AfterDawn: IT-alan uutiset

Neroa ladattu yli 5 miljoonaa kertaa AfterDawnista

Kirjoittaja Kaarlo Räihä @ 8.7.2008 01:53 Kommentteja (15)

Neroa ladattu yli 5 miljoonaa kertaa AfterDawnista AfterDawnin ohjelmat-alueelta on vuosien saatossa ladattu miljoonia ja miljoonia ohjelmia. Nyt suosituimpien ohjelmien listalla kolmatta sijaa hallussa pitävä mm. CD-, DVD- ja Blu-ray-levyjen tallennuksen taitava Nero on onnistunut rikkomaan 5 miljoonan ladatun ohjelman rajapyykin.
Ominaisuuksiltaan monipuolinen Nero eriytyy monistu muista AfterDawnin kautta ladattavissa olevista ohjelmista suuremman asennuspaketin johdosta, jolla on nykyisen 8.3.2.1-version kohdalla kokoa yli 185 megatavua. Suuri latauskoko ei näytä lannistaneen lataajia, mutta kevyempää latausta suosivat tahot voivat suunnata selaimensa selvästi kevyempien Nero Micro- ja Nero Lite -pakettien pariin.

Nero-ohjelmaa tuottavan Nero AG:n lisäksi iso kiitos kuuluu kaikille niille ihmisille (ja hakuroboteille), jotka ovat vuosien varrella vierailleet sivustollamme tai ladanneet jotain AfterDawnin ohjelmat-alueelta.

Lataa Nero:
http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/cdr_ohjelmat/cdr_ohjelmat/nero.cfm

Edellinen Seuraava  

15 kommenttia

18.7.2008 2:08

Nero on tullut haettua täältä monen monituista kertaa, kuten monet muutkin softat. Nykyään tulee käytettyä lähes vallan tätä mainiota Download.fi-palvelua ohjelmia lataillessa. Tosin, Linuxin ollessa pääkäyttöjärjestelmänä ei tuolle ole hirveästi käyttöä, mutta aina, kun huollan, uudelleenasennan, päivitän tai teen jotain muuta omilla tai muiden Windows-koneilla, suuntaan osoitteeseen www.download.fi Googlen käytön sijaan.

Loppuun vielä yksi tyhmä kysymys: mitä eroa on Afterdawnin ohjelmat-alueella ja Download.fi'lla? Miksi kaksi eri sivustoa, eikö kaikkea voisi kasata Download.fi'n alle? Entä, jos lataa ohjelman AD'n puolelta, kasvaako Download.fi'n ohjelmien latausmäärä vai miten homma toimii?

28.7.2008 5:51

Ei mikään ihme, onhan kyseessä paras poltto-ohjelma =)

38.7.2008 9:48

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OneMember:
Ei mikään ihme, onhan kyseessä paras poltto-ohjelma =)
Kyllä kaukana siitä ..

48.7.2008 10:28

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti T/D/F:
Loppuun vielä yksi tyhmä kysymys: mitä eroa on Afterdawnin ohjelmat-alueella ja Download.fi'lla? Miksi kaksi eri sivustoa, eikö kaikkea voisi kasata Download.fi'n alle? Entä, jos lataa ohjelman AD'n puolelta, kasvaako Download.fi'n ohjelmien latausmäärä vai miten homma toimii?
aD:n alle on kerätty lähinnä sivuston aihepiiriin liittyvät ohjelmat. Eli dvd/cd, video, audio, p2p, jne. Download.fi:ssä taas on huomattavasti laajempi valikoima, mukaanlukien AfterDawnin ja Blasteroidsin sisältö. Eli DL on juuri se paikka, mistä löytyvät koko sivustokompleksin ladattava sisältö (paitsi mp3lizardin). Latauslaskuri on kaikilla sivuilla sama. Eli latasitpa sitten suomi-ad:sta, enkku-ad:sta, download.fi:stä tai blasteroids.com:sta, niin jokaisen sivuston laskuri kasvaa.

Kiitos kovasti positiivisesta palautteestasi :) Muistakaahan kaikki, että palautetta saa lähettää meille sivun alareunassa olevan linkin kautta. Oli se sitten ruusuja tai risuja :)

58.7.2008 10:37

Minulle riittää, että poltto-ohjelma poltaa levyjä. Siihen käytän mielummin ilmaista cdburnerXP:tä, joka vie tilaa huimat 2,8mb.

68.7.2008 10:37

Eipä ole ollut windows nerolle käyttöä aikoihin, ja onpa siitä aikojen saatossa tullut aikamoinen bloatware. Hienoa tietenkin nähdä että AD:n sivustot on suosiossaan.

