AfterDawn: IT-alan uutiset

Makuuni laajentaa Blu-ray-tarjontaa

Kirjoittaja Matti Vähäkainu (Google+) @ 28.4.2008 12:02 Kommentteja (8)

Makuuni laajentaa Blu-ray-tarjontaa Elokuvavuokraamoketju Makuuni panostaa Blu-rayhin viidellä paikkakunnalla. Uudet Blu-ray-erikoispisteet on avattu Helsingin Fredrikinkadulle, Turkuun Kaskenkadulle, Tampereelle Hallituskadulle, Ouluun Hallituskadulle ja Vaasaan Kauppapuistikkoon. Erikoispisteistä löytyy Blu-ray-laitteistoa sekä Blu-ray-vuokraelokuvia.
Makuunin Blu-ray-pisteissä vuokralle on saatavilla yli 60 Blu-ray-teräväpiirtoelokuvaa ja vuokraajat pääsevät tutustumaan liikkeissä uuteen formaattiin liikkeissä olevista teräväpiirtolaitteista. Vuokraaja tarvitsee teräväpiirtoelokuvien katsomiseen luonnollisesti Blu-ray-soittimen ja HD ready tai Full HD -television.

Lisää tietoa Blu-ray-valikoimasta löytyy Makuunin kotisivuilta osoitteesta http://www.makuuni.fi.

Edellinen Seuraava  

8 kommenttia

128.4.2008 15:37

Siis mitä? Vieläkö ihmiset vuokraa elokuvia??

228.4.2008 16:00

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti trooper78:
Siis mitä? Vieläkö ihmiset vuokraa elokuvia??
Ööh? Miks ei vuokrais?

328.4.2008 16:23

Saisivat noi vuokraamot läheteä puskemaan noita teräväpiirtoja enemmän liikkeisiinsä. Koska kun noi blu-ray leffat maksaa ton suolasen 24-30eur niin uskoisin että tuo vuokraus kannattaisi.

Itse uutiseen vielä kommenttia sen verran, että vaikka makuuni mainostaa sivuillaan että muutamassa makuunissa olisi noita leffoja enemmän on se määrä kyllä naurettavan vähän. Esim. tuolla karhupuiston makuunissa ei ole mielestäni kuin max. 20-30 nimikettä. Mielestäni voisivat myös laskea ne vuokraushinnat samalle tasolle kun dvd:n hinnat(terveiset sinne filmtowniin).

Noh toivottavasti aika parantaa tätä tilannetta. Itse muistan kun olin videovuokraamossa töissä ja dvd:t tuli vuokraamoihin niin seillä sitten niitä vuokrattiin vaikka valikoima oli huimat 15 leffaa. Silloin vuokrattiin myös jumalattoman kokoisia dvd laitteita asiakkaille. Tietty puolet koneista jäi teille tietämättömille ensimmäisen viikon aikana :)

428.4.2008 17:41

Saisivat ihan kunnolla laajentaa. Seinäjoen makuunista löytyy noin 4 blu-ray leffaa ja pari hd dvd. Filmtownista ei löytyny viimekerralla yhtään. =(

529.4.2008 9:58

hankinta hinta makuunille on varmasti huikea. nykyään yhden dvd:n ostaminen makuunille maksaa vähintään yli 40 euroa (vaihtelee suuresti) mikä taas on blu-ray leffan hankintahinta makuunille ? koska se tulee vuokrakäyttöön, niin se ei ole siis mikään anttilan hinta. se taas vaikuttaa vuokrahintaan eli näemmä 7 leffaa, 7 päiväksi, 7 eurolla (kuten filmtownissa on dvd:n osalta) ei toteudu kovinkaan pian. no onhan kyseessä blu-ray ja hinnat alkuun sen mukaiset. vuokraoikeudet maksavat makuunille kiitettäviä summia.

629.4.2008 10:13

Juu nuo vuokrausoikeudet tuosta tekevätkin sen ongelmaksi. Mutta mielestäni korotus 1eur vuokraushinnassa ei ole tähän ratkaisu :)

Silloin aikoinaan kun kohtuu hitti elokuva tuli vuokralle sen yhden kopion hankintahinta pienelle liikkelle oli n.160eur. Makuunit ja Filmtownithan saivat nuo leffat halvemmalla itselleen koska hankinnat tehtiin useaan liikkeeseen kerralla joten määrät oli huimia ja siten hinnat olivat heille halvemmat.

