AfterDawn: IT-alan uutiset

PS3:n firmware 2.20 nyt ladattavissa

Kirjoittaja Ilkka Ketola @ 25.3.2008 18:53 Kommentteja (13)

PS3:n firmware 2.20 nyt ladattavissa Sonyn PlayStation 3 (PS3) -konsolin odotettu ohjelmistopäivitys versioon 2.20 on nyt ladattavissa. Päivitys tuo PS3:een mm. tuen DivX-tekstityksille ja Blu-ray-levyjen Blu-ray Disc -profiili 2.0 eli BD-Live -ominaisuudelle sekä joukon muita parannuksia.
Videotoistoon on tullut rutkasti parannuksia. Odotetuin lisä lienee tuki BD-Live-levyille, joka mahdollistaa Blu-ray-elokuvien verkosta ladattavan lisämateriaalin hyödyntämisen (kunhan ominaisuutta tukevia elokuvia tulee myyntiin).

Lisäksi päivitys mahdollistaa yli 2 Gt:n kokoisten DivX- ja WMV-tiedostoja toiston, ja, kuten jo mainittua, DivX-videotiedostojen tekstityksen näyttäminen on nyt mahdollista. Konsoli osaa nyt myös jatkaa kesken jääneen DVD-levyn toistoa siitä kohdasta, johon se viimeksi pysäytettiin. Tuettuihin levytyyppeihin on lisätty BD-R-version 1.2 (LTH BD-R) levyt.

Verkko-ominaisuuksia on myös parannettu, ja esimerkiksi osaa PS3:n asetuksista voi nyt muuttaa etäkäytön aikana. Mukava lisä on mahdollisuus tallentaa verkkosivuja selatessa sivulta linkitetty tiedosto, kuten kuva tai videotiedosto, konsolin kiintolevylle tai muistikortille. Selaimen luvataan myös toimivan päivityksen myötä entistä jouhevammin, ja selain osaa esimerkiksi toistaa videotiedostoa samalla, kun sitä ladataan.

Muita parannuksia on esimerkiksi mahdollisuus siirtää musiikista ja kuvista luodut soittolistat PSP-käsikonsoliin. Lisäksi Bluetooth-laitteiden hallintapaneelia on kehitetty, ja jo lisättyjen laitteiden tietoja on nyt mahdollista muokata.

Playstation.fi-sivuston mukaan uuden laiteohjelmiston version 2.20 lataamiseen vaaditaan vähintään 130 Mt tilaa joko PS3:n kiintolevyasemalla (Järjestelmäpäivitys) tai irrotettavalla tallennusvälineellä (PC-päivitys).

Koneelleen päivityksen voi ladata täältä.

Edellinen Seuraava  

13 kommenttia

125.3.2008 21:02

No onkos se nyt Divx-tiedostojen sisältämän tekstityksen tuki vai onko se ihan SUB ja SRT -tiedostojen tuki?

225.3.2008 21:54

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OzKu1:
No onkos se nyt Divx-tiedostojen sisältämän tekstityksen tuki vai onko se ihan SUB ja SRT -tiedostojen tuki?
Ei toimi vielä ainakaan erilliset vaan integroituna vain. No joo ihan jees päivitys mutta vielä puuttuu se eniten kaivattu in-game-xmb.

325.3.2008 22:51

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OzKu1:
No onkos se nyt Divx-tiedostojen sisältämän tekstityksen tuki vai onko se ihan SUB ja SRT -tiedostojen tuki?
Siggy testasi tekstityksiä omalla PS3:llaan, ja erilliset SUB ja SRT-tiedostot eivät toimineet. Eli just niin kuin aleksi61 totesi, ainoastaan sisäisten tekstitysten tuki on mukana.

426.3.2008 8:19

Minkälaisella containerilla ne sitten pitää, kun minun mielestä AVI ei tue sisäisiä tekstejä.

526.3.2008 11:25

DivX-containeri.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/318169
tuolla ohjeet, miten homma toimii esim. Avisub-ohjelmalla.

Vastaavia ohjelmia ovat Sub2DivX ja AVIAddXSubs.

626.3.2008 11:33
jaskpaska
Inactive

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aleksi61:
Ei toimi vielä ainakaan erilliset vaan integroituna vain.
Perkeleen perkele :(

726.3.2008 15:04

kyllä osaa sitten olla vaikeeta kun ei voi suoraan lisätä sub tai srt tukea... saatana.