Onneksi sentään Nero Linux on säästynyt bloatware ilmiöltä, ainakin toistaiseksi. Kuitenkin on ehdottomasti paras poltto ohjelma linuxille, eikä edes maksa paljon mitään.

78.7.2008 10:37

poistettu

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 20.11.2009 @ 22:07

88.7.2008 11:41

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zipzap:
Jep...ja suomalaisille tarjotaan neron englanti-versiota suomi-version sijaan?
Kannattaa nyt muistaa, että AfterDawn on kansainvälinen sivusto ja softa-alueemme ovat perinteisesti olleet kaikille kieliversioille yhteiset. Saimme "kielitieto mukaan softan kylkeen"-projektimme ensimmäisen vaiheen valmiiksi vasta ihan hiljattain ja sen jatkojalostaminen niin, että voimme lisätä esim. Firefoxista, OpenOfficesta, jne suomiversiot omina softinaan palveluun (vielä siten, että ne eivät turhaa näy englanninkielisillä sivuillamme) on vielä kesken. Eli kyllä, tämäkin on otettu huomioon -- ja täytyy muistaa tietty sekin, että todella moni suomalainen haluaa käyttää softiaan englanniksi.

Mutta yhteenvetona, asia tiedetään ja tullaan korjaamaan. Tietty puolentoista tuhannen softan läpikäyminen ja kielidatalla taggaamninen (ja tarvittaessa eri kieliversioiden erillislisääminen) vie "hetken", etenkin kun softatiimimme käsittää huikeat kaksi henkilöä :-)
Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.7.2008 @ 11:48

Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
Webmaster
http://AfterDawn.com/

98.7.2008 12:01

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zipzap:
Jep...ja suomalaisille tarjotaan neron englanti-versiota suomi-version sijaan?
Nerollahan on nuo kielipaketit kotisivuillaan tarjolla, joten ei muuta kuin sieltä lataamaan, jos sellaista kaipaa.

Pitäisikö tuo kielipaketti lisätä AD'n softa-alueelle? Tai ainakin Neron lataussivulle maininta tuosta, ja vaikka linkki sivustolle, josta halukkaat voivat käydä sen lataamassa.

108.7.2008 18:17

*tupla*

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 8.7.2008 @ 18:18

118.7.2008 18:17

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OneMember:
Ei mikään ihme, onhan kyseessä paras poltto-ohjelma =)
Kyllä kaukana siitä ..

...Ja paskat

128.7.2008 19:22

Niin oli Nero täälläkin paras polttosofta aikoinaan, mutta auta armias kun kerran päivitin sen. Sen jälkeen kaikki levyt tunnistautuivat 50mb poltettuina levyinä. Mikään ei auttanut. Netti on täynnä näitä Neron temppuiluja. Varmaan käyttiksen uudelleen laittaminen olisi auttanu. Olkaa onnellisia jos se toimii ja älkää päivittäkö turhaan sitä! Nykyään käytän kevyempiä ohjelmia. On suorastaan huvittavaa että polttosoftasta saadaan 500+mb kokoinen. Niin ja tiedän että on olemassa lite yms versiot. Mutta silti!! Bloated mikä bloated..

138.7.2008 22:54

Se on Bloatware ollut jo kauan, mutta myöskin hyvin toimiva ohjelma. Omalta kohdalta olen käyttänyt micro versiota jossa on kaikki mitä minun laiseni tietokoneen käyttäjä tarvitsee.

149.7.2008 8:12

Onhan tuo tunnettu ja hoitaa nätisti kaikki hommat mutta itse olen aikoja sitten siirtynyt ilmaisiin vaihtoehtoihin. Onko 5 000 000 kärpästä väärässä :)

159.7.2008 17:37

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arcanix:
Minulle riittää, että poltto-ohjelma poltaa levyjä. Siihen käytän mielummin ilmaista cdburnerXP:tä, joka vie tilaa huimat 2,8mb.

Samoin, video-/äänieditointisoftat sitten erikseen...

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla (19.7.2018 18:25)
HMD Global on esitellyt Kiinan markkinoille Nokia X5 -älypuhelimen, jolla pyritään vetoamaan tyylikästä ja edullista puhelinta etsivään kansanosaan. Nokai X5:n muotoilussa noudatetaan aiemmin ....
1 kommentti
Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi (19.7.2018 18:13)
Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai tuntuu olevan hyvin järkyttynyt Euroopan komission eilen julkistamasta 4,3 miljardin euron sakosta. Komission mukaan Google on käyttänyt määräävää markkina-asemaa ....
3 kommenttia
Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
5 kommenttia
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....
2 kommenttia

Uutisarkisto