Itseäni häiritsee todella paljon tuo että nuo liikkeet dominoivat näitä markkinoita.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.4.2008 @ 10:16

729.4.2008 10:50

ilmeisesti suomi on niin pieni maa, että uusia suurempia ketjuja ei kannata perustaa ? kyllähän nuo kaksi dominoivat. r-kioski voisi heidät haastaa, mutta r-kioskit ovat pinta-alaltaan niin pieniä, että heidät tiloissaan ei suurempaa valikoimaa voi olla. r-kioski kuitenkin on harrastanut vuokrausta jo kauan. itse vuokrasin sieltä jotain 80- luvun puolivälissä, silloin vhs-filmin vuokrahinta oli yleisesti 40 mk. mutta jos joku on vannoutunut "dvd-friikki", niin kannattaa muistaa, että filmtown ja makuuni poistavat dvd- elokuviaan valtavia määriä. eli "jos" hinta ja asiakas kohtaavat, niin piakkoin on makuunissa ja filmtownissa myynnissä paljon dvd-leffoja.

829.4.2008 10:55

Ainoa joko noille kahdelle on pystynyt laittamaan kampoihin on r-kioskin lisäksi on uvd-liikkeet. Itse olen noita pieniä liikkeitä suosinut jos se on mahdollista.

Viestiä on muokattu sen lähettämisen jälkeen. Viestiä on muokattu viimeksi 29.4.2008 @ 10:57

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Magic Leap -lasit saivat vakuuttavan tukijan – Luvassa hyvää äänentoistoa? Magic Leap -lasit saivat vakuuttavan tukijan – Luvassa hyvää äänentoistoa? (22.9.2018 15:30)
Laadukkaista audiotuotteista tunnettu Sennheiser aloittaa yhteistyön vasta ensimmäisen kaupallisen tuotteensa julkaisseen Magic Leapin kanssa. Magic Leapin tuotekehitys on painottunut laajennettua ....
Piratismi ei tappanutkaan musiikkia – Kasvaa kovaa vauhtia Piratismi ei tappanutkaan musiikkia – Kasvaa kovaa vauhtia (22.9.2018 10:29)
Yhdysvaltojen musiikkiteollisuuden etujärjestö RIAA on julkaissut tilastotietoa millaisessa jamassa ala nykyisin on. Ala on ollut suurten muutosten kourissa, mutta se on kuitenkin päässyt kiinni ....
1 kommentti
iPhone XS purettiin osiin – Sisältä löytyi pieni yllätys iPhone XS purettiin osiin – Sisältä löytyi pieni yllätys (22.9.2018 09:09)
Uusien iPhonien tullessa markkinoille, tietyistä asioista on tullut perinteitä. Puhelimet tulevat myyntiin seuraavan viikon perjantaina, sitä ennen teknologiamediat julkaisevat laitearvostelunsa ....
Keskihintainen älypuhelin hakusessa? Tällaisia ominaisuuksia saa noin 200 eurolla Keskihintainen älypuhelin hakusessa? Tällaisia ominaisuuksia saa noin 200 eurolla (22.9.2018 08:52)
Tällä viikolla Samsungilta putkahti uusi Galaxy A7 -älypuhelin, mutta keskihintaisten puhelimien anti ei jäänyt siihen. Yhtiö nimittäin paljasti uudet J-sarjan Galaxyt, jotka hintansa puolesta ....
PlayStation Now muuttaa strategiaansa – Suoratoistopalvelu vaihtaa offline-tilaan PlayStation Now muuttaa strategiaansa – Suoratoistopalvelu vaihtaa offline-tilaan (21.9.2018 16:28)
Suoratoistopelaamiseen tarkoitettu PlayStation Now -palvelu muuttaa joiltain osin toimintastrategiaansa, sillä tulevaisuudessa valikoituja pelejä on mahdollista ladata omalle konsolille ja niitä ....

Uutisarkisto