa olla laskusuunnassa ja pahasti. Mielestäni aika epätoivoinen hanke. No onhan tämä oled jostain aloitettava.

186.2.2009 09:37

Mitä vi**ua tekee HD-virittimellä telkussa, jonka resoluutio on 960x540?

196.2.2009 09:52

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wii4ever:
SCART!?!?!?

miksipä ei....?

Koska se on vähän sama kuin liimaisi 80-lätkän Porschen takalasiin? Saisi jo tuommoiset 70-luvun reliikit kuopata, jottei koidu liikaa päänvaivaa tulevaisuuden arkeologeille.

Hahahahahahaaa eirttäin hyvin sanottu XD Komppaan täysin.

206.2.2009 09:54
tubbana
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tpie:
Mitä vi**ua tekee HD-virittimellä telkussa, jonka resoluutio on 960x540?

jotta pystyy katsomaan hd lähetyksiä edes sillä 960x540 resolla?

Lainaus:
Koska se on vähän sama kuin liimaisi 80-lätkän Porschen takalasiin? Saisi jo tuommoiset 70-luvun reliikit kuopata, jottei koidu liikaa päänvaivaa tulevaisuuden arkeologeille.

siltikin varmaan 80% eurooppalaisista käyttää edelleen sitä, ja sen puuttuminen vähentäis myyntiä (jep hatusta revitty luku)

If Microsoft releases something that doesnt suck, it will be Microsoft Vacuum Cleaner.

216.2.2009 12:55

Aijaa! Eiköhän arkeologeille nimenomaan tuota päänvaivaa, jos tulevaisuuden masiinoista kyseinen liitäntä uupuu? Ei kai CD-tukeakaan ole järkevää mennä pudottamaan Blu-ray-laitteista muutaman sentin tai euron takia.

Joillakuilla on sitten ihme vimma päästä eroon kaikesta, joka tuo mieleen 1970-luvun tai 1980-luvun.

226.2.2009 13:57

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Urvabara:
Aijaa! Eiköhän arkeologeille nimenomaan tuota päänvaivaa, jos tulevaisuuden masiinoista kyseinen liitäntä uupuu? Ei kai CD-tukeakaan ole järkevää mennä pudottamaan Blu-ray-laitteista muutaman sentin tai euron takia.

Joillakuilla on sitten ihme vimma päästä eroon kaikesta, joka tuo mieleen 1970-luvun tai 1980-luvun.
Älkäähän nyt tämähän on selvästi se missing link... :-p

238.2.2009 17:23

Lainaus:
no itelläni on sony 32W400 full hd ja se on muuten aivan huippu kuvanlaadultaan mutta ruutu voia olla isompi, hinta tällä töllöllä on "vain" 699€ halvimmillaan että ei ne full hd tv hinnat niin suuria enään ole. ja kyseinen hinta on suomalaisesta verk.kokaupasta vertaa.fi sivulta haettu ulkomaisilta verkkosivuilta vois saada töllön vieläkin halvemmalla.
Tämä ei ole kyllä enää hirveän paha hinta, pitää myöntää. Mutta on se neljän lapsen perheelle iso hankinta kuitenkin. Kuvaputki toimii :)

Ja kuten joku tuossa ylempänä sanoikin, en itsekkään ostaisi noin pientä näyttöä edes sillä 50 eurolla. Ei yhtikäs mitään käyttöä. Mitähän mahtaisi "normaalikokoiset" tuollaiset maksaa... 28" ja eteenpäin. 10k? Huuh...

249.2.2009 00:23

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wii4ever:
SCART!?!?!?

miksipä ei....?

Koska se on vähän sama kuin liimaisi 80-lätkän Porschen takalasiin? Saisi jo tuommoiset 70-luvun reliikit kuopata, jottei koidu liikaa päänvaivaa tulevaisuuden arkeologeille.
Jos vaikka haluaisi katsoa arkistoissaan olevia vhs-nauhoja tai pelata vaikkapa vanhoja pelikonsoleita?

259.2.2009 08:41

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wii4ever:
SCART!?!?!?

miksipä ei....?

Koska se on vähän sama kuin liimaisi 80-lätkän Porschen takalasiin? Saisi jo tuommoiset 70-luvun reliikit kuopata, jottei koidu liikaa päänvaivaa tulevaisuuden arkeologeille.
Jos vaikka haluaisi katsoa arkistoissaan olevia vhs-nauhoja tai pelata vaikkapa vanhoja pelikonsoleita?
Adapterit ovat sitä varten..

269.2.2009 11:33
tubbana
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wii4ever:
SCART!?!?!?

miksipä ei....?

Koska se on vähän sama kuin liimaisi 80-lätkän Porschen takalasiin? Saisi jo tuommoiset 70-luvun reliikit kuopata, jottei koidu liikaa päänvaivaa tulevaisuuden arkeologeille.
Jos vaikka haluaisi katsoa arkistoissaan olevia vhs-nauhoja tai pelata vaikkapa vanhoja pelikonsoleita?
Adapterit ovat sitä varten..

liian kalliiks tulee adapteri jos yrität NESiä laittaa HDMI-liitäntään :|

If Microsoft releases something that doesnt suck, it will be Microsoft Vacuum Cleaner.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Motorola Razr tekee taas paluun – Simpukkapuhelimessa on taittuva näyttö Motorola Razr tekee taas paluun – Simpukkapuhelimessa on taittuva näyttö (22.1.2020 17:31)
Motorola Razr -mallisto on noussut Yhdysvalloissa samanlaiseen kulttimaineeseen kuin Nokia 3310 on Suomessa. Siksi uuden Motorola Razr -puhelimen lanseeraus on maassa iso uutinen. Vielä isommaksi ....
Vihdoin alkaa tapahtua – WhatsAppin tumma teema on lopputestauksessa Vihdoin alkaa tapahtua – WhatsAppin tumma teema on lopputestauksessa (22.1.2020 17:09)
WhatsApp on päivittänyt pikaviestipalvelun Android-sovelluksen uuteen beta-versioon ja sen mukana julkiseen betaan on tullut dark mode -teema. Tumman teeman avulla voit vähentää silmiin kohdistuvaa ....
Google pidentää useiden uusien Chromebookien ohjelmiston päivitystukea 8 vuoteen Google pidentää useiden uusien Chromebookien ohjelmiston päivitystukea 8 vuoteen (22.1.2020 10:53)
Google on kertonut Bett -tapahtumassa pidentävän Chrome OS -laitteiden ohjelmiston päivitystukea kahdella vuodella vuoden 2020 tai sen jälkeen julkistettujen laitteiden kohdalla. Aikoinaan ....
Netflix kasvoi odotettua enemmän – Disney ja Apple eivät tehneetkään lovea kasvuun Netflix kasvoi odotettua enemmän – Disney ja Apple eivät tehneetkään lovea kasvuun (22.1.2020 06:21)
Vaikka kilpailu suoratoistomarkkinoilla kiristyi viime vuoden lopulla Apple TV+:n ja Disney+:n lanseerausten takia, eivät ne onnistuneet tekemään lovea Netflixin kasvulukemiin. Pikemminkin päinvastoin, ....
Apple aloittaa pian uuden iPhonen tuotannon – Julkaistaan maaliskuussa Apple aloittaa pian uuden iPhonen tuotannon – Julkaistaan maaliskuussa (22.1.2020 05:54)
Apple on tilannut uuden iPhonen tuotannon alkavaksi helmikuussa jotta uutukainen voidaan esitellä yleisölle maaliskuun aikana. iPhonien myynnin sanotaan olleen viime aikoina korkealla tasolla ....