826.3.2008 15:54

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jesseh85:
kyllä osaa sitten olla vaikeeta kun ei voi suoraan lisätä sub tai srt tukea... saatana.
noin 1min menee ku laitat pc:llä filut kuntoo... ei ole suuri vaiva. ;)

926.3.2008 16:07

Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jesseh85:
kyllä osaa sitten olla vaikeeta kun ei voi suoraan lisätä sub tai srt tukea... saatana.
noin 1min menee ku laitat pc:llä filut kuntoo... ei ole suuri vaiva. ;)
jaa että minuutti menee... näyttää siltä että menee pari viikkoa että saa tekstit näkymään huhuhuh

1026.3.2008 16:47

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jesseh85:
kyllä osaa sitten olla vaikeeta kun ei voi suoraan lisätä sub tai srt tukea... saatana.
noin 1min menee ku laitat pc:llä filut kuntoo... ei ole suuri vaiva. ;)
jaa että minuutti menee... näyttää siltä että menee pari viikkoa että saa tekstit näkymään huhuhuh

Hanki AVIAddXSubs niminen ohjelma. laitat tekstityksen (pitää olla srt muodos) ja video samaa kansioo ja surrutat läpi. Sitte heität filu vaa pleikkarii ja rupeat katsomaan. (muista laittaa tekstitys vidosta päälle)

1127.3.2008 9:51

AVIAddXSubs toimii mainiosti. Tekstit näkyvät pleikkarilla ja homma toimii nopeasti. Mutta! Vain .srt-muodossa oleville subeille!! Itse en saanut toimimaan kun muutin .sub päätteen .srt muotoon, niin ohjelma ei tunnistanut tekstitystiedostoa. Saakohan noita jotenkin toimimaan, kun valtaosa teksteistä tehdään .sub muotoon?

1227.3.2008 11:29

esim. Subtitle Workshop ohjelmalla voi ne .sub-tiedostot muuntaa .srt-tiedostoiksi. (subrip)

1329.4.2008 22:42

Ei kyllä ihan heittämällä tämä homma toimi, ainakaan meille, joilla on SATOJA leffoja ulkoisella USB-kovalevyllä, .sub- tai .srt-muodossa olevilla subeilla. Kyllä tässä ihan oikeaa päivitystä kaivataan, eikä mitään ikuisuuden vieviä muunteluja, nääs.

Tämän uutisen kommentointi ei ole enää mahdollista.

Tuoreimmat uutiset

Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla Nokia X5 julki – iPhone X:stä tuttua designia pikkurahalla (19.7.2018 18:25)
HMD Global on esitellyt Kiinan markkinoille Nokia X5 -älypuhelimen, jolla pyritään vetoamaan tyylikästä ja edullista puhelinta etsivään kansanosaan. Nokai X5:n muotoilussa noudatetaan aiemmin ....
Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi Google vihjailee – Android ei välttämättä pysy ilmaisena jos EU:n tahto menee läpi (19.7.2018 18:13)
Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai tuntuu olevan hyvin järkyttynyt Euroopan komission eilen julkistamasta 4,3 miljardin euron sakosta. Komission mukaan Google on käyttänyt määräävää markkina-asemaa ....
2 kommenttia
Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä Älypuhelimen näyttö rikki? Uusi lasi kestää entistä kovempaakin käsittelyä (19.7.2018 18:08)
Yhdysvaltalainen lasivalmistaja Corning on ottanut uuden harppauksen älypuhelimien näyttöjen suojana käytettävissä Gorilla Glass -lasien kehityksessä. Yhtiö on esitellyt seuraajan nykyisissä ....
Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin Samsung yllättää – Taipuva puhelin tulee jo ensi vuonna myyntiin (18.7.2018 20:02)
Samsung kehittää seitsemän tuumaista mobiililaitetta, jonka voisi taittaa keskeltä pienemmäksi – samaan tapaan kuin lompakon. Suunnitelmista uutisoi Wall Street Journal. Kyseessä olisi yksi ....
5 kommenttia
Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää Honor 10:n suorituskyky ja kamera paranee – Akkukestoakin luvassa lisää (18.7.2018 17:27)
Toukokuussa Suomessa myyntiin tulleelle Honor 10 -älypuhelimelle on luvassa kaksi mainittavaa muutosta elokuun 3. päivä ilmestyvän päivityksen mukana. Honor 10:n omistajien saataville on ....
2 kommenttia

Uutisarkisto